Fórum - Téma


Corsa 1.0 nastartuje a hned se vypne motor


Fórum Corsa C Corsa 1.0 nastartuje a hned se vypne motor

Informace o modelu: Opel Corsa C



2014-02-05 14:26:49

Dobrý den,

máme corsu 1.0 12V r.v. 2001. Problém je, že když vložím klíček, počkám až přestane blikat ikona imobilzeru ( symbol auta s klíčem na přístrojové desce), nastartuji, motor chytne přidají se otáčky(jako normálně), problikne ikona imobilizéru a motor se vypne. Děje se to hlavně teď v zimě. Občas se podaří nastartovat i na první natočení, občas se to nepodaří ani na 30 pokus. Po delší cestě s tím není problém vůbec. Může někdo poradit, čím by to mohlo být?

Děkuji V

2014-02-05 15:18:11

ashen: Vycvakmi (vyndej) ochranou krytku kolem spínačky (jak tam cpeš klíček) a je tam plastové kolečko kde je cívka na imob.a koukni na kontakty připojení kabelu co z ní vede.To co popisuješ může míti mnoho příčin.Snad si to nepletu a je to tak

2014-02-05 16:31:15

ashen: Pokud vše funguje, jak správně má, kontrolka elektroniky (autíčko s klíčem) po zapnutí zapalování NEBLIKÁ, ale pouze SVÍTÍ a po nastartování zhasne, tedy za normálních okolností není třeba čekat, až přestane blikat. Bliká-li, signalizuje chybu na cestě čip v klíči - čtecí kroužek - ŘJ motoru a motor nelze nestartovat, resp. nastartuje, ale okamžitě zdechne... Doporučuju diagnostiku.

2014-02-05 18:15:36

ashen: Podle toho, co říkáš by to mohlo být čidlo snímání teploty motoru, umístěné vedle řemenice vačkového hřídele vlevo vedle ventilového víka. Když blbě snímá teplotu motoru, počítač vyhodnotí, jakoby motor byl teplý na provozní teplotu a do válců jde chudá směs. Horší startování při této závadě jev zimě. V létě to nemá takový vliv, když je venkovní teplota např. 15 st. C a více. Nškdy se tato závada projevuje do zahřátí motoru nepravidelným chodem, kolísáním otáček. Zdraví Badislav.

2014-02-05 18:19:50

Zajímavá teze ...

Venca49  
Václav
2014-02-05 20:39:40

ashen: Platí to,co píše Colommbo.Jestli mrká kontrolka s autíčkem, je problém v imobilizeru.Nech udělat diagnostiku.

Netrap starter zbytečnými starty.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-02-06 11:03:10

ashen: Zkus použít druhý klíč k nastartování, tedy jestli ho máš. Je chyba čtení čipu klíče.......

Venca49  
Václav
2014-02-06 14:40:34

ashen: má pravdu Michal,pokud to bude OK,nebo klíč nemáš,někdy stačí znova naprogramovat klíče diagnostikou.

2014-02-06 14:45:28

Klíče jsem zkoušel, dal jsem tam i novou baterku do nich. Zkusím kouknout na zapalování a poté tu diagnostiku. Problém je, že to dělá jen v zimě v létě je to ok, když je auto zahřáté tak je taky vše ok. Jen mě zarazilo, že když zapnu klíček tak imobilizér svítí jako že ready, nastartuji a během sekundy imobilizér začne blikat a motor se vypne. Uvídíme, až zkusím ty kroky nahoře. Jinak zatím všem moc děkuji za informace.

Venca49  
Václav
2014-02-06 14:53:04

ashen: OK. Nechci tě strašit,ale měnil jsem na Corse B zákazníkovi ŘJ.Byl vadný okruh imobilizéru,když nastartoval,tak to jelo ,ale někdy nenastartoval.Vymazal jsem chybu,spároval klíček a ono to chytlo a jezdilo třeba týden.Pak zase nic.Jinak řídící jednotce nic není jen ten šváb co je v ní na imobilizér.Bylo to na záruku a je teď moje.

Nechalo by se to prý opravit.Mám ještě jednu,ta je vadná pro motor,ale imík je OK.Tak to nějak spářím

2014-02-06 17:29:23

ashen: psal jsem Ti, že když to zlobí při nižších teplotách, je to tím čidlem u řemenice, stojí 240,- Kč. Když nefunguje, počítač nedá impuls k přesycení pro startování a tím vše souvisí se vším i s imobilizérem. Zkus čidlo vyřadit tj. jen odpojit, našlap plynem do krokového motorku směs a se sešlápnutým plynem startuj, dokud nechytne. Jakmile se motor rozeběhne, neměl by už chcípat, protože čidlo je vyřazené. Pak je to ona závada.

2014-02-06 17:37:41

badislav: A čo si, Kefalín, predstavujete pod takým "našlap plynem do krokového motorku směs"...?

2014-02-06 19:23:53

colommbo: Já Tě jen zkouším, ale machr z Opel Car mi radil také vyměň ŘJ za 25 tis. Kč a byl to blbej zadřenej AGR ventil. Asi ji pro někoho potřeboval. Já už už s těmihle machry mám jistou cca 15 letou zkušenost. Diagnostiky za 30 litrů a nic nenajdou a šmudla s blbým počítačem na koleně to najde za 5 minut. Ale s vyřazeným čidlem teploty nastartuje v pohodě.

Venca49  
Václav
2014-02-06 20:14:11

badislav: Teda čidlo teploty a imobilizer je asi jako dudy a housle.

2014-02-07 09:10:58

venca49: O tom není pochyb a ani sporu, ovšem je to vše propojeno na vyhodnocení počítačem a elektronika je mnohdy nevyzpytatelná. Kolikrát stačí jen jedno blbý ukostření drátu. Ale podíval bych se na svíčky po zhasnutí motoru, jestli jsou suché nebo mokré od směsi, abych vyloučil nedostatek směsi ve válcích. Snažím se pomoci a ne zesměšňovat druhého. To problému moc nepíchne.

Venca49  
Václav
2014-02-07 13:14:52

badislav: Já nemám v úmyslu někoho,teda tebe,zesměšňovat,ale jak píšeš odpojit čidlo teploty,tak to taky nebude fungovat. Jestliže ho odpojíš,tak ŘJ dostane pokyn,že je okolní teplota a tudíž motoru -40°C.pak bude cpát do vstřikovačů maximum možného paliva a teplý motor se zahltí,uleje,a nebude dále startovat.Je možné,že je vadné,ale při vyřazení to nic neřeší.Vše se nechá zjistit diagnostikou,ne jen vyčtením kódů závad.Vadná kostra udělá mnoho nepředvídatelných závad,ale s tímto to zřejmě nesouvisí.

PS: Dnešní vozidla tu diagnostiku potřebují.Vše je provedeno a jištěno elektronikou a ta chce své.Dále musí mechanik,spíše autoelektrikář,diagnostiku ovládat.Neumí-li základní i pokročilé funkce,je mu platná jako mrtvému zimník.Bohužel i tací se najdou i v Opel servisech.Takže nejdříve diagnostikovat a v případě nezjištění závady,se obrátit na pomoc kdekoliv.Praxe také napoví.


Odpovědět