Fórum - Téma


Corsa 1.0 12V Ztrácí se voda,olej vypadá dobře


Fórum Corsa B Corsa 1.0 12V Ztrácí se voda,olej vypadá dobře

Informace o modelu: Opel Corsa B

Diskuze o vozidlu

1997 Corsa B 1.0

1 fotek  |  28 diskuzí

Výkon motoru 40 kW (54 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 3-válec, Řadový, 12-ventil, X10XE.


1  2

2015-10-25 16:59:13

Dobrý den,

prosím zdejší komunitu o pomoc. Zhruba před měsícem a půl jsem si koupil své první auto Corsu 1.0. Kupoval jsem to s tím, že byla údajně lehce ťuklá na předek. Když sem doma shodil nárazník tak byla zkřivená vzpěra jinak vše ok. Hned druhý den po dovezení jsem prohlížel a kontroloval základní věci jako je množství oleje, chl. kapaliny a stav vzduch. filtru. Když sem otevřel expanzní nádobku, tak byla prázdná a navíc to vypadalo, že tam je čistá voda. Tak jsem všechno vypustil a nalil novou po rysky nastartoval a zkontroloval a vše se zdálo být dobré. Jezdil sem zhruba týden a když sem se znova díval na hladinu chl. kapaliny, tak už v nádobce zase skoro nic nebylo. Říkal sem si že, se to asi ještě odvzdušnilo, a tak sem dolil zase po rysky. Jenomže po týdnu co jsem zase jezdil tam bylo úplně na dně. Obával sem se nejhoršího a to, že bude prasknuté těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava.. Jenomže když sem se díval na olej, tak na měrce vypadá olej úplně normálně krásně hnědý po rozetření mezi prsty a na nalévacím víčku byla jen lehká vrstvička vypadalo to jako mléko více do žluta jinak nic. Zkoumal sem dál a když motor jede teplota 90-100 stupňů, zkoušel sem a hadice tvrdé nejsou, když sem oddělal víčko expanzní nádobky, a díval sem se jestli nejdou bublinky, tak nešly. Kapalina je pěkná neznečištěná a na víčku nádobky není nic je krásně čisté. Když sem pozoroval kouřivost, tak po nastartování pára, až do doby než sem auto projel a potom nic, ale jak stálo zase cca 5 minut po příjezdu na volnoběh, tak zase lehce kouřilo páru. Když už sem byl v koncích , tak sem si všiml, že na místě kde parkuji jsou nepatrné flíčky na jedné straně a když sem se díval na auto všiml sem si, že když auto jede a je teplá chl. kapalina ,tak lehce prosakuje chladič ve spodním rohu kde se kryje s držákem ventilátoru. Je to nepatrné množství protože dokud motor jede, tak nic ani nekápne, ale když vystydne, tak pár kapek asi ukápne. Moje otázka zní: Je možné když je auto zahřané na provozní teplotu, že se stíhá kapalina, která vytéká odpařovat ? Jezdím autem do školy a denně najedu cca 50-70km. Když doleju vodu po rysky, tak po týdnu je zase nádobka prázdná. Myslíte, že je možné aby za ten týden takové množství vyteklo skrze chladič ? Jsem student a s penězi co si vydělám na brigádě vycházím tak tak, proto nechci hned jít do rozdělávání motoru a kupovat věci za tisíce a třeba by to tím ani nebylo. Proto se ptám zde, zda by někdo měl nějaké přijatelné řešení jak postupovat popř. vyloučit těsnění pod hlavou. Předem děkuji všem co se jakkoliv zapojí.

PS: omlouvám se, že je to tak dlouhé, ale rád popíšu vše, abych se vyhnul nedostatečným informacím.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-25 19:59:12

corsákondra: Tak nepatrné množství na takový nájezd kilometrů je hodně malý úsak. Mě to dělalo na pravé straně chladiče jak jsou připojeny hadice od čerpadla, tak pod horní je hned našroubovaný spínač ventilátoru a právě ten se mi povoluje a tam to sákne a v počátku ani nedoteče až dolů.... Je to možnost než budeš kupovat nový chladič.... Hlavu motoru bych nechal až jako poslední variantu....

Na obrázku je pohled na chladič zespoda a označená věc je právě spínač ventilátoru chladiče. Jestli myslíš stejnou stranu a stejný šroub držáku ventilátoru. Ten spínač je tuším na klíč 30 mm

2015-10-25 20:13:26

kopejda: Děkuji za reakci, ale v mém případě je to právě opačná strana navíc je to spodní strana v rohu (ve směru jízdy je to levá spodní strana). Když to všechno kolem otřu hadrem do čista tak je potom pěkně vidět jak je to potečené a teče to i na ten silentblok, ale neunikne takové množství než se voda ohřeje na teplotu 90-100 stupňů, aby ukápla. No a pak se podle mě už jen odpařuje na chladiči. Otázka teď je jak to vyřešit.. Kupovat hned nový chladič ? Pořád mám taky obavy z toho těsnění pod hlavou, díky kouřivosti páry z výfuku. Nikdy sem tohle nepozoroval, tak nevím jestli to je normální nebo není. Je pravda, že bylo chladno okolo 10 stupňů, ale opravdu nevím..

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-25 20:47:27

corsákondra: Hm, chladiče řeším tak, že je vyndám a odvezu k pánovi, co je umí opravit. On to zkoukne a když půjde ještě zavařit či jen přitáhnout bočnice, tak to udělá. Když řekne, že je to na prach a rozpadá se to, nezbývá než koupit nový chladič.

Zkus se poptat v okolí, jestli tam takový opravář chladičů není......

2015-10-25 20:53:01

corsákondra: Pára z výfuku není v tomto období nic nenormálního, na těsnění pod hlavou bych zatím nemyslel a chladič může prosakovat od toho ťukance na předek anebo prostě stářím. Možnosti, jak věc řešit, jsou vpodstatě tři: výměna chladiče, hlídání a dolévání chladící kapaliny anebo použití nějakého komerčního utěsňovacího přípravku chladící soustavy. Možnost první je "nejčistší", možnost druhá je celkem opruz, ale dá se, varianta třetí není nic extra, ale tvou situaci, než pořídíš jiný chladič, by mohla vyřešit. Sám nejsem zastáncem takových řešení, ale protože jsem měl malý únik chladiva u svého auta taky a nikde jsem nezjistil místo možného úniku, použil jsem jej po dlouhém rozmýšlení nakonec taky. Ale zásadně tekutý, nic práškového!

2015-10-26 06:12:56

Děkuji pánové. Nezbývá tedy než chladič vytáhnout a zjistit jak na tom je, ale obávám se, že opravit asi nepůjde. Těm utěsňovacím tekutinám moc nevěřím, tak že nejspíš budu kupovat nový chladič. Zatím Vám děkuji a uvidíme po opravě, zda bude voda stále mizet či nikoliv. Měl bych ještě jednu otázku. Připadá mi, že mám dost velkou spotřebu, průměr 7 litrů na 100Km. Chci se proto pustit do zaslepení EGR ventilu. Myslíte že to bude mít příznivý vliv i na spotřebu ? Co jsem tak studoval, tak teoreticky by něco málo jít poznat mělo, ale jak je to prakticky to netuším.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-26 06:56:44

corsákondra: To nevím, já EGR zaslepený nemám a jezdím do 5,5 litru na 100km........ 7 je už poměrně hodně, ale nejspíš to bude vlivem jízdy po dálnici...... Dálnici nejezdím, mám to do práce 30 km po silnici 1 třídy....... Rychlost cca 100 max 110 ...... A jezdím piánko sám bez nákladu.....

2015-10-26 09:25:32

corsákondra: Michal má pravdu, spotřeba je na provozních podmínkách a jízdním stylu závislá víc, než bychom si všichni dohromady dokázali představit. Proto taky ne vždy a všude platí, že čím menší motor, tím menší spotřeba.

2015-10-26 20:57:43

Já dojíždím autem každý den 25km jedna cesta. Jedu ze 70% hlavní cestu rychlost 80-100Km/h a z 30% město 50Km/h. Jezdím sám, tak že se mi zdá, že ta spotřeba je docela vysoká. Nevíte zda může být krom filtru a egr něco co by ještě ovlivňovalo spotřebu ?

Venca49  
Václav
2015-10-26 21:54:22

corsákondra: Jak jsem četl,máš auto teprve měsíc a půl.Je to dost málo na to,abys se s ním "naučil" jezdit.Musíš vychytat mouchy,opravit závady.Ono s litrovkou se musíš seznámit a včas řadit.Já mám CorsuB 1,4ku a jezdím průměrně za 6,7 litrů.S CorsouD 1,2 kou za průměr 6,3 litrů.Jezdím tak napůl venku a ve městě po nákupech.Dolů to již nedostanu.S tou Déčkovou jsem se také nějaký čas,s jízou,seznamoval.Je to jiné než s 8 ventilovou 1,4 kou.Počkej,až vychytáš mouchy a pak se uvidí.Ono to někdy člověka trápí,ale pak se zjistí,že je to trochu jinak.

2015-10-27 05:36:17

venca49: No asi máš pravdu, ale s tím řazením to bude horší jelikož nemám otáčkoměr, tak že řadím tak nějak podle sluchu a nemám vůbec tušení kdy je tak nejlepší řadit

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-27 06:37:46

corsákondra: Já to dělám v převážné většině asi takto: Na silnici mimo město - 2 do 40km, 3 do 60km, 4 do 80km. Po městě můžeš jít o 10 km dolů ale chce to jemnější zacházení s plynem. Zkus vyzkoušet, co se Tvojí Corse bude líbit, jestli rychlost 50 na trojku, nebo na čtyřku - to už to jen lechtám....

Další zásadní vliv na spotřebu má obutí, moje má 165/70/13, jestli máš širší (na obrázku tedy jsou) tak půjde spotřeba nahoru.

p. s. také nemám otáčkoměr......

2015-10-27 13:34:53

kopejda: Momentálně jezdím na zimákách taky 165 70 r13 a letní sadu mám 185 55 r14. Ohledně řazení, nepřipadá ti, že motor má zbytečně moc otáček ? Já řadím jedničku na rozjezd pak hned 2 a 3 je tam tak do 40km, pak 4 do 60km, a pětku od 60km a výše. Nemám absolutně tušení kolik otáček tam zhruba mám, ale jezdím tak, že když už začínám slyšet motor tak řadím No asi mám špatný odhad, myslel sem, že vysoké otáčky zvyšují spotřebu, ale asi to nejspíš podtáčím No budu muset zapracovat a asi zaexperimentovat trochu s tím řazením.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-27 14:10:13

corsákondra: S tím podtáčením jsi to trefil přesně..... Zkus to a uvidíš.... Jinak když mám pospiech po městě, tak jedině trojka stále i 60....

Ten motor má 4 ventily na válec, tak ve vyšších otáčkách se mu líbí víc. V nižších si lebedí starší co mají jen 2 ventily na válec....

2015-10-27 14:55:58

kopejda: Dobrá vyzkouším a dám pak vědět Zatím díky moc za všechny rady a určitě se ozvu, jak to dopadlo po výměně chladiče zda už to je oka.

2015-10-27 15:39:04

corsákondra: "...myslel sem, že vysoké otáčky zvyšují spotřebu..."

Jeden z nejrozšířenějších a dosud stále nepřekonaných řidičských mýtů. Ale buď v klidu, o tomhle je přesvědčeno (a taky podle toho jezdí) osm-devět řidičů z deseti. Nejhorší je, že soudobá "radítka" (kdy řadit vyšší kvalt) na přístrojovém panelu je v tom ještě podporují... Jak říká jeden můj kamarád, starý mekánik a v minulosti m.j. konstruktér motorů "motor se musí točit radostně, vesele!"

2015-10-27 19:08:43

colommbo: Ono není točit jako točit že jo... Každopádně se pokusím nechávat rychlosti více rozjíždět a uvidím jak se to odrazí na spotřebě

Venca49  
Václav
2015-10-27 21:03:43

corsákondra: To je slovo chlapa.Však jsem psal,že je třeba se s tím naučit jezdit.

2015-11-08 17:20:56

Zdravím pánové.

Tak jsem tu zase a nesu Vám pár novinek. Začnu asi tím, že sem tedy koupil nový chladič a vyměnil za starý. Když sem starý vytáhl, nestačil sem se divit. Jednak byl u spodního držáku zavařený a za druhé ještě v tom spoji jak se spojují ty kanálky chladiče s krajním plastem zlomený. Tak sem provedl výměnu, dolil kapalinu a stoprocentně se ujistil, že nikde nic neuniká. Odjezdil sem další týden a když sem se zase díval, tak nádobka zase prázdná. Tak sem vyndal svíčky a když sem posvítil na písty, tak se leskly jako by je právě někdo vyrobil.. Tak že mám jasno a čeká mě ta méně příjemná věc, které sem myslel, že se mi podaří vyhnout a to ta, že budu muset sundat hlavu nechat ji přebrousit, vše zkontrolovat, vyměnit těsnění a snad by to už mělo být dobré Ale jak si tak říkám, tak už s ničím nepočítám, protože nikdy nevím co na mě autíčko zase chystá

2015-11-22 13:31:03

Zdravíčko pánové.

Tak jsem dokončil opravy a přicházím s novým problémem

Po opravě mám problém s nějakým divným zvukem od rozvodu. Když nastartuju studený motor, tak jen ševelí a až se motor zahřeje na provozní teplotu začne se ozývat tento zvuk, ale když přidám lehce plyn, tak se téměř vytratí.. Popsal bych to jako pravidelné klepkání, když jste u motoru a z dálky to připomíná zvuk dieselu. Když vypnu zapalování a motor se dotáčí je slyšet jakoby takové cvakání do doby než se motor dotočí (přirovnal bych to k řechtačce když se dotáčí). Napadlo mě že sem dal špatně rozvody ale po překontrolování je vše v pořádku. Kontrolka motoru se nerozsvítí ani mi nikdy ještě nesvítila. Před opravou toto nedělalo. Mě osobně nic moc už nenapadá. Těsnění sou všude nová, vše je dotaženo podle momentu, motor je kompletně vyčištěný a nalitý nový olej 10w40. Jediné u čeho si nejsem 100% jistý je hydraulický napínák. Když sem ho vymontoval, tak byl složený a když sem ho vzal do ruky, tak mi z něj vystřelil pístek k mé smůle sem nevěděl jak to bylo předtím složené. Když už se mi ten napínák rozpadl, tak sem ho vymyl a složil, tak jak sem si myslel, že by to mělo být z hlediska funkčnosti. První sem vložil ten menší pístek co má na jednom konci výstupek nejspíš ventil, potom sem do něj vložil pružinu a zasunul hlavní pístek. Z hlediska těsnosti když sem ho testoval za pomocí benzínu, tak nepropouštěl. Osobně si myslím, že zde problém nejspíš nebude. Mě už nic nenapadá, motor jde pravidelně chytá na otočení výkon pořád stejný. Není tady někdo kdo by mi dokázal poradit, nebo se přímo s tímto už někdy setkal? Díky předem všem co se nějakým způsobem zapojí


Odpovědět

1  2