Fórum - Téma


Copak to cvaká hrká?


Fórum Vectra B Copak to cvaká hrká?

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1999 Vectra B 1.8

5 servisních knížek  |  15 diskuzí

Výkon motoru 85 kW (116 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 800 ccm (110 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, 18 E.

Opel Vectra B 1.8 16V, 85kw, r.v. 99

Koupena před Cinestarem za 10 000,- s tím že to jednou bude slušně vypadající auto.



2015-10-21 22:06:16

Zdravim všechny. Nemůžete mi prosím poradit co by to moho být? rozvody, nebo altík či co to tam je? Začalo to dneska při cestě z Rakouska. Nemám ořechy na povolení těch hvězdiček co drží kryt rozvodů mohu sundat až zejtra po návštěvě shopu. Ale předtím dám ještě jednou rakousko a tak ám trochu strach. nějaké nápady?

Mám ji pár týdnů, teprve ji dávám do kupy. Takže vím že toho bude ještě více.

Vectra B 1.8 16V, 85 kw, r.v 99

Copak to cvaka?

Venca49  
Václav
2015-10-21 23:57:38

senozaty: Rachot to je krásný,nikam bych nejel.Chce to zjistit jestli to je v rozvodech,nebo venku.Sundej plochý řemen a zkus nastartovat.Pokud to bude tiché,je to venku.Napínák,vodící kladka,alternátor(spíše ne)a další.Pokud to bude rachtat dále,je to v rozvodech,pak okamžitě odstav a udělej rozvody s vodní pumpou.Co to přímo je se uvidí až po rozebrání.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-22 12:04:04

senozaty: Ten kravál musí být znát odkud jde...... Jak radí Venca, sundej řemen co vidíš a nastartuj. Když to přestane, tak je jasno. Když ne, tak já už bych to potom znova nestartoval......... Až po opravě.....

2015-10-22 18:37:31

Tak jsem zariskoval a ještě jednou do Linze a zpět odjel. Poté sem tedy sundal řemen a hle, ten zvuk je pryč. z čehož usuzuji na alternátor. Takže mě čeká o víkendu jeho demontáž a uvidíme jestli půjde vyčistit nebo něco vymyslet. Nicméně občas mám při jízdě pocit, jako by auto jelo jen na 3 válce. Netáhne, tak divně kolísají otáčky, občas mám pocit že to snad chcípne. Začal jsem tomu přezdívat traktůrek. Zajímavéí je, že ten zvuk se ozývá pouze v nižších otáčkách. jakmile to vyženu přes 3000 ot/min, tak ho nesyším. což ale není způsobeno tím že by mi splíval. Zítra dorazí lambda, která je také špatná a pak diagnostika. TAk uvidíme. Dám vědět.

Bez drazkoveho remene

2015-10-22 18:59:20

senozaty: Tedy já už slyším prd, ale řekl bych, že ten zvuk je tam pořád... Notabéne na druhém nahrávaném vídeu je něco demontované - proč...? Bez sání má motor zase úplně jiný zvuk...

Venca49  
Václav
2015-10-22 20:53:30

senozaty: Je to mlátička pořád stejná,koleduje si o potkání.Já bych s tím nejezdil,natož ve větších otáčkách,kde již je takový kravál,že není slyšet už vůbec nic.No dělej jak chceš a přeji Ti další úspěšnou jízdu do Linze.

2015-10-22 23:36:35

Tak tedy snad se blížíme k řešení. on je problém to nahrát na mobil, respektive dobře ten zvuk. Opravdu to vypadá na altík. Respektive sem dnes tedy ihned po přijetí sundal řemen, a zkusil to. A zvuk zmizel. Jenže sem si to nenatočil a vzpomněl jsem si až ve chvíli, kdy jsem měl odendán EGR. A myslím že zrovna to opravdu zvuk motoru dosti změní. No věc se má tak že sem objednal ještě sadu na rozvody, volnoběžný ventil, k té lambdě co už je na cestě. (čido teploty pro ŘJ bylo měněno včera). O víkendu zaslepím EGR (novej přijde až koncem dalšího týdne). Altík budu muset (vzhedem k ceně) sehnat o víkendu někde z vrakáče asi.

Tím chci říct, že ano nehodlám už riskovat podruhé a zítra zůstane doma.

Jen bych měl ještě dotaz. nemáte někdo fotku či rozměry šroubů (jsou 4) které drží klapku na místě. Jde o to, že sem si kvůli tomu dnes šel koupit ty spešl oříšky (ne 6 bokej ale jako na hvězdičku) a nemůžu se tam dostat páč bych potřeboval delší a úzkej. A tak chci zejtra v servisu pořádat o vyšroubování a nahradil bych je nějakým jiným pro mě demontovatelným šroubem.

Vím že asi vpadám jak trubice, ale vrtám se prvně v opelu (do teď jsem jezdi v modrém oválu) a nemám to auto vůbec přečtené a vše je pro mě nové, protože to je jinak než tam kde jsem byl zvyklej. A má jinej šroub a jinou hlavu

Ale já se do toho dostanu :D

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-23 14:54:53

senozaty: Sadu torxních nástavců, jak oříšků tak bitů budeš potřebovat skoro po celém voze. Nešpekuluj nad šrouby a pořiď si pořádný vercajk....... Jinak když si odmyslím ten hluk z otevřeného kanálu 4 tého válce do egru, tak ten původní zvuk zmizel. Když rukou otočíš s řemenicí altíku, nesmí být nic slyšet ani cítit do ruky......

2015-10-23 14:58:35

kopejda: To už jsem sui koupil. nicméně jde o to že musim mít ty prodlouženější páč se tam nedostanu a ty v sadě zrovna nemám. :D Takže někde samostatně páč další sadu za 2ku už kupovat nebudu :D Jinak máš pravdu měl jsem to natočit ještě s tim ventilem. No teď o víkendu se na to vrhnu a uvidíme kde brouček je.

2015-10-30 19:53:28

Shrnu to jednoduše. Tlak na válcích 0,8,10,10.... Z toho usuzuji že nejspíše o zub, dva přeskočil rozvoďák, ci se prostě potkal motor. Takže výměna motoru.

Mám X18XE1. Což nebyla asi zrovna nejlepší volba protože za něj chtěji všichni 8-10 táců. Během dneška sem sehnal celkem 4 a jen jeden je z mého kraje (bydím v Českých Budějovicích).

Nicméně by jsem měl možnost mít za dobře (a navíc tady u nás v ČB) taky 1.8 16V ale X18XE. Nevím v čem přesně je rozdíl, krom olejového filtru, EGR, možná sání..... ale napadlo mě, zda bych nemohl použít z X18XE třeba jen hlavu, sání nechat co mám a nějak to poskládat. Přemýšlím asi debilním směrem, ale tlačí mě čas a o ten mi jde hlavně.

Díky moc.

Venca49  
Václav
2015-10-30 20:36:33

senozaty: Hele,Budějčáku,já bych zatím sundal hlavu a zjistil,co tomu je.Oprava by byla levnější,než kupovat jiný motor.Když by to bylo v háji,tak se může kdykoliv koupit.Ale jedině ten samý,ne podobný.

2015-10-30 21:00:02

venca49: DEKUJI. Takze zitra holt pro jistotu vytahnu 8cku, a koupim X18XE1 co mam k dispozici. nez zmizí a operativně se to rozebere. Jde mi hlavne a bohuzel o čas.


Odpovědět