Fórum - Téma


Co když teče řidící vstřik a nestartuje?


Fórum Omega B Co když teče řidící vstřik a nestartuje?

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2012-07-12 13:08:40

Tak jsem sem přišel na to, že poté co mi došla nafta (podcenil jsem sklon zahrady a stav nafty v nádrži a už jsem nenastartoval) a já dolil z kanystru asi 30 litrů nafty, stejně sem nenastartoval. Nejdřív to po dlooooouhém točení asi na 30 vteřin chytlo a pak chciplo, bez ohledu na to, zda jsem měl motor v otáčkách nebo ne (do otáček to předtím šlo celkem normálně) tohle mi to udělalo asi 4 a pak už jsem nenastartoval vůbec. Tak si řikám, asi mi ta úžasná řepka, co sem tam předtím natankoval ucpala nádrž nebo filtr nebo co, tak sem dal nový palivový filtr a stejně nic. Zajímavé je, že když jsem povolil odvzdušnovací šroub a zkoušel nastartovat, ani z toho nafta netekla. Nic a ten starý filtr byl naftou naplěný asi do jedné třetiny a to sem nic nevylil. Přitom, když motorem točím, tváří se, jako by se mu chtělo chytnout, ale spíš jen tak škytá, ale jako by tam nějaká nafta šla, ale ne dost na to aby to chytlo Sledoval jsem palivové potrubí od filtru směrem k motoru a zjistil jsem že všechny vstřiky, krom toho, co do něj vede drát (z toho usuzuju, že je to ten řídicí) byly suché, ale ten s tím drátem je mokrej, navíc mi příjde, že je nějaký prasklý či co, ale možná se mi to jen zdá. Ale teď nevím, proč nemůžu nastartovat, teda vím, nejde tam nafta, ale nevím proč. Ucpaná nádrž? Nefunkční podávací čerpadlo? (někde sem čet, že při dostatečné výšce hladiny ani není potřeba) Nefunkční palivové čerpadlo? Nebo je to tím vstřikem? Co on vlastně všechno řídí? No třeba mi tu kluci poradíte, opravím tohle a pak konečně vyměním chladič podle návodu, co jsem si ho už vyprosil:) a budu zas jezdit:)

2012-07-12 13:18:12

asi ti nejede podavací čerpadlo! pre když povoliš na filtru ovzdušnovák a zapneš klič tak by ti tam měla začit tyct nafta, to že to jakože chyta je zbytkem nafty v čerpadle . takž se podivat jestli ti tam jde prod k čerpadlu a pak jestli je čerpadlo v nadrži v OK

2012-07-12 13:39:00

No jo, ale jak já vyzkouším jestli mi to čerpadlo maká? Nemám na to diagnostiku, sem uprostřed pustiny a auto mám na zahradě. Existuje nejaká primitivní metoda testu? A jak je možný, že tu někdo psal, že to čerpadlo vlastně ani není potřeba, když je dost nafty v nádrži. Já tam teď mám min 30 litrů, což je půlka nádrže... je to ještě málo pro to, aby se tam nafta dostala "vlastní vahou" ? Díky

2012-07-12 13:50:12

Nainstaluj si na přívod paliva pře fitr balónek kterým napumpuješ naftu do fitru i čerpadla. čerpadlo musí být zavodněno naftou jinak nebude sát . možná to udělej ve dvou , napumpuješ a pak seště zkusit pumpovat při startování. Před tím si ale povol všechny trubičky u vstřiků abys viděl kdy už nafta začne stříkat. Pokud nic stříkat nebude možná už je čerpadlo zadřený jak si startoval nasucho. NJN nafta neni žádná legrace...

Kord když už jsi bez druhého auta

PS: omega B 2,5TD nejsem si jistej zdá má podavací čerpadlo , tydle starší čerpadla to tahaj rovnou z nádrže.

2012-07-12 14:15:20

No, kéž bych měl ten balonek někde po ruce, ale to nemám. Budu to muset zkuist ještě jinak, třeba to jen "zalejt" jako obyč čerpadlo, třeba přes odvzdušňovací šroub. A ano, pokud už jsem nezadřel čerpadlo. BTW. omega by měla mít podávací čerpadlo...

2012-07-12 15:00:57

Má ho ...

2012-07-12 15:40:58

tedy pokud by to čerpadlo správně makalo, dotlačí naftu až palivovému čerpadlu, zaplní nový palivový filtr naftou a vše by mělo v pohodě jet? je to tak?

2012-07-12 16:17:01

Richtik!

2012-07-12 16:54:38

Jasny, tak to se nestalo:( takze sem tim tocenim na prazdno asi zatavil to palivovy cerpadlo... nebo vydrzi to par tahu "na sucho" ? myslim tim to drahy palivovy cerpadlo:) co se vsichni boji, aby neodeslo...

2012-07-12 17:34:40

Vstřikovací čerpadlo je chlazený a hlavně MAZANÝ naftou a ačkoli se to nezdá, je to velice citlivej pochystátor pracující se setinami milimetru... Zkoušels povolit odvzdušňovací šroub na tom čerpadle a zastartovat? Měla by zpod něho téct nafta a pokud neteče, může být zavzdušněné potrubí anebo KO čerpadlo v nádrži. Může být i nefunkční a tím pádem třeba stále zavřený elmg. ventil na vstřik. čerpadle, otvírající a uzavírající přívod nafty po zapnutí-vypnutí zapalování. Zkus zapnout a vypnout klíček, ventil by měl být slyšet cvakat (zvedni kapotu)...

2012-07-13 10:14:40

No tak dneska se k tomu už snad dostanu, včera celej večer pršelo:(. Kde najdu ten odvzdušňovací ventil na čerpadle? Vím kde je odvzdušňovák na filtru, ale abych se přiznal, čerpadlo sem ještě nejak moc neprohlížel... Jen doufám, že to čerpadlo není kaput... asi bych si šel hodit mašli do lesika:).

2012-07-13 10:22:08

Aha , tak jak to tedy je , poku je tam elektrické podavací čerpadlo , tak by odvzdušnení mělo proběhnout vpodstatě samo ne ? Jak otočim klíčkem tak by mělo natlačit naftu celym okruhem , tedy stejně jako u benzínu ?

2012-07-13 10:25:23

Možná se i pletu a odvzdušňovák je na filtru, tož zkus ten... Jde hlavně o to, abys zjistil, jestli ti jde od nádrže do motoru vůbec správně nafta, jestli funguje podávací čerpadlo v nádrži. Prostě zkusit a případně vyloučit všechny levnější možnosti, Petře, než půjdeš kupovat provaz...

2012-07-13 10:41:04

Nejsem žádnej motorář, Tondo, ale představuju si to tak, že u benzínu je to celé jednodušší, bo systém vstřikování pracuje s mnohem menším tlakem, vlastně jen tlakem podávacího čerpadla (tedy není-li to přímovstřikovej motor, který má vysokotlaký vstřikovací čerpadlo jako diesel.) A narozdíl od benzínu, kde je cesta paliva od podávacího čerpadla v nádrži až ke vstřikům do sání "volná", stojí u dieslu v cestě správnýmu (samo)odvzdušnění právě to vysokotlaký čerpadlo. Ale jak píšu, přesný postup a technický princip neznám, jenom tak "uvažuju nahlas"...

2012-07-13 22:43:47

ahoj to čerpadlo v nádrži nefunguje že bud je ucpané sítko neboje spálené jo a u motoru je pojistka tak se podívej do nádrže na čerpadlo jestli ti tam jde proud a nevrčí tak je spálené nebo ucpané sítko

jestli tam nejde poud tak mrkni na pojistku když to čerpadlo rozchodíš a poteče nafta tak než budeš startovat tak 3 nažhav párkrát jen pootoč motorem a zas nažhav a opakuj pak skus startovat a měloby to nastartovat

2012-07-16 08:22:33

Tak jsem se v tom včera vrtal, podavací čerpadlo skutečně nefunguje, takže jsem zalil filtr po okraj naftou a jeden pokus na natočení motoru, jen to škytlo. Tak jsem do filtru nalil další naftu až po okraj a zas točil motorem, už to škytalo vic. Takže jsem napotřeti dolil naftu do filtru a nastartoval. Už to čaplo. Takže jsem chvili držel asi 1500 otáček a bylo cítit jak motor po pár vteřinách začal škubat. To byl zřejmě vzduch ze zavzdušněnýho vedení. Pak přestal škubat a už jen předl jako dieslova kočička.... takže motor už běží . To že teče řidící vstřik na to asi vliv nemělo. Ale asi to má vliv na tem naftovej smrad, co pořad cejtim... Hlavně, že neni kaput vstřikovací čerpadlo... děkuji všem za rady!

2012-07-16 15:59:05

Mi připomínáš mě kdysi. Jsem měl naftovou Lancii Kappu. Už teda nevím proč a jak, ale potřeboval jsem to odvzdušnit. Vzal jsem přívodní hadici na ni napojil další a na její konec dal klasický kuchyňský trychtýř a do toho nalil naftu. Jo a předtím jsem pomocí stříkačky zaplnil filtr. No a pak jsem nastartoval a koukal jakým fofrem mizí palivo z hadice a trychtýře. Ale povedlo se to. Byla to celkem sranda

2012-07-17 10:52:36

Kdyby jsi chtěl,tak řídící vstřik (neteče) i podávací naftové čerpadlo mám na prodej.

2012-07-17 11:55:31

A jak narocna je vymena vstriku a cerpadla? Zvladne to i nouma jako ja? Potrebuju k tomu neco specialniho?

2012-07-17 12:50:41

Myslím,že jsem na to potřeboval jen křížovej šroubovák


Odpovědět

1  2