Fórum - Téma


Čištění EGR -1.7 cdti , 74 kw


Fórum Astra H Čištění EGR -1.7 cdti , 74 kw

Informace o modelu: Opel Astra H

Diskuze o vozidlu

2005 Astra H

1 fotek  |  308 diskuzí

Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka.



2016-04-30 19:11:59

Ahoj Opláci,

Podělím se o pár poznatků ohledně čištění egru...

S doporučeným Alzafírem tady na clubu jsme se dnes pustili do čištění egru. Demontáž zase nebyla tak strašná jak jsem jsi myslel.

Po vytáhnutí egru a trubky co vede od něho do motoru k ventilům jsem koukal jak jsem mohl ještě vůbec jezdit... egr komplet zanesenej, díry jak na přívodu tak odvodu milimetrové. Kolem truby kupa nánosů bahna atd...

Vše se vyčistilo, namazalo a Naštěstí selenoid otevíral a zavíral na jedničku. Konečně pozitivní zpráva. Ale....

Po vyčištění, smontování nastal problém. Auto točilo, ale ani škit po startu. A teď babo raď.

Znovu se vše rozebralo, odzkoušelo ale vše bylo ok. Pak nás napadlo, že při čištění otvoru v motoru kde přijde truba od egru napadal binec kdesi dovnitř motoru k ventilům. A to jsme při čištění použili vysavač...

Vše se poskládalo a pak už jen točit a točit dokud auto nenastartovalo. To už jsem si myslel, že je po problému ale opak pravdou. Auto bylo tupé, kouřilo atd...

Při testování jízdy se objevila kontrolka auta s klíčem. Auto jelo v nouzáku. Po chvilce zase shasla. Potom se zase objevila...

Asi po ujetí 30 km jsem auto odstavil a vypnul motor.

Po 5 minutách nastartoval a auto už fičí...

Takže závěr - podle mě egr byl celou dobu ucpaný. Po vyčištění bylo vše průchozí a egr neuměl vyhodnotit jak se má chovat. Takže potřeboval čas na nastavení atd...

Taky tomu uškodil myslím jsi ten binec nápadný do prostoru ventilů ale tomu se dá málokdy vyhnout....

Snad vám to pomůže. Mohu doporučit ALZAFÍRA

2016-05-01 08:43:53

Take jsem ho cistil mam problem ze mi auto taky prestane tahnout a pada do nouzaku. Po vycisteni egru stejnym zpusobem jako ty kdy jsem se take divil co vsechno za humus se tam nachazelo auto jede dobre jen to stale pada.. porad co je ten selenoid kde je a jak o.odzkouset. diky :)

2016-05-01 14:50:24

bechy333: selenoid je na egru. Takovy maly ovalnvy utvar s konektorem. Odsroubuj ho a zkus zda chodi. Tak samo to byzkousej i na druhe strane jak ho odpojis.

Tobe auto padalo do nouzaku i pred vycistenim?

2016-05-01 14:53:51

bechy333: na diagnostice jsi byl? Me to psalo , ze unika vzduch s potrubi. Chyba se smazala, pak se jeste vyskytla a uz je klid...

2016-05-01 14:57:13

Ja mam chybu P0234 zaporna odchylka plniciho tlaku... radili mibtu borci at kouknu na selenoidovy ventil jestli jde nebo ne. Ale furt nedokazu poznat kde a jak vypada. Ano mel jsem to predti proto jsem cistil egr ventil. Tak proto se ptam jak ho mam vyzkoušet jelikoz jsem lajk ale nevadi mi se v necem hrabat.

2016-05-01 15:05:59

bechy333: selenoid je v te zlate ovalne veci jak je konektor. Je tam takova tycinka. Na obou stranach. Musi pekne chodit. Tycinka v tom cernem sani musi take chodit a musi jit slyset takovy kovovy zvuk kdyz ji zmacknes...

2016-05-01 15:08:48

Jinak obrat se tady na alzafira. Je to machr. Rikal mi ale, ze pokud zacne auto padat do nouzaku kvuli ucpanemu egru je po nem. Ta zlata cast se da koupit za 160 eur... jinak zkus to promazat a uvidis... pokud nebude chodit napiš a budem resit dal...

2016-05-01 15:18:19

S alzafirem jsem uz komunikoval. Ted kdyz oddelam ty tecnou druhou vetsi cast tak uvidim to co ti posilam na obrazku nebo se pletu. A staci promazat konkorem a vycistit technickym benzinem?

2016-05-01 15:27:58

bechy333: ty nemas z17dth?

2016-05-01 15:30:55

leosforever: obrazek je z netu...

Mam 1.7 cdti 92kw

2016-05-01 15:33:19

bechy333: aha. Tam je egr jiny. Kazdopadne musis mit uvnitr nejaky pastorek nebo neco co otevira a zavírá

2016-05-03 12:12:35

bechy333: ahoj,

tak jak jsi dopadl?

2016-05-15 15:47:14

leosforever: môžem ťa poprosiť o zbežný postup ako si EGR vybral von?.. tak nech viem čo ma čaká, či je to veľká pakáreň alebo čo

2016-05-16 07:42:49

luja: Byl jsem to dělat u Alzafira tady s clubu. Ale moc složité to nebylo...Je třeba vytáhnout plastovou trubku od sání, baterku, podložku od baterky a od egru vypojit trubku co vede k ventilů... na to pozor at ti nenapada binec do ventilu.... je třeba vysavac.. odšroubovat klapku a vyčistit. když egr vytahnes zacne ti tect voda takze to bud necim pricpi nebo nech vytéct a potom dolij novou...

2016-05-16 07:48:41

luja: jinak na fotce jsou ruzne barevne kolecka.

cervene jsou srouby co musí ven

zelene jsou srouby kde je selenoid. ten musí slapat bez zadrhování.. promaž wedečkem. i vtom cernem telese to musí chodit pekne...

a zluta jsou hadice vody. to tam nech....jen odpoj hadice vody s expancky...

jinak vycisti i klapku... ale nehýbat s klapkou uvnitř

jinak co ti auto dela?

2016-05-16 18:04:33

Ja som tu istu chybu ,tak som to rozobral ,a bolo to zanesene rovnako,od EGR az k ventilom.Bola to prva chyba motora ,a to ma nabehane 350,000 km. Pri cisteni sacieho potrubia na hlave - u ventilov , som potocil matorom tak ,aby boli ventile vzdy zatvorene , mechanicky oskrabat ,vysat, vyfukat , nastriekat cistic EGR , oskrabat , vysat, vyfukat , kamerou pozriet ci je to ciste, ak nie opakovat. Potocit na dalsi valec , a znova to iste. Dost hrania bolo aj variabilitou sania, to som kupal v petroleji a stetcom cistil. Ale auto bolo aj tak v Nudzovom rezime , tak som rozobral skrtiacu klapku, a tam bol zlomeny posledny zub na plastovom koliecku,co otvara a zatvara klapku. Podlepil som kusok gumi,az ho nepretoci na ten chybajuci zub, vlastne som mu skratil drahu pohybu. Ide to v pohode pokial nezlomi opat posledny zub, potom uz kupim klapku

2016-05-23 14:51:29

leosforever: vďaka za radu, už je vyčistený, boli upchaté tie komôrky, čo sú v ňom, selenoid chodil krásne bez akéhokoľvek zadrhávania.. auto mi dosť hučalo, pri prudšej akcelerácii pískalo, v kopcoch ani nehovorím, stále piskot.. po vyčistení auto stíchlo a piskot už nepočuť,..

inak mal som uvoľnenú hadicu na turbe čo ide od vzduchového filtra, ale uvoľnenú tak, že som ju skoro mohol rukou stiahnuť dole, nechápem


Odpovědět