Fórum - Téma


čištění a zaslepení EGR 1.6 16V


Fórum Návody čištění a zaslepení EGR 1.6 16V


Diskuze o vozidlu

1996 Vectra B 1.6

1 fotek  |  20 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) při 6200 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 598 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, X16XEL.



2013-10-20 17:37:20

otevřít kapotu motoru,za motorem najít EGR

vycvaknout z EGRu konektor a připravíme si ráčnu s krátkým nástavcem a 45ku torx

povolíme oba torxi je tam kapku divokej přístup ale de to a vyndáme EGR i těsněním ven

venku si EGR vyčistíme -používám čistič na brzdy -a rozhejbeme ten ventilek musí chodit z volna a nesmí nikde drhnout dále očistíme a prostříknem kontakty konektoru a na baterii zkusíme zda EGR chodí - sou to ty krajní konektory na polaritě při zkoušce nezáleží

ted si podle originálního těsnění vyrobíme záslepku materiál sem použil klingerit leč už sem to dělal s plechu,hliníku,pertinaxu

ted je důležitý pokud bude někdo dávat jen záslepku bez toho originálního těsnění aby si v místě ventilku udělal do záslepky prohluben asi cca 2mm nebot ten ventilek kapku přečnívá přez rovinu tělesa EGRu a pokud by se dala záslepka bez tý prohlubně tak by se ventilek zatlačil a pootevřel by se tím EGR a poslalo by to hlášení do ŘJ a dělalo by to neplechu

pokud spolu ze záslepkou dáte i origo těsnění tak stačí dát jen záslepku

ted je třeba vrátit zaslepenej EGR do motoru já než to tam dám tak zlehka natřu těsnění i záslepku tmelem na spoje výfuků abych měl jistotu že to bude dobře těsnit-dát pozor aby se tmel nedostal do ventilku egru,utáhnu s citem oba torxi nacvaknu konektor a je hotovo

Venca49  
Václav
2013-10-20 21:14:27

p.s.: OK,ale je lepší použít na ventil KONKOR.Ten je určen k rozpouštění karbonu,který tam je ažaž.Je zase na půl roku pokoj.

2014-04-10 20:30:14

ahojky, prosím tě, jaký typ motoru máš ? Jde to i na X16XEL ?? Děkuji

2014-04-10 22:04:23

cyborg: Ano, i na X16XEL. http://www.gm-club.cz/navody-opel/egr

2014-04-10 22:16:19

aha, děkuji moc za tip..... no já to v době, kdy jsem Astřičku před osmi lety zakoupil zkoušel, tenkrát jsem od někoho na foru zakoupil dělanou podložku (měla i vyfrézovanou prohlubeň kvůli ventilku). Po namontování vše bylo v pohodě, ale po zahřátí motoru a ujetí cca 5ti km se rozsvítila kontrolka motoru a svítila do doby, než jsem podložku zase nevymontoval. Proto se právě ptám, myslel jsem, že to u tohoto motoru nejde. (Astra G 1.6 16V 74kW, r.v. 2000, motor X16XEL). Děkuji

P.S. Jak pročítám ten návod, že bych měl tedy novější typ ŘJ ??

2014-04-12 12:42:54

cyborg: ahoj todle byla vectra B rok 98 kod motoru XEL

2014-04-12 14:12:15

děkuji za odpověď..... tak to mám smůlu

2015-05-13 00:18:59

stejný motor x16xel astra g výroba listopad/1999 ... já už bych měl po zaslepení taky problémy s kontrolkou, že?

prodává se záslepka s jednou dírou skrz pro ten ventil. Má tahle varianta stejný efekt jako při plném zaslepení?

Záslepka v autorizáku by mě přišla na 406kč a byl by to obyč. plech

2016-03-01 19:28:43

calibreakcz: mě to hlásilo dlouho chybu a pak jsem odpojil na určitou dobu baterku a připojil zpět a od té doby je klid :) jen nevím na co je tam tolik konektoru asi nějaké čidlo?


Odpovědět