Fórum - Téma


Čím "zalepit" prasklé víko ventilů


Fórum Vectra B Čím "zalepit" prasklé víko ventilů

Informace o modelu: Opel Vectra B



2016-04-06 22:35:44

Zdravím, mám doma Vectru B. Má to prasklé víko ventilů. Chtěl bych se zeptat jaký, ledpidlo/ tmel by jste mě na to doporučili. Problém možná bude ten, že víko už bylo lepený, jak je vidět na jedné fotce a právě tam to prasklo nejspíš. Když totiž zatlačím na tu plastovou krytku (kterou mám na fotkách oddělanou) v místě kde už je to lepený/tmelený(?) tak prasklinkou v tom lepidlu/tmelu vytlačím nějakej ten olej.Co by jste mě poradili?

P.S.: Nejsem na auta nějakej expert, tak to prosím berte s rezervou, lepší foto můžu udělat

EDIT: Na druhé fotce to bylo pod víčkem potečený skoro celý, ne jenom ten kousek co tam je vidět. Před fotkou sem to utřel.

Venca49  
Václav
2016-04-06 23:03:19

wáša: To není prasklá hlava,ale víko ventilů.Vyměnit!

2016-04-07 06:17:35

Bylo mi tvrzený že je to hlava,když sem řekl že mám potečenej blok, už jsem opravil název :). A zalepit to teda nelze? Doteď to bylo dobrý, tak bych to mozná zkusil znovu.

2016-04-07 07:00:22

vyměň to a dej nové těsnění včetně o-kroužků pod šrouby.

2016-04-07 07:25:47

Zalepit so samozřejmě lze , buď kvalitním dvousložkovým lepidlem , nebo zavařit pájkou na plasty.

2016-04-07 07:43:53

ok, když bych to měnil, tak na kolik to tak +- vyjde? Jsem na mobilu a blbě se mě to hledá

2016-04-07 08:04:54

nové by bylo samo nejlepší, můžeš zkusit v Opelu poptat cenu, ale osobně bych šel cestou neprasklého použitého dílu s novou sadou těsnění

vlastta  
vlastimil
2016-04-07 09:43:25

wáša: no jestli je to na motor 2.0 16v (co mas v profilu) a nevadilo by ti starsi (nepraskle) mam tu 2 vika z omegy......muzu se mrknout klidne ti 1 prodam.....pokud budes mit zajem pisni prosim interni postou (at to tady neplenime)

2016-04-07 12:14:27

jinak jsem zapomněl, že to vypadá že to protíká aj kolem těsnění na tom víku... bude stačit když se vymění víko a to těsnění? Kamarád mě tvrdí, že se musí srovnat i hlava? Co si o tom myslíte?

2016-04-07 12:20:33

wáša: Blbost. O nějakém rovnání může být řeč v případě, že se demontuje hlava a na spec. fréze se "rovná" (lízne) její dosedací plocha před montáží na blok válců.

2016-04-08 23:31:28

No dá se to zalepit vousložkovým epoxitem,ale starý tmel vybrousit a vybrousit i drážkuv v prsklince,jako když se vybrušuje prasklá litina před svařováním.Samozřejme ne durch jen povrchově zvětšit plochu pro lepidlo.A lepší by bylo to sundat a zalepit z vnitřní strany.A nebo sehnat druké víko s novým těsněním i pod šrouby.Mimochodem ještě detail,neprolíná to náhodou i přes to víčko pro nalévání oleje,se mi to tam z té jedné fotky zdá pod tím žlutým víčkem od oleje.Pokud jó,tak to chce nejdřív nové víčko přotože mám pocit že tam je ten problém,vymačkaný a ztvrdlý těsnící kroužek na víčku pro olej.Já mám víko vaček a ventilů vpořádku,ale víčko oleje,jsem před pár dny musel vyměnit,netěsnilo a olej mi stékal vnitřm pod tou černou krytkou až ke kabelům a pak na hlavu a blok motoru.Takže pozor na zbytečnou investici ohledně prasklinky.Nejdřív dosucha vše utřít,najet pár km,každýden sledovat odkud se ten olej bere a pak až řešit.Jak se říká: 2x meř a jednou řež aneb proč jít na komára hned z brokovnicí

Venca49  
Václav
2016-04-08 23:44:31

wáša: Děláš to pro sebe, nic nelep.Stejně to nebude držet, proto to zase teče.Nekupuj žádné lepidlo a energii vynalož na sehnání jiného, nejlépe nové, nebo zaručeně dobré. Dej nové těsnění a "O"kroužky na šrouby.Šrouby utahuj stejnoměrně,aby se víko nekřížilo. Utahovací moment je 8 Nm.

PS: jedno Ti nabízí " vlastta", je to bez schánění.

2016-04-09 19:34:18

díky všem za rady, problém mám vyřešen :) Je to už na opravě


Odpovědět