Fórum - Téma


CIM


Fórum Vectra C CIM

Informace o modelu: Opel Vectra C


1  2

2015-03-27 18:17:43

Tak jsem se dnes pustil do opravy jednotky CIM. Co Vám budu líčit jenom ta hrůza „rozebrat a neponičit“ a potom složit a taky neponičit je celkem makačka. Prohřát desku,očistit od laku v místech kde je třeba letovat,přeletovat všechny místa kde dochází k mechanickému namáhání( v místech kde jsou nasunuty na pinech přepínače)trvalo asi hodinu a půl. Složit do bloku desku, přepínače které drží na desce jen na pinech do okamžiku než spodní a horní díl sešroubujete je náročné na trpělivost. Pak připojit svazek, nasadit a zapojit zpět kroužek airbagu, přišroubovat spodní a horní kryt, nasadit volant dotáhnout a je vymalováno. Po zkušební jízdě 33km diagnostika poprvé ZATÍM bezchybových kódů. Celkem čtyři a půl hodiny i s přestávkou na oběd.Tu práci na desce jsem svěřil mladšímu kamarádovi.

2015-03-27 18:21:45

Věřím, že to byly nervy, nicméně fotografie jsi náhodou nepořídil...?

P.S. Čteš mi myšlénky, už to jede...

2015-03-27 18:49:46

colommbo: Mladej má třicet pět a je šikovný,dával pozor a jinak mi došly baterie ve foťáku tak montáž už jsem nefotil.

2015-03-27 18:58:12

bohumil55: Moc pěkně sis s tím pohrál a zejména z posledního fotografie je patrné, že nejsi žádný greenhorn pracující "na koleně"... Děkujeme, Bohumile!

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-03-27 19:18:40

Přesně toto mě čeká, blbne mi levá páčka. Jen mám novější CIM (pofejs).... Dávali jste bacha na montážní pozici, je to na obalu cimu popsáno s výstrahou... Šipka proti značce, jinak se ukroutí kabeláž do volantu - klakson, ovládání a pytel....

Loupak  
Pavel
2015-03-27 19:27:13

Tak to je perfektní práce a já smekám klobouk, obdivuju tě, že ses takhle do toho pustil. Mám přesně ten samý CIM modul, co máš ty, nechal jsem si ho opravovat v servisu, za opravu (přepájení patice štekru) jsem vykakal 5000,- Kč. Auto sice přestalo zlobit, ale diagnostika neustále hlásí chyby v různých jednotkách, takže to stejně budu muset nejspíš někdy opět řešit. Nechceš si pak přividělat nějakou kačku , do tohohle se já určitě pouštět nebudu s mýma vyklepanýma brebtama. Jsi borec

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-03-27 19:40:30

Už jsem to tu někde dával, je to asi jediné video co znám na kuchání CIMu..... Ten mám já

https://www.youtube.com/watch?v=GaLa6s_ASjY

Loupak  
Pavel
2015-03-27 19:42:59

kopejda: Ty CIM moduly vypadají úplně stejně, pofejs nebo předfejs, jen ty tam budeš mít nejspíš o jeden drátek více (2 konektorový). A to hlavní, že i když máš novější, tak je o několik tisíc dražší ten náš předfejs, což je trošku paradox . Jinak typ co jsem dával foto stojí nový 17 044,- Kč. Když si to nechám vyměnit u Opela dostanu na auto starší 10 let slevu na náhradní díly 30% tuším, pak jen díl stojí 11 930,- Kč. S prací mi to spočítali před rokem na necelých 16 000,- Kč. Chce se mi zvracet.

2015-03-27 19:57:04

kopejda: Já jsem ten kroužek pro jistotu nevyndával z toho horního krytu, to šlo rozloupnout i sním ale při montáži jsem si to ověřil,2 otáčky do leva a 2doprava.Je tam pojistka pokud ji neodjistíš tak se vnitřní kroužek nepootočí.

2015-03-27 20:05:33

kopejda: Ten tutorial demontáre jsem taky nastudoval, včera jsem mněl bojovovou přípravu 3 hodiny.Všechno kde byla zmínka o CIM.Ty páčky jsem taky zkusil vytahovat ale nešly tak jsem se nato vyprd.Je to ale podobné.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-03-27 20:28:22

bohumil55: Bylo patrné na cínu spojů, že je vypraskaný?

2015-03-27 20:29:24

loupak: Pustit se do toho pro sebe je něco jiného než se do toho pustit pro někoho jiného.To riziko je svazující vzhledem k cenám v případě že se to nepovede.K té desce jsem pustil vzhledem k mému věku mladšího kamaráda.Už to není co bývalo.Oči a záda už neslouží jako za mlada.Za dvě sta a půl litru jeřabinové pálenky to za mně rád propájel.

2015-03-27 20:31:50

kopejda: Až pod mikroskopem pod lupou to moc vidět nebylo,viditelnost zhoršoval ten krycí lak.

Loupak  
Pavel
2015-03-27 20:35:16

bohumil55: Sakra , ale chápu, zkusit jsem to musel

2015-03-29 22:51:16

tak to ťa obdivujem ale to isté čaká aj mňa len sa neviem rozhodnúť kedy. Naviše mi nejde tempomat

2015-03-30 08:08:37

kuaa, klobúk dolu, takejto prplačke sa radšej zďaleka vyhnúť

2015-03-30 16:45:33

Důvod proč jsem se pustil do CIMu.

Nejvíc mně štvaly blinkry.Nedržely zapnuté a musel jsem páčku držet, nebo naopak nešly vypnout a všichni kolemjedoucí si říkali co to vysílám za signály levým a hned zase pravým blinkrem .Nefungovalo ABS/TC/ESP, celou zimu.Poslední kapkou v rozhodnutí bylo že mi v Krnově na kruháči přestal jít posilovač řízení.Vždycky byly závady diagnostikovány jako sporadické.CIM: B 3715-00 není komunikace s UEC, U 2108-00 není komunikace s ABS/TC/ESP, IPC: U 2139-00 nepravidelný signál z CIM, ECM:U 2108-00 není komunikace s ABS/TC, EHPS:U 2105-00 komunikace s ECM mimo rozsah.Teď už mi zůstává jen odstranit závadu na elektrickém ovládání okna levých předních dveří,DDM: B3974-05,přerušený obvod nebo vysoké napětí, ale vše funguje jak má,dálkovým ovládáním i tlačítky na dveřích.Zatím jsem najel 360 km a diagnostika kromě dveří nehlásí žádný problém.Čas ukáže jestli to byl dobrý počin.

RAPORT DIAGNOSTYCZNY:

OP-COM 100219a

hkj

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************

Source Address: CIM

Adres źródłowy: 0x00000245

Identyfikator: 0x0002

VIN 03CBW3F6931055108

Numer części:13112786

Numer wersji oprogramowania: 805050111

Opis systemu: EATON0400

Hardware key number: Ruesselsh

Kod alfa:

Data produkcji: 021026

Code Index and version: 007 02

Nie znaleziono błędów.

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************

Source Address: ECM

Adres źródłowy: 0x000007E0

Identyfikator: 0x0501

Nazwa systemu: Z22SE

VIN W0L0ZCF6931055108

Numer sprzętu:12563556

Numer części:12571663

Numer wersji oprogramowania: 00BFEC44

Opis systemu: MOTOR0100

Wpisz numer aprobaty: G02001

Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙

Programming Date: FFFFFFFF

Kod alfa: CN

Software version: 41106

Nie znaleziono błędów.

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************

Source Address: ABS/TC/ESP

Adres źródłowy: 0x00000243

Identyfikator: 0x0201

Nazwa systemu: TCS EBC430

Numer sprzętu:12790843

Numer części:9191496

Numer wersji oprogramowania: 00C32B2F

Opis systemu: TRW 0300

Hardware key number:

Kod alfa: EN

ECU variant coding: 0x00001A1C

Nie znaleziono błędów.

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************

Source Address: EHPS

Adres źródłowy: 0x00000244

Identyfikator: 0x0101

Nazwa systemu: EHPS GEN3 TRW

Numer sprzętu:24444336

Numer części:0

Numer wersji oprogramowania: V11_

Opis systemu: TRW 0300

Kod alfa:

ECU variant coding: 0x00000005

Nie znaleziono błędów.

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************

Source Address: IPC

Adres źródłowy: 0x00000255

Identyfikator: 0x0100

VIN W0L0ZCF6931055108

Numer części:9180274

Numer wersji oprogramowania: 4.31 06/02

Opis systemu: VDO 0400

Hardware key number: 0000000000

Kod alfa: WC

Data produkcji: 021016

Code Index and version: 001 03

Nie znaleziono błędów.

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************

Source Address: AIRBAG SDM

Adres źródłowy: 0x00000257

Identyfikator: 0x0001

Numer części:13142540

Numer wersji oprogramowania: 00BA9224

Opis systemu: DELCO0400

Kod alfa: GP

Data produkcji: 021116

Nie znaleziono błędów.

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************

Source Address: BCM

Adres źródłowy: 0x00000252

Identyfikator: 0x0103

VIN W0L0ZCF6931055108

Numer części:9226554

Numer wersji oprogramowania: C09C27 11021202

Opis systemu: TEMIC04

Hardware key number:

Opis systemu: 0x20202020202020303030313732363632

Kod alfa: BZ

Data produkcji: 000201010101

Code Index and version:

Nie znaleziono błędów.

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************

Source Address: REC

Adres źródłowy: 0x00000254

Identyfikator: 0x0101

VIN W0L0ZCF6931055108

Nazwa systemu: REC

Numer części:13125485

Numer wersji oprogramowania: 0000038F

Opis systemu: LEAR 0400

Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙

Kod alfa: AX

Nie znaleziono błędów.

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************

Source Address: UEC

Adres źródłowy: 0x00000253

Identyfikator: 0x0101

VIN W0L0ZCF6931055108

Nazwa systemu: UEC

Numer części:13112920

Numer wersji oprogramowania: 0000038F

Opis systemu: LEAR 0400

Kod alfa: AM

Nie znaleziono błędów.

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************

Source Address: DDM

Adres źródłowy: 0x00000259

Identyfikator: 0x0101

VIN W0L0ZCF6931055108

Numer części:9227560

Numer wersji oprogramowania: OP1D 186000

Opis systemu: SIEM 0401

Hardware key number: XXXXXXXXXX

Kod alfa: KL

Data produkcji: 020120

Code Index and version:

Ilość zapisanych kodów błędów:1

B3974 - Drzwi kierowcy, przeł. wyboru podnośnika szyby, przerwany obwód lub napięcie za wys.

(05) - Obecny

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************

Source Address: PDM

Adres źródłowy: 0x00000258

Identyfikator: 0x0101

VIN W0L0ZCF6931055108

Numer części:9227562

Numer wersji oprogramowania: OP1D 186000

Opis systemu: SIEM 0401

Hardware key number: XXXXXXXXXX

Kod alfa: KP

Data produkcji: 120120

Code Index and version:

Nie znaleziono błędów.

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************

Source Address: DIS

Adres źródłowy: 0x00000246

Identyfikator: 0x0304

Numer sprzętu:13132281

Numer części:13132282

Numer wersji oprogramowania: 08.08.14.07

Opis systemu: VDO 0400

Kod alfa: EQ

Code Index and version: 002 01

Nie znaleziono błędów.

**********************KONIEC ECU ID**********************

2015-05-06 00:28:32

Zapomněl jsem na jednu důležitou věc,upozornit všechny kdo se pustí do opravy CIM nebo kterékoli jednotky že použít trafopájku je špatně.Na hrotu trafopájky po zapnutí vzniká magnetické pole a to může zničit některé integrované obvody Samozřejmně že se toto upozornění netýká těch kteří tento problém znají.

2015-09-19 19:35:01

27.9.to bude 6 měsíců co jsem se odvážil vlézt do CIMu.Najel jsem 5854 km a jsem rád že jsme to nedělali zbytečně.Kromě dveří řidiče žádná závada(stahování okna),B 3974.A přitom všechny funkce okna jsou OK.Klepu na tvrdé dřevo aby se to neobrátilo proti mně,náhoda je .Přeji všem aby se jim opravy svépomocí úspěšně dařily.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-09-19 19:51:25

bohumil55: Díky za zprávu a trvanlivosti opravy. Je to dobrá zpětná vazba. Hlavně ať autí slouží ku spokojenosti


Odpovědět

1  2