Fórum - Téma


Čidlo otáček kliky Omega X20SE


Fórum Omega B Čidlo otáček kliky Omega X20SE

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1997 Omega B 2.0

108 diskuzí

Výkon motoru 85 kW (116 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil, X20SE.

Bílá barva, už holka něco pamatuje ale nedám na ní dopustit


1  2  3

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-04-05 20:14:15

Je tam, jen se k němu prokousat......

2013-04-05 20:34:38

Btw víte někdo, kde je čidlo kliky na V6...? Kamarád-mekánik mi to sice kdysi říkal, ale ta moje hlava...

2013-04-05 20:46:51

Ahoj kluci,

díky za podporu,

to Colommbo: s těma konstruktérama naprosto souhlasím.

taky bych si přál mít to čidlo za 5-10min. vyměněné

to vlastta: díky, to foto by bylo super.

Musím říct, že se mi na to zitra ani nechce.

Bude to ještě pakárna.

Tak zatím, zítra napíšu jak jsem dopadl.

Ještě mě tak napadá,že mám skoro oddělaný kryt rozvodového řemenu, ale nejde mi povolit jeden šroubek, který je při čelním pohledu na motor vpravo nad řemenicí která je na klice, ale je za tou řemenicí jakoby schovaný a nejde se na něj dostat. Nevíte prosím jak oddělat kdyžtak tu řemenici?

Jo a podařilo se mi z anglických stránek stáhnout návod na opravu Omegy, je to sice v angličtině, má to 340 stran, a má to 10MB. tak kdyby jste měl někdo zájem. Vypadá to docela zajímavě. Je to v pdf.

Ahoj Tom

2013-04-05 20:51:39

No jestli si sundal klimakompresor ( takový ty pitomý torx šrouby ) tak pod ním bys měl mít šrouby ( myslím že 2-3 na normální nástavec - gola ). Jo a pozor na ně, mají "tenčí" hlavičku. Jsou tam někde úplně ty samý šrouby jen z normálně tlustší hlavou. A když dáš ty tlustší namísto těch tenčích nenasadíš klimakompresor páč ti tam bude právě vadit to tělo tý hlavičky. To se stalo mně a jak jsem u toho nadával když už byla rodinka připravená na cestu a já před barákem na hlíně měnil tohle zpropadený ( 3týdny nový origo ) čidlo. Mimochodem záruku mi neuznali u zralyho chteli vypis z origo diagnostiky . Teď už tam je pár tisíc VDO z Kelly a šlape skvěle. To jen k těm origo dílům jak jsem se tu minule na fóru rozčiloval. No a na druhý straně toho držáku taky 2-3 šrouby je jakoby do L-ka. Ale když si tam zahraješ s pajcrem dá se ten držák jen povolit a jakoby odklonit a pak se na to čidlo taky dá dostat jen si při tom brutálně odřeš ruku ale zasejc to ušetří čas. P.S.: Když jsem to dělal prvně vyndal jsem i chladič. Je tam pak víc místa na ty trubky od klimakompresoru

vlastta  
vlastimil
2013-04-05 21:21:50

posilam foto toho drzaku........je to teda 2.0 16v ale mohlo by to byt podobny (mozna i stejny - nevim).a omlouvam se za foto uz bylo pozde (tma).

colommbo: na tu MV6 se muzu mrknout zitra - popripade nafotit

2013-04-05 21:25:52

vlastta: To bys byl opravdu moc hodný, Vlasto...

2013-04-05 21:44:01

vlastta: Díky moc zdá se mi to stejný, ale 2 hlavní rozdíly proti tomu mýmu přeci jen vidím.

1. ten tvůj je krásně čistý

2. ten tvůj je na rozdíl od mého venku na trávě

Díky ahoj tom

2013-04-05 21:51:10

tomaspirkl: u 2,0 16V tu přírubu sundáš je s podmínkou, a to, že musíš sundat klimakompresor, pod kompresorem je totiž šroub, co tu přírubu drží...na X20XEV jsem ty čidla na klice měnil tak, že jsem sundal olejovou měrku a šikovně přes kloubek ten šroubek prostě povolil, při montážích to auto většinou sneslo velkou vulgární kritiku, ale vždy se podařilo...

vlastta  
vlastimil
2013-04-05 22:12:24

tomaspirkl: taky to byla pakarna nez sem na to dosel....a to uz sem mel vsecko kolem dole

DxDiaG: s tim sroubem pod klimakompresorem mas pravdu.kvuli tomu sem nadaval nejvic (vsechno povoleny a drzak dolu nechce).az sem sundal kompresor......ejhle - sroubek

ale hlavne sem se chtel zeptat......to znamena ze ten drzak je jiny?.....2.0 a 2.0 16v

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-04-06 23:02:28

colommbo: Jirko, nebudeš tomu věřit, ale sám jsi snímač vyfotil a dal obrázek sem na fórum

Zde je odkaz: http://www.club-opel.com/...select=42767#message42767

Na třetí fotce je pod filtrem oleje vidět cosi černého chyceného jedním šroubkem - opticky těsně pod pákou řízení.

V rámečku je umístění konektoru snímače klikovky.

S dovolením jsem to občárnul ve Tvé fotce a jiné přidal:

2013-04-07 09:01:09

kopejda: Tož to vidíš, Michale... Děkuju!

2013-04-07 18:02:29

Ahoj kluci, tak včera mi nějak nešlapal comp, tak píšu až dnes.

Čidlo je vymněněné a trvalo skoro 2 dny. Jsou k tomu potřeba "ořechy" torx vnitřní E10, E11, E12,a E14.

bez toho to prostě nejde. Ten držák co posílal foto vlastta tak je úplně stejnej jako ten co mám já na 8V.

Pod klimakompresorem je schovaný 1 šroub bez kterého to nejde celé sundat.

A teď druhá věc. K výměně čidla jsem došel z toho důvodu že moje Oma začala zlobit, nejdříve jakoby zaškobrtávala mezi 1000 a 2000 ot. , potom se k tomu přidalo že když jsem ujel se studeným motorem cca 5-10 km tak potom nešel znovu nastartovat né dříve než tak za 20 min. Jinak teď těsně před výměnou byl ten motor takovej neklidnej jakoby chtěl vyskočit z auta. vůbec něchtěl šlapat na volnoběh. Ale zase před 14 dny jsem ještě byl s rodinou v Brně celý den cca 200km a auto se chovalo jakoby nic, volnoběh taky Ok.

A teď už to došlo tak daleko že jsem málem nedojel z práce domu motor pořád točil mezi 2000 až 2500 ot. a nechtěl se zklidnit.

Tak jsem zajel k jednomu chlapíkovi co ma diagnostiku a tam vyběhlo: chyba čidla otáček a chyba teplotního čidla.

Po té výměně čidla jsem nastartoval motor po cca 5s. točení chod motoru hrozný, stejný jako před výměnou, tak jsem to chípnul a od včera už jsem to vůbec nenatočil. Benzín tam jde, ten při startování smrdí i z výfuku a jiskry jdou na všech kabelech.

Myslíte že by bylo možný aby to teplotní čidlo co napsala diag. mohlo dělat takový problémy?. Přiznám se že vůbec nevím kde na motoru je a kolik by mohlo stát. Prosím zkuste poradit co mám ještě vyzkoušet abych to vůbec nastartoval.

Doufám, že z mého románu nebudete zmatený, neumím moc psát

S pozdravem Tomáš

2013-04-07 18:15:54

tomaspirkl: Píšeš srozumitelně, neboj. Pokud jsou jiskry na všech kabelech, tož snad budou i na svíčkách a jestli ti smrdí benzín z výfuku, značí to, že je všecko v pořádku akorát že koordinace zapalování a vstřikování je v háji a to může mít na svědomí čidlo kliky - může být, že nemáš správné čidlo nebo je i to nové vadné... Že by takovou rotyku dělalo teplotní čidlo, si nemyslím, a kde je, honem netuším...

2013-04-07 18:18:12

Pokud delal diagnostiku pri vyplym motoru a zaplym klicku tak je jasny ze tam bude chyba otacek motoru... To teplotni cidlo to dela docela casto.

2013-04-07 18:19:02

Dava spatny udaje o teplote a pak jednotka posila vic nebo min benzinu a dela to bordel.

2013-04-07 18:26:32

wisastar: A nevíš prosím kde by mohlo být? Jestli to bude jen tím teplotním čidlem tak mě klepne pepka, to čidlo na kliku stálo 1700,- a nevím jak kdo z vás, ale zrovna u nás peníze na stromě nerostou

Jsem z toho auta tak nějak hotovej. Už bych chtěl aby jezdilo. Zkusím ještě to čidlo teploty, nevíte prosím jaký má vliv na spalovací proces?

Díky Tom

2013-04-07 18:27:13

wisastar: promiň byl jsi rychlejší než já

2013-04-07 18:39:12

Napíšu asi toto. To s tím klimakompresorem a šroubem pod ním jsem psal už na začátku v tomto vláknu. Torx jsem zmiňoval taktéž . Tímto tedy děkuji za ostatní co to budou v budoucnu potřebovat za upřesnění velikostí to se určitě bude někomu hodit a supr že si to pamatuješ já už to tak v hlavě nemám. Chybu Crankshaft sensor ( čidlo otáček kliky ) to při zapnutém zapalování bez motoru v chodu nepíše () pokud je v pořádku. Občas ale ( zejména neorigo ) diagnostika nedokáže správně rozlišit čidlo vačky od čidla kliky a proto může být v paměti závad chyba otáček kliky a na vině je vačka a naopak. Pokud máš ale vadné čidlo teploty a jednotka si myslí že je -20´C a ve skutečnosti je teplota např. 8´C motor půjde špatně ne-li vůbec . Možná budeš mít čidla teploty 2, já to tak mám ale tím si nejsem jistý v tvém případě!. Každopádně by Ti ale mohla teď diagnostika říct víc resp. míň a z toho můžeš vycházet dál. Nu a na konec já třeba mám na X20XEV celkem 4 druhy čidel na kliku, tvarově se neliší. Jen dělkou kabelu, číslem a 2 typy a 2 typy mají jiný ( i když hodně podobný ) konektor. Já při výměně koupil čidlo které tam šlo, seděl i konektor jen mělo o trošku kratší kabel a motor s ním házel chybu i když bylo nové. Teď mám ve složce s doklady od auta i správné číslo toho mého snímače ( 6PU009163831)protože dělat to znova a znova je na to skončit na psychiatrii. A zkus se ještě na tý diagnostice zeptat, jestli myslí čidlo teploty nasávaného vzduchu nebo čidlo teploty vody protože pokud by to bylo čidlo teploty nasávaného vzduchu může to být klidně váha vzduchu. ( Pokud má X20SE společné čidlo množství nasávaného vzduchu a teploty nasávaného vzduchu ve "váze" jako X20XEV ).

2013-04-07 18:39:59

Co vim tak na V6 jsou cidla asi tri. Jedno na vetrak, druhy na ridici jednotku a treti na ukazatel teploty.. Tak nevim jak to bude u tebe.

2013-04-07 18:41:26

cidlo teploty vzduchu je jedno a je pred vahou zvlast


Odpovědět

1  2  3