Fórum - Téma


Čidlo otáček kliky Omega X20SE


Fórum Omega B Čidlo otáček kliky Omega X20SE

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1997 Omega B 2.0

108 diskuzí

Výkon motoru 85 kW (116 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 998 ccm (122 cui), 4-válec, Řadový, 8-ventil, X20SE.

Bílá barva, už holka něco pamatuje ale nedám na ní dopustit


1  2  3

2013-04-04 17:19:19

Ahoj všichni Opláci,

moc se omlouvám že zakládám nové téma, ale snažím se u svého motoru vyměnit čidlo otáček kliky,

myslím že už jsem prolezl celé forum, ale potřeboval bych poradit co všechno je potřeba oddělat abych to čidlo mohl demontovat z motoru ven.

Jen tuším, že to čidlo je z přední části motoru pod rozvodama. Koukal jsem na to u auta a jsem trochu bezradný.

Za každou radu díky.

S pozdravem Tomáš PIRKL

2013-04-04 17:55:50

býva na setrvačníku jak je spojka

2013-04-04 18:45:01

wayfer: To znamená že je vzádu za motorem?

2013-04-04 19:05:54

Tak tohle už mám za sebou celkem 3x. Už si nevzopmínám přesně ale musíš toho sundat celkem dost a je to i docela pakárna, klimakompresor, držák na servo, myslím že i olejoměrku pak ti bude vadit stabilizátor ten stačí odtáhnout pokud budeš mít někoho po ruce ale dá se to. Čidlo je na malej šroubek a budeš asi muset dělat po hmatu páč tam není moc vidět a zlomit si ruku.(De+montáž cca 1 a 1/2 až 2 hodiny ). Rozvody sundávat nemusíš. Jo a budeš k tomu potřebovat mimo jiné i tzv. hvězdicové ( torx ) nástavce na golu ( "samice" ne "samce"! ) . Pro představu dávám obrázek . Ať se zadaří P.S.: Není to přímo tvůj motor ale čidlo je umístěno stějně, při pohledu ve směru jízdy vlevo dole na motoru jako na obrázku.

vlastta  
vlastimil
2013-04-04 20:24:06

.............ja se taky pridam

trosku jinej pohled

2013-04-04 20:33:06

vlastta: Nejsem znalec, Vlasto, ale mám dojem, že na tvém obrázku je 16v a kolega má jen 8v dvoulitr, tož aby nebyl v umístění rozdíl, když se píše výše, že u setrvačníku čidlo dýše... Nebo mne opravte, prosím...

vlastta  
vlastimil
2013-04-04 20:46:49

colommbo: velka omluva na me strane...............je to 16v

kdyztak to nekdo prosim smaznite - at to zbytecne nezavadi

2013-04-04 20:52:54

ggeorgos: Ahoj pánové moc vám děkuji za příspěvky jsem rád že nemusí ven ty rozvody.

Ani se mi do toho o nechce.

Až to udělám napíšu.

Ještě jednou díky s pozdravem Tomáš

2013-04-04 21:02:55

Vlastta: S tvým laskavým svolením to tu i s tvým obrázkem ponechám, aspoň bude vidět rozdíl a třebas to zas pomůže někomu s X20XEV... Děkuju!

2013-04-04 21:20:01

colommbo: Můžu se prosím ještě zeptat kde tedy to čidlo opravdu je?

Jestli je opravdu v tom místě jak píše Ggeorgos nebo je někde u setrvačníku?

Už tomu nerozumím, nezlobte se.

Tom

2013-04-04 21:29:27

Ahoj, já se bavil o X20XEV ( v názvu bylo jen X20 tak sem si to domyslel ). X20SE nevím kde to má ale tipnul bych si že skoro stejně.

2013-04-04 21:29:42

8V a 16V jsou stejny

2013-04-04 21:34:41

No vida, díky za info . Takže je stejně blbě. Dodnes nechápu proč ho nedali na druhou stranu kde je plno místa ale museli ho zazdít pod držák

vlastta  
vlastimil
2013-04-04 21:35:09

jen pro upresneni......to foto co sem vkladal ja je z omegy 2.0 16v r.v. 95 (oznaceni bouzel nevim )

2013-04-04 21:36:32

tomaspirkl: Správná otázka, Tome, děkuju... A jak na to tak znova a znova koukám na střídačku, konstatuju, že jak na 8v tak i na 16v dvoulitru je čidlo umístěné stejně (má to logiku...), tzn. stojím-li čelem k motoru před autem, mělo by být na pravé straně bloku poblíž rozvodů a před olejovou měrkou...

2013-04-04 21:38:35

Tož jsme se snad nakonec někam společně dohrabali...

2013-04-05 10:17:11

Chlapi, super, díky moc, pomohli jste mi. Dnes to jdu

zkusit vyndat.

Jestli to přežiju tak napíšu.

Tom

2013-04-05 19:12:08

Ahoj všem, kdo sledují výměnu čidla kliky.

Před chvílí jsem přišel domu, protože už jsem toho měl tak akorát dost.

Takže přehled dnešních úspěchů a neúspěchů.

Sundal jsem plochý řemen, oddělal čerpadlo posilovače řízení, dokonce jsem dokázal oddělat olejovou měrku.

teď tam koukám na ten držák který drží i klimakompresor, dole pod autem jsem ještě oddělal 3 šrouby který držely ten kompresor, ale ten pitomý držák se pořád nechce hnout. Už nevím kde mám ty šrouby hledat.

To umístění čidla vymyslel "MAGOR". Prosím všechny kteří to někdy dělali jestli si nevzpomenou kde ty šrouby jsou.

Jinak tam ještě mám napínací kladku na plochý řemen a když nad tím přemýšlím jestli to není náhodou to kladkou že to nejde ven. Takže zítra ráno huráááááá znovu na to a už doufám s úspěchem.

S pozdravem Tom

vlastta  
vlastimil
2013-04-05 19:26:03

je to pakec - to kazdopadne......vecer ti sem mozu hodit foto toho drzaku (pujdu to nafotit) treba z toho neco prectes

2013-04-05 19:42:42

tomaspirkl: Já mám pocit, že dneska konstruktéři myslí jen na to (nebo mají za úkol dělat věci co nejsložitější), aby si člověk na motoru (autě) sám udělal úplný minimum a se vším musel do servisu nejlépe autorizovaného a pěkně platil... Na předchozím řadovým dualramu 2.6i byl čidlo kliky hned na ráně přímo dole u řemenice kliky na jednom šroubku a kablík vyvedenej bokem nahoru k zástrčce - výměna skutečně během pěti minut a stačila na to desítka klíček...


Odpovědět

1  2  3