Fórum - Téma


chybovy kod 1630


Fórum Vectra C chybovy kod 1630

Informace o modelu: Opel Vectra C



2015-07-24 12:58:47

1630 - poskozeni v systemu regulace uhlu predvstriku, 2,2 dti. Nevite prosim cim to bylo zpusobeno, pripadne jak to dat do kupy ? Predem dik za kazdou radu. Ted jsem si uvedomil, ze jsem to dal do Ve C omlouvam se, jedna se o synovu Vec. B 2,2 dti r.v. 2001. Pro upresneni, problem nastal kdyz jsme vyndali EGR a ten kryt pod nim kvuli vycisteni. Po smontovani uz nechytla. Znamy s chytrou masinkou zjistil zavadu 1630 a 1590 ale tu se nam nepoderilo najit. Je mozne ze jsme to spatne opsali 1560 je nizke napeti coz by sedelo, vybita baterie.

2015-07-25 10:27:07

pavel1067: opsali jste to dobře, P1590 je chyba ventilu posílení podtlaku. Má to skoro každá VC.Je to kovový ventil, co vede do náboky podtlaku.

Bohužel ta druhá chyba je zásadní. Neurvali jste drát ventilu?

Tohle je kritická chyba čerpadla.

Jestli jste sundali víko pod EGRem, museli jste sundat i trubky ke vstřikům, odvzdušnili jste celý palivový systém?

A když už jste to vyčistitli, neuvažuješ o zaslepení EGRu?

2015-07-25 11:47:19

alzafir: měnili jsme i palivový filtr a odvzdušnili tak, že jsme z gumové hadičky co jde od čerpadla k vstřikům odsáli petku nafty a pak při startování postupně povolovali jednotlivé matky na trubkách k vstřikům. Zkusili jsme i vyndat trubku z filtru a naftu nasát z petky, odvzdušnit, no nechytla. Na té mašince co jsme to měli napíchlé to krom jiného ukazovalo množství paliva co má dávat čepadlo a co dává a hodnoty se lišili jen minimálně. Má na tacho 280 tis. a kupovali jsme ji v ačkách takže čerpadlo uz má dost odpracováno. Je možné, že jsme někde něco utrhli či poškodili, jsme jen amaréři s knížkou Jak na to, zkusíme to ještě projít. Co se týče EGR, tak nevím jak to s touhle Ve dopadne, jestli bude potřeba měnit čerppadlo tak je možné, že pujde do oplího nebe. Ale určitě se ti ozvu v září a pořídil bych si ten Tvůj EGR do Ve c co mám v profilu, vlákno kde se to řešilo jsem četl. Dík za reakci

2015-07-25 16:19:41

pavel1067: Zkus ještě vyhodit žhavící svíčky. Startéru to výrazně ulehčíš. Správně jsi asi pochopil, že je třeba odvzdušnit zpátečku do čerpadla, trubku z čerpadla do filtru je rozpojená, tudy dolívej naftu a někdo druhý ať ti protáčí motorem. Střídej protáčení s dolíváním nafty, dokud z děr po žhavičkách nepůjde mlha nafty. Pak to zašroubuj. Jestli ani tak nechytne, je zle.

Koukni i do dat, jak se tváří otáčky čerpadla s otáčkami motoru. Čerpadlo má poloviční otáčky. Při startu , protáčení to není úplně přesné, ale musí být vidět, že čerpadlo ví, v jaké je poloze.

Palivový filtr zalít po okraj naftou!!

2015-07-27 09:40:51

alzafir: tak jsme vytočili svíčky, hadici z filtru do čerpadla dali do kanistru s naftou, odvzdušnili a třikrát asi po 15 sekundách točili, ale žádný náznak mlhoviny, ještě jsme dali čistý papír k otvorům po svíčkách a taky zůstal suchý. Nafta z trubky od vstřiku jde ale dá se udržet prstem tak je to asi jasné. Máme náhradní motor i s čerpadlem ale sami se do toho pouštět nebudem, zkusíme najít někoho ochotného kdo se v tom vyzná a měl by čas. Dík za pomoc, možná ještě kdyby jsi o někom věděl kdo by to zvládl a byl z okolí Jihlavy byli by jsme vděčni. V září se mnou počítej s EGR, ještě jednou dík

2015-07-27 10:18:39

To je jasný , neměli ste uzavřený okruh. Nemůžeš strčit hadici do kanystru a nechat vracečku do nádrže jen tak , to ti okamžitě opět spadne nafta do kanystru ( je otevřenej okruch zpátečka-nádrž-fitr ).

Já to dělám tak, že po výměně filtru vše utáhnu a rozpojím zpátečku od vstřiků. VYFOUKNU všechnu nafta až do nádřže ( až uslyšim bublání) a pak natahuju novou naftu až z nádrže balonkem se zpětným ventilkem ( v nouzi i hubou). Dobrý je držet i zu zpátečku , čím méně spadne nafta ve zpátečce , tím méně se ti to při vracení zavzdušní. Je ale pak potřeba mít dobrej gryf při nasazování hadiček zpět , tak rychle aby to opět celý nespadlo. Pak už stačí jak psal zafir , nebo startovat s plnym plynem a držet plyn i při běhu motoru. to pak akorád chviličku klokotá a zahulí.

Při tomhle postupu odpadá zalejvání fitru , kde při stresové manipulaci často skřípneš těsnění...

jakmile necháš kterokukoli část okruhu rozpojenou , vždy ti nafta spadne.

2015-07-27 11:27:51

breathlless: úmysl byl vyloučit netěsnost vedení a spojů u pal. filtru, nafta z kanystru mizela celkem rychle, vyzkouším jak píšeš, dík

2015-07-27 16:54:21

pavel1067: Už je to po x-té omletý song, toto čerpadlo neumí nasát vůbec nic, musíš tlačit naftu do něj.

2015-08-04 20:37:47

Tak vyřešeno, Ve už vrčí. Ve dvou servisech nám řekli, že oprava by vyšla draho a čerpadlo z jiného motoru by bylo moc komplikované a možná by to ani nešlo. Smířeni s osudem a vědomím, že už není co zkazit jsme z čerpadla sundali ř.j a zjistili jeden upálený drátek a rozsypanou izolaci na spodním ventilu. Demontáž trvala necelou hodinu a celkem nic těžkého, tak jsme tam dali ř.j z bouraného auta a motor k našemu překvapení začal chytat už při odvzdušňování. Teď má najeto asi 300 km a bez problému. Co jsme hledali tak Bosch náhradní díly nedodáva tak by mě zajímalo proč si účtují servisy za tzv REPASI takové peníze ? Kdo jste v podobné situaci sežeňte si ř.j z čerpadla se stejným číslem a přendejte ji. Myslím, že čerpadla vydrží hodně a sere se jen ta elektrika. Dost nešetrně jsme to roztahovali a čerpadlo to vydrželo. Pokud budete při demontáži potřebovat poradit dejte vedět, poradím. Ale opravdu na tom nic není.

2015-11-16 15:29:09

Čerpadlo běhá jak má,najeto něco přez 6000 tis.

2015-11-16 18:28:25

pavel1067: Dobrá práce. Mám dojem...nepsal jsem něco o urvaném drátu ventilu??


Odpovědět