Fórum - Téma


Chybové hlášení na diagnostice...


Fórum Astra G Chybové hlášení na diagnostice...

Informace o modelu: Opel Astra G

Diskuze o vozidlu

2001 Astra G 1.8

1 fotek  |  55 diskuzí

Výkon motoru 92 kW (125 PS) . Točivý moment: 170 Nm (125 ft/lb) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 800 ccm (110 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Z18XE.


1  2  3

2015-02-08 09:45:19

Ahoj. Měl bych prosbu. Na diagnostice se mi ukázalo chybové hlášení "Adresa 11 - chyba P0170". Neví někdo, co to ukazuje za problém ? A ještě jednu věcičku...vždy po nastartování se mi po chvilce rozsvítí na palubce ikona chladiče a pokud mi teplota motoru přeroste přes 90´C tak se mi nesepne ventilátor a začínám vařit. Vím, že je chyba někde ve spínání ventilátoru, ale pořád nevím kde. Přemýšlel jsem, že zkusím vyměnit čidlo na hlídání teploty vody, ale co když to nebude ono... Pokud s tím má někdo zkušenost, budu rád, když mi poradí.

Předem díky... :)

2015-02-08 10:48:23

loky: P0170 by dle seznamu chybových kódů OBD II měla být porucha korekce paliva. A co se kontrolky chladiče a nesepnutí ventilátoru týče, nemá AG už samostatnou řídící jednotku chlazení...?

2015-02-08 10:56:42

Ještě vědět, co si mám představit pod pojmem porucha korekce paliva :) to může být hodně věcí... A co se týče samostatné řídící jednotky chlazení...tak daleko já nejsem, takže toto nevím. Každopádně, pokud mi tato kontrolka nesvítí, vše je ok a ventilátor na chlazení sepne, ale pokud se mi tato kontrolka rozsvítí, ventilátor nesepne. To by potom musela být chyba přímo v řídící jednotce ?

2015-02-08 11:15:52

loky: Jak přesně vypadá ta kontrolka - je to oranžový symbol chladiče uvnitř s jakousi pěticípou hvězdičkou...? Pokud ano, tož bych se opravdu domníval, že auto už řídící jednotku chlazení má a chyba pak může být tam. Jistý si ale nejsem.

2015-02-08 11:18:17

Přesně tak, je to ten symbol, jen je žlutý, ale to je asi jedno. Každopádně, dá se s tím něco dělat ?

2015-02-08 11:27:39

loky: Diagnostikovat, ale to jsme zase na začátku...

2015-02-08 11:38:07

To je právě ta věc, že na diagnostice se mi v této věci neukázalo nic... :(

2015-02-08 18:11:36

Vítej.

Jednoduše co ještě můžu poradit zkus vyndat konektor z ukazatele (čidlo) teploty vody.

Pokud po chvilce nesepne nucené chlazení ventilátoru může být vada přímo na ventilátoru.

Protože když to udělám na svém autě začne chlazení nuceně i při studeném motoru to proto aby se předešlo přehřátí motoru z důvodu špatného čidla.

Pokud tedy ventilátor bude pracovat po vytažení konektoru, vyměnil bych čidlo teploty.

Díval jsi se také na pojistku ?

Ta může být také spálená vlivem přepětí ventilátoru.

2015-02-09 16:54:08

Tak jsem dneska zkusil vytáhnout konektor na čidlu teploty vody a nic, na palubce mi opět svítila ta kontrolka. Koukal jsem na ručičku, co ukazuje teplotu vody, byla na nule, když jsem konektor opět zandal, teplota vyskočila normal zpátky. Poté jsem vypnul klíček zapalování a za chvilinku se mi rozeběhli oba ventilátory - na chlazení i na klimatizaci. Pak jsem znovu zapnul zapalování a za chvilku se rozsvítila ta kontrolka a oba ventilátory se zastavily... :(

Každopádně jsem někde četl, že jsou na Astře G celkem tři čidla na teplotu vody a spínání ventilátoru...je to pravda ? A pokud ano, kde jsou tedy na motoru ?

2015-02-10 13:14:09

ještě jsem zapomněl napsat, že každý ventilátor na ASTRA G DTL X50kw -X60KW s klimatizací má předřadné relé (ODPOR).

Ještě tam bych hledal závadu.

Ventilátor od motoru je na hoře vlevo, s pohledu řidiče vpravo.

Podívej se zda je či není zapojený nebo zkus je ošetřit přípravkem na konektory zda nejsou zoxidované spoje.

To také způsobuje svícení kontrolky chlazení špatný spoj.

A zda také někde není prodřené vedení.

Další co snímá teplotu, je snímač v prostoru olejové vany, vlevo od kontrolní jehly stavu hladiny oleje.

O třetím nic nevím snad je to někde vzadu motoru snad měří blok motoru.

Zatím jsem po tom nepátral.

Přeji hodně štěstí v nalezení závady.

2015-02-15 19:48:42

Tak jsem prohlédnul všechny pojistky - v pořádku. Kouknul na konektory na chladiči - v pořádku. Kabely jsem taky tak nějak prolezl a vždy se mi to po nějaké době rozsvítí. Ještě mě tak napadlo, zkontrolovat relátka, jestli není některé špatné. Nevíte někdo, které relé by to mělo být a kde bych ho měl hledat ? Jestli v pojistkové skříni, nebo vepředu pod kapotou u motoru ? A taky jak ho popřípadě proměřit...

2015-03-09 17:36:53

Tak mi dneska na diagnostice vyběhli další dva chybové kódy a to - P0141 a P0036 :( Poradí mi někdo, co to po mě zase chce ? :) Někde jsem na nettu našel seznam těchto kódů, ale bohžel se mi aktualizoval PC a tím mi stránka zmizela...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-03-09 19:50:20

loky: P0141 je chybný výhřev první lambda sondy (doba ohřátí pro správnou funkci je příliš dlouhá), buď je špatná sonda, nebo jsou vadné vodiče okruhu (oxidace v konektoru atd...)

P0036 je to samé pro druhou lambda sondu....

První je ve směru proudění výfukových plynů před katalyzátorem (bývá hned na svodech výfuku přístupná pod kapotou) a druhá je za katalyzátorem na potrubí výfuku zpravidla až za vlnovcem (pružná část trubky výfuku) zespodu pod vozidlem....

2015-03-09 19:57:32

Kopejda : Díky za info. Asi před týdnem mi měnili vlnovec, tak doufám, že mi tam na nich něco nepodělali... :(

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-03-09 20:03:11

loky: Hm, tak zkontroluj konektory, jestli jsou dobře zacvaknuté a jestli nejsou zoxidované. Sváření by sondám vadit nemělo, když je kostra svářečky blíž k místu sváru, než sonda samotná...

Jestli jim tedy trubka třeba nespadla na zem......

2015-03-09 20:06:51

Ok, díky, mrknu na to a dám vědět...

2015-03-09 20:24:28

kopejda: Což takhle bludné proudy při sváření pokud neodpojili PC, nebudu malovat...........

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-03-09 20:38:25

jazeta: To snad ne, trubka s vlnovcem se musí vyndat, těžko to ovaří dokola na autě..... i když......

2015-03-09 20:46:05

kopejda: Já vím "Bohumile" já vím....... vyndat by se měla pokud tam jsou origo šroubky, jde to i demontovat, pokud tam někdo někdy dal nějaké jiné než origo, je to špatné, většinou mají tendenci se utrhnout. A naheftovat to musíš na autě aby ti to dál pasovalo. Slyšel jsem lichej názor, že z "céočka" nejsou bludné proudy a hodně jsem už slyšel, že nikdo nic neodpojuje, pak je to v podstatě loterie, náhoda a není otázkou zda ale kdy....

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-03-09 20:59:20

jazeta: To jo, ideál ukostřit se na kastli a heftnout výfuk. To je skutečně otázka KDY ? Zda-li, je takto zaručeno.....


Odpovědět

1  2  3