Fórum - Téma


Chyba p2279-11


Fórum Vectra C Chyba p2279-11

Informace o modelu: Opel Vectra C

Diskuze o vozidlu

2006 Vectra C 1.9

29 diskuzí

Výkon motoru 110 kW (150 PS) . Palivo diesel. 6-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 900 ccm (116 cui), 4-válec, Řadový, Z19DTH.



2016-09-01 19:50:37

ahoj, dnes mi auto opět začalo zlobit. nejdřív změní zvuk, jako-by odpadla hadice od sání (tak že traktor) po chvíli padne do nouzáku a najede chyba 2279-11 intake air system leak detekted. auto netáhne, otáčky max 3500. po chvíli šlapání na pedál se nouzák odmaže a zas jede, sice moc netáhne, ale jede a zanedlouho se to opakuje, když chyba nesvítí, neuloží se ani do paměti, což mi přijde divné. zkusil jsem vyčistit celý kolektor sání egr a škrtící klapku a navíc jsem vytáhl lopatky od swirl klapek, jelikož byly lože tak vymleté, že hrozilo jejich uvolnění do spalovacího prostoru. navíc škrtící klapka je pořád na 100% otevřená. zavře se jen když motor vypnu. z elektroniky klapky jsem vylil tak 10ml hnusu. ten traktorový zvuk mi přijde, že jde od přední části motoru, kde je zřejmě turbo, ještě jsem ho ani neviděl . máte nějaké návrhy?? děkuju. J.

2016-09-02 07:31:29

Ahoj,

čištění ti v tomhle případě asi nepomůže... jak už samotný popis chyby napovídá : intake air system leak detected=> únik sání vzduchu. Tj. někde ti netěsní hadice, nikoliv vadné klapky apod. projdi komplet hadice od sání, všechny svorky podotahuj. Dál zkontroluj hlavně ty skládané hadice, zda v tom přeložení není naprasklá. Co jsi dělal naposled, než ti začala Vectra padat do nouze? Zaměř se na danou oblast předchozí opravy.

samozřejmě jsou další věci, ale na tohle bych se zaměřil nejdříve - to výše.

Další věci, pokud chyba zůstává viset a není vyloženě náhodná..

správná montáž vzduchového filtru, váha vzduchu (profoukni?), máš filtr pevných částic?

další kroky s diagnostikou:

jakou hodnotu ti ukazuje podtlaková pumpa? hodnota by měla být -0,5 až -1 baru)

zkotroluj funkčnost solenoidu zvýšení tlaku (nevím, jestli mám správně českou terminologii - boost pressure control solenoid).

změř hmotnost nasávaného vzduchu při volnoběhu (cca 5-30kg/h)

a pak samozřejmě by to mohly být vířivé klapky, EGR,...

popiš spíš kdy přesně ti to dělá a zda je chaby náhodná (například v zatáčkách, při brždění motorem, po delší rychlejší jízdě...

2016-09-02 11:47:15

ahoj, tak dnes jsem měl sundaný přední nárazník, jestli neuniká intercooler-těsnost dobrá, nikde nic nefouká, ani z hadic, zkoušel jsem natlakovat a únik skoro žádný. nemohu udělat live data, mám clon a ten mi nepodporuje software.potřeboval bych někam zajet na live data. jinak do nouze to spadne při bržděním motorem, nebo vysokou akcelerací do kopce. zvuk traktoru mi přijde, že jde od turba. dpf mám vypálené asi tak 120km a tlak v něm se pohybuje 0-1 při volnoběhu a při zatížení kolem 5-9, při plném zatížení nevím, jelikož mi vždycky vypne počítač-mám baterii v kelu. předchozí oprava před 20000km byla výměna DPF. ted je na výměnu kolektor sání, jelikož klapky nejsou. další věc je že se mi nehýbe klapka sání, je stále otevřená, když dám test, tak se zavře a otevře, ale když dám test se spuštěným motorem, tak to zdechne-jelikož se zavře, tím bych si myslel že bude v čudu EGR.

2016-09-02 13:16:23

Ahoj, u vířivé klapky jako takové bych zatím nechal. ty dělají akorát to, že lépe směrují do motoru. jestliže máš sundané táhlo klapek, (nedoporučuji, protože ten šteftík pak vypadává), tak je zavři na cca 1/3), to by mělo být nejlepší nastavení toku.

podle mne máš dvě závady dohromady. první je, že netáhne a druhé vypadávání na chybu. jestliže ti netáhne stále (nejen při chybě) tak je asi závada někde...počínaje palivovým filtrem a konče vstřiky. Pokud by to byl filtr pevných částic, tak by ti to netáhlo vůbec, ale otáček bys měl dosáhnout vyšších.

být tebou, začnu od začátku. Vzduchový filtr, váha vzduchu, ... každou spojku ověř, každou hadici odmontuj a pořádně prohlídni. ta netěsnost může být opravdu malinkatá, aby se rozhodil stav pro detekci dočasné chyby. očisti váhu vzduchu, pokud je to možné, nastav čínou, že jsi jej vyměnil (replace air mass sensor).

nejčastější závady v tomhle jsou čistě mechanické... při demontáži napraskne vzduchová hadice, není řádně dotažená hadiicová spojka, nesprávně nasazená hadice sání.... a ta netěsnost může být opravdu velmi malá...

poklud máš čínu, stáhni si op-com - různé verze - a podle typu vnitřního čipu klonu zvol správnou veerzi softwaru. odkaz jsem už smazal, ale dá se najít, co který čip a jaká verze softwaru se k sobě hodí.

2016-09-02 13:55:08

můžu ti poslat přes mail soubor s co jsem vytáhl z diag. ?

2016-09-04 21:48:20

tohle mi vylezlo, otáčky 850 zahřátý motor.

2016-09-05 08:00:21

jakubjakub: Jakube, než to začnu studovat... to je když máš detekovanou chybu nebo je to v případě bez chybového stavu?

2016-09-05 08:09:33

Ahoj, jak najedu v opcomu tu předposlední obrazovku vstřiků ?

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-09-05 08:12:47

filip.kosut: Tlačítko special function v ECU.....

2016-09-05 08:18:07

filip.kosut: mělo by to být pod samostatným tlačítkem/záložce něco jako special... takhle z hlavy nevím, jak úplně přesně to je (u diagnostiky motoru)

2016-09-05 18:58:43

tydyt: ahoj, to je po vymazání chyby. po tvém doporučení nastavit přes op com výměna váhy, nastavil jsem i výměnu tlakových senzorů a provedl všechny testy-egr, klapku, filtr atd... po testování se auto vrátilo do normálu a dokonce klesla spotřeba o 0,75l a auto při akceleraci přestalo kouřit ani při největším sešlápnutí auto nezačoudí.našel jsem ještě prasklou podtlakovou hadičku k turbu, to bylo nejspíš to že to netáhlo, chyba se už neukázala,ale auto řve pořád, přichází to od turba, vypadá to jako by byly prasklé svody nebo těsnění ke svodům, musim to odstrojit a pořádně to prokouknout. potřebuju taky koupit nový kolektor, protože klapky jsou v kelu, udělal jsem na soustuhu záslepky, jelikož se samotné klapky a táhlo nedá sehnat, tak je to o výměně celého kolektoru v oplu 14000 bez dph, kelly- 11000 a e-bay za 5000.

ještě se mi nelíbí první vstřik dle hodnot, nevíte někdo prosím jaké hodnoty byměly vykazovat??

filip.kosut: dej diagnostikovat motor a tam ti vyběhnou ikony, tam jse ikona special function. vyběhne ti prázdná tabulka a potvrd test při zapnutém motoru.

2016-09-06 08:03:57

jakubjakub: Ahoj Jakube. Ta snížená spotřeba je dočasná, než se správně naMAPuje řídicí jednotka (cca 500-1000 km). Je možné, že ti klesne ještě více, ale spíš naopak. Jestli je podtlaková hadička prasklá, tak se divím, že ti to vůbec táhlo. Vectra je těžká a bez turba nemá vůbec sílu. Nevím, jaký je zvuk toho "řvaní", ale klidně to může být netěsnost, ale i lopatky turba (nechci strašit, raději píšu horší stavy). Vířivé klapky bych měnil jako komplet, i když věřím, že jsi zručný, nechtěl bych, aby mi klapka proběhla motorem (u starších vecter se to dokonce stávalo a byly stažené na opravy. z hlavy ty tlaky nevím, jestli nezapmenu, tak se přes den podívám.....ale jestli ti to startuje,jede a neklepe (rovnoměrný zvuk), tak bych to neřešil.

2016-09-06 20:56:45

tydyt: no právě že to netáhlo, poznal jsem to tak že na turbu se sotva pohlo to táhlo, když se sešlápl plyn.netěsnost na parohách jsem zatim nezahlídl, musim to nejdřív odstrojit, ale ten zvuk jde tam, přiklánim se spíš na lopatky, jelikož mi asi tak před 10 000km pískali, pak přestali. repas turba stojí 6 litrů, což není moc. samozřejmě, že kolektor s klapkami půjde komplet novej, klapky jsem musel vyndat, protože hrozilo, že vletí do komory, lůžka klapek byly vymleté, tak jsem je raději vyndal a vysoustružil špunty-dokonce jsem našel na netu, že se ty zátky prodávají za hrozný peníz, jinak to startuje, jede, neklepe, jen ty klapky tomu chybí, musí se to vytočit na 2200, bez klapek to nepotáhne odspodu.

2016-09-07 08:14:38

jakubjakub: držím palce. já na vectru nedám dopustit, i když má hodně much a ne vše je naprosto dokonalé.

Pokud netáhne odspodu nemusí to nutně znamenat vířivé klapky. setkal jsem se jednou, že to bylo něco softwarového, dodnes v podstatě nevím, co. Musel jsem laborovat s nastaveními. Konečný postup si už přesně nepamatuji, ale vectra začala táhnout od spodu po takovém jendom laborování, kdy jsem určitě přenastavoval právě celé sání a mám pocit že i něco s DPF filtrem... ale jak přesně, to fakt už nedám dohromady... Zkus ty klapky, výkonová charakteristika by se ti měla zploštit a roztáhnout.

jinak se jen zeptám. repase turba za 6.000,- ? to bych chtěl vidět kde. pošli mi kontakt. není to jen vyčištění turba nebo něco podobného?

2016-09-07 20:16:52

tydyt: taky mám vectru nejradši, už jsem měl 2 béčkové, a ted mám c, myslim si že b vectra je nejlepší auto. výřivé klapky právě mají úkol roztáhnout auto od nízkých otáček, když jsou nefunkční a stále otevřené, tak přes sání jde moc vzduchu a ten dusí motor - vyší emise. když jsou zavřené při nižších otáčkách, tak by se měl v komoře tvořit vír a tím lepší by mělo být spalování, alespon jsem to někde četl. zítraby měl přijít nový kolektor, tak ho tam dám co nejdříve a pak dám vědět, jak to jede.

jinak tady je vebovka na repas, nevšiml jsem si ceny že je to bez dph, tak že tak za 7500.

http://www.dieseltechnika...a+c+19+cdti&submit_search=


Odpovědět