Fórum - Téma


Chyba korekce paliva. Zafča A.


Fórum Zafira A Chyba korekce paliva. Zafča A.

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2

2014-11-22 17:14:32

Čaute draci, mam problem s škubaním a nepravidelným(jakoby na 3 válce) chodem motoru. Už jsem hledal a zjistil jsem, že váha vzduchu ukazavola teplotu nasávaného vzduchu -30.(váha vyměněna už ukazuje správě) pak jsem vytáhl vstřiky a že zjistím jestli jedou všechny a zda dávkujtí spravně. Přišel jsem na to ze jeden byl prasklý a sem tam ukapaval a davkoval o dva mililitry méně na 3 minutách. Ostatní byly bez problémů. Pak následovala výměna vzduchového a palivového filtru. Plus se koupil srajdu v kellyňe na čištění palivové soustavy. Krásně zafča jezdila asi 2 týdny. Najednou nepravidelný chod je z5 a když jsem koukal na to jak ty otáčky kolísají tak vyjela chyba chyba korekce paliva. Co s tim sem, už z toho špatný. Nemá někdo zkušenost kde je problem ? Nebo někdo něco o tomdle neví ?

2014-11-28 16:51:00

Neví někdo ? ?

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-29 01:49:30

hanzmistr13: Co leze z lambdy za údaje?

2014-11-29 11:28:23

přední chodi jak ma od 0.4 az do 1. a druha po přidání krásně spadne až na 30 milivolt.

Velda  
Laďa
2014-11-29 14:25:44

hanzmistr13: Ahoj. A dělá ti to během jízdy, nebo jen na volnoběh? čistil jsi škrtící klapku? Svíčky jsi kontroloval a nebo neměnil?

2014-11-29 18:47:24

volnoběh houpe. a při 90 a více při udržování to škube. Svíčky měněny, klapka čištěna...klapka na procentuální grafu drží žádné skoky.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-29 20:27:28

hanzmistr13: Hele, Z18XE nemá váhu vzduchu, tak to jsi vyměnil jen snímač teploty nasávaného vzduchu (dva dráty) pak se tedy podívej na motor, sundej jednotku motoru a pod ní je na sání MAP senzor (snímač tlaku v sacím traktu za klapkou) může mít přicpaný otvor snímače tlaku...... Vyčištění je otázkou cca 15ti minut, ale pozor, nečistit otvor mechanicky příliš hluboko, hrozí poškození membrány snímače.... Já to vystříkal čističem brzd ve spreji a okraj opatrně třískou měkkého dřeva... Pomohlo to dost....

Vypadá takto:

2014-11-30 20:07:17

A jde to nějak proměnit nebo něco jak zjistím jestli je to v pořádku. Přesnější nebo vice pro mě blbce kde to najdu. A jakou info to vubec dává ?

2014-11-30 20:11:35

A mam na váze 4 piny... to mam o5 nějaký extra kus či co ?

2014-11-30 22:52:11

Mám ještě podezření že by to mohl dělat modul zapalování (cívky nad svíčky zalité do plastu). Nějaký dobrák který by měl na pučeni nebo nějaká rada jak proměřit ?

2014-11-30 22:57:00

hanzmistr13: S výměnou celého zapalovacího modulu má trochu zkušenosti právě Kopejda, měnil jej na své předchozí AH Z16XEP a dokonce dvakrát (první nový díl nefungoval, jak by měl)...

2014-11-30 23:52:13

colommbo: colommbo: už jsem z toho špatnej nenapadá mě už nic jiného. :/ buď váha(3 týdny nová) , svíčky ( nové), vstřikování (ultrazvuk, jeden nový vstřik), filtry (nové), klapka (čištěná na motoru, plus celá venku), lambady(přední proměřena chodi jak ma, druhá vymeněna za sondu z okty myslim a ta uz funguje-kolisani na volnoběh zůstalo pri jízdě cukani ustalo a po 100 km o5 vše z5:/ buď to čidlo tlaku sacího potrubí nebo lišta zapalování. Nějaé rady jak proměřit jake hodnoty by měly mit odpory civek a který pin proti kterému ? Nebo jak jinak ? A jak na to čidlo tlaku.?

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-01 14:59:01

hanzmistr13: Ahoj, diagnostiku si děláš sám? Map senzor je pod jednotkou motoru při pohledu na motor od chladiče je na pravé straně sání. Je tam i vakuem ovládaný vlnovec který natáčí lopatky v sání (proměnná délka sání), zapalovací modul může zlobit ale našel by jsi chybová hlášení o výpadku zapalování. Jestli nejsou, bude lišta buď dobrá, nebo bude mít vadné "gumové choboty" ke svíčkám, kudy probíjí... To vyloučíš jednoduchým pokusem, vyndej zapalovací lištu a koncovky ke svíčkám omotej elektrikářskou izolační páskou, dej vše zpět a jeď to projet. Jestli to bude beze změn, budeš muset hledat dál (ten MAP nebo ventil naklápění lopatek - ty lopatky také můžou drhnout o bordel v sacím traktu.......

Tady to řešil anglán.... : http://www.astraownersclu...-restriction-X18XE1/page3

A tady obrázek kde co je:

2014-12-01 16:03:42

kopejda: Ano. Sem sice ještě školák ale ve škole na praxi mame ktsku od boshe. Tak o volných chvilkách dělám naše miláčky. Už jsem nevěděl co s tim tak jsem to poslal do po známosti tak mi snad řeknou co s tim a nebude mě to stat miliardy. Lišta by se měla dát proměřit ohmicky ale cca tušim kolik ale nevim který pin proti kterému. Je možnost že ty lopatky v sání mohlou při udržování rychlosti vyvolat cukání či neklidný chod volnoběhu značky HTP ? Drhnutí naklápění lopatek v sani by bylo spíše poznat při akceleraci ? A ten map senzor je defakto čidlo tlaku v sani? Chápu správně? Jde i ten nejak proměřit ? Či jsem schopen najít jeho hodnoty v skutečných hodnotách. ? Na paměti závad neustále je chyba chyba korekce paliva řada 1 a dále piše při normálním chodu závada neexistuje při chodu ala HTP píše "závada nastala"

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-01 19:18:32

hanzmistr13: To je právě problém, diag co používáš je takový uni... Neřekne přesně co a jak na Oplu, HTP a neklidný volnoběh?? Tak to fakt nevím, jde o nějakou utahanou Fóbii?? Tak to nevím jestli má i klapky v sání a ani mě to nějak dvakrát nezajímá.... Tady Ti poradíme s Oplem ale pro ostatní značky budeš muset hledat odpovědi jinde....... Jo ták, chod ala HTP Tak to je prča..... Tak to nepálí některý válec. Zapalovací lištu zkuste nějakou jinou zaručeně funkční nejlépe z auta co jezdí bez problémů, tedy jestli je v okolí. Map senzor je snímač tlaku v sání, to jsi pochopil správně, v kombinaci s teploměrem nasávaného vzduchu nahrazuje u novějších motorů váhu vzduchu......Ale co teď procházím scémata k Z18XE, tak máš ve voze skutečně ještě váhu vzhuchu.

Zapalovací lišta se dá proměřit ohmicky a najdeš její zapojení ve schematech..... pin 2 je přívod +12 voltu a piny 3, 4, 5 a 6 jsou ukostřovány jednotkou ECU. Proměřit ohmicky 3, 4, 5 a 6 vždy proti 2, tuším, že odpor by neměl být větší než cca 2 ohmy........

2014-12-01 19:26:43

kopejda: Vysvětlení je poměrně jednoduché - tazateli jde motor občas na tři válce, proto jej, možná trochu neobratně, přirovnává k High Torque Performance...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-01 19:33:02

colommbo: To jsem nakonec přeluštil, ale byl jsi opět rychlejší.....

Hodně To Pojede a nebo znám ještě asi nejlepší a to: Hitlerův Tajný Projekt

2014-12-02 07:59:52

kopejda: zkusím vstřiky odpojovat zda vazně jefen nejede. A snad dřív na něco přijdou známí drazí v oplu. Pak čištění a proměřování všeho co potkaam. Zatim díky :)))

2014-12-02 12:15:50

Ahoj všem, řekl bych, že mam podobný problém s chodem na 3valce. Mam Astru G 2001, Z18XE, EGR ventil neni. Před časem jsem měl problémy zřejmě s klapkou, kterou jsem pročistil. Řekl bych, ale že i po pročištění to nebylo uplně ideální, pokud jsem totiž zkusil jet s otevřeným filtrem sání tak to táhlo o dost líp, tak i tak auto dá se říct jezdilo super. Včera se mi ale při jízdě rozsvítila kontrolka závady(engine) a od te doby motor netahne, vynechava v nizkych otackach a obcas jede na 3 valce. Ani po odpojení baterky pres noc se kontrolka po startu ihned rozsviti a motor porad to stejny.

Bohužel jsem v Austrálii, kde je vůbec problém najít schopného technika a když už by se našel tak i blbá diagnostika může stát pomalu polovinu kupní ceny auta :(

Nevíte někdo kam se prosím podívat první?

Děkuji předem

Jakub

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-02 21:30:20

corpcz: Zapalovací lišta, je pod krytem hlavy motoru, popřípadě vyměnit svíčky........


Odpovědět

1  2