Fórum - Téma


Chyba 49 - nefunkční ABS a TC


Fórum Omega B Chyba 49 - nefunkční ABS a TC

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1994 Omega B 3.0 V6

1 fotek  |  68 diskuzí

Výkon motoru 155 kW (211 PS) . Točivý moment: 270 Nm (199 ft/lb) . Palivo benzín. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 962 ccm (181 cui), 6-válec, Vidlicový, 24-ventil, X30XE.

Jedna z prvních MV6. Automat, na ten rok plná výbava. Samosvor. Co dodat.



2016-02-20 20:37:11

Ahoj pánové,

prosím o radu.

Na mé Omeze se sporadicky po nastartování a ujetí pár metrů rozsvěcovala kontrolka ABS a TC, když jsem vypnul motor a znovu nastartoval a jel dál tak už nesvítila. Takhle to dělala velmi sporadicky, prakticky max. jednou do měsíce.

Posledních 14 dní to ale dělá častěji, skoro při každé jízdě, po vypnutí motoru se znovu skoro vždy objeví (výjimečně ne), ale pokaždé až po ujetí pár metrů. Při té příležitosti vždy trochu pohasnou světla, jako kdyby pokleslo napětí, a ozve se zvuk jak ze serva (připadá mi to jak stejný zvuk když vytočím volant do úplně krajní polohy, ale nejsem si jist).

Všechny čidla ABS na kolech jsou OK.

Opel Tech 2 píše chybu 49 - Battery Voltage High (popis závady dle Google).

Nemá někdo nápad co s tím? Ve sněhu se mi bez ABS a TC moc jezdit nechce :-D

Děkuji. Michal

2016-02-20 21:11:25

michalmv6: "Battery Voltage High" - kolik dobíjí alternátor...?

2016-02-20 21:20:49

colommbo: To jsem právě hned měřil a dobíjí 13,7 V v celém spektru otáček ... tudíž v tom by chyba neměla být.

2016-02-21 09:19:18

michalmv6: Ahoj, 13,7voltů je ještě na hranici slušného dobíjení, jak asi Jiří doplní mělo by to být 13,9 až 14,3 voltů. Snad semnou bude Jirka souhlasit, zaměřil bych se na akumulátor, v jakém je stavu a jeho stáří.

2016-02-21 09:21:30

rendys: No akumulátor je už trošku načatý, v zimě jak byl mráz tak jednou nenatočil, ale po dobití se zdál prozatím OK, zkusím ho zase nabít a pokud to už nebude házet tu chybu tak je jasný čím to je.

vlastta  
vlastimil
2016-02-21 09:28:15

michalmv6: eventuelne i aku se da odzkouset.skus najit nejaky servis kde ti baterku daji na zatezak a budes vedet hned......ja ted zkousel u kamarada 2 baterky a po "zatizeni" kleslo napeti pod "10" a to uz je malo (da se s tim jezdit ale uz nic extra)

2016-02-21 09:28:34

michalmv6: Jestli je ta bateri už načatá, sebere vše co se alternátor snaží dobít, proto se dostává méně šťávy do veškeré elektroniky. Zkontrolovat čistotu kontaktů na baterii a alternátoru z důvodu špatného převádění.

2016-02-21 10:59:18

rendys: K tomu, cos tu napsal, Rendo, nemám co dodat.

2016-02-21 11:50:50

Kontakty čisté, baterie nabitá, problém se opakuje.

2016-02-22 11:32:52

michalmv6: Ahoj ,mám bohužel stejný problém přesně jak to popisuješ ! jezdím stím už rok nic se nezměnilo akorát to že už to svítí furt a máš pravdu v zimě se bez toho jezdit moc nedá spíš vůbec :D každopádně bohužel taky nevím čím to muže být přemejšlel jsem jestli to nemuže být vadnou jednotkou ABS

2016-02-22 14:05:45

Nedovedu si dost dobre predstavit, jak moc by mela byt baterie nacata, aby spotrebovavala tolik, ze by se na auti uz nedostalo. To je prutok proudu 100-120A a to je svarecka. Samozrejme, muze skusit dat jinou baterii, ale neverim, ze by to neco vyresilo, spis bych zacal kontrolou stekru u jednotky abs a proveril ji poradne diagnostikou. Co tam mate za typ r.jednotky abs?

2016-02-23 10:25:28

na předchozím autě mi totéž dělal naprasklý zubatý kroužek ABS na jednom kole. Dle výpisu diagnostiky co uvádíš to asi nebude tvůj problém, ale může být (diag o něm neví - při startu kola stojí a diag to nemá jak zjistit, pokud není kroužek prasklinou otočen právě k čidlu). Příznaky stejné jak popisuješ, po startu ok, pak se to při jízdě po pár metrech rozsvítilo. Čidla ok, baterka ok a pak jsem objevil ten kroužek. Po výměně ok. Netvrdím, že to bude ono, ale minimálně za kontrolu by to stálo.

2016-02-25 20:39:30

ondra01: Na ŘJ se mrknu zítra jaké má číslo.

Jinak jsem dal diagnostiku ABS a TC v Opel Techu 2 a po pár pokusech to vyhodilo chybu: 35 Intermittent

Což by dle Google mělo být: 35 Pump relay circuits (hydraulic modulator)

Poté jsem dal chybu smazat, ale nějak se stále objevovala, tak jsem ji pořád dokola mazal (asi 10x) a potom se už neobjevila. I po nastartování a ujetí pár metrů to udělá ten zvuk jakoby ,,servo" ale chyba už nenaskočí a ABS funguje.

2016-02-25 22:55:31

michalmv6: Vidíš jak jsi šikovný, pokud to bude fungovat, klobouk dolů. Dobrá práce!

2016-02-26 09:25:07

rendys: Nefunguje! Zase mi to svítí do ksichtu! :-D

2016-02-27 19:40:45

Nové zjištění:

Za tepla (resp. zahřátý motor) to vyhodí tu chybu méně často.

Rozdělal jsem vrch modulu ABS abych se podíval na střeva a našel tam dvě relé, půjdou nějak proměřit abych zjistil jestli fungují jak mají? Zatím jsem je nevytahoval protože se jim moc nechtělo. Jinak dráty okolo vypadaly OK, tak mě napadlo že by mohla být chyba v těch relátkách, byla dvě Bosch 12V 50A.

Jinak mám asi možnost se napojit na diag Bosch KTS, myslíte, že by objevila něco víc než Opel Tech (resp. pomohlo by k nějakému konkrétnějšímu zjištění načtení live dat)?


Odpovědět