Fórum - Téma


Chlazení - únik vody


Fórum Omega B Chlazení - únik vody

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1994 Omega B 3.0 V6

1 fotek  |  68 diskuzí

Výkon motoru 155 kW (211 PS) . Točivý moment: 270 Nm (199 ft/lb) . Palivo benzín. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 962 ccm (181 cui), 6-válec, Vidlicový, 24-ventil, X30XE.

Jedna z prvních MV6. Automat, na ten rok plná výbava. Samosvor. Co dodat.


1  2

2016-02-07 17:25:35

Po nějaké odmlce jsem tu zpět s novými poznatky.

Byl jsem v servise na zjištění obsahu CO v chladící soustavě, výsledek negativní. Mezitím razantní únik vody mezi hlavami.

Dokopal jsem se k sestavení vlastního nástroje k natlakování chl. soustavy, sundáno sání, natlakováno.

Začalo to prosakovat u těch průtokových šroubů, ale jakmile jsem sáhl na hadice co vedou z toho můstku tak proud vody jak sviňa. Takže prasklá hadice. Těsnění okolo průt. šroubů OK.

Ale!

Nikde nic neteče, voda v expanzce neubívá, nic nevaří.

Když jedu svižněji, občas teplota vyskočí na 95 - 97 °C , po nějaké době klesne na 92 °C ... čím to?

Jo a stále to netopí (občas se to na chvíli probere, ale vyjímečně) a stále nevím proč, může to být zavzdušněné? Trojcestný ventil jsem měnil.

Nějaké návrhy? Děkuji.

2016-02-07 17:51:52

michalmv6: Ahoj, to je zcela jasné proč to netopí, systém je zavzdušněný a co mám vypozorovánu u své Omegy vzduchová bublina se vždy drží v radiátoru topení Nedávno mi povolila spona na třícestném ventilu a unikla mi tudy chladící kapalina! Po dotažení a kontrole všech spojů hůře topila. Jakmile se sytém odvzdušnil, tak topí jako prase. Teplotu mám teď na digi klimě nastavenou na 22st.C a topí jako býk

2016-02-07 18:02:00

A jak to odvzdušním ?

2016-02-07 18:12:39

michalmv6: Bohužel Omega se odvzdušňuje přes víčko nádobky chl. kapaliny. Takže odstranit veškerou netěsnost systému, dolít nádobku nad rysku max cca 1cm a auto projet ohřát na provozní teplotu, aby jsi na budíku viděl když otevře termostat, pak ji trochu naložit a teplotu topení dát na max, případně si stáhnout rychlost ventilátoru na 1rychlost, aby to na tebe nefučelo jako blázen. Pak by se to mělo samo odvzdušnit a dojít k lehkému poklesu hladiny chl. kapaliny.

2016-02-07 18:23:07

OK, diky.

O vikendu vyzkousim.

Prave ze jsem ji dneska celkem nandal a nic, ale nebylo to nic dlouhodobyho.

2016-02-07 18:26:22

michalmv6: Je potřeba delší kousek, aby se ta vzduchová bublina dostala do nádobky, proto teplota na max, aby otevřel třícestný ventil na max. a ustálenou jízdu třeba do delšího kopce

2016-02-29 17:58:20

Tak se vracím zpět, odvzdušnit se to asi odvzdušnilo, ale stále netopí.

Sahal jsem na hadice co vedou do a z topení, vrchní je horká a spodní vlažná. Došel jsem k závěru že bude asi přicpaný výměník topení.

Má cenu se ho pokoušet nějak propláchnout nebo rovnou vyměnit?

Máte nějaký tip kde seženu výměník s originál rozměry? Někde na fóru jsem četl že skoro všechny v druhovýrobě jsou tenčí než originál a musí se volný prostor nějak zaslepit, tomu bych se chtěl vyhnout.

Díky.

vlastta  
vlastimil
2016-02-29 18:50:29

michalmv6: osobne bych vyzkousel nejprve proplach jelikoz vymena radiatoru topeni je palubka dolu (nebo aspon castecne....).existuji pripravky na procisteni chladici soustavy a sam muzu potvrdit ze to funguje (delal jsem to loni)......popripade kdyby to nepomohlo a nevadilo by ti ze radiator nebude novy nekolik jich tady mam......

2016-02-29 20:12:20

vlastta: Právě ten průplach asi první zkusím, ale myslím že bude lepší ho vyměnit. Vím že musí palubka dolů, nechce se mi to dělat, ale nic jiného asi nezbude.

Protože když jsem Omegu koupil tak to co jsem vypustil z chladící soustavy to jsem nevěřil vlastním očím, rezavá srajda. Poté nastal proplach, minulou zimu to nějak topilo, pak nastal mírný únik vody, tak jsem nalil sračku na utěsnění (stejně jsem pak musel shodit hlavy) a tím asi i zpečetil osud výměníku. Přes léto jsem to neřešil ale teď mě to trochu štve bo zima.

Pokud je máš těsné, čisté, original rozměr tak nemám problém.

Můžeš mi doporučit přípravek, kterým jsi to proplachoval? Pokud si vzpomeneš. Díky.

vlastta  
vlastimil
2016-02-29 21:40:29

michalmv6: prave tim proplachem nic skazit nemuzes a je to jednoduzsi nez montovat celou palubku......ja koupil v kelly TEC-2000 a delal jsem to 2x hned po sobe ale muses koupit v podstate cokoliv....treba.....

http://www.oleje-shop.cz/cistic-chladice-355ml

je to levnejsi a taky funguje

.....pokud si vzpomenu nejakej peknej funkcni radiator ti nafotim

2016-03-01 09:24:19

vlastta: OK, to by bylo super.

Ještě jedna OT: Ten třícestný ventil je defaultně otevřený do topení a když dám na ovladači v kabině studený vzduch tak uzavře přívod do topení? Jenom jestli to chápu dobře. Nebo to nějak souvisí i s klimatizací, ta mi totiž od začátku vůbec nefunguje a taky bych ji chtěl časem pořešit.

vlastta  
vlastimil
2016-03-01 10:13:02

michalmv6: to ti na 100% potvrdit nemuzu ale myslim ze to pises spravne (nebo aspon ja to chapu uplne stejne).3cestak je ovladany podtlakem a ta podtlakova hadicka vede na levou stranu (po smeru jizdy) do boxu topeni, tedy ovladanim (koleckem nebo tlacitkem) se bud otvira nebo zavira......jak je to ale s klimatizaci nevim, mozna ze spustenim klimatizace se 3cestak automaticky uzavre


Odpovědět

1  2