Fórum - Téma


Chlazení - únik vody


Fórum Omega B Chlazení - únik vody

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1994 Omega B 3.0 V6

1 fotek  |  68 diskuzí

Výkon motoru 155 kW (211 PS) . Točivý moment: 270 Nm (199 ft/lb) . Palivo benzín. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 962 ccm (181 cui), 6-válec, Vidlicový, 24-ventil, X30XE.

Jedna z prvních MV6. Automat, na ten rok plná výbava. Samosvor. Co dodat.


1  2

2015-10-14 19:44:44

Ahoj kluci,

mám problém s chlazením.

Mám motor po výměně těsnění pod hlavou, rozvodů včetně vodní pumpy.

Začala mi mizet voda, při nastartovaném motoru na zvedáku jsem objevil únik na šroubech připojení chlazení na hlavy (ten mezikus na kterém jsou čidla teploty). Těsnění jsem vyměnil, ale pořád se opakuje stejná věc.

Ze začátku je to v pohodě, všechno těsní. Pak jedu chvíli pod plným plynem a zase to začne protékat.

Na druhý pokus jsem dal těsnění hliník guma, zase na začátku při důchodcovské jízdě v pořádku poté kilometr pod plným plynem, pára od motoru ze zadní strany, teplota 105 stupňů, ihned vypínám motor a stala se zajímavá věc, chvíli jel ventilátor na dochlazení, ale asi jen 15 - 20 vteřin, poté se vypl. Otevřel jsem expanzku a do ní se vrátila voda (zabublala a zpět stoupla hladina) a hned se zapnul ventilátor a jel asi minutu.

Samozřejmě zase uniká voda. Ještě jedna věc, zdálo se mi že moc netopilo topení (bylo takové vlažné) a těsně po incidentu s párou od motoru jak jsem musel dojet dom to topilo jak ďas. Nevím jestli to má souvislost.

Dík za každou radu, jsem už v koncích.

A sorry za sloh, snad se to dá pochopit.

Michal

2015-10-14 19:54:33

michalmv6: K tomu sepnutí ventilátoru mě napadla jedna věc - ventilátor dochlazoval, pak se vypnul, ale otevřením expanzky se snížil (vyrovnal) přetlak v soustavě, čímž skokově narostla teplota a proto se ventilátor rozjel znovu...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-14 19:56:43

michalmv6: S těsněním toho můstku bývají problémy často. Při opravě jsem použil nové hliníkové kroužky vnitřní průměr cca 16mm. Chce to dotahovat s citem, jinak hrozí zborcení samotného můstku. Je to řešeno dost bídně......

Dosedací plochy musí být všechny čisté, hladké a hlavně rovnoběžné..... Není naprasklý ten dutý průtočný šroub?

To dochlazování bylo asi OK, je tam pomocné el. čerpadýlko právě pro takové dochlazení v součinnosti se saharou. Dál to co se stalo po otevření systému a vyrovnání tlaků (vnitřní systému a venkovní atmosférický) je čistá fyzika, kapalina pod tlakem začíná vřít při vyšší teplotě, po odtlakování systému došlo k prudkému poklesu tlaku a kapalina začala znovu vřít.....

Zde bych se zaměřil na funkci pojistného regulačního ventilu tlaku systému chlazení (uzávěr expanzky) skoro to vypadá, že moc dobře nefunguje a udržuje příliš vysoký tlak a systém sleví právě na nejslabším místě (těsnění můstku hlav).

Zkus vyměnit uzávěr expanzky za jiný, 100% funkční......

A já než to sesmolil, tak byl Jirka rychlejší

2015-10-14 20:19:02

Právě to mě taky napadlo vyměnit to víčko, ale budu ho muset objednat. Pak to znovu přetěsním a uvidím, má smysl rovnou vyměnit ten třícestný ventil topení když už to budu mít rozdělané?

Šrouby jsou ok, vše samozřejmě očištěno. Jaký je utahovací moment těch šroubů? Jestli je moc nedotahuju a nenačnu to.

Dík.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-14 20:36:25

michalmv6: Ten moment bude vědět Venca49, já ho zatím nenašel...

2015-10-14 20:47:41

http://www.club-opel.com/...select=91361#message91361

2015-10-14 20:55:24

Takže 30 Nm, docela málo, možná jsem to utáhl moc.

Příští víkend to opravím a uvidím. Díky za pomoc.

Venca49  
Václav
2015-10-14 22:19:46

michalmv6: Můstek rozvodu chladicí kapaliny na hlavu válců 30 Nm.Použít nové měděné těsnicí kroužky!

Tak je psáno,ale pokud jsi to již utáhl,nějak,neutrhnul a neteče-li to,tak bych to nechal.Nepokoušej osud.Příště to utáhneš dle předpisu.

2015-10-15 19:03:37

Právě že to musím rozdělat a vyměnit to tak zkontroluju rovinnost a dám nové podložky a utáhnu na správný moment. Nové víčko a uvidím. Ještě jeden dotaz: Po startu mi občas auto jede na tři čtyři válce, jedno jestli stojí den nebo týden, přidání plynu pomůže, po zhasnutí a párkrát zapnutém zapalování většinou nastartuje normálně, čím to může být? Volnoběžný ventil je původní ale vyčištěn. Nevím jestli je možnost že padá tlak benzinu. Ale dělá to hodně nepravidelně.

2015-10-15 20:32:03

michalmv6: Kabely, svíčky...? Kdysi se tu radilo zkusit při nastartovaném motoru a potmě poprášit kabely vodní mlhou z nějakého rozprašovače. Uvidíš-li pak na nich záblesky, je to špatně...

2015-10-15 20:44:39

Kabely zkusím, svíčky jsou nové. ;)

2015-10-15 21:06:15

michalmv6: Jaké máš konkrétní svíčky...? Někdo tvrdí, že do oplích motorů jen origo GM svíčky, jinak že to nejede (nefunguje, jak má)... Já tento názor nezastávám, ale ptám se...

2015-10-15 21:16:03

Bosch 2-polové. Ale vypozoroval jsem, že to dělá když je vlhko, jestli to bude nějak souviset. A když trochu přidám plyn tak to jede normálně, ale když ho hned pustím tak to dělá znovu, tudíž jen na volnoběh a než se trochu zahřeje auto. Pak to nedělá vůbec.

2015-10-15 21:34:43

michalmv6: Vlhko... Zkus pokropit ty kabely...

2015-10-15 22:16:45

colommbo: Ok, všechno udělám příští víkend, zatím díky.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-16 07:51:59

colommbo: JJ Na 100% kabely ke svíčkám......

2015-11-07 16:14:24

Po malé odmlce jsem zpět.

Problém se zdecháním po startu se zatím neopakoval, nevím jestli to nemá souvislost s tím, že byla prasklá hadice přívodu sekundárního vzduchu (nebo jak se ta kravina v podběhu jmenuje), kterou jsem opravil.

Jinak problém s únikem vody přes ty průtokové šrouby pokračuje, vyměnil jsem víčko expanzky, ventil topení, znovu dal nové těsnící kroužky a utáhl na předepsaný moment a stále to protíká, když jedu v klidu tak je to v pořádku a těsní to.

Pokud je táhlý kopec a trošku tomu přišlápnu (cca 3500 ot./min.) tak na jednom kilometru teplota vody vyskocí z 92 stupňů na 102, po vyjetí kopce jde teplota rychle na cca 96 stupnu a pak docela pomalu klesá k 92.

Po vychladnutí motoru a povolení víčka expanzky jde slyšet od těch šroubů takové pískání. :)

Tak nevím kde je zakopaný pes.

Jinak motor je po výměně těsnění pod hlavou, utažení na před. moment, nový termostat, rozvody včetně vodní pumpy.

2015-11-07 17:55:08

Nechci nějak radit ale pokud předtím auto vařilo,pokud ano je možné že se zkroutila některá z hlav dal jsi je srovnat?Dotažení kolikrát nepomohlo včetně silnějšího těsnění.

Venca49  
Václav
2015-11-07 18:32:47

michalmv6: Neteče ti to pod víkem výměníku tepla?Většinou voda vytéká vzadu po motoru.

2015-11-07 19:10:18

Předtím auto nevařilo, ale měl jsem podezření na únik vody a ta kdošlo na demontáž hlav a jedno těsnění bylo už KO, proto jsem měnil. A nedá se říct že by vařilo pořád, jen v určitých situacích a nedá se ani říct že vařilo, myslím že jak v tom místě uniká voda tak i to čidlo nějak hapruje, že v tom místě je teplota vysoká, ale teplota vody ve zbytku motoru je OK. Nevím.

Výměník to podle mě nebude, byl dobře utěsněn a když jsem se díval prvně pod autem kde to teče tak to teklo z oněch průtokových šroubů, s autem na zvedáku to šlo pěkně vidět.


Odpovědět

1  2