Fórum - Téma


Chlazení 2.5td


Fórum Omega B Chlazení 2.5td

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3  4  5

2012-06-09 20:11:09

Můj osobní nazor je že chip nevadí pokud se k autu chováš slušně. Najel jsem na chipu přes 30tis Km není to mnoho ale na motoru negativního nesleduju nic olej to nežere v zimě to chytá na drc teplý taky prostě pohoda.Když demontuju chip tak teplota naprosto ale naprosto normální.

2012-06-09 20:28:47

Moje měla nalítáno 170tis a chladič byl v naprosto bezvadném stavu (do doby než se rozletěla vodní pumpa). Jestli jednou za 2-3 roky vyměníš chladící směs a trochu to propláchneš myslím, že chladič bude chladit klidně 500tis. Chiptuning na životnost motoru moc vliv mít nebude (spíš na spotřebu paliva).

2013-07-16 22:23:44

Při jaké teplotě má spínat viskospojka? Dneska jsem se na to konečně podíval a zjistil, že běží už když mám na teploměru jen jednu čárku. Trošku se bojím toho, že je pořád sepnutá. Celkem je problém auto ohřát (termostat už mám připravený) a při vypnutém motoru viskospojka nejde úplně lehce (má nějakej odpor).

2013-07-16 22:59:22

m.artty: Tohle je, bohužel, zrovna ne neobvyklá nemoc viscospojek - buď jsou neustále sepnuté a pak má motor problém se ohřát anebo nespínají vůbec a motor se může v horku a pomalém popojíždění v kolonách nadměrně zahřívat - osobní zkušenost ještě z předchozího řadového benzínového šestiválu... Ale i při studeném motoru se vrtule točí stále, jen ji lze, není-li viscospojka sepnutá, mechanicky zastavit (třeba dřevem, milovníci adrenalinu i rukou...) - jedině to zkusit...

2013-07-16 23:15:38

To mě taky nepadlo, že bych tam něco strčil... ale nic jiného než ruka v blízkosti nebylo, tak jsem to raději nezkoušel

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-07-17 06:25:41

m.artty: Tak to zkus obráceně, vypni motor a zahýbej sní rukou . Vrtule se unáší stále, ale moment sepnutí do plných otáček je naprosto jasně slyšet - kravál jak od obřího vysavače a zpod auta se začne prášit (teda když se stojí na správném místě) po schlazení teploty tento hukot opět ustane.

2013-07-17 08:26:21

Kopejda má pravdu, pokud se vrtule točí natvrdo, nejde to (i při jízdě po dálnici) nezaregistrovat, hučí to jak startující Mig 21.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-07-17 21:32:14

colommbo: Jesné, měl jsem to v 2,5 TD a chodila jak měla, když se sepnula poprvé, tak jsem se trochu leknul co se děje

2013-07-24 10:52:20

Ahoj chlapi.Mam taky otazecku k tomu zahrivani.Jeste pred cca mesicem se mi oma zahrivala na max.92stupnu,a to jen pri jizde v Nemecku a s klimou.Jinak 85-87.Ted jsem vymenil vodni pumpu,mam novou chladici napln a s klimou klidne na 95 v tehle hicech,bez tak cca 87-88.Vic to ale nevylezlo.Je fakt,ze mam ted vice chladici kapaliny nez destilky.Takze pomer neni 1:1, takze vyssi bod varu.Muze to byt tim ? Jinak vse ok,voda se neztraci.

2013-07-24 11:42:35

eddie: Ano, být to tím může, nicméně teplota chladící kapaliny (narozdíl od teploty venkovního vzduchu... ) je pořád v obvyklé relaci...

2013-07-24 12:02:40

colommbo: diky kolegacku.nejsu na tyto hodnoty zvykly,tak me to trosku znervoznuje a potreboval jsem vicemene "uklidnit". takze pozor davat az u hodnot nad 100 stupnu?

2013-07-24 12:04:43

eddie: Tak. A funguje-li ti řádně viscospojka na větráku, tož ona si to už ošéfuje sama...

2013-07-24 12:07:04

colommbo: myslim,ze funguje.jiste to nevim,ale obcas to huci jako tryskac

da se to nejak zkontrolovat ? nebo bude lepsi ji vymenit,kdyz jsem menil tu rozsypanou vodni pumpu.ale jak rikam,obcas to fest huci,tak asi jde,ne ?

2013-07-24 14:27:01

eddie: Co vím, tož se to vlastně nijak změřit nedá, ale pokud po vystoupání teploty do hodnot kolem 100°C slyšíš tryskáč, je všecko v richtiku...

2013-07-24 15:56:53

colommbo: tak super.diky moc za uklidneni

2015-04-25 22:05:52

Kdo má ještě na 2,5 TD původní vodní pumpu, tak doporučuji preventivní výměnu... je to otázka 1000 Kč a 2 hodin práce... ať nedopadnete jako já 283 tisíc najeto... asi byla původní


Odpovědět

1  2  3  4  5