Fórum - Téma


Chlazení 2.5td


Fórum Omega B Chlazení 2.5td

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3  4  5

2010-09-05 09:30:18

Když zapnu klima automaticky se sepnou ty vrtule až sem to chápu ale při těch 95st dle teploměru zvýší otáčky začíná pěkný hukot a při 97st dle teploměru jedna vrtule zvýší otáčky na maximum.Někde na diskusi jsem četl že je to správně.Otázka zůstává zda to blbne vše nebo jen ten teploměr a ty vrtule,já bych se v tom nešťoural,s teploměrem jsem smířen ale ty vrtule mě nejdou do hlavy.To mají společné vedení a čidlo nebo má každý svoje a blbne to oboje.|To je otázka.

2010-09-05 10:21:41

Hele, jestli je to tak jak píšeš, tak je musí mimo jiné ovládat ještě tenhle spínač a ten je dvoustupňovej a bude stopro někde na chladiči kolem přívodu od termostatu, já ho u benzína mam na levý straně ve směru jízdy ze strany od motoru asi tak 10 cm od horního okraje, je blbě vidět a přístup taky nic moc. .e-cat.cz/p-2530814/opel/omega-b-kombi-21-22-23-03-94-07-03/2-5-td-2497ccm-96kw-131hp-04-94-02-01/elektrosoucasti/informativni-elektronika/spinace/termospinac-ventilatoru-eps.html?cPath=1069_25307_200422_2381032_2381038_2381040

2010-09-05 10:32:54

Prosimtě my se tady bavíme o hovnech. Nějak nerozumim tomu, co máš za motor, v profilu máš y25dt, ale ty se dávali až od 01 a ty máš 99, před čipem máš 88kw a to odpovídá x25dt, tak nevim.

2010-09-05 18:56:21

Mám tam 2.5td nafťak,nyní vyndanej chip.Ale princip chlazení je stejnej ať je to benzin či nafťák.To dt v té ikoně tam najede automaticky.Tak teď vím čidlo teploměru je v hlavě a vrtule mají čidlo v chladiči,pracují na sobě nezávisle.Tak kurňa proč ten ventilátor spíná podle toho blbého teploměru.Dnes jsem chtěl změřit teplotu motoru a rozbyl jsem teploměr upad.Asi udělám zásadní věc,vyndám ten teploměr posunu rafičku a kašlu na to.Aspoň vím kde jsou ty čidla.

2010-09-06 00:53:09

Jasně, že princip chlazení je stejnej, jen s tim rozdílem, že u benzína není viskospojka, ale je tam el vrtule i ze strany od motoru a ta je alespoň u mě dvourychlostní a právě pro tuhle vrtuli tam mam to čidlo v chladiči a ne pro ty 2 co jsou zepředu na klimu.

Logicky soudim, že ty vrtule u tebe jsou spínaný signálem z řídící jednotky, to znamená z čidla které je pro řj a ne pro teploměr.

Ten kód motoru by mohl bejt důležitej při objednání čidla, protože by ti nemusela sedět patice to zaprvé a hlavně tam může bejt rozdíl v odporu, víš houby, jestli tam od roku 2001 ty německý soudruzi nedali jiný střeva do budíku a ikdyž navenek vypadá stejně, tak může pracovat na jiných hodnotách odporu a tím pádem by to kecalo. chtělo by to laserovej teploměr a změřil bys to při zahřátí přímo na tom mosaznym šroubení toho čidla a hned bys věděl na čem seš.

2010-10-03 17:28:49

Tak auto už je v pořádku,prodřený kabel u baterie takovej ten silnej svazek když se mění olej tak neustále vadí oprava za 200kč. Nyní teplota ustálená mezi 90-92st.

2012-05-12 00:53:19

Zdravim, vim, že je tohle už poměrně starší téma, ale nenašel jsem zde odpověď, která by mě uspokojila tak snad mi někdo dokáže poradit. Mam Omu X 2,5 TD 97rv a mám problém s teplotou. Když dam i třeba 130km/hod na tempomat tak teplota leze až někam do haleluja... Voda se mi neztrácí... Většinou to řešim ubráním plynu a když se to přehupuje přes 100°C pouštim topení abych to dochladil... těsnění pod hlavou mam nové... Pumpa taky ok... termostat jsem měnil teď a prakticky se nic nezměnilo. Ty čidla co jsou zde na tomto tématu jsou zvláštní protože jsou na chladiči a měli by být pro klimu? a zaráží mě u toho ta teplota sepnutí 100- 105 a 110 - 115°C

vždyť to je hrozně moc ne? pro vozy bez klimy jsou prodávány totožné čidla ale s teplotamy 90- 95 a 100-105°C nevím jestli to něco řeší, ale mě se ty vrtule netočí vůbec(nemám naplněnou klimu) ale proč by bylo to čidlo na chladiči vody kdyby bylo pro klimu? Nevím jestli mám toto čidlo měnit jestli by mi to pomohlo s chlazením...

Jinak chladič jsem čistil zevnitř i zvenka a také to nepomohlo...

Moc děkuji za každou radu... nerad bych si uvařil motor

2012-05-12 08:35:27

Skus diagnostiku,jedno čidlo teploty je na hlavě motoru není propojeno z budíkem na palubce..Já měl špatný kontakt od čidel na chladiči a budík ukazoval bludy.

2012-05-12 08:42:16

Když to je zvláštní, že by to bylo tímhle, protože když mam ohřátej motor normálně bez požadavku na výkon tak mam normálně teplotu kolem 92°C když jedu běžnej provoz tak 95°C, ale jakmile přijde kopec, nebo potřebuju jet rychlostí nad 120 tak je to problém

2012-05-12 08:51:33

odcházející tísko pod hlavou, odcházející pumpa, přicpané vedení netěsnost

2012-05-12 09:18:23

Těsnění pod hlavou je tam 4 měsíce, byl venku celej motor a skládanej ze 2. Tu pumpu bych mohl zkusit, taky mě to napadlo.. je nějaká možnost odzkoušet její funknost? Když jsme skládali motor tak vizuelně vypadala jako nová bez náznaků opotřebení...

2012-05-12 09:22:17

Ještě mě napadalo... mělo by tam někde být vodní cirkulační čerpadlo od Bosche jestli by to nebylo tim?

.e-cat.cz/p-3313279/opel/omega-b-kombi-21-22-23-03-94-07-03/2-5-td-2497ccm-96kw-131hp-04-94-02-01/chlazeni-vytapeni-a-klimatizace/chladice-vody/vicka-chladicu-a-casti-chladici-soustavy/vodni-cirkulacni-cerpadlo-bosch.html?cPath=1069_25307_200422_570242_570243_865421

bohužel neni obr...

2012-05-12 09:31:25

recilkulačka je tam hlavně pro dochlazení po zastavení aby nezustali poslední álce s horkou vodou. když se dával motor do kupy byl testován blok a hlava na těsnost za tepla i studena??

2012-05-12 09:37:25

http://www.club-opel.com/...trata-vykonu-21466?kols=2

2012-05-12 11:05:57

A asi se to tu už řešilo i jinde, ale jak maji tedy fungovat ty větráky, který jsou před chladičem klimy? Ty se maji tačit jen při zapnutej klimatizaci nebo jsou i na chlazení motoru při vysokej teplotě? Ještě dneska vyzkoušim vizkospojku na vrtuli podle toho co jsem se tu dočetl je to taky častý problém, ale ty el. větráky se nehnou ani když je teplota na 100°C

2012-05-12 13:12:34

Jak jsem to pochopil od Etzolda, tož ty dva el. ventilátory zpředu by měly zesilovat účinek chlazení a jsou spínané termospínačem při teplotě chladící kapaliny kolem 100st.C a vypínané při cca 95st.C. A diesel 2.5 má skutečně viscospojku, jež by měla spínat jakmile vzduch proudící skrz chladič dosáhne teploty cca 82st.C a vypnout při teplotě procházejícího vzduchu kolem 60st.C. A ta viscospojka hodně ráda odchází a nová na moji dřívější áčkovou Omegu stála kolem čtyř tisíc...

2012-05-12 14:07:48

Osobně bych tu stoupající teplotu nepodceňoval... Dělá mi to taky, ale při zapnutý klimě... A to jsem před 3 měsíci měnil kebuli, takže mě to čeká znova... Nebo v kopcích stačí vypnout klimačku a je klid Když jsme u tý temperky, tak jakým způsobem možno vyzkoušet tu viscospojku na vrtuli? testovat to za běhu motoru tím, že bych jí palečkem zkusil chytit, se mi zrovna nechce, páč bych o něj taky mohl přijít pokud by tam problém nebyl

2012-05-12 18:28:04

zahýbat sní za studena a pak za tepla přeci

2012-05-12 22:03:33

no tak je to tak no viskospojka v háji 95°C a točí se vesele bez odporu takže 1500 v háji...

e-cat.cz/p-4097528/opel/omega-b-kombi-21-22-23-03-94-07-03/2-5-td-2497ccm-96kw-131hp-04-94-02-01/chlazeni-vytapeni-a-klimatizace/sahary-a-ventilatory/spojka-vetraku-chladice.html?cPath=1069_25307_200422_570242_570252

jsem teda rád že to nestojí jak je v příspěvku výše 4000

doufam že to bude tím a že to odstraní problém... protože motor má něco málo přes 160 000km a jede vážně parádně byla by ho škoda zničit

2012-05-13 11:08:24

díky za link každá stovečka dolu dobrá


Odpovědět

1  2  3  4  5