Fórum - Téma


Chlazení 2.5td


Fórum Omega B Chlazení 2.5td

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3  4  5

2010-08-11 18:32:39

Tak dnes jsem dal vše dohromady,nový termostat,vyčištěn chladič včetně lamel -krásně průchozí, větráky jdou na 100%.Teplota je stále v kolonách a v zápřahu přes 100st.Voda se neztrácí šlem nemám, hadice nejsou tvrdé,může my někdo poradit čím to je?Akorát jsem při montáži objevil, že mě na prvním válci prosakuje u vstřiku lehce nafta,ale to tím asi nebude.Vše začalo zlobit náhle nikoliv pozvolna.

2010-08-13 01:32:41

Zdar, tak to mě mrzí, že jsem tě uvrtal do čištění chladiče a nebylo to tim. Byl tam aspoň bordel (jen jestli to aspoň bylo k něčemu). Jinak tou naftou to určitě nebude a napadjí mě ještě 2 věci a to první, ta méně nákladná je čidlo, mohlo by kecat a ikdyž je teplota vlastně v normálu, tak ti ukazuje vyšší, nebo kablík k němu, jestli neni někde poškozená izolace a neni zelenej. ještě mě v týhle souvislosti napadá, jestli si neměl rozebranou přístrojovku a nemáš pootočenou ručičku na hřídelce, ale to je jen vlastní zkušenost s palivoměrem. Druhá možnost je vodní pumpa, ale vůbec si nedovedu představit, co by s ní bylo, snad z nějakého důvodu napůl očesaný vrtulky. no a ještě nejobávanější možnost, prasklá hlava, nebo možná těsnění, ale těsnění by se rychle zhoršovalo. Ikdyž to netlakuje, olej do vody a voda do oleje nejde, tak tam může bejt jen malá trhlinka a ono se to jen zavzdušňuje a pak leze taplota nahoru. zkus jet s povolenym víčkem na expanzce, co to udělá, nebo ho vyndej úplně, abys ho neztratil. Jak to topí, normálně, nebo taky špatně?

2010-08-13 13:46:42

Topí dobře a při zapnutém topení klesne teplota tak aspoň můžu jezdit v kolonách.Mám v plánu to odvést do značkového servisu,hlava mě to nebere.Kdybych měl aspoň šlem nebo ztrátu vody ale ono nic.Typuji to na hlavu.

2010-08-31 12:43:16

Tak jsem si přivezl maroda ze servisu,čerpadlo ok chladič ok ale diagnostika ukázala že motor má menší teplotu než ukazuje teploměr a to o 10st.Ale zapoměl jsem se zeptat podle čeho se el. vrtule zpínaj,/95st mě ukazuje teploměr a při této teplotě přesně sepnou/,ale motor má 85st,nechápu.Jde ten teploměr v autě nějak zkalibrovat nebo ho musím vyměnit?

Teď nevím mám věřit servisu nebo teploměru

2010-09-01 13:35:49

Ahoj, zřejmě to bude teplotní čidlo které dává info pro sepnutí vrtule chladiče a tam bude prapůvod všeho. Jinak kolik si řekli za servis

2010-09-01 15:31:54

Bez účtu 1tis,to čidlo spíná vrtule a ukazuje i teplotu?Moc se tam semnou nebavili zajímají se jen bouráky.

2010-09-01 20:32:07

tak to už jen zbejvá ukazatel teploty na přístrojovce patrně bude na ..... jako tento papír Já bych to neřešil pokud diagnostika hlásí 85 stupňů a teploměr ukazuje 95 tak věř té diagnostice ta rozhoduje né ukazatel teploty ten jen straší i když chápu že je to hodně nepřijemné.

2010-09-01 23:01:30

Čus, nevim, jak u naftový omy, ale většina motorů má těhle čidel víc a na teploměr (myslim budík) bejvá jen s jedním drátem, další pak je pro řídící jednotku, ale nevim, jestli to tvoje oma má a pak je extra na vrtule, ale to je v 99% přímo na chladiči. Tak jsem mrknul na díly, na vrtuli je v nabídce i jednoduchej, i dvoustupňovej spínačd do chladiče stejnej, jako mam u benzína a na teploměr je tenhle e-cat.cz/p-2530301/opel/omega-b-kombi-21-22-23-03-94-07-03/2-5-td-2497ccm-96kw-131hp-04-94-02-01/elektrosoucasti/informativni-elektronika/senzory-a-cidla/snimac-teploty-chladici-kapaliny-eps.html?cPath=1069_25307_200422_2381032_2381038_2381039 je tam psanej i odpor 81 ohm při 100 st., tak si ho můžeš i proměřit.

2010-09-02 07:37:12

Mám doma měřák tak to skusím změřit.Popravdě takto blbou závadu jsem ještě nezažil.

2010-09-02 11:05:42

Fakt je, že když jsem poprvé čet tvuj problem, tak jsem vše chapal, jako že vyleze teplota a ma to snahu vyhnat vodu a nějak mi uniklo, že máš jen vyšší teplotu, ale jinak je vše OK. Snaž se při měření udržet tu teplotu kolem tý 100vky, protože by ses taky nemusel doměřit. Popravdě jsem to nikdy nezkoušel a ani nemam představu, jak bych postupoval.

Ještě malej dodatek, čidlo může bejt OK, budík taky, ale jak už jsem psal, může bejt problém po cestě a je mi divný, že diag ukáže správnou teplotu, jestli je to z tohoto čidla, pak je taky OK. Jak to vyřešit? Úplně jednoduše, vykuchni přístrojovku, vyvrhni jí z toho plastu se sklem, opatrně zapoj kablíky, projeť to až otevře termostat a pak s tou ručičkou na hřídelce otoč tak jak chceš aby to ukazovalo a máš zkalibrovanej budík. Kdybys ten budík chtěl měnit, jak si se ptal, musel bys to stejně takhle rozpitvat a ručičku sundat a ta jde na hřídelce otáčet, nemá jen jednu polohu, tak bys měl problém i s novim budíkem trefit tu správnou polohu. Vim o čem mluvim, řešil jsem palivoměr.

2010-09-02 18:49:08

Vyší teplota mě moc netrápila ale v kolonách jsem ji měl v červeném a svitila kontrolka.A odté doby jsem nérvozní jak prase.Nevím čemu mám věřit,rafička se sama překalibruje!/,jak se to může stát/.Předtím byla v pohodě.Ještě jsem dostal nápad že si koupím teploměr dám ho na motor a uvidím

2010-09-02 21:06:40

Jde udělat ještě jedna věc, ale je to o hubu ( o ústa ) jak dojedeš tak VELICE OPATRNĚ otevři expansku a dej tam teploměr na zavařování - na víc než 100°C - a on ti ukáže kolik je na vodě doopravdy

2010-09-02 22:33:04

Cyrile, ja jsem objevil jeste dalsi 2 maly chladice u podbehu pred prednima kolama. Jdou na ne pruduchy vedle mlhovek. Nevim, nekoumal jsem to, treba nejsou napojeny na chladici okruh. Jen mne to tak napadlo, pze jsem je tam zahlidnul :o).

2010-09-03 01:29:18

Ručička se sama nepřekalibruje, to je jasný, ale jak elektroinstalace stárne, vznikají přechodový odpory ve spojích a konektorech a pak tyhle zařízení, který pracujou na základě odporu prostě kecaj, to je vše a jestli je čidlo ok, tak prostě nastav tu ručičku tak aby to ukazovalo správně, ale samo až to bude 100%, že je vše ostatní ok. S měřením teploty v expanzce nevim, asi tam nikdy nebude tak vysoká, jako v kanále z hlavy k termostatu a právě tam někde zpravidla ty čidla bejvají.

2010-09-03 19:15:34

Tak dnes jsem to zkoušel měřit a nejde mě to.Ještě skusím elektrikáře, a mám pučenej teploměr prý jde napojit na čidlo tak to skusím.

2010-09-03 20:39:30

Nazdarek, diagnostika bere teplotu z čidla pro jednotku a ne pro budik! proto to je rozdilny! naftova oma nema snimač na chladiči pro vrtulu! je tam viskozni spojka!

2010-09-03 22:50:12

A kde berou informace el. vrtule ?

2010-09-04 00:13:23

Jestli myslíš ty vrtule před chladičem, tak ty jsou na klimu a jestli máš el. vrtuli i ze strany od motoru, tak už to zřejmě někdo předělal a je čidlo někde na chladiči, ale jak píše kolega nademnou, tak mají naftový omy viskospojky a ty pracujou na principu obtoku toho hliníkovýho středu vzduchem, kterej je zahřátej od chladiče, takže když je zavřenej termostat, je chladič studenej a viska je rozepnutá, jen se volně unáší od vodní pumpy.

2010-09-04 10:46:23

Já myslím právě ty vrtule na klima,vím že jsou jen pomocné ale spínaj přesně při 95st a ten blbej teploměr mě právě taky ukazuje 95st.Tak mě právě vrtá hlavou kde berou informace ty el. vrtule když ten teploměr blbě ukazuje.Znamená to že spínaj při 85st?Doma mě říkaj že jsem zralej do bohnic

2010-09-04 21:58:49

Vrtule na klimu jsou úplně nezávisle na teplotě motoru a jestli ti fungujou jako pomocný, tak to někdo předělával. Normálně si to ovládá klima.


Odpovědět

1  2  3  4  5