Fórum - Téma


"chcípání " motoru


Fórum Vectra B "chcípání " motoru

Informace o modelu: Opel Vectra B



2007-08-06 21:48:51

Ahoj ,chci se zeptat-čím dál častěji se mi stane,že hned jak vyřadím,tak motor chcípne a potom i po několikerém nastartování.Musím chvíli podržet plyn a nebo během jízdy se to samo srovná.Je to váha vzduchu???Nebo to může být i něco jiného.Nechci jen tak vyhodit 5.000,- a ono to pak bude něco jiného.Nebo se dá i opravit???Mám benzín 1,8 16V-Vectru r.v.97

2007-08-27 04:38:05

Ahoj všichni, jsem tu nový a hned malér .

Omega A, 2,4i, model 91, najeto 340 000 - doteď spolehlivá, ale... obávám se, že mě postihlo to samé. V nepravidelnýcyh intervalech se rozsvítí kontrolka signalizace poruchy motoru (taková ta všeobecná žlutá se symbolem motoru) a motor vysadí. Pokud k tomu dojde při volnoběhu, začne to chcípat - ale nechcípne najednou, elektronika se nějak snaží to udržet při životě, takže se to škube jak chcípající kobyla, ale po pár vteřinách je konec. Když mám štěstí a rychlou nohu, podaří se mi někdy se trefit do momentu, kdy motor ještě "lapá po dechu" a jakmile otáčky trochu vyletí nahoru, motor zabere a zase chvíli funguje bez problémů. Pokud k výpadku dojde při jízdě, je výhoda v tom, že motor nechcípne, ale "jen" přestane táhnout . Pokud v ten moment zrovna akceleruji, je to velmi nepříjemné, auto sebou hrozně škubne a trvá to minimáně vteřinu nebo dvě, než zase zabere, někdy pomůže několik hbitých kopanců do plynového pedálu. Pokud v době výpadku jedu jen tak, že plyn šolíchám nebo brzdím motorem, navenek se nic nepozná, jen se na pár vteřin rozsvítí ta kontrolka a zase zhasne. A poslední věc - pokud auto jede, dochází k tomuto jevu nahodile, nevysledoval jsem jediný důvod. Kromě jednoho - při přejetí nějaké větší nerovnosti to "vypadne" pravidelně.

Tyto problémy se objevují hlavně za horkých dnů a čím dál častěji. Ze začátku vydrželo auto jet klidně hodinu dvě i v horku, ale po vypnutí motoru a znovunastartování (po několika minutách) to začlo zlobit a pomohlo jen delší odstavení, obvykle přes noc. I nyní to při studeném motoru drží i na volnoběh, než se to zahřeje. Vyměnil jsem relé od palivového čerpadla - to původní totiž kdysi čas od času haprovalo při startování a bylo nutno ho ze svorkovnice vythnout a opět zastrčit. Relé se při jízdě velmi zahřívá, dělalo to to staré a tohle "nové" taky. Bohužel ale bylo kupované už použité, takže je klidně možné, že jsou vadná obě. To je jedna z možností.

Druhou možností zřejmě bude chybná činnost nějakého čidla (teplota motoru?) nebo problém v konektorech. Všechny, které šly, jsem odpojil, prostříkal a snažil očistit. Bohužel to nepomohlo, takže spíše možná nějaké to čidlo. Co jsem se zkusmo poptával, tak dost podezření padá na vzduchovou soustavu a je fakt, že problémy se objevily v době, kdy se načnula asi 7cm dlouhá hadice, spojující horní část motoru s vedlejší větví přívodu vzduchu, resp. s jakýmsi kovovým udělátorem, do něhož vedou dvě tlusté vzduchové hadice a dva elektrické vodiče přes konektor. Ač nejsem žádný odborník, usuzuji, že to je krokový motorek volnoběhu. A že netěsností v hadici (obávám se, že jsem s tou utrženou ujel asi 20 km po Praze) se dorazil ten krokáč. Jenže ta prasklina na hadici nebyla nijak vidět a zjistil jsem to až poté, co se utrhla úplně. Hadici jsem vyměnil a auto skoro dva měsíce jezdilo relativně v pohodě, ale ta vyměněná vydržela dva měsíce a praskla taky - pak nejde ani nastartovat. Všimnul jsem si, že zejména pokud je motor zahřátý a všechno okolo horké, má hadice tendenci se deformovat dovnitř, zejména při volnoběžných otáčkách (zřejmý podtlak a hadice horkem měkne ). Nevím, zda původní hadice byla nějaká kvalitnější, od pohledu vypadají stejně . Že by byl problém tady? Asi nejlepší by bylo zkusit nějakou diagnostiku, ale před lety mi v Omnitechu pravili, že ty jejich mašinky toho na starých modelech moc nepřečtou (zkoušeli objevit závadu na ABS). ZKusím vyměnit vzduchový filtr a vyčistit ten krokáč, tím asi začnu.

Jak čtu různá fóra, je to dosti rozšířený problém, tak uvidíme, nejčastější příčiny jsou zasejřený krokáč, čidlo teploty pro ecu, čidlo otáček kliky, váha vzduchu. Kdybyste někdo tušil víc, dejte prosím vědět. Jirka

2007-08-28 15:00:40

Chlapci, platí pro oba: Základ je zjistit závadu bud na diagnostice někde v servise, nebo po domacku vyblikat pamět závad. Záleží na ročníku a typu motoru. Více na :http://www.opelastra.cz/technika/zavady.htm

Platí hlavně pro ty starší auta

2007-08-28 20:40:40

Jak už jsem psal, mám model 91 a ve značkovém servisu se na to nechytali. Ale čert jim věř, pokud nepomůže vyčištění, tak zajedu do Soběslavi k Radovi, ten by to měl zvládnout. Zkusím taky najít ten ALDL konektor, ale nevím, do jaké míry návod pro Astru platí pro starou Omegu. No, uvidíme.

Případně - máte někdo tip na šikovného opláckého diagnostika v Praze?

2007-08-29 03:12:50

Nestačí napsat že máš model 91, ale hlavně napsat musíš jaký typ motoru. Třeba C 14NZ atd. Tyto starší motory jdou vyblikat stejným způsoben jako u kadetta i u astry. Jinak v Praze dost doporučujou servis u Zralého. http://www.zraly.cz

Trm konektor by měl být v motorovím prostoru na levé straně u příčky pod sklem.

2007-08-29 18:49:52

Aha, já myslel, že stačí napsat, že to je "dva čtyřka", protože do ní se montoval jen jeden typ motoru - C24NE. Dnes jsem provedl zkušební jízdu po vyčištění toho elektromagnetického regulátoru volnoběhu a po výměně vzduchového filtru a zatím to drží. Máš pravdu v tom, že to je někde v motorovém prostoru a dokonce asi i vím, kde, ty konektory jsou podobný. A tenkrát se k tomu připojovali taky v motoru.


Odpovědět