Fórum - Téma


Čerpadlo


Fórum Zafira A Čerpadlo

Informace o modelu: Opel Zafira A


1  2  3

2009-06-19 10:49:38

Dobrý den, nemáte někdo zkušenost s Oplem Zafirou 2,0 ohledně špatného starování? V servisu vše prošli a údajně to je nutná oprava čerpadla, protože padá nafta. Cena se pohybuje kol 15000-20000tis. Děkuji za pomoc, pokud jste již někdo tuto situaci řešili.

2009-07-09 09:23:27

To, že padá nafta není čerpadlem, ale přepadovými hadičky a vadnými těsnicími kroužky na vstřikovačích. Nech si toto vyměnit a bude chytat zase dobře. Můžeš to vyzkoušet a porovnat tak - pokud máš tu možnost - nechej do druhého dne stát auto z kopečka čumákem dolů a uvidíš, že chytne lépe, než jsi teď zvyklý. Mimochodem, čerpadla BOSCH VP 44 nejsou opravdu nic moc. Jaký máš rok výroby tvého auta?

2009-07-13 03:05:29

Presne tak, taky jsem resil tenhle problem kdyz jsem koupil svoji astricku 2.2DTi, ale poslouchejte: Prvni identifikace zavady byla cerpadlo, ja si rikal cerpadlo? vzdyt to jezdi v pohode, takze jsem si nejdriv nechal povymenovat levnejsi veci jako jsou krouzky na vstrikach. Pri tom mi zrovna vycistlili prepusteci klapku vyfukovych plynu, EGR ventil a vymenili palivovy filtr. To stalo dohromady 5700kc.

Jenze zavada porad stejna. Tak jsem si rikal ze to bude nejaka blbinka, ze jen nafta zapada jeste diky necemu jinemu...

Po asi 10ti minutach osahavani vsech privodnich a prepadovych hadic k cerpadlu jsem prisel na to ze vstupni a vystupni hadice dopalivoveho filtru jsou nejake volne. Jsou tam O krouzky ktere se casem naftou naleptaji a povoli, tim padem prestanou tesnit.

Taky zejo, jeden krouzek stal 7kc, jsou tam dva to je 14kc a zavada byla opravena!!

Auto jezdi doted bez jedine poruchy.

Jsem sice automechanik ale v prvni fazi jsem nad tim nejak moc nepremyslel.... Moje chyba, mohl jsem si usetrit par desitek spatnych startu a skoro 6 000kc za opravy.

Z toho vypliva jedina rada, lidi, objedte radsi 5 servisu kde maji dobre zkusenosti, ptejte se a vzdycky zacinejte opravovat od drobnych a levnych veci nez vyhodite 35000kc za opravu cerpadla jako muj bracha na 2.0DTi Vectre B a pritom mu nic nebylo...

OPEL FOREVER- Monty

2009-07-13 05:23:58

Ahoj Monti, padání nafty jsem také řešil. Výměna přepadových hadiček a simeringů na vstřikovačích. Až potom diagnostika v servisu Bosch odhalila, že je vadný snímač otáček. Při nastartování snímač dává impulsy a pak přestane. Tím se motor samozřejmě zastavil. Všechny jiné možnosti byly vyčerpány, takže na vině bylo opravdu. čerpadlo. Míra

2012-07-08 08:00:38

Zdravím, mám ZASE jiný problém s autem, již jsem sem psal. Mám VeBe 2,0 DTI, najeto 227 tkm, min rok jsem měnil vstřikovací čerpadlo a spoustu dalších věcí (to jsem zde taky už psal). Teď řeším problém se starty. Včera odpoledne bylo cca 30 stupňů a sucho, auto chytlo na drc, jede celkem normálně, ale místy trošku zakouří, hlavně když přidám plnej plyn. Dnes ráno 19 st. a bylo po dešti. Auto jsem startoval a chytlo, ale jak jsem se dotknul plynu začalo se dusit a rožla se mi elektronika motoru, zkusil jsem to ještě jednou a to samé. Čím by to mohlo být, vyměnil jsem snad vše krom ŘJ,čidla otáček a turba. Když se mi to podaří dnes nastartovat a napojím to na diagnostiku, bude tam chyba uložená? Doufám že to nebude zase čerpadlem, to bych vzal palici a to auto sešrotoval vlastníma rukama, protože to snad už není možné. Děkuji za slušné odpovědi.

2012-08-09 13:01:21

Zdravím, tak jsem tu zase. Opravdu mi nikdo neporadí? Jsem už fakt zoufalej.......

Jinak jsem byl na diagnostice, diagnostika napsal chybu otáček motoru, tzn. čidlo otáček motoru. Dobře, vyměnil jsem ho a světe div se, problém pořád stejnej. V úterý ráno (po velmi silném dešti) jsem sedl ve 4:30 do auta a úplně to samé co jsem napsal výše, teplota byla 15,5 st. C. Po práci auto jezdilo jako by nic.

Poraďte pokud můžete prosííím.

2012-08-09 16:29:22

Naftě rozumím ještě míň než benzínu, tož, bohužel, neporadím, ale pokud se dělala diag na nenastartovaném motoru, mohlo to hlásit chybu čidla otáček motoru, protože motor neběžel a ŘJ od čidla nemohla dostávat žádný signál...

2012-08-10 08:35:29

No motor by nastartovanej, to je jasny. Známej mi říkal že musí být nastarovaný. Pokud jde natočit.

Včera jsem na tím přemýšlel a napadlo me jestli to nebude špatnej svazek kabelů mezi ŘJ a čerpadlem, protože na volnoběh to běží.

2013-09-03 18:20:59

Dovolím si oživit starší vlákno dotazem zkopírovaným z Poradny - děkuju za pochopení! admin

Nestartuje

21 hodin, 20 minut

Othoss http://www.club-opel.com/...ember_detail.php?id=10164

Zdravím, mám už skoro rok obrovský problém s naší zafirou. Kolem vános nám měnily v servisu Opel všechny žhaviče, dále těsnění pod hlavou, protože se jí přestávalo chtít startovat. Když pak chytla, nebyl přes den žádný problem. Když stojí na rovině tak ráno nechytí vůbec a musíme přes sání. Když stojí zešikma do rána tak chytne. Takže jsme to řešili stáním směrem čumákem z kopce. Co se stalo teď- stojí zešikma, nastartuje ale dělá jen takové to : drnnnnndrnnnndrnnn, takže mi nic jiného nezbylo než zase vstříknout do sání , už fakt nevím, čím to je, V opelu mě připravují na čerpadlo ale když to pak jezdí, tak nevím, zda je to tím. Můžete mi prosím někdo poradit. Díky moc jo a měnili jsme i palivový filtr, jestli nepada nafta kolem něj a nic... díky za každou radu Model: Opel Zafira A

Othoss, 21 hodin, 18 minut

zapoměl jsem říct- je to OPEL ZAFIRA 2,0 dti

2013-10-03 17:33:31

colommbo: a ty O kroužky to nejsou? co je psáno výše?

2013-10-03 18:10:22

pokud by padala nafta a opravdu by to bylo čerpadlem tak je to jen simerigem na hřídeli pod pohoným kolem (origo bosch 540kč) a pokud by byla na hřídeli velká vůle tak stačí vyměnit pouzdra origo cca 300 a větší cca 700

2013-11-26 15:00:38

hansdob: Zdárek, myslíš si že tieto tesnenia, ktoré spomínaš by moli spôsobovať aj to, že padá nafta najmä vtedy, keď auto prejde viac km (cca 150), pretože mne padá nafta iba vtedy , keď autom prejdem vyššie uvedené km, prípadne, keď sa viackrát naštartuje a po niekoľkých desiatkach metroch vypne motor a takéto štartovanie a vypínanie zopakujem viac krát. Inak keď robím takmer denne cca 40 km jedna jazda a 40 km jazda späť chytá v pohode. Mám Zafirku A, r.v. 200, 2.0 Di. Inak O krúžky, prepadové hadičky vymenené a prívod a vývod paliva z filtra utesnený. Skús mi prosím ťa poradiť v čom môže byť problém, pretože čerpadlo by to nemalo byť, keďže takto jazdím asi 2, 5 roka a jazdím stále.. dík

Venca49  
Václav
2013-11-26 23:52:15

ondro143: Motory X20DTL,Y20DTL a Y20DTH jsou nejnepovedenější motory.Neustálé problémy s váhou vzduchu,zavzdušněním palivové soustavy,praskání klikových hřídelů,turba a další neduhy. NEBRAT!

Proč ti to dělá,zapadávání nafty, nikdo neví.Dělali se různé úpravy,ale nebyby nic platné.Prostě to tak je a nic se nezmění.

2013-11-27 15:19:13

venca49: dikes Ja už totižto majiteľom jedného takého som, veľa som toho už počítal, ale pravú príčinu nikto nevie, sú to proste blbé motory

2013-11-30 12:15:36

nejsou to blbé motory jsou to spořívý majitelé a hovada v servisech kteří nedodrží ba vůbec neznají postupy

Kvůli čerpadlu hlavně : mechanik nevhodně provedená vyměna pal filtru (tak jako na každým ho vymění zaleje a točí až chytne) toto skracuje životnost na starších modelech řj čerpadla o hodně a mechaniku cca 20000km u novějších řj čerpadla málo mechaniku opět o 20000km

spořivý majitelé : přetěsnění vstřikovačů proč bych to dělal když auto jezdí přitom za to ty mechanici chcou toliko peněz tfuj nic jezdí nebudu to dělat. no a do čerpadla a nádrže nam pluje olej s častečkami z motoru životnost čerpadla jde rychle rapidně dolu

pokud už se někdo rozhodne včas nechat přetěsnit vstřikovače tak kvůli ceně zvolí servis kde opět mechoš neví nebo nechce vědět a po přetěsnění zavzdušněnou soustavu opět točí dokud nechytne a jsme zase na začátku ................

No praskání klikovek je snad jen doménou 2,0dti a je to myslím tím že navýšili výkon z 60kw na 74 a ten motor to má horko těžko na 60kw a z duvodu těžkého auta jezdí trvale pod plnou zátěží (využívá toč moment) a prostě nevydrží takže tam si myslím že je to opravdu vada motoru (chyba člověka co počítal) i když zase na druhou stranu záruka mobility je většinou 260000km a to ty auta mají všechny

Pro zajímavost mám auto (zafira A 2,0dti 74kw) co je od funglofky kolem mě dnes má najeto přes půl milionu (ted naposledy myslím 535000km) servisovaná pouze v opelu a to velmi dobře protože majitel je známý lidí u OPELa) byli a jsou dodrženy všechny pracovní postupy a auto jezdí jako služební a střídají se na něm lidé 95% kilometráže je najeto na Meřo a přes zimu na 30% naftu s meřem a stále je naprosto vše původní.

2013-12-05 18:23:11

hansdob: úplne s tebou súhlasím, jedno aj druhé. V mojom prípade som vstreky dávam pretesniť už dva krát jeden krát servis opel a druhý krát u jedného známeho mechanika. Zafirka je mojou srdcovkou, preto sa o ňu snažím starať, ale chcem odstrániť príležitostné padanie nafty (vyššie popísané). Inak počul som aj názor, že v čerpadlo je tesnenie (názov neviem presne), ktoré prestáva tesniť napr. po dlhšej ceste a cez toto púšťa do čerpadla vzduch. Nie celkom rozumiem jednej veci, že kam sa stratí nafta, ktorá je v čerpadle po dokončení jazdy a toto chytí vzduch. Myslím, že do nádrže by sa nemala vracať, keďže mám aj spätný ventil za filtrom. Skus prosím ťa navrhnúť, ako by sa dala nafta v čerpadle udržať

2013-12-10 22:26:50

No právě jde o to co netěsní je potřeba jit vylučovací metodou ale vždy dodržet plné zalití čerpadla

Takže mužeš zkusit dát místo origo filtru malej filtr prutokáč (vratku proklemovat taky prutokáčem) zda nafta padne taky (za další uvidíš konzistenci barvu nafty vracející se z čerpadla a zase jsi kousek dál)

Nebo čerpadlo napojit na kanystr vždy ho mít níž ež čerpadlo at je simulovaná funkce nadrže (jak sací tak vratku)s 100% těsnými trubkami natlačit odvzdušnit nastartovat nechat ohřat a zkusit zda nafta padne taktéž

Samo je ale mít tedy jistotu žeje to padající naftou. Je to u těchto vozů běžná zavada ale nemusí to tím být odklavesnice nelze z jistototu tvrdit čím to je.

2013-12-11 23:21:19

Pěkný špek je taky u konektoru výhřevu palivového filtru

Praská to ve víčku, výborně se to hledá

2014-04-30 18:18:47

hansdob: Zdravím, vlezla jsem, ač jsem baba, sem - mezi chlapy - potřebovala bych poradit. Mám Zafiru 2,2DTi (2002), dala jsem do servisu na prohlídku a výměnu kotoučů, naštěstí nestačili udělat,chtěli jsem najet a už ji nenastartovali, prý odešlo ...snad to píšu správně...čerpadlo na vstřikování nafty..nové cca 60000 a repas 35000, tak to asi upadli...co s tím? V okolí nikde neopravují, jen ta starší mechanická..Nedám do toho tolik peněz, protože už má hodně nalítáno, sehnat někde starší...zase není záruka, že bude funkční. Díky. H.

2014-04-30 18:41:22

heluša: Jen pro upřesnění - rozumím-li tomu správně, tož auto do servisu dojelo, ale tam pak už nenastartovalo a ani při dalších pokusech nelze nastartovat, něco tedy odešlo náhle zčistajasna, ano...?

P.S. Jinak chválím za vložení dotazu do správného vlákna...


Odpovědět

1  2  3