Fórum - Téma


čerpadlo 2.5 TD


Fórum Omega B čerpadlo 2.5 TD

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2011-01-11 21:01:46

Poraďte někdo prosím, jestli lze do Omy dát čerpadlo z Báwa. Opticky vypadají stejně, akorát z Báwáckýho je dole ještě jeden kabel se zástrčkou (podobná jako na řídícím vstřiku)..

Nebo jestli jsou někde popsaný typy čerpadel mezi sebou zaměnitelný? Na tom z BMW mám na štítku 300- 1 a je od BOSCHE. moje ještě nemám venku, nejde mi stáhnout z rozvodovýho kola, tak jsem si dal do rána pauzu

Měl jsem problém - při lehký noze na plynu škubání v motoru ( při přidání plynu bez potíží), teplý starty šíleně dlouhý než chytne a spotřeba během měsíce stoupla z původních cca 8 - 9 litrů na cca 14 litrů...

Nic jinýho než čerpadlo mě nenapadá, vstřiky mám měněný, ne sice za nový, ale problém se nezměnil ani o chlup, filtry - palivo i vzduch - nový... Sehnel jsem to čerpadlo za trojku z motoru s prasklou hlavou, tak by mělo chodit v pohodě, ale ted mám dilema aby to vůbec šlo... A taky jak dobře seřídit na koleně předvstřik? díkes, hezký večer

2011-01-12 00:18:50

Ahoj,to čerpadlo z omegy má taky dole konektor,tak bacha na to.Je tam prostrčenej takovým plechem co je zase namontovanej na čerpadle.

Myslím,že budou záměný...ale na 100% to nevím...asi to budeš muset vyzkoušet...

A taky s tím čerpadle moc nemel (jak to budeš vytahovat z toho rozvodovýho kola) jinak Ti to může skočit o zub a ješ v pr...eli....teda néé v pr...eli,ale ta práce se Ti protáhne tak o 4 hodiny.

Jinak jak ho tam dáš,tak ho přikloň k motoru a nastartuj.Jestli chytně a nebude Hrozně klapat a hrozně kouřit,tak Ti to nepřeskočilo a pak už jen odkláněj čerpadlo od motoru až bude ustávat to klepání...jak už ho slyšet nebudeš,tak ho utáhni a je to.

Jinak na čerpadle je klínek a tak ho špatně nasadit nemůžeš,....ani o 180stupňů.

Osobně bych problém ve spotřebě řešil první vzduchovým filtrem,pak kontrolou tlaku turba a potom čerpadlem...samo předtím diagnostikou...ale to jsi už asi zkoušel,když už ho taháš ven.

2011-01-12 06:13:43

Díky ti chlapče milý Máš pravdu, to ostatní už mám za sebou ... Někde už jsem tu i psal, že mám turbo po repasi a doporučoval i firmu REMA . Právě o to přeskočení mám strach, páč se mi to fakt nedaří stáhnout a mele se mi celý to rozvodový kolo, takže mi přijde nějak moc volný... asi budu muset rovnou zkontrolovat i napínák řetezu jestli není taky v háji... Ale chrastit řetěz neslyším, tak nevím Kdybych ho už stáhnul z toho kuželu a klínku, určo bych si toho kabelu taky všim, takhle je mrška ještě schovanej díky za tipy, za chvíli jdu pokračovat v tom trápení... Mimochodem - jak ti jde sundat ta trubka, co na ní drží šponovací kladka na řemen a je na 50tku klíč? Já s ní mám docela hustej problém. Nechce dolů

2011-01-12 21:00:50

Já si na to udělal přípravek.

Trubku, která pasuje vnějšim průměrem přesně do toho nátrubku šponováku bez vůle, ale vsuvně, na jedný straně trubky jsem vyříznul závit (vevnitř) 28x1,5 asi tak 2cm do hloubky a z druhý strany jsem udělal zátku se závitem a dlouhym šroubem. Ten stahovák našroubuju na rozvodový kolo a šroubem to čerpadlo vystrčim z konusu a nemusim se bát, že si klepáním ulomim kus vodící lišty a hlavně nehrozí přeskočení řetězu, protože to kolo drží na místě.

Jinak se modli, aby to mělo stejnej konektor.

2011-01-16 17:28:30

Tak a čerpadlo mám zpátky... Jel jsem si pro jiný, sehnal jsem ho za trojku z báwa, ale jak bylo stejný, tak příruba co přijde do prsou byla na tom druhým menší než moje. Já mám průměr 68 mm a tahla měla cca kolem 40 mm. Takže kulový.. Čerpadlo jsem nacpal zpátky, chvíli se trápil s nastavením předvstřiku, ale asi už jsem to tak nějak naladil... sice jen na ucho, ale jede to Mluvil jsem i s chlapíkem, co je dobrej na Opely a koncem ledna se za ním asi rozjedu... Na hubu repase čerpadla cca 5 litrů + DPH a 2letá záruka... Tak kurva proč bych měl někde na vrakáči kupovat jetý a bez záruky taky za bůra?

2011-01-17 20:27:40

Aho četl jsem co máš za problém s omegou dělala mi to samí ze začátku jen poškubávala pak se to rapidně zhoršilo studený starty ok ale teplý ani boha zjištoval jsem co by to mohlo být a pověčinou mi říkaly že to dělá hlava čerpadla je to elektronicky ovládaný, plyn a tak asi i předstih. Zatim jsem s tim nic nedělal tak by mě jen zajímalo jestli to u tebe bylo čerpadlem a kolit to popřípadě stálo . dík.

2011-01-18 16:03:22

dobrý úlovek mám taky zájem o adresu, má oma si také žádá o repasi čerpadla

2011-02-13 07:55:35

No chlapci, nakonec jsem sehnal jiný, snad dobrý čerpadlo za 2500 a když jsem ho měnil, tak při utahování matky hřídele čerpadla mi přeskočit řetěz na rozvodech... Výborně jsem si vydělal

Takže teď sháním schéma nastavení rozvodů a pak hurá na to... vana povolená, prsa dole, tak ted ještě jak to nastavit a hurá do prostoru...

2011-02-13 11:59:22

chyba chyba chyba....rozvody jdou udělat aniž by jsi musel cokoliv drasticky rozdělávat! jen víko ventilů a sání a to je vše!

Ale napiš sem email...mám jednu dobrou pomůcku v pdfku...je to sice v jiným jazyce a je to na BMW,ale rozvody tam jsou dobře popsaný...

2011-02-13 12:02:08

ludekotik@seznam.cz

Musel jsem prsa sundat... Jak jinak bych viděl označení na kolech? Respektive ono to fakt jde přenastavit aniž by se nemusely sundavat prsa?

a díky

2011-02-13 12:09:41

Joo jde. poslal jsem Ti to pdfko o motoru a ještě Ti zkusím popsat ty rozvody.

2011-02-13 12:27:34

Vlastně máš přeskočený kolo jen na čerpadle...celkem nutnost je mít aretovací kolím do setrváku....je to myslím 12ctka šroub a nakonci je zbroušenej na 8mm

Teť musím odjet,ale večer bych Ti to posal ...teda jestli nebude pozde

2011-02-13 12:30:17

Nene, pozdě určitě ne... Dneska má kámoš dílnu zavřenou a já si taky musel trochu uklidnit nervy abych to nerozmlátil palicí Takž ezítra budu pokračovat až se vrátím z práce... Díkes. Ted zkoumám ten anglickej manuál cos mi poslal

2011-02-14 08:47:11

Takže jako první budeš potřebovat ten aretační kolík do setrváku.Jak jsem psal..může to být i 12ctka šroub a na konci ho zbrus na 8 mm.

Odšroubuj ventilový víko a toč motorem tak dlouho dokud to nevypadá jako na obrázku číslo 1.

To je první válec v horní úvrati a měl by Ti jít zasadit kolík až do setrváku.Tím máš zaaretovanej motor.

Povol držák klíňáku,vytři to hadrou a vem si zrcátko....na rozvodovým kole je udělanej důlek...tam kde je důlek je zároveň i klínek čerpadla.jak je to na obrázku číslo 2.

Pokud Ti ten důlek směřije kolmo na ten výstupek,jak je to na tom obrázku,tak máš čerpadlo vůči klice nastaveno dobře....Pokud ne,tak povol na vačce ten torxovej šroub (jde to i golou 11)co drží vačkový kolo.Povol ho jen o 1/4 otáčky a klepni do něj...je to na kuželu a tak odskočí.Teť si ven klíč myslím 19 a trhanýma pohybyma jakoby utahuj matku na čerpadlovým kole..Bude to jakoby přecvakávat a kolo se bude točit..Ale chce to fakt trhavý pohyby..né tahem.Uplně nejlepší by bylo udělat si ten přípravek jak to popisuje o něco víš Petas480...Já třeba tu matku měl už takovou všelijakou a tak jsem to teky dělal přípravkem.Přeskákej to dokolečka a kontroluj jestli náhodou už nejsi s tím důlkem kolmo.Jestli jsi to přejel,tak to udělej znova dokola...já to dělal třeba i 2x než jsem se trefil a jestli jsi se trefil,tak se teť musí nastavit vačka.

Na vačce jsou udělaný přesně dvě plošky na který se dává ten přípravek.Obrázek číslo 3.

jenže ten nemáš a tak si vem 2 šuplery.Já si koupil jednu digitální...usnadní to počítání.

vačka musí být nastavená tak,že na straně od sání musí být o 4,61mm větší mezera než ze strany výfuku.

nasadím jednu šupleru a druhou změřím vzdálenost k hlavě a zapíšu rozměr.Šupleru otočím a změřím to stejně na druhé straně a rozměr zapíšu.Rozdíl musí dělat 4,61mm...Poprvé jsem to dělal asi 30minut a teť už to dělám rychleji

Jak si budeš myslet,že to máš,tak utáhni vačkový kolo a vytáhni kolík v setrváku a jednou protoč motorem ráčnou o jednu otáčku a pak dej zase kolík do setrváku a zkontorluj ty míry na vačce.

Čerpadlo by jsi měl mít ve středové poloze a´t se sním dá hýbat a štelovat předvsřik.

Zkusím poměřit a vyfotit ten můj udělanej kolík do setrváku.

2011-02-14 09:21:34

Jinak kdyby jsi měl možnost u někoho udělat ten přípravek na vačku,tak tady jsou rozměry http://img705.imageshack.us/i/pravitkonavaku.jpg/

2011-02-15 11:35:53

Sakriš, to je román Moc díky, už pracuju na tom kolíku a myslím, že asi půjdu i do toho přípravku. Jen pro klid duše, abych měl jistotu... Zatim díky, dám vědět jak to dopadlo

2011-02-15 11:57:27

OK...Já totíž přehazoval čerpadla na svým snad 5krát a 4krát mi to skočilo...tet bych to udělal i s rukou v kapsi (nadneseně řečeno)

Držím palce

2011-05-17 17:34:47

Čau pánové. Mohl by sem někdo dát označení nebo fotku mechanickýho čerpadla z BMW 524 TD, z motoru 2,4 TD E28, který jak jsem pochopil z diskuze, by mělo pasovat do Omegy 2,5 TD? Abych věděl jaký mám schánět, popř nevíte o nějakým? Tady jsou fotky původního.

2011-05-17 20:31:52

Je to tohle http://www.realoem.com/bm...&btnr=13_1047&hg=13&fg=15

fotku svýho bohužel nemám,ale našel jsem turhle na netu...ale to čerpadlo je ono

2011-05-17 20:38:08

Kdyby jsi něco potřeboval ohledně montáže atd,tak napiš...už s tím půl roku jezdím a max spokojenost


Odpovědět

1  2