Fórum - Téma


Černý kouř z výfuku 2,5tds


Fórum Omega B Černý kouř z výfuku 2,5tds

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2

2013-01-30 22:53:45

Chlapi chci se zeptat možná hloupě, ale proč když sešlápnu plyn na podlahu začnu hulit jak Liazka Výkon to tedy neztrácí ale přeci jen mě to zajímalo kde je chyba, ikdyž chápu že auto má své roky, ale tohle by dělat nemuselo

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-01-31 07:32:04

A viděl jsi co jde z výfuku u trialový tatry, když šlápne pedál plynu na podlahu??

Černý dým o množství k zaclonění celé tankové divize.....

To je v pořádku - spaluje se maximální dávka paliva, kterou je čerpadlo schopné dodat do motoru.

Protože je paliva relativně příliš v poměru s nasávaným vzduchem, tak je spalováno nedokonale a vzniká černý kouř - nedokonale spálená nafta.

Chyba tedy nikde není, je to normální - jen ten plnej plyn moc nedávej, a právě u staršího vozu se toho snaž vyvarovat, motor sviští skoro v přeběhových otáčkách a protože má svý léta, nemusel by to vydržet....

2013-01-31 08:00:00

no kdy jsi měnil filtry?? palivo a vzduch?? no a asi tak pokud nechceš aby to dělalo a není tam zásah do řj motoru či jiný power box tak vyměn tyto dva filtry a vezmi to někam do kopců pod plynem a ona vyfoukne saze z výfuku a pak už by to neměla dělat tolik.

2013-01-31 08:10:17

neboj nedávám tomu, jezdím spíše na spotřebu a kochám se okolím Jen prostě když se vytočí víc do otáček tak to zakouří ale to vidím už i na firemních oktávkách, tak mě jen zajímalo proč

Jinak filtry jsem měl přesně před rokem a za 14 dní tuto dobu je pojedu znovu vyměnit všetně oleje a zkontroluju auto na dílně, protože začátkem března musím na STK končí technická

2013-01-31 09:42:08

Můj názor,hulit ale z rozumem /mám chip a moc to nehulí/ ale před chipem výměna vstřiků závěr unavené původní,staré ,sešlé,kapající atd.,vstřiky.

2013-01-31 10:40:06

A jak poznám, že některý vstřik je špatný? Kdyby z něj tekla nafta chápu, že něco není v pořádku, ale když je suchý...

2013-01-31 11:16:44

Moje 2,5TD když byla bez chipu, tak vůbec nekouřila, ani při plným plynu. Pak jsem ji dal na chip, a hulila, ale fakt jak lokomotiva Já byl rád, ale bál jsem se že by se mohl propálit píst, i když u komůrkáče nevím Tak jsem pro jistotu vstřiky vyndal a dal je na zkoušku - všechny byly KO, kapaly. Dali se nové trysky a bylo ihned po kouři (škoda)

Tzn. vstřiky musíš fyzicky vyndat z hlavy a dovézt je někam kde je dělají, kde mají stolici aby je prozkoušeli. Nebo jim hodit celé auto, ale nevím koilk si řeknou za demontáž a montáž vstřiků a jestli na to mají čas. Ale to udělej až potom co uděláš ty filtry, a po výměně filtrů tomu pojedeš dát za uši několik km v otáčkách a pod plným plynem aby se vypálil výfuk, protože je dost možné že jestli jezdíš piánko, tak to co ti při plným plynu lítá z výfuku jsou jen usazené saze co začnou lítat ven To by ti udělal každý nafťák

Ale neboj, motoru můžeš dávat, tenhle to vydrží, že je starý? a co, můj měl najeto tak půl milionu, byl chiplej, jezdil naložený, tahal vleky a dostával hodně za uši, a vydržel všechno

2013-01-31 11:47:17

No ty vstřiky mi tak asi čekají. Jen se bojím ceny.A to když jsou KO tak se dávají nové? Nebo se nechají jen nějak opravit? Nejsem tak bohatý ale udělat se to asi musí.

2013-01-31 12:02:02

Nemusí se měnit,někdy je stačí zabrousit záleží v jakém stádiu opotřebení se nacházejí.

2013-01-31 12:04:43

Díky za radu Vyměním ty filtry s olejem a uvidím. Zkusím ji provětrat a zbavit se sazí. Pokud to nepomůže tak časem vytáhnu ty vstřikovače a nechám je zkontrolovat. Sice mám náhradní hlavu se vstřikama, ale nevím jestli jsou lepší než ty co mám. Každopádně není špatný si to nechat seřídit občas

2013-01-31 15:57:29

Ω TD jsem měl, vstřiky jsem (samozřejmě) nechal dělat. Jedna tryska tekla. Byla zabroušena jehla v trysce - dělal servis. Po cca 30.000km mi to nedalo, opět vstřikovače ven, a opět tatáž tryska tekla. Tedy tryska nová (cca 1.200,-Kč za značkovou). A pokud bude někdo (obvykle servis) tvrdit, že se musí sundat svod sání, tak nemusí! Jde to i bez toho! Pouze na povolení vstř. trubek jsem si udělal spec. nástrčný klíč (otevřený očkový) a druhý (trubkový) jsem měl pro vstřikovač s čidlem kvůli vodiči od senzoru. Práce na chvíli. Vrtat se v autě sice není zcela moje hobby, ale takovéto banality se dají řešit doma. Resume: Za mne zabrušování jehly v trysce NE. Ale jak kdo chce

2013-01-31 16:03:49

No ty moje byly ve stádiu že s těma už se nic udělat nedalo. U TDI s menčím nájezdem km (cca do 200tis km) často stačí dát je vyčistit do ultrazvukové čističky. Tady asi už ale ne, každý auto bude mít pár set tisíc km a tam už to bude mechanicky opotřebované, ne usazené.

Hele k ceně, už si to nepamatuju přesně, ale známý mi tenkráte dával Motorpal trysky (stejné jako Bosch) jen v jiné krabičce a stálo to více méně prd. Už fakt nevím kolik, ale jestli mě vyšlo všech 6ks i se seřízením a zkouškou na 5 000Kč? A jak říkám, bylo po kouři a nejspíš (logicky) i nějaká ta kw výkonu byla zpátky

Akorát po tom kouři se mi vážně stýskalo

A k té demontáži - já jsem si sací potrubí sundal, protože sundat ho je otázka 15min a je tam o 1000% lepší přístup

2013-02-19 08:25:36

Takže jsem vyměnil olej, olejový filtr, nakonec i vzduchový včetně palivového a nevěřili by jste kolik bylo v tom bordelu a to jsem to měnil před rokem. Palivový filtr byl téměř zanesený jakýmsi šmejdem, hrozný co tankujeme.... No mělo to užitek a černý kouř se téměř vypařil je to o hodně lepší

2013-02-19 11:50:01

Olej a olej filtr s tím nesouvisí. Vzducháč bude souviset s tím že to kouřilo. Ale vzducháč a palivák na Omeze jsme měnil každých 10tis km stejně jako olej. Ale nikdy za tu dobu jsem neměl tenhle problém. Takže buď si ho zanedbal hodně dlouho a to je ostuda a nebo tankuješ TY pěkné sra.ky Neříkej co MY tankujeme. Je to volba každého jestli zajede na Schell pro sra.ky nebo někam do dvora a k noname pro patoky, a nebo si zajede na Benzinu pro kvalitní naftu. Jsme v čechách a musíš počítat s tím že každej tě chce ojebat. Takže jediná benzínka a díky bohu za ní, kde tankuju a kde i podle veškerých testů ja kvalitní aditivovaná nafta s čistícími schopnostmi systému paliva a která i perfektně maže čerpadlo a vstřiky je VERVA. Včera jsem ji tankoval za 39,20

A musím říct že všichni co znám se naučili tankovat Vervu a jsou fakt spokojený, v zimě to chytá krásně, žádný aditiva a VIFy nebo co tam lidi lejou tam lejt nemusíme, nádrž čisťoučká, filtr když měním tak krásně čistý. Prostě

Ono všeobecně tohle češi dělají. Kupují nějaké shity a pak nadávají že je to špatně že jsou podvedení. Ale nikdo jim nedrží bouchačku u hlavy že tohle musí koupit. to je jejich svobodná volba. Tak pak nemůžou nadávat. Ale je to to nejjednos´dušší co můžou udělat. Přeci ani sobě nepřiznají že oni sami udělali chybu, to né

To nemyslím na tebe, ale všeobecně, píšu to do více vláken, protože mi to přijde vtipný, no jo, jsme češi

2013-02-19 13:57:02

No já měním všechny filtry taktéž při výměně oleje a to dělám každý již tuhle dobu. Co se týká té nafty, je pravda, že většinou tankuju buď na LUKoil nebo v Makru, protože jsou pro mě nejbližší případně na delší trase OMV ale když vidím co jsem měl v tom pal. filtru raději ho budu měnit i v létě.

Neberu to osobně máš bohužel pravdu.....

2013-02-19 15:30:01

pokud budes tankovat kvalitu a ja skutecne doporucuji Vervu, nemel bys mit problem pokud si ale mel tolik ucpany palivak, bude nutne vycistit sitko na podvacim cerpdle uvnitr nadrze

V Makru jsem tankoval asi pred 4lety do 2,5TD a kdyz jsem natankoval Vervu, skutene mi to zralo mene a slo to lepe za plynem... Nebyla to vsugesce ale realita. OMV ti vzhledem k typu cerpadla nedoporucuji, teda urcite ne Maxotion Diesel. Ten je dost dobry, ovsem nema mazaci schopnosti. Dokonce balancuje za hranici normy co se tyka mazani. zachranuje ho jen tolerance te normy coz se ovsem hodi vyrobcum aut a servisum ze

2013-02-19 19:30:59

O Max Motionu jsem to chtěl napsat, ale Mirek mě předběhl... Kvalita super extra třída zcela bez jakékoli stopy MEŘO, ale mazivost opravdu na hraně - kdo na ni jezdí, přidává většinou ještě nějaký kvalitní syntetický 2T olej v poměru (snad se nepletu...) kolem 1:200

2013-02-20 11:32:31

a kor jsou na to citlive cerpadla 2,0 a 2,2DTI. U te 2,5TD bych rekl ze taky Ale jinak to skodi naprosto vsemu, at je to rotacka od koncernu, nebo PD ci dnesni Common Raily v jakemkoli aute... To je skutecne skodna nafta

Colommbo

2013-02-20 14:34:01

ŠKODA,že to nejede na vzduch. Nedávno jsem tankoval u sousedů na západě. A rozdíl jako krá...

Nekouřila tolik a šla za plynem o hodně lépe.

No v čechách se chce každý rychle se napakovat a pak to tak vypadá i v nádrži.

2013-02-20 14:57:24

Tenhle názor (zkušenost) týkající se kvality paliva (a obzvlášť nafty) není rozhodně ojedinělý...


Odpovědět

1  2