Fórum - Téma


Calibra turbo C20LET ventil na svodech


Fórum Calibra Calibra turbo C20LET ventil na svodech

Informace o modelu: Opel Calibra



2014-04-06 16:14:21

Zdravím,mám problém s mojou cali, vo výfukových zvodoch hneď vedľa turba mám dáky ventil ktorý mi otvára aktuator s turba vie niekto ako sa ten ventil vola? Poprípade či to tu neaky človek na predaj

2014-04-06 16:41:11

wenom89: Je to někde na těchto obrázcích...?

http://www.partsbase.org/...-contd-c20let-ll7-engine/

http://www.partsbase.org/...change-c20let-ll7-engine/

http://www.partsbase.org/...harger-c20let-ll7-engine/

2014-04-06 16:54:00

nevidno to tam ale je to daky okruhly ventil na takom tiahle ktore vlastne otvara ten aktuator ta dlha tycka

2014-04-06 16:56:57

je to ten ventil nad turbinou , raz sa mi uz rozpadol tak sme to dako opravili ale zase sa to zlomilo tak by som potreboval komplet original cely kus

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-04-06 19:53:30

wenom89: Ventil samostatně dost těžko, budeš shánět celé svody včetně turba a to nebude lehké......

Na všech odkazech od Jirky to je položka č: 1

2014-04-06 19:59:47

No super to som si aj myslel ,mimochodom som si zistil aj názov volá sa to wastegate ventil. ďakujem za pomoc a ak by tu niekto rozpredaval calibru tak dajte vedieť :)

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-04-06 21:37:48

wenom89: JJ je to ventil obtoku turba, je nutný když vytočíš motor a řadíš (v tomto momentu pustíš na krátkou dobu pedál plynu) jenže roztočené turbo by v tomto momentu značně tlačilo proti zavřené klapce plynu. Je potřeba ho zabrzdit a to se právě děje odvedením průtoku výfukových plynů mimo rotor turba právě ventilem obtoku. Není tlak v rotoru - nejsou otáčky turba a kompresor turba netlačí proti klapce plynu. Novější turba nemají obtok ale variabilní přivírání lopatek statoru kolem rotoru.

2014-04-06 21:51:49

kopejda: Vlastně takový zvláštní blow-off ventil...?

2014-04-07 06:32:21

colommbo: Kopejda a colommbo uplně špatně !

Obtokový ventil je na výfukové straně turba a nemá s tlakem na škrtící klapku co dočinění.

Obtokový ventil je regulační člen pro mezní tlak (a rychlost otáček) turba samotného.

Při akceleraci motoru výfukové plyny roztácí lopatky turba. Každé trubo je stavěno a určitý mezní tlak na sací části. Pokud se dosáhne tohoto mezního tlaku přetlakový ventil otevře obtokový ventil. To zajístí průchod výfukových plynů rovnou do výfuku a né na lopatky turba, čímž se turbo zpomalý a plnící tlak na sací straně poklesne. Je to jednoduché a důležité. Pokud by ventil nefungoval došlo by k vysokému přeplňování a zničení turba.

Blow off ventil , je ventil který odpouští přetlak vytvořený na sací části mezi turbem a hlavou motoru.

Ten tam vznikne když při vytočeném motoru pustíš plyn. Zavře se škrtící klapka a turbo roztočené na několik desítek tisíc ot./min nemá kam tlačit nashromážděný vzduch = vzniká velký rozdíl tlaků před a za turbem a turbo se tímto jevem zpomaluje.

Blow Off zajistí vyrovnání tlaku ( odpustí přetlak do vzduchu ), tím se nespomalý ot.turba a při opětovné akceleraci se nemusí čekat na znovuroztáčení turba.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-04-07 07:23:59

breathlless: Nebudem se tu handrkovat o slovosled a správné popsání.

Napsal jsi: Při akceleraci motoru výfukové plyny roztácí lopatky turba. Každé trubo je stavěno a určitý mezní tlak na sací části. Pokud se dosáhne tohoto mezního tlaku přetlakový ventil otevře obtokový ventil. To zajístí průchod výfukových plynů rovnou do výfuku a né na lopatky turba, čímž se turbo zpomalý a plnící tlak na sací straně poklesne. Je to jednoduché a důležité. Pokud by ventil nefungoval došlo by k vysokému přeplňování a zničení turba.

Jak se ten Tvůj výklad technicky liší od mého? Jen tím, že jsem nepoužil termín maximální tlak a že je obtok turba přímo do výfuku.

O efektu Blow Off jsem nic nepsal.....

2014-04-07 08:03:44

Hmm , nic proti , ale já o koze a ty o voze. To že když ubereš plyn, nashromažďí se tlak u šrtící klapky nemá s ( vnitřní regulací turba) obtokovým ventilem NIC společného

A to jsi napsal ty. Není to slovíčkaření , je to definování a to je rozdíl.

2014-04-07 08:14:19

breathlless: Vím, co je BOV a kam a proč se montuje. A když to tady teď čtu, asi už rozumím i rozdílu mezi tvým a Kopejdovým popisem...

2014-04-07 08:14:45

wenom89: Podle mě by obtokový ventli měl jít normálně sehnat.

Měl bys tam mít turbo výrobce KKK , typ K16 . Chce to poptat tam kde repasují turba.

2014-04-07 08:16:59

colommbo: Tak když to víš , tak to přeci nemůžeš spojovat s obtokem ! Je to ouplně něco jiného. BOV je takový spotrovní dopňovátko , pro závodní účely ...

2014-04-07 10:02:13

breathlless: Ano, přirovnal jsem to k "zvláštnímu" BOV proto, že oba ventily mají za úkol upouštět turbem se vytvořivší přetlak v sání...

2014-04-07 10:28:51

colommbo: No v uvozovkách ano... ale nemůže jej nahradit :)

Problém není ve slovíčkaření, je potřeba věci pojmenovávat co možná technicky nejpřesněji, protože neznalým uživatelům to pak může motat hlavu a pokud sami přesně nevědí o čem mluví , šíří pak tyto bludy dál a efekt tiché pošty se zvědšuje... Proto by sme měli fungovat jako poradna i osvěta a vyhnout se lidovým názvů. ( např oblíbený "krokáč" )

2014-04-07 10:44:49

breathlless: S tím lze souhlasit...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-04-07 12:42:40

breathlless: OK, souhlasím. Někdy je těžké najít ta správná slova......


Odpovědět