Fórum - Téma


Bublani v palubovce


Fórum Astra F Bublani v palubovce

Informace o modelu: Opel Astra F


1  2  3

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-30 18:07:35

neomike: A motor se zahřívá na provozní teplotu normálně? Tedy po studeném startu tak do 15 ujetých km je na 85°C ?? Nebo to trvá déle?

2015-10-30 18:24:46

kopejda: Motor se zahriva bez problemu. Po chvili je zahraty a teplota drzi.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-10-30 18:27:19

neomike: Tak to jsem u monitoru v koncích...... Musel bych si to poslechnout a "ošmatlat", takhle se už nehnu......

Ještě by jsi mohl hledat sám, když zataháš za lanko plynu, tak by jsi mohl slyšet odkud to jde.......

Venca49  
Václav
2015-10-30 20:24:42

neomike: Já si teda legraci nedělám. Pokud jde do nádržky bublina,po zmáčknutí hadice od chladiče,tak to normální nebude.Vem to logicky,pokud bude plná vody,tak tam nemůže být vzduch.Jedině,že se vyvaluje voda a vypadá to jako bublina.Kopejda má pravdu,že takhle na dálku se to těžko určuje.Jestli není jiný problém,tak to nechej a ono se to časem projeví.Takové rady,jako "pusť si rádio" neposlouchej.Není někde některá hadice přiškrcená,skřípnutá?

Já také občas slyším u Cors zašplouchnutí,ale je to jen někdy,při tichu a nepravidelně.Zatím jsem tomu nevěnoval pozornost,ale teď mám brouka v hlavě.

2015-10-30 20:48:01

venca49: "...Jestli není jiný problém, tak to nechej a ono se to časem projeví..."

"...Zatím jsem tomu nevěnoval pozornost, ale teď mám brouka v hlavě."

Přijmeme-li obě tvrzení, tož je to pak práce pro MUDr. Chocholouška, Václave...

Venca49  
Václav
2015-10-30 20:55:52

colommbo: Asi jo.Já jedu na chalupu,tak se stavím v Dobřanech.Jedu kolem.

2015-10-30 22:49:25

Díky chlapi za rady, zkusím ještě zatahat za lanko plynu, zda něco objevím v motorovém prostoru .

Zkusím se ještě důkladněji podívat na tu reakci v nádobě po zmáčknutí hadic. Je možné, že do ní jde jde chladící kapalina, ale vypadá to jako bublina. Jinak jsem si dneska všímal teploty chladící kapaliny a za jízdy (ne skákání po městě) je lehce nad 90 stupňů. Při vyřazení na neutrál se pomalu zvýší cca na 95. Po zařazení opět rychlosti zase klesne lehce nad 90 stupňů. To si myslím, že je normální chování ne?

Kdyby se to dělo pořád, tak se od toho dá něco lehčeji odvodit. Bohužel mě to dělá jen při vyšších otáčkách. Napadlo mě zkusit koupit nové víčko nádobky chladící kapaliny. Vím, že tam jsou nějaké ventily, tak třeba už špatně fungují a v systému zůstává vzduch nebo tam není správný tlak. Potom mi nezbude nic jiného než si opravdu pustit rádio při každé jízdě

2015-10-31 10:37:28

neomike: "... a za jízdy (ne skákání po městě) je lehce nad 90 stupňů. Při vyřazení na neutrál se pomalu zvýší cca na 95. Po zařazení opět rychlosti zase klesne lehce nad 90 stupňů. To si myslím, že je normální chování ne?"

Ano, takovéto pohyby teploty jsou naprosto normální a souvisí s činností (aktuálními otáčkami) vodního čerpadla a tedy s rychlostí cirkulace chladící směsi. Čím menší je celkový objem náplně, tím zaznamenatelnější jsou, to zase souvisí s tepelnou setrvačností chladící směsi (při mých téměř deseti litrech to na ručičce budíku poznat není.) A ve víčku expanzky jsou dva ventily, přetlakový zajišťující udržování přetlaku v soustavě za provozu a tedy snížení bodu varu kapaliny a podtlakový vyrovnávající přetlak v systému s tlakem okolního prostředí po vypnutí motoru. Nápad s výměnou víčka není vůbec špatný.

2015-10-31 10:46:59

Takže dneska jsem znovu jel, topení bylo zapnuté na max, udělalo to jednou slabě. Potom jsem teplotu topení zcela stáhnul a od té doby jsem už nebyl schopný zvuk vodopádů nasimulovat . Ani po opětovném zapnutí topení na max to už nedělalo. Tak ještě uvidím až motor vystydne a pojedu s tím zítra, zda to bude zase dělat. Pokud ano, tak bych zkusil výměnu víčka na nádobce chladící kapaliny. To je asi nejlevnější a nejdostupnější možnost čím by to mohlo být.

Colommbo : Díky

Venca49  
Václav
2015-11-01 00:12:09

neomike: Nastavováním teploty na maximum a minimum,se neuzavírá průtok chladící kapaliny.Psal jsem to již nahoře.Akorát se klapkami rozvádí vzduch,buď teplý,nebo studený.V radiátoru je pořád horká voda.

Venca49  
Václav
2015-11-01 00:15:31

colommbo: Tak Jirko,po krátkém,ale důkladném vyšetření v dobřanském ústavu,jsem byl propuštěn jako normální.

2015-11-01 00:17:05

venca49: Ano to vím. Někde jsem četl, nevím zda to někdo dával sem nebo to bylo jinde. Že se okruh odvzdušní sám při zapnutém topení na max. Co to dělá přesně při minimu netuším. Podle toho by se to mělo odvzdušnit samo a nastavení teploty by nemělo hrát roli.

Venca49  
Václav
2015-11-01 00:35:15

neomike: Ano,topení naplno.Je to třeba u Omegy,kde je kohout na vodu.Proto naplno,aby byl otevřený okruh do radiátoru topení.

2015-11-01 00:41:54

venca49: Pockej pockej. Ted jsem se trosku ztratil. Topenim proteka chladici kapalina porad. Tudiz radiator topeni je take porad ohraty ne? A jaky vzduch jde do kabiny se reguluje pomoci skrtici klapky, ktera reguluje mnozstvi ohrateho vzduchu s neohratym vzduchem zvenku? K cemu tam je potom tedy ten kohout, co se otevre jen pri topeni naplno? Nebo jsem ten system spatne pochopil?

Venca49  
Václav
2015-11-01 00:49:39

neomike: Jsou dva systémy na vozidlech.Tvoje AstraF je bez ventilu(kohoutu ) a třeba ta Omega má ventil na uzavírání vody,spolu s klimatizací.Asi tak nějak stručně.Jinak jsi to pochopil.

2015-11-01 01:10:24

venca49: Tak zase o neco chytrejsi. Diky

2015-11-01 10:31:37

venca49: Jsem opravdu rád, že jsi v pořádku, Václave! Jen co se systému topení v Omeze týče, stále žiju v přesvědčení, že žádný ventil na uzavírání chladící kapaliny tam nikde není a taky to tak všude případně píšu, horká kapalina výměníkem protéká furt a teplota se reguluje taky jen směšováním teplého a studeného vzduchu pomocí klapek (v případě Omegy B ovládaných podtlakem, u OB FL servomotorky)...

Venca49  
Václav
2015-11-01 21:07:19

colommbo: Jirko já zase vím,že tam u Omegy je.

2015-11-01 22:31:48

venca49: Ach so, richtig, třícestný ventil, ano, ten tam je, to máš pravdu. Na druhé straně bude pravda asi i toto:

2015-11-01 22:41:16

venca49: Podle čeho ten ventil (podtlakem) otevírá a zavírá, Václave...?


Odpovědět

1  2  3