Fórum - Téma


Brzdové potrubí


Fórum Vectra B Brzdové potrubí

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu



2016-01-27 17:00:54

Zdravím,chci se optat mohou být brzdové trubky z mědi-VeBe 1,6i 55kw.Dík za info

2016-01-27 17:03:28

Mohou a jsou skvěléhttp://www.club-opel.com/...hics/chat/smile/smile.gif

2016-01-27 17:07:08

larry: no mě vyhodili od stk

2016-01-27 17:11:53

vlastouch: pokud jsou dobře udělané a nejlépe natřené nevidím důvod . Já jsem na ně jezdil léta.

2016-01-27 17:16:15

larry: Jestli se nepletu, už se tu před časem na Fóru probíralo, že použít brzdové potrubí z mědi není dovoleno...

2016-01-27 17:28:36

Ahoj kup metraz a nadelejsi je

2016-01-27 17:39:11

Jen se zeptám jako lajk, proč jsou z mědi zakázané? Má to nějaký vliv na brzdové kapalinu?

2016-01-27 17:51:54

Nevim jen vim ze jsem z medenima na STK prosel bez komentare

2016-01-27 18:19:30

dominic: Na kapalinu to vliv nemá. Ale měď časem tvrdne a stává se křehkou. A při vibracích se v ní potom dělají mikroskopické trhlinky. Končí to tím,že potom se měděná trubka v exponovaném místě sama ulomí.Přitom to vypadá, jako kdyby ji někdo velice pečlivě rozdělil. Dříve se trubky z mědi dělali,ale to nebyl v brzdovém potrubí takový tlak, jaký se běžně dělá v brzdách dnes. A jestliže během doby to potrubí ztvrdne,tak je vysoké riziko při náhlém prudkém dupnutí na brzdy,že to někde praskne. Proto to zakázali.

2016-01-27 18:30:01

blahna: děkuji za rozsáhlé vysvětlení zase jsem o něco málo moudřejší

2016-01-27 18:34:41

dominic: Zkopírováno z jiného vlákna:

Vojta90

270 příspěvků

2014-05-14 21:36:31 (1 let, 8 měsíců) 1x edit

Zdravím pánové

Musím reagovat na tohle téma, ač jsem řešil stejný problém na svojí Omči mv6. Tak vám napíší svůj příběh a názor

Na Omči mě praskla zadní brzdová ocelová trubka, stalo se to tak že jsem testoval abs a jedna trubka to nedala

Naštěstí to brzdilo jakš takš tak jsem dojel dom.

A tedka pozor

Obvolal jsem 3 servisy. V první mě odmítly že takové věci neprovádějí ( přitom v reklamě mají super slogan že udělají co na očích uvidí.. )

V druhém servisu řekli at teda dojedu že uvidí se stym dá dělat.. (pán dost arogantní, spíš takovech fachnam kterej umí jen tdi...)

Třetí servis... velmi kladná reakce a pán solidní, ptal jsem se ho na nějaké věci ohledně práce a materiálu.

Dělá to všecko z mědi, je s tím lepší manipulace, líp se to tvaruje..atd.

Tak říkám že ok že to tak za týden dovezu...

Asi za dva dny jsem narazil na jednoho mechanika.. přes jednoho kamaráda

Začali jsme se bavit o problému kterej mám..zmínil jsem se o neúspěchu že to nikdo nechce udělat, nacož odpověděl že je to normální že je to ojeb a na starých autech kor oplech se hodně věcí urve ukroutí atd.. je to zarezlí a tak...

Potom jsem se zmíníl o tom pánovi a jeho měděných trubkách...

Nebudu tady psát kolik sprostých slov jsem slyšel...

Měděné brzdové trubky na auto se nesmí dávat

Protože: Měd je měkká a není na takový tlak určena, když je na autě posilovač brzd a auto váží ke dvoum tunám tak je to na prasknutí..

Další věc je že měd je dobrý vodič, takže měděné trubky svádí všeljaké proudy a statickou elektřinu, což je jasné když karoserie je jako kostra auta...

Což má za následek to že po pár letech se měd tak vyžíhá (snad je to správné slovo) proudama že totálně skřehne a normálně při malinkém fyzickém kontaktu se rozdrolí.

Když mě tohle řekl tak jsem na něho hleděl jak koko.t

Žeprý už takových aut s mědí který se sypali na zvedáku měl dost.

Řekl mě dost důležitou věc, což myslím že je pravdou..

Hodně mechaniků a servisů dělá trubky z mědi jen z toho důvodu že se dá perfektně tvarovat, to je jedniná výhoda.

Jinak cenově je velmi podobná dvoupláštové ocelové trubce.

A že měd nekoroduje? Když tam dám znovu ocel a zkoroduje za dalších 20let tak to z toho auta už budou vyrábět oplí hybridy A co se týče STK tak to neprojde tuplem, potom chudáci kluci natírají mědený trubky černou barvou aby to na stk podruhé prošlo... což mě taky ten mechanik říkal už takový případy měl...

Tak jsem asi po hodině peprné debaty šel domů a hned se čuměl po internetu a na všeljaké recenze a diskuze ohledně brzd v mědi... strávil jsem u toho tenkrát noc a musel sem uznat že ten týpek měl absolutní pravdu, potom jsem se ptal kamarádu co mají čest s stk dekra, odpověd: měd vyhazujem

Abych to zkrátil, Omču jsem nakonec zavezl mechanikovi kterej to dělá tak jak má být tj. ocel.

Za dva dny volal, trochu nasranej že to byla jebačka jak prase že musel všecko odmašlit shodit benzinovou nádrž ale že se to povedlo že mám komplet celej novej zadek. Z dvoupláštových ocel. trubek.

To že byl nasranej jsem plně respektoval... protože 20let stará omega která ze spodu je jedna velká zrezlá kolej.. co si budem povídat.

Mechanik to zvládl fakt pěkně, když jsem se díval na jeho práci tak to bylo jako originál, všecko krásně naohýbané, holendry jak mají být.. super.. za práci chtěl docela málo, tak sem mu dal o něco víc a auto vozím jenom k němu.

Jinak abych jenom nehanil tu měd... ona se může dávat na brzdy.. ale převážně se rve jen na veterány.

Oni ty vetoši nemají posilovače brzd, tudíž tam není takovej tlak a navíc to tam pěkně vypadá a mají minum elektřiny takže tak nedochází k nějakým proudovým tokům. ( byl jsem na srazu veteránu a jeden pán tam taky vykládal o mědi ve veteránech)

Takže tak to je... je to čistě můj názor za kterým si stojím.. kdo má jinej názor tak at první pořádně proštuduje net a nározy kluků kteří už si mědí prošli. A nějaký řeči ve smyslu, už mám měd na autě 3 roky a žádný problém... (benzin taky nehoří dokud se nezapálí)...

Tož tak to je na tom světě

2016-01-27 19:28:35

Tak to by mě zajímalo z čeho to mám já protože mě ji nedávno měnil no radši se podívám pod barvu ale proč by to natiral ze

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-01-27 20:48:13

Já jen přispěji připomínkou, že jste neřešili ABS, to je další důvod, proč nesmí být rozvody brzdových vedení z mědi.....


Odpovědět