Fórum - Téma


Brnění v pedálech auta


Fórum Meriva Brnění v pedálech auta

Informace o modelu: Opel Meriva

Diskuze o vozidlu

2016 Meriva B

21 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka.


1  2

2016-08-30 23:38:25

Dobrý den,

máme s naší novou Merivou najeto cca 1400km. Od začátku bylo při běžné jízdě v plynovém pedálu cítit jakési ťukání, párkrát to při každé jízdě lehce ťuklo do nohy. Říkali jsme si, že to je asi elektronikou... No ťukání ustalo, ale zato začalo mravenčení, až brnění do plynového pedálu, spojky a dokonce i řadicí páky. Brnění je cítit i v podlaze auta v přední části. Brní to především při záběru motoru okolo 2tis otáček (když stojí auto na místě, tak při přidání plynu nic nebrní). Je to dost nepříjemné až to nutí sundávat nohu z plynu. Máte někdo prosím takovou zkušenost?

2016-08-31 16:33:31

katka: mam najeto 36000 km a nikdy jsem nic takového nepocitil - zatím beha tak jak ma a doufam, ze ještě dlouho bude

zajed do servisu - prohlidnou to a reknou co to s tim je

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-08-31 16:51:14

katka: V tomto případě jen reklamace vady vozidla..... V pedálu jízdy není žádný zdroj hybné síly tak se sám o sobě nemůže pohybovat vlastní silou, uvnitř je jen dvojitý potenciometr.....

Drnčení - vibrace podvozku v přední části vozu se budou hledat dost obtížně, pravděpodobně jde o výrobní vadu a tedy trvat na odstranění nepříjemných vibrací které znemožňují řádně užívat výrobek.

2016-08-31 17:10:54

kopejda: Díky za odpověď. U nového auta je to opravdu divné chování. Asi máme nějaký vadný kus. Reklamovat určitě budeme, jen jsem se chtěla zeptat, jestli už to někdo neřešil.

2016-08-31 17:26:33

katka: A pokud byste neuspěli v servisu, tož pak už snad jen na neurológii...

2016-09-01 17:15:28

Mám něco podobného, už jsem to tady někde řešil, ale jen při rozjezdu na 1. a 2. stupeň kolem 1700 ot. Něco zadrnčí, někdy chvění v pedálech. 3 krát servis, zespodu, shora, nevěděli co, vyměnili nějaký silenblok převodovky, co by to asi mohl dělat. O něco se to zlepšilo, už jsem měl strach, že by to nemuseli dát dohromady. Nyní už pozáruce se s tím učím žít a doufám, že průsery jsem si vybral už jinde.

2016-09-03 09:58:00

V pedálech brzdy a plynu žádné chvěni necítím, jen u pedálu spojky při mírném sešlápnutí jde cítit chvění od motoru.

Ale pří dosažení 3000 otáček při rozjezdu na 1,2,3 rychlostni stupeň, se motor rozdrnčí jako by dosáhl kritických otáček(laicky bych řekl, jako vymr.ané ložisko). A ty se pak nesou do celeho vozu. Nad 3000 to ustane, ale je to dost nepříjemné a dělá to už asi rok.

Jen po výměně oleje to nějakou chvíli nedělá, asi 1000km a pak se to pozvolna zhoršuje.

Tento jev je mi znám z mojí felícíe, ale tam to dělalo až kolem 4500 otáček.

2016-11-23 13:12:38

Kdyby to taky někdo řešil, tak malý update. Proběhla kontrola v servise. Prý auto prohlédli a nikde nic. S přenášením vibrací do kabiny vozu se dle servisu máme smířit, jedná se prý o vlastnost vozu. No, tak nějak jsem čekala od nového auta víc, ale za ty peníze a výrobu ve španělské továrně nelze asi víc čekat. Naše 13 let staré auto mělo daleko kultivovanější chod a celé bylo takové bytelnější. Přijde mi, že dneska se vyrábí samé šmejdy ve jménu krátké životnosti, aby se kšefty točily...

2016-11-23 14:10:02

katka: Nezbývá, než souhlasit, bohužel. S jistou nadsázkou napsáno - výrobci vpodstatě nejde o to, aby výrobek bůhvíjak dlouho vydržel, to je dnes zcela proti obchodní filosofii "vyrobit a prodat"...

2016-11-23 17:57:02

To brnění v pedálech cítím taky.Akorát to neřeším,protože na funkci to nemá vliv.Ale je pravda,že mi někdy ten můj motor,jakožto benzínový připadá,že je to kultivovaný nafťák

Opavdu benzinový motor(zánovní) by měl jen ševelet.Tento trošku rachtá.Ale hlavně si přejme ,aby vydržel a něco odjel.Něco hodně

2016-11-23 20:31:56

Tak jsem dnes projel své dvě auta a zaměřil se na to co se tady probírá, takže můžu napsat, že mírné chvění zaznamenám u každého z nich pokud se na to zaměřím. v podstatě dosud jsem to neřešil, ani si to nepřipouštěl, takže těžko můžu říct jestli to není víc otázka sugestivního pocitu. Hlavně bych ted byl nerad kdybych to začal vnímat a začalo mi to vadit

2016-11-23 21:21:57

colommbo: Urcite toto znas Colommbo. Ne nadarmo se rika ze posledni poradny Mercedes byla Eckova W124.

2016-11-23 21:56:02

petronel: Javor! A nejlíp s benzínovým řadovým šestihrnkem a manuálem.

Venca49  
Václav
2016-11-24 00:02:44

petronel: Ani takový 2,5 litrový osmihrnek,vzduchem chlazený a s manuálem, není k zahození.

2016-11-25 10:30:40

Nechapu politiku pojistoven a statu ze pojisteni auta se odviji od kubatury a vykonu. Meli by byt radi ze nekdo ma R6 nebo V6 nebo V8 a obsah od 3000cm a vic. Vzdyz sezere vice benzinu a stat vydela vic penez. Kbyby pojistka stala kolem 2000kc za takove nadherne auta...

2016-11-25 12:00:37

petronel: Jednotlivé základní kategorie povinného ručení podle objemu motoru jsou nespravedlivé už mnoho let, tato dinosauří politika přetrvává ještě z doby, kdy výkon motoru byl skutečně úměrný jeho objemu (léta sedmdesátá a osmdesátá.) S nástupem přeplňování (čiptuning nepočítám) se výkonová měřítka posunula úplně jinam, do sazeb povinného ručení se to však, bohužel, nepromítlo a mám pocit, že je to asi jen naše specialita, kupř. v Německu už to dávno neplatí. Když jsem si v r. 2000 pořídil předchozí Omču (2.6i R6 110kW), taky mě docela štvalo, že platím mnohem vyšší PR než kupř. OI 1.8T o témže výkonu.

Z titulu svého tehdejšího povolání a funkce jsem se kdysi účastnil celostátního semináře o problematice pojišťovacích podvodů, jemuž byli přítomni i vrcholoví manažeři jednotlivých pojišťoven včetně jejich České asociace. Hovořil jsem s prezidentem ČAP m.j. právě o této otázce a ptal se ho, kdy už pojišťovny konečně přejdou na jiný, spravedlivější systém. Odpověděl mi, že "se o tom ví a že se tím na příslušných úrovních zabývají". Od té doby uplynulo již asi patnáct let... Divím se, že k přehodnocení kritérií pojišťovny nepřiměl ani příchod downsizingu...

2016-11-25 12:55:47

colommbo: preplňovanie ide ruka v ruke s chiptuningom :)

2016-11-25 16:06:59

colommbo: Souhlasim. Dnesni turbo benzin do obsahu 2.0i ma kolikrat vetsi vykon nez tenkrat klasicka V8 5.0. Ale na pojisteni to je secsakramensky rozdil Doby kdy clovek pojistil jakekoliv auto za stejnou jednu cenu,to uz se nevrati. To stejne i pro moto. Bylo jedno zda mas CZ175 nebo Hondu CB500. Ale to jsme tady ponekud odbocily od "brneni pedalu". Jediné co me brni je ruka a v ni kus drevene tycky pokazde jak jdu neco resit na pojistovnu apod. urady

2016-11-25 23:06:17

třeba je to tak trochu úmysl, pokud je někdo v určitých otáčkách objeví tak mu můžou dodávat i vyvolávat pocit blaha

Venca49  
Václav
2016-11-25 23:41:47

lhotas: To spíše u ženských


Odpovědět

1  2