Fórum - Téma


Bouchani pri razeni


Fórum Insignia Bouchani pri razeni

Informace o modelu: Opel Insignia


1  2

2016-08-07 20:23:48

Že vykrvácaš zbytočne. Ak mechanik čo to videl nevie čo to je, nájdi iného.

2016-08-07 21:45:47

Mne to takto búchalo resp. raz puklo pri pustení alebo stlačení plynu a pri pustení spojky po preradení. Zvuk vychádzal z ľavej časti niekde v okolí prevodovky. Bol to vnútorný kĺb na ľavej poloosi. Zistil som to tak, že si mechanik ľahol a rukou chytil vnútorný kĺb a ja som zo zaradenou jednotkou a vypnutým motorom pohol kolesom kúsok dopredu. Mechanik mi povedal, že cítil ako v tom kĺbe puká čo bolo aj počuť.Dával som tu aj video vo vlákne, kde som riešil vibrácie nad 120km/h. Zaujímavé bolo, že na zdviháku ten kĺb nemal žiadnu vôľu a vyzeral byť v poriadku dokonca aj po demontáži z auta. Po výmene za nový už nič nepuká. Ak ti to ale hrkoce a po stlačení spojky prestane tak to je dvojhmotný zotrvačník.

2016-08-08 12:22:23

Ahojte, chcel by som Vás poprosiť ako najlepšie vyskúšam homokinetcky kĺb vnútorný / vonkajší, pravý / ľavý či je dobrý alebo vadný? Ďakujem

2016-08-08 12:33:10

libor95: "...je to také lupnutie/buchnutie, prejavuje sa to aj pri plnom rajde do ľava to tam tak puka..."

Je taká prax, že vůle vnějšího homokinetického kloubu se projevuje právě tak, jaks už psal - při větším přidání plynu v plném rejdu jsou slyšet rány, lupání, bouchání (podle velikosti vůle/opotřebování) na opačné straně vozu, než jsou natočena kola (kloub je více zatížen)...

2016-08-08 13:10:36

Ale mne to lupne vždy len jede krát, taktiež pri preradovani z vyššej rýchlosti na nižšiu, objednal som ložiská horného uloženia tlmiča, je to zatiaľ najlacnejšia voľba tak uvidíme, keď to nepomôže tak zostáva už len ten homokinetak, ale ktorý či vonkajší /vnútorný, ľavý / pravý to bude ťažšie identifikovať, ale mám stále pocit, že to lupnutie ide z pravej strany (ale nemusí to tak byt je to len pocit)

2016-08-08 13:59:01

Ty mas lavu aj pravu poloos rovnaku, tak ak to nebude prava, tak ju mozes vymenit za lavu.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-08-08 16:18:10

libor95: Bouchat na podvozku může opravdu kde co, nejprve najít zdroj a pak opravovat. Nemá smysl preventivně měnit něco co nevykazuje vůli či závadu. Takže znovu pod auto a hledat a hledat.

Jestli nejsi spokojen s odpovědí, těžko pomoci, musel bych v tom voze sedět a slyšet to bouchání. Takto od monitoru není možné správně poradit. Ještě můžeš zkusit zajet do jiného servisu a porovnat výsledky s předchozím servisem a podle toho se rozhodnout.

Mě na VeCe také jemně klepalo v zadní části, trvalo to asi půl roku, než to začalo klepat tak, že to šlo najít, bylo jen táhlo příčného stabilizátoru u pravého zadního kola.

Jinak mám najeto přes 2K a obě nápravy jsou původní, vepředu mám nová ložiska otáčení pružin a vzadu obě táhla ke stabilizátoru a obě pružiny, jinak vše původní....... Měnil jsem z důvodu letošní TK v červnu.....

2016-08-08 20:28:19

Libor šetri hlavne prachy, nie každé buchnutie potrebuje hneď opravu. Tie poloosi som ti písal ako zistíš najlepšie. Ale počkaj z opravou až to bude potrebné, ak by si ďalšou jazdou poškodzoval dobré veci na aute. Asi si mal začať jazdiť najprv Pragu V3S to by si si teraz krochtal......

2016-08-12 12:13:06

libor95: myslíme si to, že všechno z toho to může být. tedy dvouhmota, homokineticky kloub, horni ulozeni i lozisko. vetsina z techto veci se necha v pohode diagnostikovat a neni treba to menit nahodile podle domenek. takze jestli to mechanik neumi zjistit tak je treba ho vymenit.

2016-08-12 13:03:51

biggest: Horní uložení, dokud se nerozsype úplně, právě dost dobře diagnostikovat nejde a proto jsme se nad tím pozastavili nejdéle (hodně jsme to s Liborem probírali přes s.z.) Jde o to, že spojka a setrvák se vyloučil, vůle na nápravě viditelná a zkoušená, údajně není, homokineťák vnější by dělal pazvuky mnohem častěji, hlavně v rejdu a při rozjíždění, vnitřní by musel mít aspoň centimetr vůli, tak jediné co zbývá je vršek, tzn, horní uložení. Když se rozsype ložisko, bude to vidět, cítit i rukou na pružině a bude to křupat po celou dobu co točíš volantem - co údajně taky nedělá, ale jakmile se ti utrhne tlumič v horní misce, tak se to chová taknějak stejně, jako mi popisoval ve zprávách, zjednodušeně : při přenesení váhy auta na předek (brzdění, zatáčení), nebo když se rozjíždíš a předek ti táhne vlastně zbytek auta, to "někde" lupne... Když si vzpomenu, kolikrát mě to vytáčelo u Vectry a kolikrát jsem měl auto zvednuté, za všechno lomcoval a nic, pak auto shodil dolu a v první zatáčce, nebo při prohoupnutí se ozval ze předku kovový křupanec...už jsem koukal i třeba jestli nejsou prasklé držáky motoru, převodovky...nic, všechno drželo, zezhora se tlumič v misce taky normálně otáčel a vypadal že drží normálně, no a tak jsem to nechal nakonec být,ať se to projeví pořádně. A až po více jak roce, když se to klepání začalo ozývat už hodně často a když jsem otevřel kapotu a viděl, že je tlumič v té misce utržený a opíral se o okraj, bylo teprv jasné, co to celou tu dobu bylo.


Odpovědět

1  2