Fórum - Téma


blikání kontrolky motoru na přístrojovce


Fórum Astra H blikání kontrolky motoru na přístrojovce

Informace o modelu: Opel Astra H

Diskuze o vozidlu

2006 Astra H 1.6

38 diskuzí

Výkon motoru 77 kW (105 PS) . Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 598 ccm (98 cui), 4-válec.


1  2

2015-06-15 20:34:11

Ahoj všem,prosím o radu: blikala mi kontrolka motoru a střídavě i svítila.Na diagnostice bylo vyčteno: ,,nízká hladina paliva,, a ,,detekce poruchy zážehu 1.válce,,.Stalo se to někomu z vás?Víte o co jde?

Dík za odpvěďi.

qpc
petr
2015-06-15 22:02:16

číselný kod závady by nebyl?

jinak na Astra H foru je nekde tabulka kodu.Pokud nenajdeš,neboj se zeptat nebo pak volat Romana Krapu(odborník na Oply)..777620300

2015-06-15 22:18:33

qpc: Chybové kódy OBD II jsou už i tady, Petře.

http://www.club-opel.com/...chybove-kody-obd-ii-98251

qpc
petr
2015-06-15 22:28:38

některá auta mají i podkody,a lépe se dle toho orientuje..i pro servis..

2015-06-15 22:31:38

qpc: Ach so...

2015-06-15 23:58:18

Spíš bych tipnul ne "hladina" ale nízký tlak paliva, jestli se to překládalo. Každopádně to blikání MIL signalizuje vynechání zapalování. Špatná zapalovací lišta, nebo cívka, nebo jenom svíčka a nebo jako mně, to dělalo lpg při plném zatížení motoru. Přestala jet, rozblikala se MIL a pokud se zastavilo, motor se zadusil bohatou směsí. Když se dalo jet bez plynu třeba z kopce, po pár vteřinách se uklidnila a jelo se dál. U mně se sešlo více faktorů...vadný modul zapalování, který už nedokázal dát plynu pořádnou jiskru (na benzín jsem nic nepoznal) a bohatá směs lpg při větším zatížení. Chybu to psalo jen neurčitou "selhání zapalování" až pak jednou se objevila ještě další, přesně taková jak píše, ale na třetím válci.

2015-06-16 17:21:42

Číslo si nepamatuji,ale jestli se to objeví znovu,hned dám vědět.Jinak jsem koupil nové svíčky i novou zapalovací lištu,tak uvidíme.

Někdo psal,že kdyý poklesne tlak paliva,elektronika vypne jeden ze vstřikovačů,a pak to hlásí chybu,nebo že může být vadný vstřikovač,ale proč by to hlásilo špatný tlak paliva?Uvidím,a napíšu přesný kod a hlášku závady.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-06-16 18:01:43

anton: Tímto jsem si prošel u svého bývalého Háčka 77kW. Lištu nekupuj jinou než origiál Delphi, nebo Magneti Mareli a nebo poslední možnost je NGK. VŠECHNO ostatní je na dvě věci

Holt do ní dáš pět tisíc a víš že je to OK. Svíčky jedině original Opel číslo 12 14 031 nebo Bosch FQR8LEU2.

Jestli je problém s chudou směsí, možný správný překlad chyby - nevím, počkáme na číslo chyby, je dobré prověřit stav výfuku, hlavně vlnovec. Jestli bude vše OK, jako že asi ano, budeš mít velmi pravděpodobně stejnou závadu jako jsem měl na svojí.

Neprůchodné kanály EGR v přírubě sání Twinportu...... Obrázky najdeš u mě v profilu v Astře H.........

Jen okrajem, jestli to tak bude, nepohneš se dál bez řádné diagnostiky a live dat, chce to projít naprosto všechno než začneš rozebírat sání nebo kupovat různé součásti aby jsi zjistil, že zbytečně.......

Ještě mě napadá zkontrolovat MAP senzor, je zasunut v sání přesně pod ECU motoru a snímač teploty nasávaného vzduchu (je na obvyklém místě jako bývá váha vzduchu u jiných typů).

2015-06-16 19:33:09

kopejda: Děkuji za rady,jen prosím ještě,co je to Twinport a ECU?Nemohu najít fotky těch kanálků EGRU...

2015-06-16 19:44:12

To je ono?

2015-06-16 21:30:21

anton: Twinport je oplí označení systému natáčení vačkových kol v určitém režimu otáček motoru a ECU je zkratka pro anglické označení řídící jednotky motoru.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-06-17 14:02:32

colommbo: Twinport je přivírání klapkou jednoho z dvojice sacího kanálu válce motoru, variabilní časování je označeno VVT......

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-06-17 14:36:53

anton: Psal jsem, že u mě v profilu Astra H najdeš vše potřebné. To co jsi označil šipkou na obrázku je odvětrání odlučovače oleje ve ventilovém víku, je zavedeno do sání. Je to v podstatě oddych z karteru do sání.

Jednotka Twinportu je přesně mezi hliníkovým sacím "zatočeným šnekem se škrtící klapkou" a hlavou motoru. Do tohoto segmentu jsou zasunuty vstřikovače. Již je to zde na fóru popsáno.......

Kanály EGRu v Twinu jsou vidět směrem od trubky která vede od samotného EGR ventilu a pokračuje rozvodem v samotné přírubě Twinu k hlavě válců, kanály jsou zřetelně vidět. Nejvíc se to zaspává právě těsně před ústím do sacího kanálu levého ventilu (kanál bez klapky Twinu) a právě v tom zalomení.....

Zkus se podívat a proklikat obrázky tohoto odkazu: https://www.google.cz/sea...Ch3JfATO&biw=1366&bih=653

2015-06-17 19:58:19

Moc dík,pomohlo mi to,chci se jeden víkend pustit do vyčištění kanálků,udělat rozvody a vyměnit gufírka ventilů,to proto,jak jsem dříve psal,žere mi to olej.Každá rada je mi drahá.Asi se divíte,že jdu do toho,ale to není žádný problém,spíš sbírám rady ohledně tohoto motoru,protože ho neznám.Po výměně cívek a svíček zatím šlape jak hodinky,musím poklepat,ale uvidíme,až pojedu někam dál.

Ještě mně napadlo,dá se také sundat sání bez problémů přímo na autě?

2015-06-22 18:18:19

Ahoj všem,tak je to tady,o víkend jsem jel do Prahy a opět se rozsvítila kontrolka motoru,a dvakrát to padlo do nouzáku.Dnes jsem byl na diagnostice a bylo tam: P0171-systém korekce směsy-chudá směs

P0300-detekce vynechání zážehu.přerušovaný/nesouvislý

P0301 až 0304-detekce vynechání zážehu,přerušovaný/nesouvislý

P0314-detekce vynechání zážehu,přerušovaný/nesouvislý

P1300-selhávka paliva při nízké hladině,přerušovaný/nesouvislý

Dá se s tím něco prosím dělat?

2015-06-23 07:41:28

Ještě k těmto chybám,poláci na foru píšou,že zkošeli měnit zapalovací lištu,snímače a nic,až po vyčištění Twinportu a EGRU to pomohlo,jen jsem nepochopil překlad,dávali nové těsnění-ale pravděpodobně ho zaslepili.Jaký to bude mít vliv na ŘJ?Slováci zase píší,že je to častá závada tyto kody,ale neví si s tím rady,jen zkouší měnit cívky a svíčky a stejně se hláška znova objeví.

Stalo seč to někomu z vás?A příčina těchto chyb?Už mně to auto štve...

2015-06-25 13:01:13

Ahoj všem.Tak jsem se pustil do opravy a vyčištění Twinportu,výměna gufírek na dříku ventilů,výměna rozvodů,další krok bude vyčištění katalyzátoru.Fota se pokusím nějak vložit :

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-06-26 08:30:32

Pěkné, přesně jako jsem to měl já, úplně na konci kanálku je to upchaté......

Zvláštní, že si s tím nevědí rady....... Krásně vyčištěno, ještě zkontroluj činnost klapek, jsou ovládány táhýlkem z podtlakového regulátoru, jde to "pusou", jestli klapky nedrhnou v kanálech a jestli nejsou vychozené převody (páky) celého regulačního řetězce. Na táhlu je ještě snímač úhlu polohy klapek. Je dobré aby všechny ty kloubky měli minimální vůli a celé se to pohybovalo lehce...

Egr zaslepit nejde, motor je stavěn na chudou směs s až 25% přisáváním z EGRu, proto má tak malou spotřebu paliva (cca 6 až 7 litrů na 100km). Tak jsem to měl u svojí Astřičky.......

Měřil jsi ventilové vůle než jsi sundal vačky? Měli by se seřizovat po cca 120 tis (s rozvody).......

Ještě, když už to máš takto venku, možná by nebylo od věci rozdělat i sací rozvod a vyčistit ho vevnitř......

2015-06-26 09:16:25

kopejda:"...proto má tak malou spotřebu paliva (cca 6 až 7 litrů na 10km)..."

Dovolil jsem si přidat do tvého příspěvku nulu, Michale, aby to lidi nemátlo...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-06-26 10:51:36

colommbo: To jsem napsal? Tož děkuji za opravu.....


Odpovědět

1  2