Fórum - Téma


Blikající olej na volnoběh


Fórum Omega B Blikající olej na volnoběh

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1999 Omega B 2.5 V6

1 fotek  |  31 diskuzí

Výkon motoru 125 kW (170 PS) při 6000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 2 498 ccm (152 cui), 6-válec, Vidlicový, X25XE.



2014-08-15 11:52:05

Ahoj všichni,

zkoušel jsem hledat, jestli už to tu někde nebylo, ale k hledání je toho spousta moc už, tak se kdyžtak omlouvám.

Mám problém s tím, že po zahřátí motoru začne na volnoběh problikávat až nepřetržitě svítit kontrolka oleje. Olej jsem kontroloval a mělo by ho tam být dost, ale i tak jsem pro jistotu přilil 1l, protože jsem se někde dočetl, že prý 2.5 V6 sežere 0,75l na 1000km? Je to vůbec možný? To bych se pak nedivil, že bych byl na suchu, ale podle měrky to bylo ok. Sice jsem nestál asi úplně na rovině, ale i tak. Odchází čerpadlo jestli tam vůbec na olej nějaký je? Nesetkal jste se s tím už někdo?

Díky moc za rady.

Mějte se.

2014-08-15 12:02:31

matýsek: Problikávající či dokonce svítící kontrolka mazání (červená, předpokládám) není žádná sranda... Zkontroluj a očisti připojení spínače tlaku oleje (u V6 je na čelní straně motoru pod alternátorem) a nechal bych změřit tlak oleje (u motoru zahřátého na provozní teplotu by neměl klesnout pod 1,2 baru), možná by tlak šel vyčíst i diagnostikou... Kolik má motor (cca) najeto, jaký je v něm olej, v jakých intervalech jej měníš (doufám, že včetně filtru)...?

P.S. A je-li hladina oleje mezi ryskami na měrce, není nutno olej dolívat (a rozdíl mezi spodní a horní ryskou je právě jeden litr).

2014-08-15 14:30:00

Zdravím, z vlastní zkušenosti mohu říct, že tento motor nemá problém se spotřebou oleje, ale spíše s úniky oleje.Jen pro zajímavost, mám najeto 253 000km, olej dolévám tak 0,5l na 5tis km a to nejspíš kvůli tomu, že mi to někde prosakuje. Už jsem nechával přetěsnit ventilová víka, ta vypadají, že drží, gufera na klice se také dělala,ale stejně to tam někde prosakuje,jednou za čas je pod autem kapka oleje, už to nemám sílu řešit.Červená kontrolka mazání se mi nikdy ještě nerozsvítila, maximálně mi vyletí hláška: check oil level, když hladina oleje na měrce klesne na půlku,tak nechávám olej k horní rysce a je klid.

2014-08-16 18:05:48

colommbo: Ahoj, tos mě moc nepotěšil, doufám, že to nebude nic vážného. S tím autem jsou potíže už od koupě a víc stojí, než jezdí Najeto má přes 312k, olej i filtry jsem nechával měnit když jsem to kupoval ve 308k a dávali tam 5w30.

Měla by na to vliv vybitá baterie? Páč jsem musel startovat přes kabely a baterka se za tu cestu určitě nedobila, protože ráno už zas ani odemknout centrálem nešlo.

josefschanel: Díky za info. Taky si nemyslím, že by mi unikal olej, pod autem je sucho, tedy aspoň doufám.

2014-08-16 18:29:58

matýsek: no nevím, ale při tolika najetých kilometrech dávat 5W-30 mi přijde jako nesmysl, ale nejsem odborník

volil bych 10W-40, je hustší, uvidíme co nato řekne colommbo?

2014-08-16 18:43:40

matýsek: Já mám na oleje spíš takový vesnický náhled a proto si myslím, že oleje třídy 5W30, byť jsou mnohdy výrobcem doporučované, patří do motorů nových popř. s nájezdem do cca 100tis.km. Pětwétřicítka je sama o sobě hodně "řídká", po zahřátí motoru na provozní teplotu (kteroužto provozní teplota oleje ještě přesahuje - u V6 běžně přes 100°C) se změní prakticky na "vodu" a u motoru s nájezdem přes 300tis.km, jenž má už určité provozní vůle, to nemusí (a nebude) dělat dobrotu, jedině že by motor byl v naprosto špičkové kondici... Další věc je ta, že motorům v Omegách v převážné většině olej opravdu "chutná" a čím níževiskóznější, tím chutnější. Na tvém místě bych zvážil přechod na olej s vyšším "letním" číslem viskozity, tedy 5W40 nebo klidně i 10W40, motoru to prospěje, jeho běh se zklidní, ztiší, velmi pravděpodobně klesne i spotřeba oleje a téměř bych se nedivil, kdyby se upravil problém s kontrolkou mazání. Ale jak už jsem psal, snímač tlaku oleje zkontroluj (zapojení, možná by stála za úvahu i jeho výměna) a stejně tak bych nechal změřit tlak oleje v motoru. Další věc, která se nabízí, je sundání vany motoru a kontrola sacího koše čerpadla - kdoví, v jakém (i servisním) režimu byla tvoje Omča provozovaná dříve...

P.S. Sám mám v motoru (tacho 200tis.km, ale spíš víc...) s ohledem na spotřebu oleje náplň 5W50 a motor i mazání fungují naprosto bez potíží...

P.S. 2: Renda má pravdu a je to "starý praktik"...

Loupak  
Pavel
2014-08-17 00:18:06

Souhlasím s Colommbem, na tvém místě bych se v první řadě zaměřil na čidlo tlaku oleje. Nemám sice Omegu, ale měl jsem stejný problém jak popisuješ ty. Při volnoběžných otáčkách u zahřátého motoru mi problikávala kontrolka tlaku oleje a se stoupající teplotou už svítila (nevím jak u Omegi, ale u mé VeCe je zvlášť kontrolka na tlak oleje a zvlášť se zobrazuje nízká hladina oleje na informačním displayi). Vyměnil jsem olej, dal nové čidlo a mám klid. Můj strýc má Zafiru 2.0 DTI a ten čidlo tlaku oleje mění každé 2 roky kvůli problikávající kontrolce. Co se týče oleje, mám nájezd 330 tis. a leju Shell Helix Ultra AG 5W30 (longlife) specifikace GM-LL-B-025. Od výměny najeto 5000 km a shodou okolností jsem tento týden kontroloval olej a dle měrky nic neubylo. Můj názor tedy je, že pokud ti motor olej nepapá, tak 5W30 nemůžeš nic zkazit, ba naopak si myslím, že méně viskózní olej bude lépe mazat i v méně přístupných místech a je šetrnější k ještě studenému motoru. To je však jen můj názor, je to spíš otázka pro někoho, kdo se zabývá tribologií. Na čem se však asi všichni tady shodneme, tak se hlavně nedrž intervalů výměny oleje dle výrobce Opel. Např. pro můj motor výrobce udává až 50 000 km na oleje longlife, což by mi ten můj motůrek poslalo asi do kytek

2014-08-17 10:15:07

loupak: Jen pro upřesnění: co se šetrnosti k ještě studenému motoru týče (a rychlosti promazání "vršku" motoru), na to má vliv první ("zimní") číslo označení oleje, v tomto případě číslo 5 (žije ) a tedy oleje 5W30, 5W40 či 5W50 ošetří studený motor stejně rychle... A rytmus výměn oleje je taky kapitola sama pro sebe - Omega má v servisní knížce z r. 1998 předepsaný interval 30tis.km, přitom každý normální rozumný mekánik jej zkrátí na polovinu a i ta polovina je považována za MAX. Lhůty výměny jsou odvislé od režimu motoru - při převládajících dlouhých jízdách to bude klidně 15tis.km, v případě častých krátkých a tedy "studenějších" jízd se lhůta zkracuje na cca 12 nebo klidně i 10tis.km. A vždy včetně filtru. Tyto údaje se týkají stavu, že olej neubývá, resp. se mezi výměnami nemusí dolévat, v opačném případě je to na rozumném zvážení každého soudruha. V každém případě ale platí, že včasné výměny oleje jsou pro stav a životnost motoru základem, interval 15tis.km by se překračovat neměl a používání LL olejů spolu s intervaly výměny 30tis.km či dokonce ještě delší jsou pro motor cestou do pekel...

P.S. Týká benzínových motorů, naftové mají (mohou mít) režim trošku jiný.

Loupak  
Pavel
2014-08-17 11:49:17

Colommbo: Tož s nikým se tu nepřu . A s tvým příspěvkem mohu jen souhlasit. Reagoval jsem zde jen obecně a z vlastních zkušenosti a na zde předkládaný olej 10W40, proti kterému nic samozřejmě nemám a používám ho do svého 2. vozu a používal jsem ho i do své bývalé Vectry A.

2014-08-17 11:54:44

problíkavající kontrolky mazání na volnoběh si nevšímej, je to v pořádku...motor na volnoběh drží +- 500ot. takže tlak oleje logicky klesne...vůbec neměj obavy

2014-08-17 12:33:15

loupak: I já si myslím, že není žádný důvod být vepři...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-08-17 12:38:55

dxdiag: To snad ne...... Toto si lze dovolit snad jen u kontrolky dobíjení......

2014-08-17 13:04:22

v příručce k automobilu se dokonce zmiňujou, že na volnoběžné otáčky motoru se může rozsvědcovat kontrolka tlaku oleje, proto jsem to Já už dále neřešil...ale jdou koupit spínače s posunutou nižší hranicí rozepnutí obvodu...

Loupak  
Pavel
2014-08-17 14:16:10

Ano, opravdu se v příručkách o tom zmiňují. Citace z příručky VeCe:

Tlak motorového oleje

Kontrolka se rozsvítí při zapnutí zapalování a krátce po nastartování motoru zhasne. Může se přerušovaně rozsvítit, když zahřátý motor běží na volnoběh, při zvýšení otáček musí zhasnout.

Pokud se rozsvítí za chodu motoru:

Může dojít k přerušení mazání motoru. Může dojít k poškození motoru a/nebo zablokování poháněných kol:

1. Sešlápněte pedál spojky.

2. Zařaďte neutrál, nebo je-li Vaše vozidlo vybaveno automatickou převodovkou, zvolte polohu páky voliče N.

3. Co nejdříve bezpečně opusťte proud vozidel, abyste nebránili jejich pohybu.

4. Vypněte zapalování (Poloha 0).

Obraťte se na servis. Doporučujeme Vašeho Opel partnera.

Ovšem nepodceňoval bych to

2014-08-17 14:20:00

Ono pokud to před tím nedělalo a najednou to dělá, tak se asi něco děje, taky bych to nepodceňoval.

2014-08-17 14:21:43

A už vůbec bych tam nedával spínač s posunutou hranicí rozepnutí

2014-08-17 21:20:15

Děláte tady z toho vědu k posrání

Když mu problikává mazání na volnoběh. Tak bych změřil tlak kolik dává na volnoběh porovnal s tabulkama a tím vyloučil čidlo. Takže bych se zaměřil na olejové čerpadlo. Bude tam asi nějaké primitivní zubové čerpadlo, které už je asi opotřebované a při malých otáčkách nedává pernamentně velký tlak. Rozdělat a podívat se na čerpadlo a špekulovat dál...

Na nějaký příručky se vyser, já tam mám taky napsaný že Opel má pozink proti korozi a přitom už to hnilo v autosalonu.

2014-08-17 22:12:17

meloun: pak se už do výroby dávaly snímače s posunutou hranicí rozepnutí... každopádně mě to na volnoběh zabliká jednou za čtvrt roku, tak to neřeším...až bude svítit na volnoběh pořád, tak změřím tlak oleje a pokud to bude OK, tak ať si svítí kolik chce...

2014-08-18 06:30:36

dxdiag: Aha, tak to jsem netušil, omluvám se. Ale stejně pokud to před tím nedělalo, tak je něco špatně. Ikdyby čerpadlo dávalo tlak a bylo by čidlo v háji, tak já osobně bych vyměnil čidlo, protože mazání se může posrat třeba hned druhý den od měření tlaku a nic tě na to neupozorní.


Odpovědět