Fórum - Téma


blbne motor


Fórum Vectra B blbne motor

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

2001 Vectra B 2.6 V6 VIN: wolojbf6817077492

10 diskuzí

Výkon motoru 125 kW (170 PS) při 5800 ot./min. Točivý moment: 250 Nm (184 ft/lb) při 3600 ot./min. Maximální rychlost 227 km/h. Zrychlení 8.5 s ~ 0-100 km/h. Palivo benzín. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 2 597 ccm (158 cui), 6-válec, Vidlicový, 24-ventil, y26se.

Zelená VéBé s pohodovým motorem a převodovkou :)



2015-06-23 17:20:09

Ahoj,

mám problém s mojí 2.6 začalo to tak, že se motor začal hádat jakoby nejel na všechny válce(jen občas ne pořád) tak jsem hned po absolvování stk vyměnil svíčky (brisk) a zároveň vzduchový filtr, ten byl už dost jetý s nějakým mastným flekem. Jeden den to bylo super i jsem měl pocit, že lépe jede, ale pak už to šlo jen a jen z kopce, motor se začal hádat a neudržel volnoběh a prostě chcípal(celkem krize s automatem, ale domů jsem se dostal) potom to bylo ve stádiu že po nastartovaní cuká, ale nechcípá a při jízdě nad 2000 ot. mám kolikrát pocit že se to srovná, motor takřka není slyšet a prostě to jede. Ale teď se stává i to že za jízdy cítím zacukání jakoby zpomalení a když jsem potřeboval předjet a sešlápl plyn převodovka podřadila a mor brzdil místo táhl asi 2 vteřiny a pak teprv táhnul. Jak jsem psal už nechcípá, ale na neutrál drží 1500 ot. při D nebo R cuká kolem 800-1000ot. po startu většinou škytá kolem 500ot.

Já jsem si myslel že bude zlobit ventil volnoběžných otáček, ale zjistil jsem že tam není :D

potom jsem se dočetl že často mívají lidi problém s čidlem kliky(ale ještě jsem ho nenašel)

Ještě mě napadá samotný zapalovací modul, nebo vstřiky.

chtěl bych toho zkontrolovat ideálně i opravit sám, než to povezu do bůh ví jakého servisu..

Jaký na to máte názor vy?

Děkuji za vaše názory a postřehy.

2015-06-23 17:37:01

dawqa: Rozsvěcí se při tom škubání či škytání a netažení nějaká (kupř. oranžová) kontrolka...? Jinak máš pravdu, motor Y26SE (máš jeho ojedinělý výskyt ve VeBe) volnoběžný ventil a ani EGR ventil skutečně nemá. Čidlo kliky je (v tvém případě, bo máš motor napříč) na přední straně bloku vedle olejového filtru (tedy aspoň je tam na identickém podélně uloženém motoru v Omeze.) Zapalovací modul na vině být může, že by to dělaly vstřiky, se nedomnívám a vpodstatě bych nevinil ani to čidlo kliky, jeho porucha se projevuje jinak. Co ti mohu poradit a je vcelku jednoduché, je sundat zapalovací moduly a zkontrolovat jejich gumové nátrubky, jimiž jsou nasazeny na svíčkách, jestli některý z nich není popraskaný, pak by vysoké napětí nešlo na svíčku, ale náhodně přeskakovalo na materiál hlavy a válec by vynechával - vlastní zkušenost s Omegou. Co však považuju za opravdu důležité, je nechat udělat diagnostiku (live) v době, kdy se potíže projevují, jinak je snaha o řešení víceméně pokus/omyl... S automatem zkušenosti nemám a může-li to s ním souviset, nevím.

2015-06-23 17:38:05

snímač kliky to muže dělat ,ale taky palivový filtr a pokud mam pořadně vysvětlit kde najdes snímač kliky tak prozvon 777 188 115

2015-06-23 17:43:05

von.vectra: Už tu zmiňoval v jiném vlákně Vlastík, že je velice chvályhodné a poděkování si zasloužící, že pomáháš po telefonu, nicméně co se ostatních potřebných týče, je to tak trochu pro kočku...

2015-06-23 18:00:58

Díky za rychlé reakce, kontrolka žádná neproblikne ani nesvítí..

palivový filtr je někde u nádže?

zavolám až zítra, teď nemám auto doma abych na to rovnou koukl

a co se toho modulu týče, tak je pravda že když jsem měnil ty svíčky, tak za 1. tam bylo trochu oleje(nejspíš víko ventilů) ale za 2. ty gumové návleky mi z toho modulu padali, takže se mohlo stát, jak jsem to tam vracel, že zase povyskočil, jenže dotažením modulu by měl být ten návlek zase přitlačen k modulu ne? jenže po pár dnech mi to nedalo a zase jsem to rozebral, po oleji ani známka, tak jsem to zase složil s tím že musím najít někoho s diagnostikou..

ještě podotknu že se mi proděravěl výfuk, ještě jsem nekoukal, jak moc, ale podle zvuku to bude celkem ďoura, tak jestli i ten na to nemá vliv?

Hrozně mě to štve, zrovna jsem si jí hodně oblíbil a ona na mě takhle

2015-06-23 18:34:06

dawqa: Ke svíčkám se olej dostává skutečně zpod ventilových vík už špatným těsněním, nicméně olej svíčkám zas až tak nevadí. Díra ve výfuku by na chod motoru vliv mít mohla...

2015-06-26 00:23:56

Tak jsi představte že to teď ty 2 dny jede úplně v pohodě, jsem sice rád, ale nevím co jsi o tom myslet...

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-06-26 06:58:50

dawqa: Zvážil bych použití svíček Brisk a nehradil je něčím lepším, buď originály GM (cca 200,- kus) nebo šáhnout po kvalitě a namontovat NGK nebo ještě lépe Denso....... Oplí zapalování je na svíčky háklivé....

Ty gumové nátrubky MUSÍ být v pořádku, jinak je problém, zatím to můžeš zkusit opravit elektrikářskou izolačkou a uvidíš co to provede.... Vem si, že nátrubek izoluje napětí cca 60 kilovoltů proti stěně díry ve které je zasunut se svíčkou....... Jakákoliv prasklina a působení vlhkosti může znamenat problémy se správným "házením" jiskry na svíčce ve válci, natož vypadnutí při demontáži.....

2015-06-26 15:22:42

taky jsem dal densa a motor jede jak drak cena 319,-kč

2015-06-26 16:18:07

von.vectra: V tomtéž motoru v Omeze mám Denso Iridium Power IK20. Netroufám si posoudit, jestli motor jede jako drak, nicméně jsou tam dva roky a cca 35tis.km a pořád spokojeně jezdíme...


Odpovědět