Fórum - Téma


Bio nafta nebo nafta


Fórum Vectra A Bio nafta nebo nafta

Informace o modelu: Opel Vectra A


1  2

2014-01-10 21:30:38

Zdarec kuci chtel jsem se zeptat moznauz totu bylo ale neasel jsem to mam vectru A 1991 1.7D 42KW je dobre nebo radsi ne jezdit na bio naftu cislou tankovat nebo to michat s klasickou by se neznicilo cerpadlo nebo trysky.uz jsem cetl ze se muze ale michat to pul na pul i bez michani ale radsi sevas zkusenych zeptam nemam s tym zkusenosti tak radsi otazka a odpoved od zkusenych .Dekuki za vase odpovedi.Pokud ten dotaz tu byl na Ackovou vectru tak se omlouvam. PS hodne stastnych km bez nehod .

viki  
viktor
2014-01-10 22:14:29

sikorki: do klasicky rotačky můžeš v zimě se na to vybodni nebo míchej nesmí to dlouho stát v nádrži čily pokud malo jezdíš raději naftu

2014-01-10 23:05:00

tendle motor pojede snad i na vyjety olej

2014-01-11 00:33:45

Tenhle motor 1,7 pojede bez problemu.ja jsem jezdil na topnej volej.to je cervene nafta a v pohode.Horsi by bylo dti to by dlouho nejelo.ale tohohle se vubec neboj starej poctivej motor

2014-01-11 09:43:48

Motor 1.7D je stará klasika a bio nafta pro něj nepředstavuje problém, možná pro jistotu přidat při tankování trochu aditiva, které se dává na zimní provoz. Viděl jsem i provoz na fritovací olej a dokonce použitý !

vlastta  
vlastimil
2014-01-11 11:29:51

http://www.novinky.cz/fin...livo-nici-motory-dal.html

......a pak si vyberte jestli naftu nebo bio......

2014-01-13 10:48:50

vlastta: Tenhle problém se týká spíš nových motorů, oproti A 1,7D jsou to rozmazlené slečinky plné tzv.vychytávek které směřují majitele do značkových servisů a tam vám to pěkně "osolí". Motory starší 10-ti let a více, obzvláště bez TDi nejsou tak citlivé, přídavek aditiva zvyšuje mazací schopnost paliva v čerpadle a vstřikovacích jednotkách. Případné opravy se pohybují v řádech tisíců a může je provést běžný servis, pokud jsou tam schopní mechanici. U nových aut hledejte přímo v průvodní dokumentaci povolené typy PHM.

viki  
viktor
2014-01-13 11:25:07

vlastta: ta dailina co mě stojí na zahradě a ber to že to je jen fiat má najeto přes půl mega s toho téměř polovinu na bio a motor si je ševelí a že to auto jezdilo vytížený jak se patří 2,8 motor a žadný obyč dečko (Common rail) pravidelně se 4tunama na zádech čerpadlo umřelo v 480000 tisícich to jsou celkem jednoduchý počty jestli se to vyplatí či ne

  • -poznatky v zimě to hůř startuje je to tišší nekouří to tolik nesmí to být dlouho v nádrži pokud někdo tankuje jednou nebo dvakrát do měsíce nemá smysl to tam lít ..s naftou se to míchat může

(toho co mu jezdím stříšky znáš prodal ducato cc 750000km od jara do podzimu krmeno bio to byla ještě rotačka)

problém není v bio ale ve způsobu užívání a vtom kde se ti podaří co natankovat a je jedno jestli je to benzín nafta nebo bio samozřejmě u agregátů u kterých se ví že je systém choulostivý a hodně drahý na opravy bych se tomu vyhnul

ale máš pravdu v to článku pravda je bohužel

vlastta  
vlastimil
2014-01-13 21:11:41

kluci ,mate pravdu oba 2 (viz 2 prizpevky vyse) to uz i vim.a to zrovna "naftar" nejsu.tim odkazem sem samozdrejme nemyslel nic spatnyho co se tyka kvality nafty vs bio nafty.tedy neni to o druhu paliva ale jak je to u nas se spoustou cerpacich stanic.......to uz ale snad kazdy vi

2014-04-11 07:27:18

a co když to naleju do me Vectry B 2.0i DI tak to se mě taky nic nestane ne když to budu míchat jedna ku jedné

2014-04-11 13:28:47

casperx: To bych nedělal !

Motory do r.v. 2005 Mají první verzi čerpadel VP44 a VP30 a ty se nekvalitní naftou přidírají (předsuvník vstřiku) a pak v nich odchází elektronika (řídící tranzistor). Nekvalitní srágoroviny je schopno zkousnout pouze staré typy čerpadel (pístové a první typy rotačních) s nízkými vstřikovacími tlaky.

2014-04-12 17:00:33

No řešit bio naftu podle mě nemá smysl když člověk ušetří 40Kč na 500Km.Když to někomu za to stojí kurvit motor

Velda  
Laďa
2014-04-12 17:05:40

kokodaj: Moje řeč Toníku. Je to sice momentální úspora, ale časem člověk zaplatí mnohem víc za generálku motoru.

2014-05-01 20:41:57

Najel jsem cca 500000km s ruznými auty na ruzné alternativní paliva všecny auta vydrželi (DTI do toho nepočítam tam bych měl strach lejt i naftu z české pumpy) při ceně ruzných alternativních paliv (nikdy nepřesáhla cena litru 10kč) je sakra o čem přemýšlet o uspoře ale na rovinu kdo nevíte co je v čerpadle jak se čistí (kompletní rozborka) jak je třeba jej nastavit na chudší směs jak naladit na hustší palivo a nechcete se každých 50000km (pozor najetých do půl roku) (pokud někdo jezdí deset rořně tak každé dva tři měsíce špinit s celoupalivovo soustavou (kterou jsem z těchto důvodů pak uplně předělal) špinit ta na alternativi zapomente

PS: pro rýpaly na frit olej (a podobný sračky) se v německu a holandsku jezdilo už od 1984 a dodnes se jezdí

Na prvním TDI (po přechodu z D a TD ) mě to stálo tři čerpadla a 6 sad vstřikovačů (čerpadlo na vrakáči 3000kč sada vstřiů 2000kč) ale i tak se to vše vyplatilo a někteří z vas poslední "olejničku" pamatují těm co ví žlutá 9999

2014-05-03 09:21:07

hansdob: Takže "suma sumarum" s ohledem na relativně nízkou úsporu a vysoké riziko poruch+pracnost při doladění palivového systému je bionafta na houby, stejně jako ostatní biohovadiny. Pokud to není v techničáku, tak raděj ruce pryč a dělat něco jiného.

S tím fritovacím olejem jsem to myslel jako poněkud humorněsmutnou ilustraci, kam až to může dojít.

2014-05-05 08:41:04

fritovací olej je jako palivo obstojnej emise jsou nižší než z nafty.

2014-05-05 08:41:41

legální olejové sady na ftritovací olej začali v německu a v holandsku kolem roku1984-1985

2014-05-05 09:46:32

V ČR se emise na dieslech neměří ne ? Měří se jen jakási "kouřivost".

Venca49  
Václav
2014-05-05 20:19:10

breathlless: Ano,o to jde.Čím více kouře,tím více smradu......

2014-05-05 20:37:16

venca49: Aha ja mysle že tím víc Cool a Addidas a Dieselpovermoreturbo


Odpovědět

1  2