Fórum - Téma


Benzinovy motor 1.4 (74kw)


Fórum Astra K Benzinovy motor 1.4 (74kw)

Manuály  |  Inzerce  |  Model Opel Astra K  |  Naše vozidla


1  2

2016-05-08 00:11:08

Ahoj lidi,v nejblizsich dnech mam v planu poridit si Astru K ale visi mi otaznik nad motorem?Jezdim denne cca tak 10 km a jednou za pul roku tocim nemecko cca 1000km.Myslite ze je pro me motor 1.4 74 kw dostacujici?Nemam zkusenosti s benzinem,a uz vubec ne s turbo benzinem.Nyni jezdim na VW passat B6 1.9 tdi 77kw, a jsem maximalne spokojen,jen musim vymenit prave kvuli tem kratkym vzdalenostem, a s tim spojenym rizikem zaneseni DPF,a taky pro turbo to asi neni to nejlepsi :( .Diky za jakykoliv nazor nebo zkusenost.

2016-05-08 16:13:36

davidont: Astra K už nebude žádné lehké peříčko a motor B14XE, co se výkonových parametrů týče, není na pohled žádná sláva, na druhou stranu koukám, že je to jediný benzínový nepřímý vstřik a bez turba, tedy ještě, zaplaťpánbu, poctivý klasický motor. Pro tvůj plánovaný jízdní režim bude dostačující, pouze před případným předjížděním budeš asi muset trochu víc přemýšlet a v kopcích dřív řadit dolů. I cesty do zahraničí v klidu zvládne.

2016-05-08 21:34:07

davidont: ahoj, na takové ježdění dostačující, mám Astru K s tímto motorem jako služební a jsem mile překvapen. Není to žádnej trhač asfaltu, ale na denní potřebu super. Jen do něj.

2016-05-09 12:26:27

Ahoj, také mám tuto motorizaci a naprostá spokojenost. Ve městě spotřeba okolo 7,5l/100, na dálnici při 110km jsem naměřil 5,4l/100 (4 lidi + klima). Výkon je dostačující, v kopcích podřazovat, při předjíždění taktéž, náběh výkonu pomalejší, ale je to o zvyku. Jinak je motor velmi tichý, při 130km točí 3800 a takřka to zvukově není znát. Při 90km točí 2500rpm. Zvuková kulisa je rovněž velmi dobrá. Auto je odlehčené oproti minulé generaci, takže i na spotřebě se to trochu projevilo. Jinak velká výhoda, tento motor má Euro6 a přitom NEMÁ Start &Stop systém - absence k nezaplacení....

Jinak s autem velká spokojenost... jediná má výtka je k automatickému přepínání světel. Někdy neumí zavčas přepnout zpět na denní, takže je blbě vidět na display PC a IntelliLinku.

2016-05-09 15:52:31

diky moc vsem za skusenosti, urcite mi to pomohlo k tomu udelat ten spravny krok.

2016-05-21 12:13:49

gogin: Ahoj, také uvažuji o koupi tohoto vozu, je tedy tato spotřeba reálná při normální jízdě? A je něco na co bych si měl dát pozor když už máš zkušenost s tímto vozem? děkuji za odpověď....

2016-05-22 00:17:44

petersml: Vše podstatné už jsem napsal v minulém příspěvku. Nevím, co konkrétně by jsi chtěl vědět... snad "vypíchnu" ještě jednu šikovnost, kterou "neOPEL" uživatelé asi neznají a je moc prima... dálkové ovládání oken klíčem. U mě to byl to jeden z argumentů, proč zvolit právě Opel. (je to vlastnost všech současných modelů, ne jen Astry K).

Taky jeden postřeh ke střešnímu nosiči. (k autu v rámci akce zdarma). Je originál, robustní a vlastně super, ale... příčníky jsou široké, takže pokud používáte třmeny na upevnění boxu nebo držáků kol/lyží, zapomeňte. Budete muset uchycení předělat na T adaptéry. Další skutečností je, že nosič má pro přesné uchycení k autu vylisovaný "trn" a v karosérii je vyhloubena prohlubeň, jako protikus. To je príma, protože máte vždy nosič upevněný správně, ale na druhou stranu jen minimálně můžete ovlivnit rozteč mezi předním a zadním příčníkem, takže pokud nemáte možnost dynamické změny rozteče předního a zadního uchycení (jako třeba Thule), čeká Vás převrtání, nebo výměna, pokud to zrovna nebude sedět.

A snad už jen dodám, že se mi podařilo konečně zprovoznit i přehrávač filmů v infotaintmentu středové konzoly

... Na dovolených v létě to pořádně protáhnu a získám i více poznatků z jízdy v kopečcích Alp, takže pak bude zase co recenzovat....

2016-05-23 21:52:40

gogin: jen jsem chtěl vědět jestli postupem času je spotřeba stejná když mas zas trochu více najeto.....jezdím převážně dálky okolo 70km rychlostí +- 105km/h tak když to bude brát do šesti litru při jízdě na tempomat. tak bych si ji taky koupil.

2016-05-27 22:07:25

petersml: Hmm, tak to by jsi měl být s volbou spokojen. Mám zatím najeto jen cca 3000km, ale spotřeba je ustálená. Mimo město, když nedivočím 5-6l/100, město 7,4-8l/100. Dálnici jezdím jen párkrát do roka. Ten první test mi vyšel 5,5-7l/100 (podle rychlosti).

Tvrdí se, že po pár tisících km si motor "sedne". Mně ale připadala spotřeba u všech dřívějších aut stejná i po najetí cca 30t km, tak nevím. Rozhodně ale nebude stoupat...

2016-09-23 21:29:04

Mírné zklamání s tímto motorem, respektive s jeho zátahem. Fakticky se nedá bezpečně předjíždět do normálního kopce. Rovinka je bez problémů. Nutnost řadit 1 i v průběhu jízdy (např. po pomalejším překonání příčného prahu). Spotřeba stále klesá, teď (po 2000Km) je počítačová 5,4l - uvidím, až vyhodnotím reálnou).

Pří porovnání se starou H. Civic sedan (r v. 2001, 66 kW), výkonově nestíhá a tipl bych ji tak na 55 - 60 kW oproti uváděným 74).

Nejsem žádný závodník, ale mám dojem, že za poslední 2 měsíce mne předjelo víc aut než před tím za 2 roky.

+ jedna poznámka - ani se nijak netěším, že Opla budu řídit, a naopak si užívám uvedenou Hondu, neřkuli, když si půjčím (kvůli tažnému) od bratra svého bývalého Civica (2010, 103 kW).

Do stejné motorizace bych znovu nešel, nicméně v silnější motorizaci bych si za stejný peníz koupil jiné auto (Golf 92kW, Civic 104kW), což možná udělám příští rok, pokud bych Opla prodal s rozumnou ztrátou.

Jinak se mi líbí - jak z venku, tak zevnitř, i když lícování dílů karosérie mi přijde tak o 10 let zpět a někde z Koreje.

 Venca49  
Václav
2016-09-23 21:39:09

jookee: Proč sis to kupoval? 2000 km ještě nic neznamená,výkon by měl přijít až po 20000km.

2016-09-24 20:45:24

venca49: Protože se mi líbila. Četl jsem si i recenze motoru tady z fóra, což mě ujistilo, že to bude dostatečné. Napsal jsem svůj názor, abych to případně rozmluvil někomu dalšímu.

Není to mé prvé nové auto, takže nepředpokládám výrazný nárůst výkonu po 3, 5 , 10 ani 20tis km.,i když v to doufám...

Stačilo by mi, kdyby Astra jezdila stejně svižně jak zmíněný 15 let starý 66kW sedan od Hondy. I po přepočtení kW na 1 kg by měla Astra být výkonnější, leč není tomu tak.

2016-09-24 21:10:28

jookee: Stačí jinak poskládaná převodovka či jiný stálý převod a výkon je jinde...

2017-05-09 19:27:37

jookee: No souhlasim před Astrou K jsem jezdil Citroenem C4. Měl jsem 67KW a auto bylo lehčí. V táhlých kopcích na dalnici se motor trapil a stěží držel 140km/h.Predjizdeni bylo mozné bezpečně tak leda z kopce. Podřazovat na 4ku bylo nutné. Najezdil jsem na něm od koupě nového necelých 180.000 a važně jsem se těšil až slabý motor pujde z domu. Koupil jsem Astru k ST v benzinu 110KW a jsem spokojenej.

bad64  
2017-05-10 15:53:29

cudla666: Dobrý den při registraci na club Vám mimo jiné byla doporučena stránka o doplnění profilu o vozidlo a motorizaci kterou jste zřejmně opomenul(a).Pokud vozidlo Opel nevlastníte stačí zapsat v Nastavení Změna profilu a dále ve VZKAZUJI vozidlo Opel nevlastním.Pokud budete tyto údaje nadále ignorovat může se stát,když budete potřebovat nějakou radu tato ignorace se obrátí proti Vám tím,že se nedočkáte odpovědi.Pokud máte vozidlo utajené je to jako by nebylo doplněno jelikož ho nevidíme.Super-Administrátor

2017-06-19 21:23:44

Tak menší aktualizace k výkonu - po téměř roce a 15 tisících ujetých km. Nějaký zvýšený výkon po ujetí 3 nebo 5 tisíc se nedostavil. Na druhou stranu jsem se přestal "bát" šlapat na plyn a musím konstatovat, že se s tím dá jet svižně (po rovince, 1 až 2 lidi). Nebát se tam hodit na předjíždění trojku (i tam kde jsem s předchozím autem v klidu předjížděl na šestku). Je to jen o zvyku. Asi další auto bude opět nad 100kW, ale přesto jsem spokojen. Dobrý poměr cena ku výkonu. Dokonce jsme si pořídili (pro manželku) skladovku Merivu ve stejné motorizaci, která mi přijde kupodivu ještě línější (pocitově tak 5 - 10 kW).

2017-09-12 08:14:47

Já o Astře K ST hodně uvažoval ale chtěl jsem 1,4T 92kW o tom jsem se ale dočetl věci které mne od tohoto motoru odradily. Chvíli jsem uvažoval i o tom atmosférickém 1,4 74kW a na ten byly recenze smíšené. Zvažoval jsem i Merivu 1,4T 88kW což je motor který nemá problémy jeko ten v Astře, jenže než jsem se rozhoupal tak se Meriva přestala vyrábět (nestihl jsem to o pár dnů) a ve skladovkách jsem už v mnou vysněné výbavě s konkrétním motorem nenašel. Tak když se mi pak naskytla nabídka na skladovku Golfu Variant 1,4TSi 92kW v mnou požadované výbavě ve srovnatelné ceně jako by mne stála Astra tak jsem vzal Golfa. Proti Astře mám sice Start Stop ale ten jsem se už naučil automaticky jedním stiskem vypnout. Po městě s tím dle dopravy dokážu jezdit bez problémů do 6,5l a sem tam i kolem 6ti. Mimo město i kolem 5-5,5l. Chorvatsko letos bylo povětšinou s klimou za 5,8l. Vše dle tankování. PC mi ukazuje 2-3 desetiny méně. Po dálnici jsem do toho Chorvatska jel cca 132km/h dle GPS. Mimo dálnici nebo na dálnici s omezením cca 2-10km/h nad limit dle GPS. Známý jel úplně stejnou trasu s Astrou K ST 1,4 74kW ale jel o něco pomaleji - říkal že cca 120 dle GPS a měl spotřebu 6l. Jel tam o dva dny dřív a vracel se o den později. ON si jinak Astru i motor chválí ale jezdí především po městě sem tam mimo město. Na jeho potřeby věřím že je opravdu dostačující. On to má rok a něco a má najeto kolem 10tis já to mám půlrok a mám najeto necelých 9 tis. A mám jednu nedocenitelnou výhodu. Mám pasivní způsob měření tlaku v pneu, takže nemám elektronické ventilky . A známý jak už tady někdo taky psal není moc spokojen s automatikou světel.

Astru G jsem si ale nechal jako druhé. Za tu cenu co mi nabízeli mi jí bylo líto se zbavit a mám aspoň takové pracovní auto a sem tam když auto potřebuje manželka už nemusíme jeden ustupovat.

2017-09-12 11:26:00

zralok: S tou 1.4 Astrou jezdím do 5,5 l (5,1-5,3 dle PC)- a to ji nijak nešetřím, ale pravda, že po dálnici moc nejezdím. Jinak ta automatická světla u mně fungují perfektně, za ten rok jsem musel manuálně přepnout tak maximálně 5x, jinak když jsem si řekl, že se zešeřilo a mrkl na přístrojovku, tak už světla svítila. V Merivě mi tato funkce fakt chybí :(

Jinak pokud bych chtěl turbo motor, tak mi nabízeli golfa variant (92kW)v Marathon Edition tuším za 440 nebo 450 tisíc, takže bych šel taky spíše do něho nebo do 1.8 (103kW) Civica Tourer. Ale jako kombík do 400 tisíc ta Astra opravdu nemá konkurenci...

2017-09-13 14:54:33

Na Golfa Variant Maraton Edition 1,4TSi 92kW v metalíze jsem měl nabídku 450tis. U Astry K ST mi za cca 460tis nabízeli ve srovnatelné výbavě právě 1,4 74kW. (Enjoy + Komfortní sada 2, Ergo přední sedadla, Zimní sada 1, Funkční sada pro zadní sedadla, přední mlhovky, gumové koberce, rezervní sklopný klíč, 16" litá kola, metalíza) Proti té výbavě co jsem v Astře chtěl nemám jen zadní sedadla dělená 40/20/40 (zadní opěrku mám) a vyhřívaný volant (ergo vyhřívaná sedadla mám). U Astry mi nabízeli financování takové že bych dostal slevu 30 ale přeplatil cca 40tis takže v sumě +10tis a dostal bych myslím zimní pneu a střešní nosič. U Golfa přeplatím cca 5tis a dostal jsem kompletní litá zimní kola 15". Střešní nosič mám vyhlídnutý osvědčený za 2700. A jak jsem psal výhoda že nemám elektronické ventilky. Vím že to úplně porovnat nejde, měl jsem nabídku na skladovku a Astra byla konfigurace do výroby, ale prostě ta nabídka splňovala téměř přesně mé požadavky což u Astry jsem takovou skladovku nenašel a pokud ano tak za ceníkovou cenu. V Astře i Golfu se mi na zkušebních jízdách jelo dobře možná o chlup lépe to vyznělo pro Golf ale spíš remíza. Jinak měl jsem i nabídku tuším za 420tis za 1,2TSi v úplně stejné výbavě, ale raději jsem připlatil a vzal 1,4.

Jo a proti Astře mám navíc Xenony.

2017-09-14 08:57:14

Enjoy 74KW nabidka 460.000??? Tak to nevim kde ti to nabízeli??? Mám 110KW enjoy + ortopedicke sedacky, zatmavená okna 17ky kola, mlhovky a nejaky chromy kolem za 490.000. V podobne vybave mi Golf vychazel o 100.000 dražší.


Odpovědět

1  2