Fórum - Téma


Baterie po 3 dnech ježdění KO


Fórum Omega B Baterie po 3 dnech ježdění KO

Informace o modelu: Opel Omega B

Diskuze o vozidlu

1999 Omega B

3 fotek  |  84 diskuzí

5-rychlostní Manuální převodovka.


1  2  3  4

2013-08-29 07:16:22

Ahoj všem, díval jsem se na různá témata a i dle nich zařizoval.¨

Začalo to výměnou alternátoru, čištění kontaktů u baterky a hledání chyb.

Jenže stále je to stejné ,,, nabiju baterii a cca 3 dny jedu, kontrolka o nabijení nesvítí ale baterka se vybije.

Nemáte nápady čím to může být, žárovky a vše možné jestli nani zaplé se prošlo.

Díkza rady.

2013-08-29 07:24:10

kodr: Jak je baterie stará...?

2013-08-29 07:46:01

colommbo: nová mam dvě, druhou když dojde přehodim a frrr domu. Mam tam 100 baterii

2013-08-29 07:47:25

colommbo: jak poznam že je špatná baterie? zvladnu to zjistit?

2013-08-29 08:33:33

1, změřit napětí baterie při nastartovaném motoru (na kontaktech baterie)

2, změřit napětí baterie při nastartovaném motoru a rosvícenými světly

3, změřit napětí baterie při zvýšených otáčkách motoru ( 3000 ot/min )

2013-08-29 12:44:45

bre@thlless: pujdu prubnout, jel sem dnes jen 60km a baterka kyksla dřív , jindy vydrží v klidu dva dny. ještě mi pada pojistka od hlavniho ventilatoru, jdu projit kabll a nastartuji auto a prubnu napeti

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-08-29 15:37:24

kodr: Hloupá otázka, když otočíš klíčkem do kontrolek, svítí červená od dobíjení (symbol baterie)?? A po nastartování zhasne?

bad64  
2013-08-29 15:54:17

Dle mého úsudku jak to zakladatel dotazu popísuje tak mu nedobíjí alternátor když baterie nevydrží a je nová.Jak psal již kolega přeměřit kolik dobíjí bez zátěže a ze zátěží.Ještě bych z vlastní zkušenosti natahl drát z kostry alternátoru na kostru u baterie tím se vyloučí špatná kostra a pak měřit.

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-08-29 16:17:26

Právě že tazatel píše, že kontrolka dobíjení nesvítí, tak mě zajímá jestli se rozsvěcí alespoň před nastartováním motoru. Jestli se nerozsvěcí vůbec, tak se nedivím, že mu nejde dobíjení. To nepůjde i když vymění 10 alternátorů. Přes tuto kontrolku se uzavírá budící napětí alternátoru. Bez buzení není dobíjení. Tedy když praskne žárovička v kontrolce dobíjení.......dá se to i proměřit, je to ten slabý drát u alternátoru. Po odpojení a při zapnutém zapalování se konektor opře o zaručenou kostru a kontrolka dobíjení (je-li v pořádku) musí svítit. Mezi tímto konektorem a kostrou musí být měřitelné bateriové napětí. Jestli ani jedno nejde - nedobíjí. Obal alternátoru musí být řádně ukostřen a při měření odporu mezi obalem alternátoru a mínusovým pólem baterie by mělo být 0 ohmů.

2013-08-29 18:33:26

Po nastartování, pokud alternátor dobíjí musí být napětí 13,9V až 14,3Voltů - bez zátěže Při zapnutých světlech a jiných spotřebičů nesmí napětí klesnou pod 13,7Voltů.

bad64  
2013-08-29 19:25:05

Ano Michal má pravdu s tou žárovičkou

2013-08-29 19:32:07

zdar, ted jsem došel od omegy, vyndal jsem chladič a spodní spínač či co je v chladiči který je propojen i k trubce od chlazení byl jeden drátek přetrhnut a nad nim dva oškrábané , tak jsem to sletoval a nastavil.

Ted jsem dal lehce nabitou baterku a na volno při zaplých světlech to ukazuje 13,30 a při přidání otáček okolo 2500 to stoupne na 13,75

Je to dobréé?

2013-08-29 19:34:09

jinak kontrolka baterie svití v klidu a při nastartování zhasne to je ok.

No zítra prubnu jízdu jestli to bude ok. jen tu počkam jestli napíšete jak s tím měřením,,, či to je dobréé

jinak díííky za rady, když si nevím rady tady vždy někdo pomůže.

2013-08-29 19:37:48

kodr: 13,30 je málo a 13,75 je na hraně

2013-08-29 19:39:53

rendys: jo 13,70 je při zapnuty ventilátoru a světlech, no zítra prubnu. Tak že by alternátor? Byl sice na repas ale říkal že dava na spodní hranici.

2013-08-29 19:41:14

kodr: jdu to změřit na mé Omě! vydrž

2013-08-29 19:44:08

ale říkám si jestli se mi nějak nedodělávala tím že kablíky u ventilátoru měli propojené kontakty.

když jedu třeba 300km v kuse tak si říkam to se dobije ale ne pravě i po dlouhe jizdě bylo vše ko

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-08-29 19:44:57

kodr: Takhle snad dobrý, uvidíš ježděním jak dlouho vydrží. Ještě zkus změřit klidový proud při všem vypnutém a zamčeném autě, jestli Ti něco nevybíjí baterii, když vůz stojí. Odpoj mínus kabel a změř proud mezi mínus pólem baterie a odpojeným kabelem, nezapomeň si měřák přepnout na proudový rozsah a začni tím nejvyšším. Měl by jsi naměřit tak maximálně do 30 mA, jestli změříš 300 mA tak už něco vykrádá baterii co nemá. Dělává to třeba rádio nebo centrál.

2013-08-29 19:47:08

kopejda: něco mi proměřoval otec a nic to neukazovalo při vypnutí. je pravda že sem mněnil pojistku na ventilator, jak byl oholen ten kabel u chladiče, tak doufejme že to bude ok, zítra jedu 650km v kuse tak poznam.

2013-08-29 19:52:07

kodr: tak měření volnoběh - 14,15V se světli 13,83V, zvýšené otáčky 14,13V se světli 14,05V


Odpovědět

1  2  3  4