Fórum - Téma


Axiální vůle volantu


Fórum Vectra C Axiální vůle volantu

Informace o modelu: Opel Vectra C



2016-06-18 20:32:14

Čaute...Mám takový dotaz..a budu rád za každou radu nebo informaci...Když držím volant oběma rukama,tak jako by býl uvolněný...A za studena trošku težce zatačí..Podle mechanika je to hřídel rizení...Mě osobně napadli jen tahla rizení a kulové čepy,ale to nebude jen tohle....

2016-06-18 20:39:21

tomula: "... jako by byl uvolněný..." - je tedy na volantu cítit vůle v řízení nebo nee...? Při stání na místě a nastartovaném motoru reagují kola na jemné vychýlení volantu nebo nee...?

2016-06-18 20:55:13

colommbo: no zkusím to popsat lépe.Držíš klasický volant dvěma rukama a s volantem hýbu od sebe a k sobě cca 3mm.Jinak malý rozdíl v tom jestli jedu nebo stojím tam je.

2016-06-18 21:12:40

tomula: Ach so, vůle od sebe/k sobě...! Tož to táhla řízení nebo čepy asi nebudou...

2016-06-18 21:17:34

colommbo: Takže to bude to co mi rikal mechanik?

2016-06-18 21:38:24

A poslední dotaz..Doporucite mi nejake fajn stranky na nahradní díly?Děkuji

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-06-18 21:39:16

tomula: Jestli hrká věnec volantu, pak je buď uvolněná matka co ho drží k hřídeli nebo jsou volná ložiska hřídele volantu ve sloupku řízení. Také to může být volné jako celek upevněný ke keroserii.....

2016-06-18 21:42:01

tomula: Nejsu mekánik, ale laicky si představuju, že mezi volantem a táhly řízení (potažmo čepy) jsou přece ještě právě volantová hřídel (dokonce možná dělená, aby se v případě čelního nárazu mohla "zlomit") a převodka řízení, proto bych táhla ani čepy z té vůle opravdu nevinil. Má-li pravdu mechanik, ti sám nedokážu odpovědně odpovědět, ale téměř bych řekl, že ano. Na druhou stranu podélná vůle 3mm je možná normální (nic strašného), nevím. Počkej raději na názor někoho zkušeného...

P.S. Předpokládám, že samotný volant na hřídeli (na tisícihranu) je upevněn správně...

2016-06-18 21:43:48

kopejda: asi mu to znova hodím,at se na to mrkne,jelikož se mi zdá že je to čím dál vetší a mám jet na dovolenou,tak bych nerad někdě nezůstal viset.Ale fěkuji za rady a info.

colommbo: Taky mi říkal,že to nemam nějak řešit,ale jsem člověk co když něco autu je tak se to snažím dát za včasu dohromady a opravit,než to bude mnohem vetší zaležitost...Ale jak jsem už zminoval..Při studeném motoru,musím více použít sílu na zatocení než pri zahřatem.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-06-18 21:57:49

tomula: Řízení je elektohydralické. Aby šel posilovač správně musí jít správně alternátor, toto spojení je pro funkci posilování nejdůležitější. Potom je další věcí stav hladiny a stáří oleje v nádržce posilovače. Víčko nádržky je dostupné mezi motorem a čelním oknem dole na nápravnici.

2016-06-18 22:01:41

kopejda: no je pravda,co jsem ji koupil,tak jsem to neměnil...A minulý tyden jsem dělal vodicí a napinaci kladku....Takže pokud dobře chápu...mam mrknout na altík plus třeba vyměnit olej v nadržce?Jinak děkuji za Ty stranky

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-06-18 22:12:11

tomula: Olej bych vyměnil, je takový zelený Pentosin, nabíjení stačí změřit.

2016-06-18 22:39:51

tomula: Kupř. totok: https://www.doopla.cz/dil...2-1-litr-1940715-453.html, popř. jakýkoli Pentosin CHF 11S (bude asi levnější) http://www.zbozi.cz/hleda...%2011s&razeni=nejlevnejsi

P.S. Poopravil jsem název vlákna.

2016-06-19 05:50:51

Děkuji vám....

2016-06-20 19:01:04

kopejda: Pokud je málo oleje tak řízení jakoby hvízdá?


Odpovědět