Fórum - Téma


Automatická převodovka


Fórum Corsa B Automatická převodovka

Informace o modelu: Opel Corsa B

Diskuze o vozidlu

1999 Corsa B 1.2

8 fotek  |  40 diskuzí

Výkon motoru 48 kW (65 PS) . Palivo benzín. 4-rychlostní Automatická převodovka. Motor 1 199 ccm (73 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil.

Na třídvéřovou Corsu B jsem narazil na netu - nabízelo ji AAA. Už z fotek jsem poznal, že je na svůj věk vyjímečně zachovalá. Sháněl jsem levnější ale zachovalý automat pro manželku na kratší pojížďky. Tahle Corsa mě dostala. Šestnáctiventilová dvaná...


1  2

2016-03-21 19:37:24

Přemýšlím o svépomocnoé výměně oleje v automatické převodovce - odsátím přes hrdlo měrky a nalitím nového oleje. Mám zdravotnickou injekční stříkačku 150ml s hadičkou, kterou to jde odsát. Koupil jsem nedavno Corsu a nějaký umělec to přeplnil, odsál jsem asi 0,8 litru oleje a teď je to teprve OK. Nevíte kolik oleje se dá takto odsát ze správného stavu? Rád bych náplň zregeneroval. Na druhé straně to, že tam bylo víc oleje může znamenat, že ho někdo už měnil.. auto má najeto 117.000 km. Nevím jak dlouho to bylo přeplněné, myslíte že to mohlo převodovce uškodit?

Venca49  
Václav
2016-03-21 20:27:58

rollinman: Jak jsi kontroloval množství oleje?Kontroluje se při ohřátí na 80°C, poloha voliče na P a motor nechat běžet asi 2 min.Za chodu motoru v poloze P se kontroluje na měrce.Musí se doplnit na MAX rysku.Olej DEXRON II. POZOR: doplňovat při stojícím motoru (bezpečnost práce )

2016-03-21 20:28:40

v tomhle období ani tak né jako v létě kde je hodně zahřáty a rozpálený olej.a kor když s tím jezdí vaše žena krátké trasy

2016-03-21 21:44:46

rollinman: Měnil jsem ho manželce asi před rokem. Dole na převodovce je výpustní šroub, zahřát, vypustit, asi 5litrů Dexron II. Hladina se měří jak je psáno výše - ohřátý olej, nastartovaný motor, poloha řazení P, hladina mezi ryskama. Mám to tak a jezdím. Filtr sem neměnil protože by se musela rozdělat převodovka, je uvnitř převodovky. Proto je možná dobrý ho vyměnit dvakrát za sebou, pro klid, ale to jsem nedělal.

2016-03-22 16:35:04

venca49: Jojo, postupoval jsem podle servisního manuálu tak jak to popisuješ. Po ohřátí, za chodu.. se sešlápnutou brzdou jsem to nejdřív nechal proběhnout na všechny polohy voliče a pak dal P a měřil.

tomanektomanek: Jo je tam šroub? to jsem se v příručce od Pecolda nedočetl. Ale všechen olej vypustit z automatu nejde ne? Mám Corsu B 1,2 16V. Jaký klíč na ten šroub potřebuju? Stejnou otázku mám ohledně šroubu na motorový olej - jaký klíč? Díky.

2016-03-22 21:22:29

rollinman: Měl by tam být torx(hvězdička),jak na převodovce tak motoru, normálně ráčnou povolit,kdyžtak s citem poklepat,jde to dobře. Vyteklo 3,5 litru oleje, 1,5litru zůstalo z 5L kanystru.

2016-03-23 22:20:20

tomanektomanek: Dnes jsem měl auto na rampě a měl jsem i torx 40, šroub jsem stříknul VD spejem, poklepal ale ulomil jsem ráčnu, byl to nějaký mizerný materiál, tak musím sehnat pořádnou.. pod převodovkou-rozvodovkou je opravdu šroub, nějaký imbus.. tak ten převodový olej taky časem pořeším. Jinak - na e-oleje jsem koupil syntetiku 5W40 API SM.. značka je Aviaticon - německý olej, nalévaný za 84,- Kč!, taky měli polosyntetiku 10W40 API SL za 49,-!.. ta by tomu stačila taky bohatě ale když jsou to takový ceny, koupil jsem syntetiku když auto je na kratší pojížďky a častý studený starty.. podle servisní příručky tomu stačí API SF nebo SG tak to bude mít o několik tříd lepší.. jinak zespoda je to suchý, nic nesákne což je u starého Opla rarita, tak jsem zvědav co se bude dít s tou řídkou syntetikou, píšou se na fórech různé varovné scénáře, já tomu ale nevěřím. Dám vědět.

Venca49  
Václav
2016-03-23 22:27:42

rollinman: Vypouštěcí šroub oleje na motoru je Torx 45.

2016-03-24 12:24:26

venca49: Jojo, dík, naklepnout jí tam lehce kladívkem.. už mám půjčenou 45 na pořádnou ráčnu od goly, tak snad budu úspěšný. Ta 40 tam vaklala, už to je asi vychozený.. A vypouštěcí šroub na převodovce je imbus 10. Kolik se toho dá vypustit na jeden zátah z automatu nevíš? Počítám že tam je původní náplň, moc červená už se mi nezdá.

Venca49  
Václav
2016-03-24 17:55:45

rollinman: Třetina oleje tam zůstane.Je dobré ho za čas opět vyměnit.Tu zátku na olej v motoru dej novou,jinak ji příště nemusíš povolit.

2016-03-24 19:38:50

venca49: Pokud to někdo "povoluje/utahuje" (prasí) čímkoli, co má zrovna po ruce, tož to pak takhle dopadá. Vždyť i ten torx musí vydržet roky (v mém případě patnáct.)

2016-03-24 22:03:40

venca49: Nechal jsem původní šroub tak uvidim příště.. motorový olej vyměněný, běh se mi zdá tišší, hlavně hned po startu. Ale třeba je to jen psychologický efekt.. Byla v tom pěkná kejda. Jen s výměnou filtru je trochu víc práce.. je to ta vložka, to mě překvapilo, jeden neví jak moc to utáhnout, povolil jsem klíčem, ale dotáh jsem to raděj jen rukou.. Jako další bod tedy nakoupím pár litrů ATF a udělám první kolo výměny. Takže se vypustí něco přes 3 litry? Náplň je 5 litrů jo?

2016-03-24 22:20:34

colommbo: no nemohl jsem se dopátrat jestli 40 nebo 45 torx.. naštěstí se mi ta ráčna ukroutila (vlastně redukce) a nezničil jsem šroub. 45 tam bylo akorát, ani jsem to nemusel naklepnout kladívkem. V tom šroubu je gumový těsnění ale nový jsem neměl. Tak snad to příště zas povolím. Pro jistotu koupím nový šroub. ten šroub se choval zvláštně - z počátku šel volně, pak trochu ztuha(rukou to nešlo) - pocit jakoby šel přes závit a pak zas volně.. při dotahování stejně. Napadlo mě jestli to není záměr, aby nemohl samovolně vypadnout kdyby byl blbě dotažený.. nebo je už v hajzlu a bude se muset opravit.

Venca49  
Václav
2016-03-24 22:47:51

rollinman: Určitě to záměr není,je to natažený závit.Pokud to budeš takto dělat,budeš bez závitu ve vaně.Proto jsem psal,dej nový.Navíc se prohýbá a netěsní.Těsnění"O" kroužek se má dávat pokaždé nový.Stojí originál asi 26Kč.

2016-03-25 14:59:32

venca49: Dík za rady, příště dám nový.

2016-04-27 19:15:19

Tak jsme já i manželka najezdili zatím s "novým" vozem 1000 km po pojížďkách, nejdál na chatu 70 km.

Chystám se na výměnu ATF a na netu jsem našel s označením "Dexron II D" můžu to tam dát? je to ten předepsaný Dexron II? dík za odpověď .

2016-04-27 20:47:32

rollinman: Ano.

2016-04-27 21:31:16

colommbo: a ještě dotaz - můžu dát Dexron III ? není to pro převodovku lepší?

2016-04-27 22:05:45

rollinman: Ano, můžeš. Nicméně dotaz: máš SKUTEČNĚ klasickou automatickou převodovku s hydrodynamickým měničem točivého momentu...? Není to "jen" robotizovaná náhrada ve stylu Easytronic...?

P.S. Už to mám, je to opravdu automat. A sháněj do něho kapalinu (ATF) specifikace JWS 3309, je důležitější než specifikace Dexron.

2016-04-28 08:06:42

colommbo: Jojo, klasický automat. Tak díky za rady.


Odpovědět

1  2