Fórum - Téma


Automaticka dvojzonova klimatizacia


Fórum Meriva Automaticka dvojzonova klimatizacia

Manuály  |  Inzerce  |  Model Opel Meriva  |  Naše vozidla


1  2  3

2015-10-24 16:59:28

tomis271: Kde a jak mam umisteno cidlo najdes v sekci "Meriva B - klíč zapalování v pozici ZAP". Psano 19.10.

2015-10-24 20:16:13

petronel: Díky za info. Tehdy jsem ten popis nějak přehlédl.

Teploměr ještě nemám, navíc se mi všechny v e-shopech, podobného typu jako máš na fotce ty, zdají být mnohem větší,

ten použitý prostor by přesahovaly. Začnu vyhledávat typ který by měřil jen jednu teplotu a to čidlem uvnitř svého pouzdra.

Pak bych i mohl laborovat s několika různými umístěními.

2015-10-24 21:52:05

tomis271:

hoi...teda když můžu poradit, tak to chce se orientovat např. na Aliexpress.com...je tam toho hromada, různe tvary a funkce. Není problém uříznout část co se strká do zapalovače a fixnout někam na palubku...

2015-10-24 21:56:06

robob: V tom případě ale budeš stejně muset řešit napájení...

2015-10-24 22:15:11

colommbo: jo, já to psal ve skratce...pro někoho kdo si to dokáže přizpůsobit a připojit (jako že to jde)...jinak bezpracne jen obsadit tu zdířku no...ale ten výběr těch elektro fidlátek je velkej a pošlou to bez problému (tahle sranda stoji 6,5 dolarů)

2015-10-25 08:19:56

robob: Dík za odkaz. Je tam skutečně hafo teploměrů. Získal jsem inspiraci, protože pěkně malé LCD teploměry se používají v akvaristice. Zajdu se do nějaké prodejny podívat. Teploměry musí nabízet každá z nich. Dobře vypadají i kulaté mechanické (bimetalové) teploměry s přísavkou. Těmi se asi obvykle měří vnitřní teplota v teráriích.

2015-10-25 10:02:04

tomis271: Je to dobry napad,ale tyto teplomery koupene v Zverimexu nikdy nebudou mit takovy teplotni rozsah jako teplomery stavene na venkovni podminky. Jak budes mit v zime treba -15c' nebo v lete 50-70c' v aute nevim zda ti neodejde teplomer staveny jen na teploty pro zvirata.

2015-10-25 18:23:56

petronel: Já už dospěl k revizi původního záměru a nechci "dvojitý" teploměr. Venkovní teplotu mám zobrazenou trvale a nepotřebuji další "konkurenční" údaj (stejně bych nevěděl kudy a kam vést kablík od venkovního čidla, aniž bych propíchával kabelové svazky vedoucí z kabiny do motorového prostoru, nota bene když to čidlo nemívá jednoduchý tvar).

Zkrátka nějaký "akvarijní" LED teploměr spíše miniaturních rozměrů (20x40 až 30x60 mm) by mi vyhovoval nejlépe. Takový se dá snadno přemisťovat do různých míst v rámci palubní desky.Taky může občas změřit teplotu na zadních sedačkách, když ho na chvíli přilepím na některou hlavovou opěrku.

Teplotní rozsah 0-50 °C (spíše širší i na obě strany) splní každý teploměr.

2015-10-25 20:13:37

Kablik ani cidlo nemusis tahat nekam do motor. prostoru. A proc taky?

2015-10-25 23:42:17

petronel: A jak jinak by ses z prostoru kabiny dostal někam, kde bys snímal vnější teplotu ? Do mezery mezi dveřmi ?

Z motorového prostoru máš možnost dostat čidlo někam před chladič, nebo čidlo umístit (přilepit) na vnitřek plastu předního nárazníku.

Jak jsem napsal dříve, na vnější teplotu kašlu, chci měřit jen teplotu v kabině (a to na různých místech).

2015-10-26 09:26:29

tomis271: Kazda automobilka to ma jinac. Opel pry to ma nekde vpredu vetsinou pry u leve mlhovky. Fiat,Renault zas v zrcatku. Kolega jsi dal cidlo k blinkru do leveho blatniku,ale to taky neni reseni. Slunce ohreje plech a teplota je nerealna. Ale ty stejne toto nepotrebujes. Pro tebe bude nejlepsi (jak rikas) mobilne premistitelny teplomer. Kamkoliv a kdekoliv.

2015-10-26 09:57:10

robob: Tendle typ Budíčku sem si taky koupil , voltmetr ukazuje přesně , ale teploměr ukazuje o 2°C víc než je skutečnost.

(porovnáno s certifikovaným měřidlem). Což mě trochu mrzí..

Kdyby si chtěl někdo ověřit nějaký teploměr , mutimert , tlakoměr apd. můžu mu to zkouknout :)

Venkovní teploměry se většinou umísťují za přední nárazník , tak aby proud vzduchu neovlivňoval teplotu při jízdě a naopak při stojícím autě čidlo větralo přirozeným prouděním mezi spodní a horní mřížkou chladiče.

2017-05-21 19:19:14

Prosím o radu. Zatím jsem měl vždy klimu manuální. Až do dneška jsem žil v tom, že když zapnu režim AUTO a nastavím teplotu, tak se klima zapne sama. Ne, nesmějte se mi, fakt jsem si to myslel. Akorát mi bylo divné, že ta klima teda moc nechladí a ventilátor jede na plné obrátky. Až jsem si dnes všiml, že na displayi svítí VYP. Po zapnutí * už to bylo o něčem jiném. A teď dotaz: když budu mít režim AUTO, zapnutou klimu * a nastavenou teplotu třeba 20 stupňů, tak po dosažení této teploty se klima vypne nebo ne? Pokud ano, tak mi přijde logické jezdit stále se zapnutou klimou a mám pak zaručenou vždy tu nastavenou teplotu. Jasně, v zimě to vlastně jenom topí, tak tam je zaplá klima zbytečná, i když: je vlastně fakt zaplá když svítí *, ale v kabině je požadovaných 20 stupňů?

Kopejda  
Michal Kopecký
2017-05-21 19:38:13

goliash: Přesně tak. ON a AUTO. Klimatizace se spouští dle potřeby aby bylo vnitřní klima v kabině dle požadované hodnoty. Toto se děje nezávisle na okolní teplotě. Když je venku tepleji, tak chladí, když chladněji, tak topí. Dále zohledňuje i sluneční záření, na to je také senzor.... V zimě (chladu) lze toto využít třeba na odpocení okna, chladným vzduchem je to takřka hned..... Někdo to takto používá celoročně......

2017-05-21 21:19:29

Takže pokud je vychlazeno tak se vypíná, i když svítí*?

2017-05-22 00:04:03

goliash: Predpokladam ze auto mas uplne nove od prodejce. V tom pripade se ptam:A ty jsi necetl navod na obsluhu ? Pokud odpovis "a kdo by to cetl,vzdyt to ma 260.str",reknu ze nemusis cist vsechno. Jen to co te zajima. Ale co me udivuje ze ti prodejce nevysvetlil jak a co funguje. Mame tri Merivy a predavani kazde trvalo tak 90.min. 45.min papirovani a 45.min predvedeni vozu co a jak funguje,vcetne vsech tlacitek.jak vymenit kolo,apod. Takhle jsi predstavuji slusneho prodejce. Ale je mozne ze jsou takovy co ti daji klice od auta a reknou "stastnou cestu". Co se tyce navodu k autum tak taky chci rict ze preklad do cestiny je nekdy zavadejici a asi to prekladaji lide co to umi velice vyborne ale nejsou technicky typ. Proste to prelozi doslova a do pismene ale v cestine to nedava hlavu ani patu. "Jista FR automobilka" mela v r.2008 urcity navod a postup ke konkretni veci. V 2010 u stejneho vozu tento postup obratily "lidove jak se rika" o 180%. Hold spletly se

2017-05-22 08:39:18

petronel: Ano, auto mám úplně nové. Předání trvalo i s papírama cca 20 minut (vše bylo předpřipraveno elektronicky na dálku), ale je to víceméně moje vina. Na sjednané předání jsem bohužel (nemohl jsem to ovlivnit) dorazil o cca 45 minut později. Návod jsem četl a dokonce mám v telefonu instalovanou i aplikaci, kde ten návod je také. Nicméně na mou otázku, zda když svítí zaplá klima * v režimu AUTO a je vychlazeno vypne nebo ne tam odpověď nevidím. A popravdě více než některé návody mám raději osobní zkušenosti ostatních uživatelů. Kolikrát má jejich informace daleko větší přínos A stejně si pořád myslím, že když existuje nějaký režim AUTO, tak bych přece neměl řešit, co k němu všechno ještě musím zapnout. Jednou to má čidla, tak ať to funguje samo.

2017-05-22 09:18:23

A nastavujes aj rychlost cirkulacie vzduchu?

Nestaci mat len klimu zapnutu na automatiku.

2017-05-22 10:18:58

goliash: Ahoj, co já mám zkušenost s automatickou dvouzonovou klimou. Pokud mám na AUTO tak kompresor běží stále a pokud je dosaženo požadované teploty tak se vzduch dohřívá (a kompresor) stále běží, tak aby nebyla kabina vyhlazena víc než požaduješ. Nevím co se stane když bude venku 10 a nastaveno budeš mít 22. Podle mne taky nevypne.

Podle mne, pokud dáš auto, tak se zapne kompresor a teplota se reguluje dohříváním vháněného vzduchu do kabiny.

2017-05-22 11:26:15

S tím, co píšeš bych asi souhlasil v případě, že máš zapnuté AC. Pokud AC nezapneš, ani v režimu AUTO se kompresor nezapne. Ventilace se bude snažit automaticky dochladit prostor bez klimy jen rychlostí ventilátoru (Astra J). Manuál, alespoň k Astře (J), je v některých ohledech naprosto nedostatečný. Co potřebuješ, se z něj většinou nedozvíš. Řadu funkcionalit musíš vyzkoušet, abys zjistil, zda u tvé výbavy vůbec jsou a jak vlastně fungují. Co se týká klimy, např. to, že při režimu odmlžování skel se automaticky spíná kompresor AC. Možná je to logické a dnes běžné (u mého předchozího auta to také tak bylo a bylo to uvedeno i v manuálu, takže jsem i nyní předpokládal, že to bude podobné), ale v manuálu Astry o tom není ani zmínka. Nejlepší je se při určitém režimu juknout pod kapotu, zda kompresor běží nebo ne.


Odpovědět

1  2  3