Fórum - Téma


Automaticka dvojzonova klimatizacia


Fórum Meriva Automaticka dvojzonova klimatizacia

Informace o modelu: Opel Meriva


1  2

2015-05-18 07:50:21

Vypol som klimatizaciu, lebo momentalne budem jazdit kratke trasy po meste, kde skor vyvetram auto cez okno.... Ale kedze teplota v aute bola nastavena na 21 st. ako posledna hodnota pri zapnutej klimatizacii, rozhodlo sa auto kurit....

Ako je mozne vypnut klimu a zaroven v rano nepustat kurenie? je vypnutie chladenie aj automaticka ventilacia.

Dakujem

2015-05-18 08:07:42

laky7777: Nevím, jak má tlačítka Meriva, můžu popsat jen Omegu - stisknutím ECO se odpojuje kompresor, systém nechladí a topí na nastavenou teplotu, tlačítkem OFF se vypíná celý systém (nechladí, netopí.)

2015-05-18 08:09:23

Aha takze to asi budem musiet uplne vyplnut aj cirkulaciu. Myslim, ze zapnuta cirkulacia sposobuje to kurenie...

2015-05-18 08:19:52

Mělo by to jít , nastav teplotu na úplné minimum a zapni ECO. Tím se vypne topení i klimatizace. Cirkulaci by na to mít vliv neměla. Dále to ovládej jen rychlostí ventilátoru.

2015-10-14 17:04:05

V Octavii a Yeti jsem měl klimatizaci manuální, do Merivy jsem si nyní nechal dát automatickou dvouzónovou klimatizaci

V manuálu se doporučuje mít všechny "výdechy" vzduchu otevřené naplno, v režimu AUTO a při zapnutém chlazení si systém poměr teplého a studeného vzduchu vystupující do kabiny prý řídí sám.

Z několika pozorování chování klimatizace jsem zjistil, že když je tlačítko "chlazení" vypnuté, tak v automatickém režimu systém umí jen topit a pro případ překročení vnitřní nastavené teploty nepoužije nižší venkovní teploty vzduchu, aby vnitřní prostor ochladil na požadovanou hodnotu. Ochladí ho až po zapnutí spínače "chlazení". To mi připadá nedořešené a neekonomické.

V současné podzimní době je venkovní teplota vždy nižší než nastavená teplota pro vnitřek auta a pokud klimatizace nedokáže "opatrně" přitápět k nastavené hodnotě, tak by své výkyvy mohla kompenzovat přípustí chladného venkovního vzduchu.

Nebo to automatická klimatizace umět má a já neměl trpělivost ten jev zpozorovat ???

2015-10-14 19:32:02

tomis271: Ahoj, moje zkušenost z poslední doby je následující: do práce to mám 8 km. Nastartuji s vypnutou klimatizací a zapnutým "auto" a po dvou, třech kilometrech pokud si nechám bundu, tak jsem už pěkně zpocený. Při delší trati se po pár dalších kilometrech zase teplota sníží. Připadá mi, že se systém pokud je vypnutá klimatizace snaží vnitřek co nejrychleji ohřát (spíše přehřát).

2015-10-14 22:35:49

Ja som klimatizaciu pouzival len v lete, alebo teraz, ked potrebujem rychlo odhmlit skla. Celkovo je mi zahada ako to presne funguje s klimou. Blbe je, ze ked vypnem klimu a necham len ventilaciu, tak potom sa tato snazi hned kurit. Napr. mam nastavena na 21 st. a vonku je chladnejsie tak kuri ako besna a v aute je horuco.

2015-10-14 23:40:32

laky7777: Uplne jednoducha rada. Otoc koleckem z 21c" na minimum a pujde ti do kabiny studeny vzduch. Kdyz tam nechas tech 21c" v techto chladnych dnech,vzdycky ti to bude topit. Je to uplne stejny system jak v 40let stare skodovce,kdyz jsi odmyslis tu klimu.

Potrebujes rychle odmlzit okna? Tak zmackni toto tlacitko neni spatne pri koupe auta si poradne precist navod. Malo kdo to dela. A nebo vyzkouset vse co auto ma a nabizi.

2015-10-15 00:57:57

laky7777: Já si myslím, že je to úplně jednoduché. Tlačítko AUTO - pracuje nezávisle na klimatizaci. Prostě nastavím teplotu, kterou chci a bude mi ji udržovat na teplotě nastavené. Prostě třeba do nastavené 22 bude topit a potom sníží otáčky větráku. Zapnutím tlačítka klimatizace bude podle potřeby topit nebo chladit. Když vypnu automat i klimatizaci, tak si řídím otáčky ventilátoru sám podle potřeby a topí a chladí to podle nastavené teploty. Chlazení pochopitelně podle venkovní klimatizace. Venku bude 5, nastavíš teplotu na 5 bude ti slušná zima. Nastavíš 22 bude ti topit, ale jen tolik jaké máš otáčky na větráku

Hezké dny přeji

2015-10-15 07:34:39

Toto vsetko viem a mam to aj odskusane... Skor ma zaujima, ci nie je nejake ina moznost ako pustit ventilaciu bez potreby specialne menit teplotu vzduchu....

Je nepohodlne neustale mixovat teploty na oboch regulatoroch. Idealne by bola moznost pustit len ofukovanie celneho skla, bez potreby nastavovat teplotu.... Nebavima ma stale znizovat/zvysovat nastavenie teploty, aby auto nekurilo, klima nebezela naplno.....

2015-10-15 08:29:01

Každý příspěvek do diskuse popisuje chování klimatizace, které jsem odpozoroval i já.

Jen mi nejde do hlavy, proč pro dochlazování není používán venkovní vzduch.

Možná, že v těchto podzimních dnech by mohlo dojít k zamlžování oken ???

Proto se pro případné dochlazení "přehnané" vnitřní teploty musí použít tlačítko chlazení,

respektive speciální tlačítko pro odmlžení, což je asi zhruba totéž.

2015-10-15 09:11:50

popravde moc som neskúmal manažment ventilácie a kúrenia po technickej stránke, ale jedno je pre mňa isté, pokiaľ nechcem v tomto aute mať zarosené okna, bez tlačidla klima sa nezaobídem a je to jedno, či v lete alebo v zime.

Laky, systém je bohužial vymyslený tak, že si nastavíš istú vhodnú teplotu a on ti ju neustále udržiava a to jedno, či v zime, alebo v lete a najlepšie aj so zapnutým tl. klíma. Keď chceš zmenu musíš na koliesko. Alebo v lete vytočiť na minimum, ale potom sa veľkým oblúkom vyhnúť tlačídlu klímy

2015-10-15 10:42:36

Pochybuju ze to bude u vasich opelnic jinak, ale co mam vypozorovane ja, tak proste nastavim teplotu a je jedno na kolikaty stupen dam ventilator a v aute je stale stejne. Jen podle otacek fouka budto teplejsi, nebo studenejsi vzduch, aby byla v aute teplota stejna. Rezim auto nepouzivam, nastavuju si otacky podle potreby a jen v lete vypinam rezim eco. Prijde mi nesmysl, aby nebyl pouzit chladny vzduch z venci, protoze kdyz z 25*C nastavim okamzite treba 18*C tak je slyset pohyb klapek a chvili fouka studeny vzduch, nez se uvnitr teplota vyrovna.

2015-10-15 11:28:00

To tlacitko na rychle odmlzeni (obrazek o 5.prispevku nahoru) je nahodou super. Opel to udelal tak ze jde pouzit kdykoliv. Pri pustene klimatizaci,ale i jen u ventilatoru. Jak je zahraty motor tak otocis kolecko na 28c" a krasne to topi na okno. Mas studeny motor tak fouka "takovy" vlazny,nez se zahreje motor. Das kolecko na 16c" a fouka studeny. U klimy fouka taky podle toho co mas nastaveno. Tlacitko vypnes a vrati se hodnoty zpet jak mas nastaveno. Parada.

A jak pise Ondra01 krasne je slyset behem 3-5.sek pohyb klapek jak se auto prispusobuje.

Me toto fakt vyhovuje. Nektere jine automobilky to maji tak ze jak zapnes odmlzeni predniho okna tak hned se zapina klima. U Opla si muzu vybrat zda klimu nebo foukani,studene ci teple. Tohle se me fakt libi

Samozrejme ze nejlepsi co mely cele roky Fordy. Vyhrivane celni okno stejne jak zadni, Nekomu to to vadilo ve vyhledu ,jinemu nee. Oni to davaly za priplatek velko seriove snad do kazdeho modelu. Od Fiesty po Mondeo a Scorpio. Jine automobilky to tenkrat nabizely jen u vrcholovych modelu.

A ted uz to ma i nova Corsa. Doufam ze toto dostane od tedka kazdy novy Opel. Jak Astra K,tak Meriva. Sam jsem zvedav zda nova Meriva bude mit jako nova Astra adaptivni ledkove svetla(system jako ma Audi matrix),odvetravane sedacky,adaptivni tempomat,apod. vychytavky pro tuto tridu dosud nevidane.

2015-10-15 13:10:15

Před chvílí jsem se vrátil z "nákupní" cesty do krajského města (30 km tam, 30 km zpět).

Při odjezdu bylo na klimatizaci nastaveno "22" a režim AUTO. Ještě dříve než se vnitřek vyhřál na oněch 22°C (po cca 5 km jízdy to bylo cca 20°C, měřeno sólo zakoupeným teploměrem "přiskřípnutým" sluneční clonou ke stropu), snížil jsem obě nastavení na "18" a po chvíli dlaní zaregistroval přísun chladného vzduchu (asi nějaký "mix", nebylo to venkovních 7°C).

Tak takhle jsem si funkci dochlazování představoval (nevím, proč dříve tomu tak nebylo, asi jsem nebyl dostatečně trpělivý). Jen jednu výtku bych měl a to, že otáčky ventilátoru se nezobrazují pomocí LED proužků. Třeba se mění i otáčky ventilátoru a tedy i proud dochlazovacího vzduchu v závislosti tak jak se vnitřní teplota dorovnává k nastavené hodnotě. Docela by se hodilo vidět změny otáček na stavu LED proužků.

Na "Dušičky" pojedu trasu řádově 100 km, tak vyzkouším chování klimatizace na delším úseku. Nastavím obě točítka na "20", zapnu režim AUTO, tlačítko "chlazení" zůstane vypnuté. Uvidím, kam překmitne teplota, než začne dochlazování a pak také, kdy začne opětovné přitápění. Kolik asi takových "oscilací" na trase zaregistruji, popř. zda se teplota dorovná a zůstane jak "přibitá". To bude zajímavé zjištění.

Doufám, že se vnitřek kabiny nedostane na venkovní teplotu (ha-ha-ha).

2015-10-15 16:13:56

petronel: Tlačítko na odmlžení jsem už zkoušel na namrzlá okna (na začátku týdne). Nádherně během chvíle odmrazuje čelní okno, že nemusím škrabat, stačí jen vzít gumovou stěrkou (vyhýbám se šrábání jak to jde, jezdit pak s poškrábaným sklem proti slunci je za trest...)

2015-10-15 18:49:45

tomis271: nejlip je to poznat, kdyz se na rezim AUTO vyprdnes, das ventilator na nejvetsi otacky, nastavis teplotu treba 25*C, pockas az se interier ohreje a pak ji snizis alespon na 20*C. V tu ranu zaregistrujes, jak ti zacne foukat studeny vzduch z venku. Cim vetsi rozd v teplotach budes nastavovat, tim je to znat lepe, protoze se snazi klima co nejrychleji te teploty dosahnout. Jestli mas plne automatickou klimu, tak pro ni je priorita, drzet stejnou teplotu, at mas,nebo ne, zapnutou funkci AUTO,ECO a pod.

2015-10-16 00:35:54

tomis271: Presne popisujes situaci kterou jsem taky odpozoroval. Mozna uz jsem to tady psal,nevim. V rezimu "auto" bez klimy (jen topeni a vetrani) jezdim celou dobu. Klimu nepouzivam na 5km trase do prace a popojizdeni ve meste,jen na delsi trasy.. Porad mam rezim "auto",rychlost ventilatoru na 2.stupni. Od 22c" me fouka na okno a trochu na nohy. Od 25c" trosku vic na nohy. Od 20c" a mene foukaji vydechy na palubovce. Ale pri delsi trase a zahratem interieru,tech 22c" uz nefouka jen na okno ale i na ruce. A taky neni tolik teply jako na zacatku. Me to vyhovuje,jsem spokojen.

2015-10-16 17:48:39

S funkcí klimatizace se časem jistě dobře sžiju. Teď už vím, že umí používat vnější vzduch k dochlazení.

Jsem zvědavý na rychlost ohřevu v zimě a na účinnost rozmrazování předního skla,

pokud se někdy někde zdržím až do prochladnutí celého auta. Třeba při celodenním lyžování.

Většinou budu vyjíždět z garáže s čistým sklem, přejíždět mezi parkovišti obchodních center

(některá budou podzemní), pak šup zpět do garáže, a tak si přední sklo námrazy moc neužije.

Jestli si klimatizace sama určuje podle průběhu vnitřní teploty kolik vzduchu pošle na různá místa

(okno, palubka, nohy), tak to si rád odpozoruji.

2015-10-23 08:34:56

petronel: Líbí se mi umístění dvojitého teploměru. Kudy a kam jsi vedl kablík k čidlu venkovní teploty ???


Odpovědět

1  2