Fórum - Téma


Automat x manuál


Fórum Omega B Automat x manuál

Informace o modelu: Opel Omega B



2010-09-05 19:43:18

Zdravim,

Uvažuji o koupi Omegy B asi 2,5i. Rád bych si ji kloupil v automatu,a le trochu se toho bojím. Můžu vás poprosit o zkušenost? Jde o to o kolik víc bude ten automat poruchovej (možná že ani neni víc, ale asi budou náročnější opravy). Na kolik např. přibližně vyjde celá aut. převodovka z druhovýroby či vrakáče?

Předem díky za rady,

Budoucí majitel Omegy Martin

2010-09-05 20:02:08

Zdravím, já jsem si v březnu koupil Omegu B 2,5 TD v automatu, najeto 272 tisíc km a žádný problém s automatem není. Řadí velmi pěkně a zároveň šetří motor. Jediné, co nevím, jestli mám vyměnit olej v převodovce či ne, každý na to má jiný názor.

2010-09-05 21:24:20

Osobně jak jsem sháněl omegu,tak už předem jsem zavrhnul automat a turbotraktorové verze.Automat jsem měl 2x a oba stály za h..... Byla to ale jiná značka auta,ne Opel.Jízda je to pěkná,to jo,ale jak se ti něco posere,tak málokdo to dá do kupy.A pokud jo,tak zaplatíš pálku jako prase.Nemluvě o spotřebě,která je většinou vyšší,než u manuálu.Třeba při výměně oleje se tam prý musí dávat nějaké příměsi na vytěsnění vůlí mezi kolcama.Jak to tam nedáš,tak čau papa lulu převodovka.Toto ale nevím jistě,jen jsem to několikrát slyšel od mechošů.A z druhovýroby ji podle mě neseženeš.Mrkni na recenze a uvidíš.Každopádo si vem sebou někoho,kdo tomu dobře rozumí ať pak nenadáváš.Jinak koupi zdar.

2010-09-06 00:25:24

Čus, mam automat a neměnil bych. Spíš manual už mi nesmí do baráku, ale k tomu mam své důvody. Radit tady je moc těžký, vše záleží na tom, jak se k tomu automatu předchozí majitel choval, když je někdo prase, tak to prostě zkurví, ale to je i u manuálu. Někomu prostě vydrží 150 000 a někomu půl míče a funguje perfektně.Fakt je, že když to pak přestane fungovat, tak se oprava vyšplhá až ke 40 000, ale mluvim o opravě se zárukou. Starší se určitě dají sehnat, ale jsme zase u prvního problému.

Jinak převodovka použitá pro omegy B, je převodovka GM a je v americe ve spoustě aut. Mimo jiné i v Cadilac Catera, což je vlastně omega,která se vyráběla v americe. V evropě měly tuhle převodovku v BMW, ale nevim přesně, která to byla série.

To co píše alan.nero, tak ber bez urážky jeho osoby jako výkřik do tmy, evidentně toho o automatech moc neví, páč ty kolca, jak se tam mají vymezovat ty vůle, tak těch je v týhle převodovce fakt poskromu. Celý vnitřek převodovky se (hodně zjednodušeně) skládá z jedný hřídele, na který jsou nasazený 4 spojkový koše s lamelama (jestli si někdy vyděl spjku z motorky, tak je to skoro stejný, akorát jsou tam 4), sory kecam těch spojek je tam 5 + pásová brzda, která zastavuje celej koš a někde mezi těma spojkama jsou reduktory, ve kterých jsou sice ty kolca, ale s těma problém nebejvá, a ceý to ovládá rozvaděč plnej hejblátek, kterej je přišroubovanej zespoda a je vlastně utopenej v oleji ve vaně a poslední věc vlastně první je hydrodinamický měnič, kterej nahrazuje spojku u manuálu a přenáší kroutící moment od motoru na převodovku. Je to vlastně taková turbína, ale to je taky na delší psaní. O přísadách do AP vim jen od jednoho výrobce, ale nevim, jestli bych to použil. To je na delší diskuzi.¨

A ještě pro rendise, vůbec o tom nepřemejšlej a olej vyměň, výrobce sice píše náplň na životnost, ale nikdy nikde jsem se nedověděl, kolik kilometrů, nebo let ta životnost vlastně je. Vezmi to logicky, ta převodovka má nahoře odvětrání, tím se tam dostává vzduch a s tím samo i vzdušná vlhkost a ten olej de prostě doprdele. Když to chladne, tak se na stěnách sráží vlhkost a to vlastně nemusim popisovat, další věc jsou tam třecí spojky, to znamená, že dochází k otěrům obložka a olej se zasírá, a je tam taky filtr, ten vyměň taky, kdyžtak písni, popíšu ti jak na to a dam kontakt, kde objednáš těsnění pod vanu a filtr. A poslední logickej úsudek, proč myslíš, že se má vyměnit olej v motoru po dvou letech, ikdyž máš jen půlku kilometrů intervalu výměny? Protože ten olej oxiduje vzdušnou vlhkostí, prostě je v prdeli. A tak je to z každym olejem, takzvaně na životnost vozidla. ¨

Mimochodem nejpozději do 14ti dnů budu mít jeden automat na ponku, můžu dát fotky, jak to vevnitř vypadá, jestli má teda někdo zájem.

2010-09-06 13:50:21

Znamy ma Omegu 2.5i automat ve vybornem stavu, temer od novoty, pravidelny servis Opel. A stejne mu to nepomohlo automat sel ke dnu. Oprava cca. 60tis. za repas. Ja osobne, jedine manual tak mas vuz pevne pod kontrolou, automat si dela co chce a v zime takove auto muzes nechat v garazi, rychleji se dostanes MHD. To uz nemluvim o tom ze u manualu vymnenis olej max. spojku a frcis dal, u automatu potrebujes lec-kdy kouzelnika aby jses snim domluvil. Ale sto lidi sto chuti Ja bych si automat v zivote nekoupil, pripadal bych si jako polovicni ridic.

2010-09-06 16:56:00

Vector. co je to za nesmysl že automat mužeš v zimě nechat v garaži ? 6 let jezdim jenom s automatama a v zimě nikdy žadnej problem a i u automatu maš auto pod kontrolou režimy S, vločka, 321 tam nejsou jen pro efekt ale při spravne používání je jizda o hodně komfortnější než s manualem. A pokud jezdil do opela tak tu cenu chapu protože opel jako takovej automaty neopravuje ale maji smluvni vztah s firmou v kojetíně u přerova případně mění kus za kus takže pak ta cena je takovej nesmysl. To je to samé jako když bys to tam dovezl na rozvody mě na omegu 3.2 V6 řekli za rozvody po 30%ni slevě na dily a 15% slevě na praci za rozvody 15 000,- ale přitom sada apumpa od SKF vyjde na 6 tis a prace 2,5 tis a takhle to je se vším.

Jinak automat za mě ano pokud se pravidelně kontroluje olej a dolívá (nikdy nemění), měni filtr a člověk se k te převodovce chová jak má není důvod aby odešla a vydrži pomalu dyl než auto samotné. Co se týká spotřeby tak platilo dřív že žrali víc ale u omeg 2.5 v6 a vyše už je spotřeba srovnatelná mnohdy menší a celkově od nějakyho roku 1997 už automaty nejsou žádné žravé bestie. Pouze český človíček se k tomu neumí pořádně chovat takže si mysli že zařadi D a jezděj a nic neřeší a pak to samozřejmě odejde a žere idealně pokud ho nenecha pořádně zahřát a hned tomu naloží. Samozřejmě automat neni bezchybnej takže se vysypat někdy muže unavou materialu ale to je minimum připadů hlavni duvod proč se vysype je že se nekontroluje idealně každou druhou vyměnu oleje nechat zkontrolovat olej, filtr, prusaky mnohdy stači aby trochu sakl a pomalu ale jistě odejde byt oprava toho prusaku by stala třeba 1500,- a servisů na automaty je dneska hodně navíc v době kdy je ebay a opdoobne servery česky není problém koupit z USA sadu na repas kde je cena kolem 10tis + prace což často odpovídá ceně spojkove sady na octavku takže vyhody manualu se vytrácí.

2010-09-06 18:15:17

Petas 480: Diky, kazda rada dobra. Ten popis vnitrnosti prevodovky je dost podrobnej a pro me asi celkem zbytrecnej, nicmene jsem z toho pochopil ze manual asi je technicky min narocnej na pochopeni a udrzbu . Fotky pro me netreba posilat, stejne bych si s timdle nevedel rady.

Jak pise pozdeji Paczqo, je to mozny na eBay kolem 10k nechat dovezt z USA - to uz jsem slysel z vice stran. Pry k tomu davaji i navod pro debily, ze si to udajen i "laik" zvladne vymenit sam. Takze kdyby to znamenalo, ze nejdrazsi co na automatu muze bejt je za 10, tak bych do toho asi sel. Ale vypada to, ze proste ten aut. je de facto o moznej problem na aute navic .

Asi to vubec nejdulezitejsi co je, je vybrat ten spravnej kousek: to je asi dalsi, nad cim se budu muset zamyslet, jak na to? Teoreticky kdyz najdu mechanika, kterej se se mnou pujde podivat na moji vytipovanou Omegu a nebude se mu zdat, popr. bude se mu zdat ale diagnostika ukaze problemy, kterejch se budu bat, znamena to ze musim hledat dal a znovu to same. Todle ale parkrat udelam a tech 5Ok co mam na auto necham mechanikovi a v servisu za diagnostiku... Co byste mi teda poradili co se tyka tohoto?

Diky vsem,

M.

2010-09-06 18:50:35

Co se tyka automatu jed tam sam projed to pokud pujde paka hladce a nebudeš ji muset z P doslova vyrvat, nebude to řadit škubaně prostě by to mělo řadit jen s jemnym pocitem přeřazení, kick down bude fungovat dobře a celkově se bude převodovka chovat uspořadaně tak je to znamka že by mohla byt oka pakam cenu pozvat si na to mechanika.

Jinak u těch sad je skutečně navod pro debily znamej takhle opravoval automat u chryslera grand voygeru z roku 1992 a i když nikdy předtim utomat neopravoval opravil to bez problémůa aten automat ma dneska už natočeno dalšich 160tis a šlape jak hodinky.

btw: pokud maš na omegu 50tis a nic vic možna bych si rozmyslel zda chci omegu proože minimalně po koupi bych udělal filtry, kapaliny a pokud nebudou fakturou doložený tak i rozvody a tam už seš tak za dalšich 10tis.

2010-09-06 22:00:41

Automat je jen o pohodli a tim jeho plus skoncilo. Spotreba vyssi, naklady vyssi, akcelerace pomalejsi. Ale jak uz jsem rekl sto lidi sto chuti Jsem proste sportovne zalozeny a automat je pro me o nicem, nezazivny!! A o tom jak se jezdi s automatem a manualem v zime se snad bavit nemusime, jestli ten starsi automat vubec zaradi

2010-09-06 22:11:18

Vector: zrovna automat v omeze je dobrej a zařadi krasně ja mam omegy od roku 2004 a rok co rok s nima jezdim do hor jezdil jsem do alp a tater to jsem měl 2.0 16v ročnik 1994, ted mam od roku 2008 omegu caravan 3.2 V6 rok 2001 už 2 roky každou zimu jezdim tydně do krkonoš nikdy jsems omegou nezapadl tak aby mě musel kdokoiliv tlačit nebo vytahovat vždy spravnou volbou rychl stupně a zapnuti zimniho režimu jsem se z toho dostal. A vyšši spotřeba ? mimo město v zimě do 9.5 litru a město 12 mam pořad zaplej vyhřev sedaček, topeni atd přes leto kolem 8.5 - 9 dálky a město za 10,3 - 11l a nejezdim jako šnek takže na ten obsah dobra spotřeba.

Co se tyka servisu tak mě každych 30tis km vyjde kontrola oleje a vyměna filtru na 300,- a jinak nic pouze u te 2.0 16v mi zazlobil sakl olej u kardanu a cukala a skakala do nouzaku oprava za 1600,- jinak nic a najezdil jsem na ni 80tis km a na současne mam od doby co jsem ji koupil natočeno už 65tis km.

A jak jsem psal opravna sada stoji 10tis nova značkova přes ebay což dneska stoji na většinu aut spojkova sada takže naklady jsou vyrovnane něco jineho je pokud je člověk dobytek nenecha to ohřat a drti to za studena pak když mu rupne špajzka tak prachy za to dal ale to už je na chorem mozku majitele a ne na nekvalitě automatů.

2010-09-06 23:20:14

Takže pro info převodovky v omegach jsou GM 4L30E (AR25, AR35) a zde odkaz na jednu opravnou sadu pro přiklad http://cgi.ebay.com/ebaym...uckQ5fPartsQ5fAccessories

v přepočtu cca 6300,- + doprava

2010-09-07 12:23:15

Tak co se tyka sportovni jizdy: neni mi cizi prohnat auto 180 na nejake delsi dalnicni jizde, to ale s automatem jde uplne stejne dobre jako s manualem. Taky mi neni cizi protahnout kamaradovyho Outbacka 2.5i 4WD serpentinama ze skripou kola , ale popravde receno to nemam za potrebi. Sportovni jizda je fajn, ale popravde na silnici se moc nehodi, jak uz tu bylo receno...

Diky za odkaz na tu sadu, ale jeden dotaz k tomu. Ma nekdo zkusenost, na kolik vyjde to postovny a CLO k tomu? To by jeste celkem zajimave mohlo zmenit tu cenu, ale pres tech 10 by to snad prelizt nemuselo...

A jeste jeden dotaz: kick down je jestli tomu spravne rozumim podrazeni? Tzn. spravne fungujici kick down je kdyz slapnu na plyn tak to podradi?

2010-09-07 12:37:23

Co mam info tak o pry prodava nějaka firma z ostravy přimo v čr ale jinak dkyž jsem kupoval opřed 2,5 rokama na toho grand voyagera tak po dohodě s prodejcem uvelmenši cenu takže clo a dan vyšlo tenkrat na nějakych 2600,-.

Kick down: je když sešlapneš plyn na podlahu automat si podřadi o stupeń niž a auto naplno zatahne.

2010-09-07 12:42:52

ted jsem koukal že s tam mužeš nechat vypočitat dopravu do ruznych zemi a do čr to vychazi 106$ - 2014,- kč

2010-09-07 12:53:43

doprava estre nemusi bejt to samy jako doprava a clo, ale snad jo. jestli je to za 2k tak je to uplna parada

A NEBUDE TADY TREBA NEKDO VYHLEDOVE NEJAKOU TU OMEGU PRODAVAT, POPRIPADE NEVITE O NEKOM? nechce se mi do bazaru, kterej spolkne 15litru a me z toho voproti soukromnikovi neplyne skoro zadna vyhoda....

2010-09-07 15:07:39

T co clo bude navic ale je to na domluviš s prodejcem když se domluviš aby uvaděl hodnotu baliku do 150EUR v přepočtu aktualnuiho kurzu tak se clu vyhneš. ja to tak dělam běžně když si objednavam věci na RC modely z HongKongu posilaji mi baik kterej mě třeba stal 240 Eur ale uvaději cenu 120 EUR a neplatim clo samozřejmě pokud je to nějakej velkej balik tak se to blbe obchazi ale ta sada na repasi převodovky je celkem mala krabička takže to řešit nebudou.

2010-10-13 18:51:46

Petas480 mohl bys mi poslal ty fotky toho automatu v rozebraném stavu na email 911felda@seznam.cz Předem dík... i jiní mi mohou poslat fotky... Dále bych potřeboval poradit jak nejlíp odzkoušet omegu v automatu abych se nenapálil při koupi-nějaké fígle co odhalí že je načatý...


Odpovědět