Fórum - Téma


Automat v MV6 3.0 benzin


Fórum Omega B Automat v MV6 3.0 benzin

Informace o modelu: Opel Omega B



2016-06-30 11:03:00

Ahoj kluci, po pul hodinovém hledání topicu, jak šlape automat v MV6 nebo řazeni 1,2,3 a podobně, tak jsem to zvdal. Zadal jsem do vyhledavače MV6 automat a podobný věci, ni moc jsem se nedočetl. Něco o spotřebě, a že po vyměně oleje v prevodovce, či výměně váhy vzduchu na druhovyrobu auto nejede jak má atd... Ptám e tedy majitelu jak MV6 tak TDS motoru co to maji v automatu. Na zkušenosti jak se s tim jezdí, co tlačitko sport(zim a řazení samostaných 1.2.3 rychlostí. Děkuji za jakekoliv odpovědi. :))

2016-06-30 11:13:22

:D a co o tom potřebuješ vědět?

Režim sport ti drží motor ve vyšších otáčkách a řadí hodně vysoko. Naopak zimní režim, který se používá v podstatě jen na problematické rozjezdy na sněhu rovnou řadí třetí stupeň a nepřenáší na kola při rozjezdu tolik síly, takže rozjezd je mnohem pomalejší a plynulejší.

Řazení rychlostí 1,2,3 funguje tak, že když zvolíš třeba "3", auto pak řadí pouze do 3, tedy i první a druhý stupeň. Není to přímé zařazení stupně, ale omezení nejvyššího. Jediný rozumný důvod použití je asi brzdění motorem, tedy záměrné podřazování. Tzn. že tento automat nemá možnost manuálního řazení stupňů (k čemu taky?).

Výměna oleje a filtru v AT se dá zvládnout i svépomocí, o tom jsou tu diskuse. Výměna se naopak doporučuje. Pokud po ní auto nejede jak má, tak je s převodovkou něco špatně a problém je jinde.

Pokud nemáš s AT zkušenosti, jen zdůrazním, že to není manuál a ani manuálu podobné. Takže žádné vyřazování do N na křižovatkách a podobně, D se zařadí při výjezdu a vyřadí se až po zaparkování v cíli jízdy. Převodovka je na to stavěná (pokud někde 5 minut nestojíš, pochopitelně, pak je lepší vyřadit). Pozice P není určená k tomu aby na ní viselo dvoutunové auto, takže v kopci vždy používat ručku a pak teprve auto zajistit na P. To jsou takové základní pravidla.

2016-06-30 11:35:16

Není důvod se mi vysmívat, a ptát se znovu na položenou otázku. Automat znám ale ne 4 stupnový v opelu, rozumis? Skoro v kazdem automatu jde radit jednotlivě. Ptal jsem se i na to jestli s tim automatem jde i trošku zablbnout. A na co taky použivani jednotlivého řazení 1.2.3 no přece na to blbnutí. Nebo rychlé rozjezdy. Ale to je fuk, díky za info i pres to bych do toho automatu šel.

2016-06-30 11:40:47

Promiň, nevysmívám se, tak jsem to opravdu nemyslel :) Samozřejmě na blbnutí je to asi fajn. Já jen, že většina lidí zvyklých na manuál mají pořád potřebu řadit či jinak do toho procesu zasahovat.

Proto vždycky říkám ať nechají automat pracovat a časem zjistí, že nic jinýho než "PRND" k běžné jízdě vůbec nepotřebují.

2016-06-30 14:53:08

Mám MV6 v automatu a automat řadí fajn. Sice nemá tak rychlé přeřazení jako automaty v dnešní době, ale je v pohodě. I blbnout se s tím dá taky

2016-06-30 22:31:24

Mam 2,5 DTI 2002 s automatem asi už 7 let. Musím říct, že za mlada bych automat nebral, ovšem nyní už si neumím představit, že bych ho neměl. Asi je to individuální, jak kdo co preferuje. Pro mě ve vyšším věku je to opravdu pohodlí nemuset řadit. Automat vůbec necítím když řadí a to i když občas sešlápnu plyn nadoraz, abych spaliny vyčistil - je prostě perfektní. Potvrzuji, co zde napsal Jakub, řadit jen při rozjezdu a dojezdu. Řazení 1,2,3 používat jen např. na horách při brzdění motorem, jinak nemá smysl. Mám jen problém, zda tam vyměnit ten olej/kapalinu nebo co to je. Názory jsou měnit po 60tis a nebo vůbec, původní nápln je prý nejlepší a tak do toho nesahat............tak fakt nevím.

vlastta  
vlastimil
2016-06-30 22:57:45

636787: jenze ty mas 2.5DTI a tam uz je 5kvalt - a to je neco malinko jinyho.ja jezdil oboji (4q u TDS) ale na 4q bych si nezvyknul.naopak 5q byl super..... nicmene manual je manual

2016-07-01 15:10:59

vlastta: zvykneš si ale né uplně třebas za 4 to zařadí až po dosažení 80km/h dřív to tam nedostaneš tak že se stím člověk musí naučit jinak je spotřeba uplně někde jinde jinak na to blbnutí to zas extrémně není jelikož od manuálu ten 4 rychlostní automat 1.stupeň jde do 90km/h 2.stupeň do 160km/h 3.stupeň 210km/h a 4.stupeň omezovač 250-260 km/h a u manuálu 5.rychlostního je to jinač spřevodované a na to blbnuti za 1 či 2 je to lepší. jinak spotřeba se dá udělat dálka i na 8,5 L/100Km http://www.club-opel.com/...9_img-20160521-230539.jpg

http://www.club-opel.com/...9_img-20160521-230554.jpg jinak pruměr mam okolo 10-11L/100Km a to nedělám vyhlídkové jízdy jen se stím človek musí naučit hold s manuálem jsem mohl ject na 5ku i 30 Km/h nebo 250.to bylo fajn ale asi bych hned nemenil uvidíme za pár let pokud se ta převodovka ne vy

2016-07-01 18:24:12

Jo, bude to, jak píše Tomáš, je potřeba se s tím naučit jezdit. AT jsem nikdy neměl a netoužím po něm. Jednou jsem se s ním svezl v kamarádovo tehdejším Chrysleru New Yorker(u) 3.5 V6 (taky 4Q) a nijak mě to neoslovilo, ale nikdy neříkej nikdy. Mám pár kamarádů s automatem a všichni říkají, že jakmile si na to zvykneš, nechceš už nic jiného. Ale na "blbnutí" je pořád lepčí klasický manuál.

2016-07-02 11:18:55

Mě u MV6 AT hodí 4ku i v 60ce když jedu klidnou jízdu. Ale po městě to většinou řadí jenom 2ku a 3ku. Blbnout se s tím dá, ale ne tolik jako s fofrklackem. Ten automat je hlavně super do města v kolonách. Hodíš ruku z okna a jenom pouštíš brzdu. Nemusíš každých 10 metrů řadit za 1 a zase neutrál. Ale to je věc názoru. Když chci pohodlí, tak sednu do Omegy s automatem a když se mi chce víc blbnout, tak sednu do Mercedesu s manuálem. To je pro mě ideální kombinace mít jedno auto manuál a druhé automat.

2016-07-03 12:31:46

To řazení jednotlivých stupňů je dobré i při jízdě do kopce, aby to pořád nepřemýšlelo jestli dát trojku nebo čtverku, párkrát jsem to už využil.

Jinak na krátké trasy se připrav na spotřebu 11 litrů pokud to rád protáhneš.

Já teď jezdím každý víkend Německo, cca 250km okresky 600km dálnice, na okreskách cca 110-130kmh dálnice 130-150kmh, tři lidi plnej kufr a mám to za 8,3 l/100km.

Takže na dálky je to celkem úsporný, na to jakej to je kočár

2016-07-03 20:48:43

kadl.kodl: ahoj tak po výměně obouh středovejch a koncového výfuku dnes jsem to jel project a máš pravdu už mi to řadí tu 4 taky kolem 55-60km/h a né jako předtím v 80km/h.


Odpovědět