Fórum - Téma


Automat 2.5 TD a seklé turbo - co kdyby...?


Fórum Omega B Automat 2.5 TD a seklé turbo - co kdyby...?

Informace o modelu: Opel Omega B


1  2  3

2013-03-07 23:45:58

Ještě bych s dovolením doplnil že šikovný mechanik by mohl nainstalovat na sání takzvanou chcíp klapku z motoru třeba 2,5TDI u VW Transporter. Ta má velký průměr (možná až moc), je podtalková a mohl by napojit elektroventil na podtlak- které se válejí všude- tak že po vypnutí klíčku by pustil podtlak do chcíp klapky a ta zavře potrubí do motoru. Ve většině případů by měla pomoct a mají ji snad všechny TDI auta VW, Škoda, Audi, Seat,.... To by si bylo nejjednodušší a nejrychlejší řešení.

Ono když motor bude mít NEJEN 5000ot ale víc (5000ot je elektronický omezovač na palivo který by jaksi nebyl funkční a motor by točil daleko víc) tak tlak v hadici od turba bude klidně okolo 2 bar a to by se ta hadice asi nezmáčkla A než by paní otevřela kapotu, bylo by stejnak po motoru.

Je to jak píšete, je malá pravděpodobnost že se to stane, ale pokud se na to připravit, tak chcípklapku a pokud by to náhodou ani ta nestihla zachránit tak už nic. A je to i nejbezpečnější řešení co se týká případného úrazu u takto rozzuřeného motoru (praskne řemen, praskne hadice, něco uletí,...)

Pokud chcete, zítra vám tu klapku můžu vyfotit, zrovna ji mám vyndanou z auta Je to součást EGR ventilu který by u vás zůstal nevyužitý, ale to je jedno. Dala by se sehnat na vrakovišti a ten elektroventil také. Zapojení elektro je pak velice primitivní

A na firmu zabývající se opravou turb apod bych také volil jedině turbosport.cz a žádnou jinou

Adminům se omlouvám že sem zas tahám VW ale myslím že na tento dotaz je to vhodné řešení

2013-03-08 06:47:31

kawa: jj s těma otáčkama máš pravdu.. Jako prevence je klapka dobrá věc.

2013-03-08 09:48:59

Dawe, já ti slíbil ty videa vlastně Úplně se mi to vykouřilo z hlavy Teď ale řeším údržbu Téčka a mám to tak na týden a do toho práce co už jsem slíbil Potřeboval bych se naklonovat...

Mimochodem s tím turbem se mi to stalo na Omeze 2,0DTI - na čtyřku, manuál, sešlápl jsem jí a po chvilce si říkám jak to krásně jede, za mnou kouře jak lokomotivy, tak ji držím dál až přichází serpentýny a já na tacho 160, pustím plyn a ono to jede dál, vypnu klíček a jede to dál, tak jsem zastavil přes kvalt Ale že jsem se bál to pak natočit Pohoda, ale i přesto že to nešlo přes 5000ot, ale bylo to jen v tahu, tak se propálily dva ventily

Nejhorší na tom bylo že to nemělo žádný příznak, kouř, nic a to turbo které to udělalo jezdí dodnes na tom vyměněném motoru. Je pravda že má vůli jak prase, ale zatím neškodí, teď už bych to udusil okamžitě a nic by se nestalo...

Ještě by se mělo dodat že při klidné jízdě by se to asi nestalo. Většinou se to stane když tomu někdo stojí na krku a nejlépe v otáčkách

2013-03-08 23:24:11

Asi blbost ale co když vezmu hadr a ucpu vejfuk

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-03-08 23:42:30

Taky by mě to zajímalo, jestli by ucpání výfuku bylo něco platný??

2013-03-09 09:39:50

No řekni někomu ať si sedne do auta a motor vytočí na 3500ot a ty jdi a zkus ho ucpat... A tamvtom případě bude mít třeba 7000ot a turbo bude plně nafouknuté, vzduch z výfuku bude smažící, né vařící... Nemáš šanci, ani čas- Ale ty máš manuál, takže ty zastavíš přes kvatl, dáš tam třeba trojku a prostě šlápneš na brzdu až motor udusíš zastavením auta - nejrychlejší věc. Kdybys nechal neutrál, tak než zastavíš, vystoupíš a najdeš hadr... Máš na hadry motor

2013-03-09 10:39:41

Mně se ještě na áčkovým dualramu kdysi stalo, když mi odcházel (bortil se zevnitř) zadní tlumič, že se jednou, zrovna při předjíždění, kurňa!, zrazu ucpal. Motor se na vteřinu jakoby zarazil, pak rána a oblak prachu a rzi za mnou a auto vyrazilo jako kuna! Bylo to na trojku tak kolem 4500 ot. a po dojetí jsem zjistil, že je tlumič na dvou místech rozpertlovanej... Tož si myslím, že ucpání výfuku by spíš nepomohlo, jedině by tlumiče musely být nové a kvalitní, u vetšího motoru si ty plyny nějakou cestičku najdou...

bad64  
2013-03-09 11:26:40

Colommbo: Tak já také dodám kdysi jsem měl volvo 440GTL jel jsem na šumavu a cestou mi auto přestalo jet jako když mne nekdo drží u Jílového kdo to tam zná jak jsou ty serpentyny směrem Jílové-ŠTĚCHOVICE JSEM MUSEL ZASTAVIT A Z VÝFUKU MI COSI VYSELO TAK JSEM ZAČAL TAHAT.byla to vata t posledního tlumiče bylo ji tak na plný pytel.Pak jsem nastartobal a jak píše Colommbo ozvala se rána dým cosi vyletělo a auto jelo zase dál.Po dojetí na šumavu jsem zase tahal za sebou vatu tak jsem vyndal co šlo a narval do tlumiče trubku do které jsem vyvrtal díry a jezdil jsem na to ještě rok a půl.

2013-03-09 11:30:33

Omlouvám se, ale už musím: Jízda má být radost a ne stres. Ω TD jsem měl, ale nikdy jsem neřešil, zda odejde turbo, upadne kolo, přestanou fungovat brzdy, spadne na mne meteorit,..... To bych asi ani nemohl vyjet z garáže (výjezd je z kopce, co kdyby ty brzdy...) KatFi: Uklidni se (toho mechanika moc nechápu - těch motorů zesnulých na turbo asi viděl stovky...), dej si do auta velký ostrý nůž na přeříznutí hadice sání (někam na bezpečné místo - při havárii je vše v kabině potenciálně smrtící!!), a užívej si jízdu.

bad64  
2013-03-09 11:31:38

Rob2:

2013-03-09 14:33:24

Rob: Sice Ok žes ji uklidnil, já ji taky nestraším... Ale pokud jsi to nezažil chápu tě. Pokud jsi to zažil, musíš vědět že nemá nejmenčí šanci zachránit motor tím že přeřízne hadici. myslíš že ten motor to vydrží 30sec? 1min? Ani za boha Jasně, je fakt malá pravděpodobnost že se jí to stane. Ale pokud se ptá: Co když? tak tohle není odpověď Odpověď je že jí pomůže jedině chcípklapka a nebo nic (když už by se proti tomu chtěla vážně pojistit) Ale v tomhle případě bych tedy radši jezdil a nic neřešil

2013-03-09 14:48:45

kawa: Tys to zažil...?

2013-03-09 17:31:06

kawa: Rozumím. a) Záleží na tom, kolik oleje si motor začne "cucat". b) Přece někomu předem vyděšenému (KatFi promiň!) nebudu říkat/psát, že se motor (za předpokladu dostatku oleje jako paliva) velmi pravděpodobně rozletí dřív, než otevře kapotu. K určitým okolnostem života přistupuji realisticky - pokud to má přijít, tak to přijde. Vem to tak, že spousta dílů na autě může mít, a asi i má, vnitřní vadu. Vzduchové bubliny v odlitku, mikrotrhliny, špatné složení slitiny.... A řeší to někdo? Necháš si zrentgenovat všechny životně důležité uzly? Asi ne. Prostě věříš, že je vše v pořádku. Nezabýváš se tím. Za sebe: Pokud sedím v letadle x set metrů nad zemí, tak si užívám let. Neřeším, že mi může vysadit motor a budu mít problém to někam posadit. A vůbec: Víš, proč je létání bezpečnější, než potápění? Protože nahoře ještě nikdy žádný pilot nezůstal! A tak to beru.

PS: Chtěl jsem pouze uklidnit nastolený stav. Myslím, že je víc havárií, než motorů zesnulých na turbo. A přesto jezdíme a neřešíme.

2013-03-09 17:40:40

Tak pánové jako debil jsem dělal pokus,na svém autě tovární zn.Peugeot 106 1.5D,brácha vytočil motor do 3tis víc ne musím ho ještě prodat a já jako zručný hooovado jsem šel ucpat vejfuk to že jsem byl zasranej jak prase pominu,tlak udržíte zhruba 1min do té doby se motor začal divně chovat hádat a pod...poté ze strachu jsem pokus vzdal.Tudy cesta nevede

2013-03-09 17:40:45

Rob2: Nemá to cenu nijak dopodrobna rozebírat, znám to jen "z filmu" a tam to vždycky trvalo opravdu dost dlouho na to, aby se stačil vykonat aspoň pokus o nějakou záchrannou knife-mission... A máš naprostou pravdu - normální (nenormální to mívají, ale chodí s tím po doktorech...) člověk nemůže bez ustání myslet na to, co by se mohlo přihodit, to by ten život stál za pendrek...

2013-03-09 17:47:02

Colommbo: Tady je nějakej šotek blbnu vlákna pak to zmizí dělám to já nebo ty

Edit: Tamto jsem smáznul já, Cyrilku... Col.

2013-03-09 18:35:51

Já tohle zažil, ale u závodního motoru na kamion. Měli sme ho na testování na stolici. A je pravda ze ani odpojení paliva nepomohlo. Motor šel do takovejch otáček, že sme všichni zdrhli za roh a pozorovali co bude. Zastavilo se to samo potom co z bloku vypochodovala ojnice ven. To byla mrda

2013-03-09 23:46:34

Colommbo: Ano já to zažil, a ani díky manuálu jsem motor nezachránil Je to napsané v tomhle vlákně

A motor se mi nepřetočil, měl jsem kvalt, jen ten tah a ten olej propálil dva ventily a roztavil povrch jednoho pístu... Trvalo to celé tak 10-15sec... Ale musím říct že to jelo jako by mě někdo tlačil Nejdřív jsem podezříval vstřik, ale to by reagoval klíček, plyn atd...

Cyril, vidíš to, to bylo jen 3000ot na dieselu bez turba a jen na 1,5 obsahu Tak si to znásob a máš Omu 2,5TD Já taky nikoho nechci strašit ani to neřeším u sebe (kor teď u VW kde jsou ty chcíp klapky ) ale odpovídám na dotaz.

Až si to přečtě někdo jiný a někdo další a další, tak by tu asi dle mého měla být napsaná pravdivá odpověď...

A je to tak, záleží kolik si nasaje. Mě si nasál málo a tak běžel na 170% výkonu a stejně odešel. Kdyby si nasál víc, často se ohnou ojnice díky množství oleje ve válci, který se nedá stlačit do komprese

A stalo se to i bráchovo bývalé přítelkyni na motoru 1,8t Nissan - motor KO

Jasně že se to nestává často, já nevím, plácnu, jezdí v ČR 1 000 000 aut s turbem a stane (lo) se to 10 000 z nich.

U passata jsem tomu předešel díky tomu že to najednou začalo kouřit modře (nebyl kat, takže to hned bylo vidět) a už jsem s tím skoro nejezdil (asi 20km?) netočil jsem to, nic. A šup tam s novým turbem Kdybych na to kašlal, snad by mě zachránila klapka

Shrnul bych to tak jak jsem to shnrul předtím - KatFi - neřešte to a jezděte A nebo si nechte pro klid v duši namontovat klapku na sání... Ptala jste se: Co kdyby? Tak tady je odpověď. Určitě ale neotvírejte kapotu a nepřibližujte se k takovému motoru. Stejně by jste to 100% nestihla... Nechci Vás urazit, ale ani já bych to nestihl, ani žádný z kolegů tady. Je to nereálné... Možná si to někdo nedovede představit, ale je to tak.

Jen pro hodně hrubé srovnání: dejte Neutrál, a sešlápněte plný plyn. Kolik sec trvá než se motor zastaví v 5000ot na omezovači? tak 1,5-2sec? Tak, potom za prvé NENÍ žádný omezovač, takže motor letí dál do otáček, nevím co dovolí z fyzikálních zákonů konstrukce motoru, ale těch 7000ot je asi takové minimum- (6500ot nafty točí při úpravách a jedou na regulované palivo ) a k tomu si připočtěte že na ten olej to má větší výkon, a o hodně (žádný laciný chiptuning, ale drastická úprava tedy je v těch otáčkách ani nemrknete

Dávka paliva na jeden střik je snad tuším v plné záteži okolo 80mg (dle auta a případné úpravy). Když už začně pouštět olej, je to prostě víc

Nechci se tady hádat ani dělat chytrého, ani nic podobného... Vše v dobrém úmyslu

Přeji příjemný večer všem


Odpovědět

1  2  3