Fórum - Téma


Autobaterie


Fórum Astra G Autobaterie

Informace o modelu: Opel Astra G

Diskuze o vozidlu

2004 Astra G 1.6

1 fotek  |  38 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 150 Nm (111 ft/lb) při 3600 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 598 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Z16XE.


1  2

2016-09-05 15:51:49

lachtan: Neřeš to, tohle dělalo snad každé auto, které jsem měl možnost si změřit. Včetně mojí VB, VC a i BMW E36. Co se výdrže baterie týká, tak právě ty zmiňované Varty, mi přijdou už posledních pár let zpátky, jako sračka za dost velké peníze, protože výdrž 3-4 roky u všech možných aut, není moc. Banner ve stejné cenové relaci vydrží víc.

2016-09-05 18:04:03

ondra01: Novou Vartu Silver Dynamic 74Ah 750A (pravda, za cca 3tis.Kč) jsem vložil do své Omči v květnu 2009, tedy letos ji čeká v pořadí osmá zima. Za celé ty roky jsem ji asi čtyřikrát preventivně připojil na nabíječku s rekondičním programem, startuje naprosto spolehlivě v létě v zimě, vždy na první pokus. Osobně tedy nemohu proti Vartám napsat ani Ň, na druhou stranu v autě to není jen o akumulátoru, ale, a to asi hlavně, o kondici dobíjecí soustavy...

Ještě perlička: při koupi byla v Omeze taky Varta, Blue Dynamic 72Ah a je pravda, že přes pět dnů stání neudržela kapacitu, proto jsem ji měnil. Bylo mi ale líto ji vyhodit, tož jsem obdaroval kamaráda, který ji vložil do svého Citroena ZX 1.9D. A protože s autem jezdí každodenně, funguje mu Varta bez problémů dodnes (motor mu ale taky startuje na první dobrou, žádné dlouhé motání)...

2016-09-05 23:13:39

colommbo: Však ano...tenkrát. Ale počkej, kolik ti vydrží ta nová, až ta stávající v zimě klekne To už nebude 8 let.

Doma mám vždy alespoň jednu baterii volně loženou. Jednak ji používám jako zdroj 12V DC a pak v zimě se může hodit ke startování, někdy ji půjčuji do doby, než přijde nová a tak. Od loňska, kdy jsem kupoval novou, protože po 6 letech už stará Bannerka nedržela napětí, jsem koupil za 1000,- Vartu Blue Dynamic 68Ah ...cena dobrá, baterie téhož roku vyrobená s normální zárukou. Baterie, defakto po dvou necelých sezónách, je kaput a je zhruba na polovině kapacity co loni, když byla nová. Pravdou je, že je pravidelně namáhána na různé účely a nepravidelně nabíjena, což ji škodí, tak ani s nějak extra velkou výdrží nepočítám, ale po roce a půl? Kdyby nestála litr, tak bych byl i trošku nas... pak mám ještě jednu, koupenou chvíli potom, má za sebou to samé, značka Voltmaster - žádná extra, stála pár kaček a ta vydrží i dnes, to co loni. prostě mi přijde, že to Varta někde ošulila v rámci úspor. Vidím to i u jiných, 3-4 roky a baterie v čoudu...a samá Varta.

2016-09-06 09:18:08

ondra01: Áno! Automobilový akumulátor potřebuje ke spokojenému životu pokud možno pravidelné cyklování (vybíjení/dobíjení) a není-li, je smutný a chřadne. Až se ten můj rozloučí, nebudu experimentovat a pořídím opět tutéž Vartu a určitě dám vědět.

2016-09-07 11:45:00

Zkopírováno z jiného vlákna, sem mi to přijde příhodnější, děkuju za pochopení!

chance http://www.club-opel.com/...ember_detail.php?id=22789

6 příspěvků

2016-09-07 11:11:52 (30 minut, 8 sekund)

Mne zase odišla Varta baterka od výroby auta. Po 5 rokoch. Zdá sa mi to málo, napriek tomu, že som pravidelne dobíjal, chodil na dlhšie trate a všetky tie rozsviecujúce serepetičky pri naštartovaní a opustení auta som mal vypnuté.

2016-09-10 13:53:23

Měření.

Samozřejmě mě to nedalo a dnes jsem tedy měřil, jak je to s tím dobíjecím napětím.

Měřil jsem u stojícího auta, při různých otáčkách a při vyp. a zap. světlech.

Z= zás.zapalovače,B= svorky baterie.

Z 14,2V - B 14,4V

Z 13,7V - B 14,1V

Z 13,6V - B 13,9V

Kde se na tom 1,5m drátu napětí ztratí, mě rozum nebere, ale je to tak. Předpokládám, že rozdíly U budou různé po celém autě. Pro mě je podstatné , že baterka je dobíjena správně a nižší U na spotřebičích je dobré, aspoň např. žárovky déle vydrží.

Vodiče jsou evidentně dimenzovány na max. bez rezervy a navíc pouze lisované spoje.

Pokud si dobře pamatuji, u mé 120, která měla nepoměrně méně energeticky náročnou soustavu, byly všechny dráty min.kolem prům. 2mm a víc.

Samozřejmě nevím, jak U mžikově kolísá a jak je vyhlazené, ale to už bych se vtom opravdu patlal moc.

Před nějakou dobou, jsem četl článek, ohledně autobaterií, a tam se ten odborník vyjadřoval,

že doporučuje do auta staršího 5 let, kupovat levnější baterky, protože elektroinstalace v autě je v tak špatném stavu, že nová baterie bude trpět a nevydrží.

Tímto všem děkuji a přeji co nejméně závad.


Odpovědět

1  2