Fórum - Téma


Autobaterie


Fórum Astra G Autobaterie

Informace o modelu: Opel Astra G

Diskuze o vozidlu

2004 Astra G 1.6

1 fotek  |  38 diskuzí

Výkon motoru 74 kW (101 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 150 Nm (111 ft/lb) při 3600 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 598 ccm (98 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Z16XE.


1  2

2016-04-27 16:23:50

Mám menší dotaz ve své astře G 1.6 16v 74Kw mám baterii 63 Ah a uvažuji o koupi nové silnější 74 Ah. Stane se cosi ??? splaní el. obvodu vypalení pojistek nebo tak něco ?

2016-04-27 17:14:32

Ah je kapacita baterie........ nic se nestane.

2016-04-27 18:13:21

tondislaw: Ano, jak píše Pavel, nic se nestane. Nicméně záleží trochu na tom, jaký je u motoru alternátor - nemá-li dostatečný výkon, nemusí být akumulátor dobíjen "do plna", což mu z dlouhodobého hlediska příliš nesvědčí...

2016-04-27 18:29:53

Melo by to mit silu i na 100 ah baterii

2016-09-05 07:39:16

Ahoj.

Mám dotaz, Astra 1,6. X16XEL. Byl jsem doteď celkem spokojen. Pořídil jsem si palubní voltmeter ( do zásuvky zapalovače). Je kontrolovaný, tolerance +-0,1V. Po nastartování mám 14,2 V, potom U klesá, až se zastaví kolem 13,5 V. To se mě zdá celkem málo, představoval bych si U kolem 14V ( mám dojem ,že mě málo dobíjí baterii). Máte nějaké zkušenosti ?

2016-09-05 07:58:20

To bych asi neresil :)

2016-09-05 08:01:54

pro přesnost si vezmi normální multimetr a změř napětí na svorkách akumulátoru při nastartovaném motoru. Tam bys oněch min 14V měl naměřit. Pokud ano, palubní voltmetr přeměřuje nebo se mu volty "ztratí" po cestě k zásuvce zapalovače.

Kopejda  
Michal Kopecký
2016-09-05 08:09:50

I 13,5V při rozsvícených světlech je dostatečné napětí pro to aby byl dobíjen akumulátor....

2016-09-05 09:01:27

Jezdím ještě i20 a tam drží U 14 V jako přibité. Mate mě, proč u mě napětí klesá. Současné bezúdrž. baterie CA+CA mají mít vyšší nabíjení. Odchází mě po 4 letech Varta Silver a mám právě pocit, že je to v důsledku nízkého dobíjení.

Mám info, že mohu mít alternator Delphi, ten má dávat přes 14V, nebo Bosch a ten má dávat asi 13,8V.

Mělo by být nabíjecí U konstantní ? Já bych řekl, že ano.

2016-09-05 09:25:37

lachtan: Nabíjecí napětí konstantní není a kdyby sis býval nepořídil tu pitomou věcičku, jezdil bys spokojeně dál...

2016-09-05 10:00:36

Colommbo, máš 100% pravdu, ráno jsem říkal to same. Nicméně jedu trasu Brno-Svitavy, nic nezapínám ani nevypínám. Mám denní svícení , takže tam spotřeba taky není. Ale palubní napětí mě vyklesá z 14,2 V na 13,5V. Proč ? Domnívám se, že alternator dodává konstantní U. Pochybuji, že by třeba ŘJ toto nějak upravovala. 13,5 V není pro nabíjení baterie nic moc.

2016-09-05 10:33:49

lachtan: Nejsu (auto)elektrikář, ale jednak nevím(e), odkud přesně se bere napětí v zásuvce zapalovače, a druhak 14,2V po nastartování jest prostě v pořádku. Pokud ti to nedá spát, máš dvě možnosti: uklidit měřidlo do šuplíku a spokojeně jezdit anebo kontaktovat opravdu spolehlivého fachmana v oboru.

2016-09-05 11:26:13

Collombo, lidsky máš samo pravdu. Chtěl jsem se ale dozvědět, zda má někdo z tohoto fóra, technické znalosti, co má alternator v uvedeném autě dávat. Možná by to zajímalo i ostatní.

2016-09-05 11:55:48

Kdyz sem nedavno delal elektro na autojerabech tak tam kolisalo napeti mezi 25-28V

Tohle fakt neres... Bude to delat na kazdem aute.

2016-09-05 12:08:45

lachtan: S jistou nadsázkou se tvrdívá, že přílišné pozorování čehokoli škodí.

2016-09-05 12:19:48

konstantní napětí bude pouze při stále zátěži. Pokud budeš mít proměnnou zátěž a měkký zdroj , napětí bude kolísat. Regulátor slouží pouze k limitaci horní a spodní meze , rozhodně tě nevykryje všechny špičky , to by měla zvládnou právě baterie , ale pouze taková co je 100% nabitá. Což prakticky nejde. Ono záleží kde si měřil , stačí pár desetin přechodového odporu na svorkách a už se tam ztrácí ampéry... (typicky uvnitř lisovaných svorek, kontaktech na nožových pojiskách ... )

mě se kolísání hodně spravilo po důkladném očištění alternátoru ( i uvnitř , přímo na můstku ). Jinak mi kolísá od 11,5 do 13,5V (v palubní síti) v závislosti na tom co vše je zapnuté a jak brzo je to po nastartování+žhavení. Přímo na svorkách baterie je to ale mnohem lepší.

2016-09-05 12:22:28

Jeden článek baterie pro 12V baterii auta má mít pokud je v pořádku 2,1V. Článků v baterii je 6ks. Celkem tedy 12.6V Krátce po vypnuti motoru může mit baterie auta i lehce nad 13V. Po pár minutách nebo cca 1/2 hodině by se mělo napětí ustálit někde mezi 12,6 - 12,8V taková baterie je v pořádku - co se napětí týká.

Alternátor má při běhu dávat od 13.8 po 14.2V může to být ještě +/- 0,2V takže krajní rozptyl je 13,6 až 14.4V. Hodnoty mimo už nejsou zcela v pořádku. Osobně by sem, ale 13,5V nijak neřešil. Do 13,2V by sem to nechal byt, meší hodnoty už sou zralé na servis alternátoru, zejména v zimním období. Jinak dalece horší je přebíjení - může docházet k doslova vaření elektrolytu v baterii a v extrémním případě k výbuchu baterie.

edit: tento popis je pro běžné zvýšené otáčky motoru, tedy ne na volnoběh.

2016-09-05 12:54:46

Breathlless a Biggest, díky za konečně věcné info. S tím co píšete souhlasím, jenom mě stale není jasné, proč mě palubní napětí na 100 km trase, klesne po cca 15 min. z 14.2 na uvedených 13,5 V.

Opakuji, nic nezapínám ani nevypínám, světla pouze denní svícení 30W + radio+ ventilator na 2.

Pochopil bych , kdyby šlo napětí opačně - nahoru ( baterka se po startu dobila).

Sledoval jsem I akceleraci 4000 - 5000 ot. Nahoru to nešlo. Jo a těch 14,2 to dává při vyjíždění z garáže, tzn. prakticky na volnoběh, tzn že alternator na to výkon má, ale potom to něco srazí dolů.

2016-09-05 12:58:04

breathlless: "Ono záleží kde si měřil..." - ano, proto jsem zmiňoval napojení zásuvky zapalovače do palubní sítě, k tomu další připojení "meřiče"...

biggest: Trvalé přebíjení může být likvidační nejen pro akumulátor, ale v důsledku i pro samotnou řídící jednotku motoru.

2016-09-05 14:04:37

lachtan: proč ti to klesne ? No bud jak se zahřeje alternátor o motor a někde se zvedne odpor nějakého kontaktu , nebo je závada přímo v altíku. Jinej důvod mě nenapadá. kdyby to dělali sahary , to by zas pokleslo jen na chvilku.

Změřit odpor ukostřovacího a plusového kabelu za studena/za tepla.


Odpovědět

1  2