Fórum - Téma


Auto nedrží otáčky, nyní nelze ani nastartovat


Fórum Vectra B Auto nedrží otáčky, nyní nelze ani nastartovat

Informace o modelu: Opel Vectra B

Diskuze o vozidlu

1998 Vectra B

20 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 4-válec, Řadový.



2013-12-12 21:19:16

Zdravím, mám Vectru B Benzín 2.0 16V, dříve mi klesaly otáčky, často při volnoběhu chcípalo, dnes už ho nenastartuji, respektive naskočí, ale hned zhasne. Myslel jsem na řídící jednotku, ale v servisu mi říkají, že to jednotkou být nemusí. Prý by to mohlo být škrtící klapkou. Můžete někdo prosím poradit? Díky předem za pomoc..

2013-12-12 21:44:12

Zkus čistit... http://www.gm-club.cz/nav...lnobezneho-ventilu-a-sani

2013-12-12 22:28:33

colommbo: Díky Jirko, zítra se pokusím dle návodu tak učinit. Pěkný večer.

2013-12-12 22:50:05

To je zatím to relativně nejjednodušší, co můžeš zkusit. Nicméně pokud motor naskočí a hned zhasne, zdá se mi to nějaké divné - nebliká nějaká kontrolka (imobilizer), máš možnost zkusit druhý klíč...?

2013-12-12 23:17:37

colommbo: Nu něco na tom možná je, ale druhý klíč tedy nemám, dá se to nějak řešit Jirko?

2013-12-12 23:49:49

Napadají mě jen samý voloviny - neupadl a nerozsypal se ti klíč...? Co ta kontrolka, bliká něco...? Motor zhasne i po přidání plynu...? Anebo že ten volnoběžný ventil, krokáč, je už tak zasviněný, že motor vůbec neudrží volnoběh... Pravdu povediac, som z toho vol'aaký zmätený...

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-12-13 08:48:52

A co třeba filter paliva?? Kdypak se měnil naposledy??

Velda  
Laďa
2013-12-13 12:53:00

Ahoj. Jen mě napadla taková asi volovina. Nemůže mu odcházet palivové čerpadlo? Ale to by mu spíš začalo zlobit v otáčkách a ne při volnoběhu, co? No jdu si dát kávu a popřemýšlet

Venca49  
Václav
2013-12-13 15:46:12

Možná je to chujovina,ale co AGR ventil,není zaseklý? Není ucpaný,rozpadlý, katalyzátor nebo výfuk?

2013-12-14 12:50:02

Chlapi, dnes jsem vyčistil tu škrtící klapku, auto vpohodě naskočilo, otáčky super, ale chvilku běží, pak se rosvítí kontrolka motoru a zhasne, jak když sekneš mačetou. Říká vám to něco?

Venca49  
Václav
2013-12-14 12:59:21

martas75: To bude chtít diagnostiku,ta napoví více.

2013-12-14 13:01:18

venca49: Asi mně nic jiného nezbude, ač to bude před vánoci dosti těžké. Nicméně díky za odpověď.

Venca49  
Václav
2013-12-14 13:37:35

martas75: Je to před vánocemi,ale diagnostiku to chce.Pokud se rozsvěcuje kontrolka závady,tak se jedná o zásadní problém.Nejezdi a nezkoušej zbytečně startovat,dokud nebude jasno co s tím je a pokud to nebude opraveno.

2013-12-17 17:01:10

AHoj chlapi: nevím jestli nemám stejný problém, (akorát v počátečním stádiu) ale při nastartování mám otáčky 1000 a po zahřátí motoru klesají na 550 - 600. Motor často při volnoběhu na křižovatce zdechl. Po pročištění sací klapky (znečištěno olejem a prachem) motor zatím nezdechl ale otáčkám to po zahřátí motoru nepřidalo ani trochu. PS: Diagnostika neobjevila vůbec nic.

Děkuji za radu, ahoj.

2013-12-17 17:23:44

Ve druhém příspěvku vlákna je odkaz na čištění škrtící klapky a volnoběžného ventilu, který jsi možná zatím nečistil. To je možná rada, kterou poptáváš...

2013-12-17 17:26:25

OK, vyzkouším , děkuji.

2014-01-06 18:23:50

Ahoj, mám problémek s Vectra B 1,6 16V elegance (facelift) - benzín, motor Z16XE a to ten, že mi po zahřátí motoru klesnou otáčky na 400 500 a někdy to i chcípne (na volnoběh).Tak jsem pročistil klapku a od té doby to ani jednou nezdechlo. Vzduchový filtr je také OK a krokáč jsem nemohl najít, tak jsem nevěděl jestli jsem slepý nebo co...? Volal jsem klukům do servisu a tam mi řekli, že u mého modelu krokový motorek není, že je uvnitř sacího modulu (nebo jak to mám pojmenovat), EGR ventil zaslepen, pro info. Otáčky mi po zahřátí motoru ve volnoběhu stále klesají na 350 - 450. Co teďkom, poradí někdo? Děkuji ahoj.

2014-01-06 19:58:04

banan: Máš pravdu a já se omlouvám za blbou radu s čištěním krokáče, máš elektronický pedál plynu a tedy elektronickou škrtící klapku bez extra volnoběžného ventilu... Ale zkusím ještě jednu blbou radu, co bych nezkusil - nevím přesně, jak u elektronické škrtící klapky funguje udržování volnoběhu (které jinak obstarává právě krokáč), ale vím, že pomocí diagnostiky se kontrolují či seřizují krajní polohy škrtící klapky, jestli ona není při volnoběhu přivřená přespříliš... Zkus se poptat v tom servisu, co ti na to kluci řeknou...

2014-01-06 20:18:54

colommbo: OK, zítra tam musím zavolat, tak se jich zeptám, díky ahoj.

2014-01-07 17:27:35

colommbo: Tak protože mě právě informovali, že mi odešla řídící jednotka a pocestuje na opravu k odborníkovi, tak je tato závada připsána ve formuláři závad

Jinak pro informaci to na diagnostice vyhlásilo chyby všech válců a nešlo to nastartovat.

Po demontáži řídící jednotky a výměně ŘJ z Astry to nastartovat šlo a tvářilo se to OK, takže mi ji poslali na opravu a podle informací se cena za opravu bude pohybovat od 4 500,- až 6 000,- (prý podle poškození ŘJ).

PS: nová prý stojí okolo 15 000,-


Odpovědět