Fórum - Téma


Auto jede tak na 2 a "půl" válce


Fórum Corsa C Auto jede tak na 2 a "půl" válce

Informace o modelu: Opel Corsa C



2015-05-29 12:18:42

Ahoj, mám Opel Corsa C, 1.0 12V (Z 10 XEP) r.v.2006 a jde tak na dva a půl válce, měl jsem to na počítači a píše to závady P0130,P0300 a P0303..... Nevíte někdo co s tím?? Vyměnil jsem svíčky a půjčil jsem si zapalovací lištu, ale stále je to stejné.

Poradí mi tu někdo??

bad64  
2015-05-29 13:08:42

diver: V první řadě si doplňte vozidlo do svého profilu.

http://www.club-opel.com/...select=98251#message98251

2015-05-29 13:19:13

bad64: už mám doplněno...

Tak jestli to dobře chápu...

P0300 - vynechání zapalování

P0303 - vynechání zapalování 3 válce

P0130 - lambda sonda

svíčky jsem vyměnil za nové, a zkusil jsem i zapalovací lištu z jiného vozu na kterém maká dobře, u mě žádná změna

je tedy možné, že by to vše dělala lambda??

bad64  
2015-05-29 14:15:32

diver: Ano může ale to vynechání zapalování třetího válce je budto špatná svíčka co se také stává vyšroubuj ji a dej jinou uvidíš.

2015-05-29 14:34:51

1, Muže být vadný 3 válec - změřit kompresy.

2, Prověřit vstřik na 3 válci.

Lambdu bych řešil teprve až potom co motor poběží na všechny válce .

Zkus jí prozatím odpojit , ŘJ by si měla zatím dosadit nouzové hodnoty.

2015-05-29 14:48:42

breathlless: svíčky prohozeny mezi sebou, kompesy mají všechny 3 válce stejnou, vstřiky prohozeny mezi sebou, stále to píše P0303, P0300, P0130,

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-05-29 21:55:14

diver: Kolik je komprese?

Třeba Ti toto pomůže, tady byla prasklá vačka sání mezi druhým a třetím válcem......

P0300 si P0303 la motor Z10XEP schimbare ax came

P0300 si P0303 la motor Z10XEP schimbare ax came pentru solutionarea erorilor

2015-05-30 20:12:55

kopejda: jestli se nepletu a pamatuji si to dobře tak 13.....

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-05-30 20:55:43

diver: Na videu mají borci po výměně vačky kompresi cca 18

To video ber jako možnost, nemusí to tak být v Tvém případě.....

2015-05-30 21:18:48

kopejda: ale na všech 3 je komprese stejná, to vím jistě....

zkusím z toho sundat vent. dekl, jestli něco uvidím....

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-05-30 21:30:42

diver: Když budeš mít víko dole, zatáhni za řetěz směrem nahoru v místě krátkého vodítka mezi koly vaček. Nesmí se ani hnout....

Do stran jen velmi mírně....

Ne že zjistíš něco takového: https://www.youtube.com/watch?v=ZO73kn_wYpo

2015-06-01 12:45:04

kopejda: řetez se ani nehne, ani nahoru, ani do stran....

vačky jsou taky v pohodě......

už beru každý nápad......

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-06-01 15:36:11

diver: Tak se vrátíme na začátek, níže popíšu závady (jejich příčiny) a je na Tobě, jestli všechno zkontroluješ.

Stále mě to navádí na lambdu...... Ostatní jsi tedy kontroloval, přehodil.....(lištu, vstřiky)

Možné příčiny kódu OBD P0303:

Vadná zapalovací svíčka nebo vysokonapěťové vedení či blok cívek zapalování (lišta) právě pro válec číslo 3. Vadný senzor kyslíku. Vadné vstřikovače paliva. Podpálený výfukový ventil. Vadný katalytický konvertor. Špatné palivo. Špatná komprese válce. Vadná řídící jednotka ECU. U všech akčních členů může být závada na jejich el. vedení (vodiče, konektory atp..)

Možné příčiny kódu OBD P0300:

Chyba zapalování, kdy není jasné na kterém válci došlo k selhání. Vadné zapalovací svíčky nebo vysokonapěťová vedení či blok cívek zapalování (lišta). Vadný senzor kyslíku. Vadné vstřikovače paliva. Podpálený výfukový ventil. Vadný katalytický konvertor. Otevřený či zablokovaný EGR ventil a jeho průchody (kanály). Vadný snímač polohy vačkového hřídele. Vadná řídící jednotka ECU. U všech akčních členů může být závada na jejich el. vedení (vodiče, konektory atp..)

Možné příčiny OBD kódu P0130:

Obvyklou příčinou kódu P0130 je špatný kyslíkový senzor, nicméně toto nemusí být vždy. Pokud nebyly nahrazeny vaše O2 senzory a jsou staré, je pravděpodobné, že snímač O2 je ten problém. Ale to může být způsobeno některou z následujících možností: Voda nebo koroze v konektoru, uvolněné vývody v konektoru, kabelové vedené od sondy může být spálené o výfukové potrubí nebo přerušené či zkratované kvůli tření o součásti motoru. Otvory ve výfukovém potrubí umožňující vnikání neměřeného kyslíku do výfukového systému. Neměřený průnik vzduchu na sací části motoru. Vadný snímač labda. Vadná řídící jednotka ECU. U všech akčních členů může být závada na jejich el. vedení (vodiče, konektory atp..)

Tak verdikt, zkusit jinou lambdu, prověřit těsnost sání (bývají problémy s těsněním pod přírubou Twinportu), prověřit stav a průchodnost EGR ventilu a jeho rozvod Twinportem, prověřit stav výfuku na těsnost (zvlášť od motoru po lambdu (y) vlnovec), prověřit funkčnost snímače otáček vačkového hřídele.

Víc zatím nedám.... Zkus nejdřív tu lambdu, když to nepomůže, rozdělal bych sání a vyčistil kanály EGR ventilu a jeho rozvodu.

Ty kanály egru mě potrápily na Z16XEP, byly ucpané a v podstatě jsem měl stejné chybové kódy, jen bez lambdy (ta byla OK) ale měl jsem tam hlášku P1170 - přiliš chudá směs paliva.

2015-06-02 13:48:39

kopejda: jen se zeptám, půjčil jsem si přípravky na rozvody, zaaretoval jsem klikovku na vačky pasoval přípravek do drážek ve vačkách, ale nepasuje mě tam přípravek na snímací kroužek vačkového hrídele na sacím potrubí....

je to špatně?? jak mám případně postupovat??

děkuji moc za rady.

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-06-02 17:04:12

diver: Jestli vše sedí až na tu ružici pro snímač vačkového hřídle (sací vačka), je nutné mít zaaretované vačky na druhém konci a klikovku, povolit šroub pod nímž je ružice, ružici natočit tak aby jeden výřez (označený šipkou) byl v takové poloze aby bylo možné nasadit aretační přípravek, ten lehce utáhnout a poté za přidržování vačky stranovým klíčem utáhnout povolený šroub vačkového kola....

Více se dozvíš i s videem v tomto vlákně:

http://www.club-opel.com/...002-1-2-16v-rozvody-97329

Rozvody jsou stejné.....

2015-06-03 11:00:00

kopejda: rozvody jsou OK, lambda nová, ale stále stejné....

Kopejda  
Michal Kopecký
2015-06-03 19:20:18

diver: Tak zbývá těsnost výfuku a proklatý EGR s rozvody do Twinportu.......

2016-06-21 09:05:48

Nemám úplně ten samý problém, ale psalo mi to stejné chyby, P0300, 0301, 0302, 0304. Motor šel taky tak na 2,5 válce. To bylo po startu. Prošlápnutí plynu motor oživilo a běžel normálně. Druhý den ko, ani neškytl, ale navíc bez komprese.

Diagnózu okolních " garážoznalců" skočených rozvodů jsem zavrhnul, se vzpomínkou na předešlý den, kdy už něco evidentně nehrálo.

Kontrola rozvodů, pochopitelně to sedělo přesně. Ovšem silně mě znepokojil karbon v hlavě, sundal jsem i vanu, pěkný humus. Konzultace s Opel guru - Denny- Brozany. Hlavu dolů, vyčistit, přetlakovaná zdvihátka ventilů.

Přiznám se, že hlavu jsem zatím nesundal, zdvihátka jsem vyčistil od původního oleje, očistil vačky, hlavu co šlo, vyčistil vanu, nový olej, filtr, nasadil rozvody a motor na druhé protočení zaburácel!!

Takže to je důsledek neúdržby auta, kdo ví kdy, a jestli vůbec kdy, předchozí majitel měnil olej. Počítám, že ujedu tam 500km a olej zase ven, párkrát zopakovat, než se vše důkladně pročistí.

Přikládám ještě foto, nevím, jak se mohly vyrobit ty zakroužkované "oděry" v hlavě.

Navíc to je evidentně čerstvé. Vše kolem bylo opálené, zanešené karbonem. A před sundáním vačky vše sedělo na svém místě...


Odpovědět