Fórum - Téma


AstraH sporadická chyba e-gas(u) a škrtící klapky


Fórum Astra H AstraH sporadická chyba e-gas(u) a škrtící klapky

Informace o modelu: Opel Astra H



2014-12-15 21:36:37

Prošel jsem fórum, ale jelikož se nejedná ani o nemožnost nastartovat, ani o přecházení do nouzového režimu, ani o závadu turba, dovoluji si založit nové vlákno.

Astra H s motorem Z17DTH 74kW bez DPF, starty teplé i studené bez potíží, ježdění taky, ale... Čas od času se dostavuje problém, že motor zničehožnic přestane jakkoli reagovat na pokyny (elektronického) plynového pedálu. Otáčky volnoběhu klesnou (a zůstanou) na volnoběžných popř. lehce zvýšených (kolem tisíce), motor běží zcela normálně a pravidelně, ale plynový pedál jako by nebyl. Jedno, zda je motor teplý či studený, někdy pomůže motor vypnout a znovu nastartovat. Diagnostika vyhodnotila zkratovaný plynový pedál, vyměněn za zcela nový (origo za slušný peníz), auto nějakou dobu jezdilo zcela normálně a opět bez jakéhokoli varování se táž závada opakuje. Opět diagnostika - kostra škrtící klapky žádný signál, natažena extra kostra klapky až od akumulátoru, auto jezdí zase normálně téměř půl roku, absolvuje i dovolenou u moře a najednou opět totéž - kostra škrtící klapky žádný signál a poloha plynového pedálu 1 i 2 nevěrohodná. Závada se projevuje zcela sporadicky, rozsvěcí se kontrolka autíčka s klíčem, ale pokud se závada aktuálně neprojeví, při diagnostice live je funkce plynového pedálu zcela v pořádku, jmenované závady jsou jen uloženy v paměti závad. Mekánik má tu "smůlu", že má auto v dílně, ale vše funguje naprosto normálně, závada se ne a ne aktuálně projevit - majitel se doploužil před dílnu a vypnul motor (špatně!) ... Je podezření na vnitřní vadu samotné škrtící klapky, případně zda to není záležitost SW ECU a nebylo by řešením jeho přehrání...

Máte někdo podobné zkušenosti či nějakou radu...? Děkuju!

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-15 21:42:37

Nezbývá než projít celou kabeláž od pedálu plynu po jednotku, od jednotky ke škrtící klapce, dále projít všechny kostřící body kabeláže v motorovém prostoru a po motoru. Rozpojit všechny konektory a pročistit, zkontrolovat vodiče, jestli nejsou někde načaté atd... A nakonec jestli bude vše v pořádku, zbývá samotná jednotka motoru, vada může být v ní samotné.......

Tohle přesně spadá do kategorie nejhorších závad, co se nejhůř hledají......

2014-12-15 21:58:51

kopejda: Až zítra kamošovi tohle řeknu, tož mi asi neuvaří ani kafe... Ale děkuju, myslel jsem na to už taky, začít tím "nejjednodušším"...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-15 22:14:07

colommbo: Něco podobného jsem řešil na jednom novém vozíku v Kvasinách, prostě občas nedělal to co měl........ Trvalo mi to cca týden, než jsem postupně vyloučil jednotlivé komponenty a dospěl k vadnému kabelovému svazku, ten jsem vyměnil za nový a ejhle, bylo po problému..... Dal jsem si tu práci, že jsem se jal hledat příčinu (vadu svazku), celý jsem ho rozebral - jednotlivé piny všech konektoru vypinoval a zjistil, že jich bylo nahodile několik desítek zalisovaných přez izolci vodiče........

2014-12-16 20:20:07

Tož kafe jsem dostal, ale do tak podrobný kontroly kabeláže se kámošovi fakt nechce, ani se mu nedivím... Auto má v dílně, závada se aktuálně nekoná, říkal, že zkusí ještě něco vymyslet.

A zvláštní poznatek - odpojí-li se od škrtící klapky konektor, začne (logicky) svítit kontrolka elektroniky, ale motor normálně běží a na pokyny plynového pedálu reaguje, jako by se nechumelilo, tedy auto i s odpojenou klapkou normálně jezdí...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-17 07:18:37

colommbo: Takhle to neposoudím, neviděl jsem, ono diesel CR je jiný než benzíňák, ...........

2014-12-17 10:59:17

kopejda: Ano, chápu, že u CR funguje škrtící klapka asi trochu jinak než u normálního (rozuměj benzínového ) motoru. Jenže pak na tom někde hledej příčinu sporadické chyby...


Odpovědět