Fórum - Téma


Astra J Sports Tourer, 1.4 Turbo, 103kW


Fórum Astra J Astra J Sports Tourer, 1.4 Turbo, 103kW

Informace o modelu: Opel Astra J


1  2

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-21 22:26:31

Zdravím, vozidlo v nadpisu budu mít od pondělí po dobu cca 1 týdne k užívání. Jestli se bude někdo na něco chtít zeptat, tož prosím, budu se snažit odpovědět ......

Zde malá předjízda, recenze vozu profesionály:

http://www.auto.cz/test-o...103-kw-tezka-pohoda-53942

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-24 20:37:38

Tak jsem poněkud dosti zklamán....... Vzhledem k tomu, že jsem měl 6 let Astru H caravan tak mám s čím porovnávat. Následník v řadě, tedy Astra J již ne caravan ale sports tourer je z vnějšku trošku větší ale uvnitř ubylo místa a to dost razantním způsobem.

Až nechápu

No vůz má najeto 22 tisíc km, tedy vše je z výroby včetně náplní. Verze je nejvyšší tedy Cosmo. Zatím jsem s ní ujel cca 25 km a už mě vytáčí - nejde nastartovat aniž by nebyl sešlápnutý pedál spojky a elektronická ruční brzda se nedá odbrzdit aniž by nebyl sešlápnutý brzdový pedál.... Bezpečnost mi připadá už přehnaná, nebo jestli jsou lidi čím dál hloupější, že se takové chujoviny objevují v modernějších autech

Po rozjetí na cca 10km/h se vůz automaticky zamkne centrálem. Dobrá vlastnost když nemáte děti vzadu. Vystoupíte a chcete otevřít zadní dveře a ejhle, nejdou zvenčí a ani zevnitř (čudl dole), odemknout se musí tlačítkem na středovém panelu nebo se musí vypnout motor........

Jsem zvědav na dojmy Hanky až zítra najede s Astrou J cca 70km.....

Tady obrázek před servisem......

2014-11-24 20:59:09

kopejda: noo pěkně se vozíš

Ale myslím že tady tyhle věci by šli povypínat přes najěkou dobrou diag. (jde přece jen o soft a čidla..)

Spíš by mě zajímal projev motoru (turbína), podvozek+brzdy ( Sports). Spotřeba.

2014-11-24 21:20:21

kopejda: Tedy "poněkud" nebo "dosti"...? Naprosto s tebou souhlasím, že auta se asi vyrábějí pro čím dál větší, (bohužel a nechci se nikoho dotknout) hlupáky (viz startování, ruční brzda, signalizace správného řazení rychlostních stupňů, hlídání tlaku v pneumatikách apod.), za nějakou dobu budou auty moci jezdit cvičené opice, které nastartují, zapnou navigaci, na převodovce zařadí D a budou akorát točit volantem a na vše ostatní budou příslušnými elektronickými systémy upozorňovány. Auta jsou navenek čím dál větší, ale uvnitř je tomu právě naopak (kupř. nafouknutý rádoby vrcholný a dokonce za vlajkovou loď označovaný model automobilky s bleskem ve znaku). Možná se ze mě na stará kolena fakt stává morous, ale z takových a podobných věcí se mi prostě chce blejt, Velebnosti. Nikomu nic nevnucuju a nikoho za jeho názory a posuzovací měřítka neodsuzuju, ale osobně mám teď posledního Opla, jehož jsem si pořídil, bohužel...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-24 21:28:53

vojta90: Tyto věci za 25 km nějak nestihneš..... Projev motoru, zde na fóru vychvalovaný v Merivě je na "těžkou" Astru J tím minimem.... Můžu to porovnat, že se to chová stejně jako Omča Karavan B fejs s 2.2i (106kW) nebo Astra H s 1.6 twintport (77kW)...

V tomto směru jsem zklamán. Jinak co se týče jízdních vlastností, je to celkem OK, vůz jde stabilně za volantem který je ale v normálním režimu poměrně dost přeposilovaný - na můj vkus jde příliš lehce....

Interiér splní očekávání LED "tunerů" je laděn do červeného podsvícení. Níže pár obrázků. Přístroje jsou dobře čitelné a je na ně skrz příjemný volant dobře vidět. Řadící páka 6ti° manuálu je na svém místě a i když má menší hlavici, padne dobře do ruky.

Vadí mi spínací skříňka, je celkem nesnadné se klíčem trefit do zámku po paměti, není žádný náběh pro klíč a dost špatně se to "trefuje" poslepu, musí se tam mrknout očkem.....

2014-11-24 22:32:21

kopejda: Ahoj Michale, když jsem začal číst tvé první pocity a zkušenosti z astrou, tak mi to připadalo, že popisuješ moji Zafku. Startování se spojkou, odbrždění se sešlápnutým brzdovým pedálem, LED podsvícení a zamykání dveří...

Startování se spojkou půjde vypnout přes diagnostiku, odbrždění s brzdovým pedálem beru jako logické aby se nekurvily ty motorky co tahají za táhla ruční brzdy. Zamykání jde 100% vypnout uživatelsky - není standartně zapnuto. Já jsem si toto aktivoval v nastavení auta. Je to o zvyku, ačkoliv Zafka má tlačítko na odemčení hned pod velkým displayem.

No a co se týče klíčku do zapalování, tak je to fakt o zvyku. Ale naopak si nemyslím, že bys měl auto tak dlouho aby sis na to stihl zvyknout.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-25 06:44:45

veselik: Ahojí Jirko, nestihl jsem si zvyknout na nic, snad jen na to jak auto drží na mokré silnici Což chválím. Proto jsem hned v úvodu psal, že jsem najel 25 km (z Olfinu HK domů do Třebe..)

Jednalo se mi o první pocity ohledně toho, když se Ti dostane do ruky úplně jiný vůz, než na který jsi zvyklý. Neřeším co a jak jde uživatelsky vypnout, jen zhodnocuji takový ten první dojem, kdy na mě Astra J ST dýchla.......

Vůz budeme mít velmi pravděpodobně až do příštího týdne, tak bude dost času na zkoumání příručky k vozu a zkoušení v praxi...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-29 16:16:47

Mám napsat postřehy za Hanku, no nevím jestli to nenapíši špatně

S Astrou jezdí nejvíc, já se svezu sám teprve dnes večer.

Velmi pozitivně chválí jízdní vlastnosti a motor, vůz velice dobře drží směr a jede jistě tam kam ho volantem nasměruje. Vůz je na tom dynamicky lépe než naše Vectra C, hlavně s ní to porovnává. Dle jejích slov: "130 je tam hned" Oceňuje sedačky a jejich vyhřívání, dále je spokojená s poměrně přesným a lehkým řazením jednotlivých převodových stupňů.

Nelíbí se jí velice málo místa uvnitř vozu a zvlášť na zadních sedadlech, červeně laděné podsvětlení interiéru, pozdní přepínání dálkových světel na tlumené v AUTO módu.

To je v krátkosti zatím asi tak vše.....

Na videu níže je hezky vidět funkce AFL:

Opel Astra J - AFL in depth (HQ)

Opel Astra J - Adaptive Bi-Xenon lights in depth.

Check more info on my NEW BLOG:

2014-11-29 19:40:19

A systém FlexFix

New Opel Astra J - FlexFix (Bicycle carrier)

New Opel Astra J - FlexFix (Bicycle carrier) in depth.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-29 20:08:34

colommbo: Ten bohužel ta naše nemá......

Jinak jsem dnes zjistil, že Astra J je docela návyková záležitost........

"objevil" jsem funkce palubáku a dalších tlačítek

Dnešní jízda byla fajn, relativně řídká doprava na silnici dávala možnost nechat projevit potenciál 1.4 turbo.....

Byl jsem za pár chvil pohlcen režimem sport a chtě nechtě musím přiznat, že mě motůrek poněkud překvapil. Velice rád se nechá vytáčet až do červeného pole a řazení dalšího převodového stupně v 7 tisících dělá z vozu celkem obstojnou raketu s velmi zajímavým zvukovým projevem ze zadní části od koncovky tlumiče výfuku. Byl to fajn zážitek a musím přehodnotit názor na potenciál "downsizingového" výtvoru od opla...... Je to velmi gut Jen je otázkou, jak dlouho ten motůrek vydrží......

Zábavné je sledovat světelný tok předních AFL bixenonů, jak "hledí" přesně tam, kam se otočí volantem, musím uznat, že lépe osvětlenou vozovku jsem u žádného jiného vozu, co jsem řídil, ještě neviděl

Zatím to vypadá, že jediným nedostatkem bude opravdu jen prostor pro cestující na druhé řadě sedaček, jinak se s Astrou J dá celkem rychle sžít......

2014-11-30 12:15:06

kopejda: Nechci být za rejpala majícího na každou cizí připomínku nějaké své "ale", ale...

* vytočit jedničku a dvojku do červeného pole dokáže každé auto (motor), to není žádné plus...

* taky proč to dělat, že...?

* vytočit do červeného trojku jde taky, jenže tam už u "normálních" motorů může někdy jít o (řidičův) krk...

* tedy tvrzení, že motor jde krásně do otáček (či se velice rád nechá vytáčet) pro mě není směroplatný argument, obzvlášť u kombíku nižší střední třídy...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-30 12:52:43

colommbo: OK, nejsem žádný testovací profík a natož pisatel recenzí pro časopisy o motorismu...... tak ber moje hodnocení tak nějak s rezervou. Zkusím to popsat jinak, motor má od cca 1300 otáček celkem slušný zátah který vadne až těsně před červeným polem otáček, bez nějakého projevu turboefektu, tím musím poupravit moje slova z úvodu, kdy jsem říkal, že je tento motor minimem. Dostačuje bohatě i na sportovnější styl jízdy. Když to porovnám s omčou 2.2 co jsem měl, je překvapivé, že Astra je skutečně živější a lépe tahá odspoda, což mi není nijak jasné. Oba vozy mají hodně podobnou pohotovostní hmotnost.

Ono se to dost špatně popisuje, tím myslím dojem z jízdy...... Když to shrnu, tak jezdí lépe než vozy co jsem měl a mohu to trochu s něčím porovnat.....

Co se týče podvozku, tak je bezvadný, nemůžu proti němu nic říci. Vekina je poměrně nedotáčivá což přisuzuji váze přední části (1.9CDTi) a délce rozvoru. Astra s lehkou přední částí (1.4i Turbo) je v tomto směru velice poslušná a "vrhání" se do zatáček dělá autu skutečně radost. Možná i dost pomáhá zadní náprava s oním Wattovým ramenem. Prostě drží jako na kolejích. To se mě i Hance na Astře líbí. Je to fakt povedené.

2014-11-30 13:03:47

kopejda: To už je popsané lépe a zní věrohodněji... A "Když to porovnám s omčou 2.2 co jsem měl, je překvapivé, že Astra je skutečně živější a lépe tahá odspoda, což mi není nijak jasné " - vysvětlení bude v tom, že tenhle motor má díky foukání udávané maximum točivého momentu (200Nm) už od 1850ot/ min, zatímco motor v Omče měl maximum až ve 4000ot/min...

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-11-30 13:43:01

colommbo: To je fakt...... Píšu to bez studování technických dat jednotlivých vozů, tedy jde jen o vjemy získané prostým ježděním s různě starými a ojetými vozy.......

Dám pár obrázků ze dneška, konečně ji vidím za světla

Zjistil jsem, že motor není přímovstřikový........ A turba je pěkný kus

2014-11-30 18:00:17

Ahoj Michale, myslím, že až se potkáme, bude o čem povídat. Zažitek s AFL světly je nepopsatelný a kdo neviděl/neokusil na vlastní bulvy, tak nepochopí...

Automatická dálková světla fakčí dobře, ale ideálně když jede auto přímo proti tobě. Já mám tu kamerku na přepínání ve zpětném zrcátku. Sám jsem vypozoroval, že jekmile protijedoucí auto posvítí nějak ze šikma - třeba zatáčka nebo serpentýny, tak hold ten protijedoucí řidič dostane plnou palbu od xenonů. V takovém případě je nutno zakročit ručo fučo.

Světla mají asi 9 režimů, které člověk mnohdy ani nepostřehne.

Na první pohled člověk pozná natáčení za volantem, přizvednutí pravého světla mimo obec a nebo třeba rozšíření kuželu světel v obci. Vše je řízeno kombinací rychlosti auta, světelným senzorem a senzorem na dálková světla.

Současně se auto chová tak, že v mém případě, kdy mám barevný display s Navi, tak ten samozřejmě automaticky ztmavne v noci při rozsvícených světlech. Vypozoroval jsem ale ještě kombinaci zapnutých světel a displaye v denním světlém režimu. Toto se stane, když se světla zapnou díky dešťovému senzoru, který vyhodnotí, že hustě prší a je tedy snížená viditelnost.

K AFL samozřejmě patří i přisvěcování na křižovatkách. Taky super věc...

O těchto "inteligentních" světlech by se tu dalo diskutovat dloooouuuuho, ale jak jsem již napsal, to se prostě musí zažít na vlastní oči.

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-01 13:06:15

veselik: JJ, je to přesně jak popisuješ, to osvětlení prostoru před vozem je fakt luxusní

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-06 22:24:09

Tak máme první tankování a zjištění, že je poměrně hladová..... Průměrná dosažená spotřeba je 7,68 litrů na 100km. Palubák ukazuje lehce nižší údaj 7,4

Háčko s Z16XEP dosáhlo takové hodnoty jen s naloženým vozíkem a kufrem......

Kopejda  
Michal Kopecký
2014-12-08 21:13:45

Tak jsme dnes Astru J vrátili a máme konečně zpět naší opravenou Vekinku, no sláva, zase máme kolem sebe místo a komfort.....

S Astrou jsme celkem najeli 816 km a natankovali 61,25 litrů naturálu 95 což dělá průměrnou spotřebu 7,5 litru na 100km.....

Když to za nás oba (Hanka a já) shrnu, tak na Astře J ST jsou boží AFL světlomety a jízdní vlastnosti. Dobře je řešeno ovládání tempomatu na levém rameni volantu, je to mnohem lepší než na páčce ze strany. Jinak nás to autíčko spíš štvalo....

Ať žije Vectra C caravan - poslední KOMBÍK od Opla....

2014-12-08 22:45:50

kopejda: jj, jak už jsem kdysi říkal - být v ní benzínovej šestihrnek s manuálem a mít poháněnej zadek, byla by VeCe Caravan dobrý auto...

2014-12-22 18:24:46

veselik: AFL světla nááádhera ale nesmíte vědět o světlech to co o nich vím já :-D ale to je tak se vším řezník nebude chtít některý masný produkty vidět ,zedník je nadšenej ze starejc cihel ze kterých má stavět jen gynekolog toho to baví furt


Odpovědět

1  2