Fórum - Téma


Astra H Z18XE duní 3600-3800ot./min


Fórum Astra H Astra H Z18XE duní 3600-3800ot./min

Informace o modelu: Opel Astra H

Diskuze o vozidlu

2005 Astra H 1.8

1 fotek  |  31 diskuzí

Výkon motoru 92 kW (125 PS) při 5600 ot./min. Točivý moment: 170 Nm (125 ft/lb) při 3800 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 796 ccm (110 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, Z18XE.


1  2

2015-09-04 14:06:48

Zdravím všechny! Řeším věc u Astry H Z18XE Caravan, při jízdě na otáčky v rozmezí 3 600ot./min až 3 800ot./min auto duní, je to pouze na tom úzkém spektru 200 otáček, nejvíce je to samozřejmě slyšet na 5 rychl. st. na dálnici, když jedu 120km/h tak dobrý, ale jakmile chci jet 125-135km/h tak duní a na 140 km/h to zas utychne a dobrý. Nevím jestli to není něco vážného. V lepším případě mě napadá výfuk, třeba přepážka... Narazil jsem na jednom fóru na toto, ale nevím jestli to může být můj případ:

http://data.quattro.cz/astra/duneni-diesel.pdf

Víc jsem nějak nikde nedopátral. Gumičky co drží zadní tlumič jsem vyměnil ale nepomohlo to. Vítám každý názor!

2015-09-08 20:44:19

Vážně žádný názor?

qpc
petr
2015-09-08 20:53:30

opravdu to jde zezadu? občas duní sání..

2015-09-08 21:16:43

přijde mi že se to nese autem od zadku, ale samozřejmě mýlit se mohu... A sání myslíš jako takový nebo třeba může být bordel na škrtící klapce? Ještě se musím podívat na koncový tlumič výfuku, prý když je polskej tak duní...

2015-09-08 22:44:57

ludva4: Případný bordel na škrtící klapce to dělat, myslím, nebude. Naopak výfuk na vině být může, ale zjistit přesnou příčinu nemusí být jednoduché. Při stání na místě a vytočení motoru do uvedených otáček se bude zvuk ozývat taky...? Pokud ano, bylo by asi možné pak blíž specifikovat místo, odkud jde, kde vzniká...

2015-09-08 22:52:50

Na místě na volnoběh jsem to zkoušel, myslím že to taky dunělo, ale pro jistotu to ještě jednou vyzkouším aby jsme se měli čeho chytit, dostanu se k tomu ve čtvrtek a pak podám zprávu

2015-09-08 22:54:43

ludva4: Nejlíp abyste u toho byli dva - jeden drží plyn a druhý poslouchá...

2015-09-09 00:06:32

Děkuju, dám na radu

2015-09-12 08:41:08

Tak jsem to zkusil na místě podržet na daných otáčkách ve kterých to duní, uvnitř auta je to slyšet minimálně, asi že na volnoběh se do těch otáček hůř trefuje než třeba na 2ku na kterou už to duní více. Z venku jsem snad ani dunení neslyšel...

2016-03-26 22:17:27

Tak se vracím zpět k tématu. Ohledně toho dunění jsem hledal na různých zahraničních fórech a v úvahu by tedy možná připadal výfuk (nevím jak bezpečně poznat zda je KAT nebo tlumič ko?) a nebo že by to mohlo jít od sání - ale co by to mohlo v sání dělat abych po tom šel? To jsem nenašel... Má někdo radu??? Děkuju

2016-03-27 10:30:30

Když to hučení muže být homokloub,ložisko,nápravnice ono popsat hučení nebo odhadovat hučení dle popisu klavesnicí či youtube videem je dost omezené já na vlastní AG hučení které bylo ve všech otáčkách stejné ale jen při rychlosti 90-110 hledal 2 roky protože já a ani dalších několik mechaniků nechápalo že je to zavislé na rychlosti ale do zatáček zadná změna vše furt stejný a 2 roky se to nezhoršovalo a pak jsem kvůli čidlu abs vyměnil ložisko a byl klid no a logicky každý mechoš ví že ložo vadný dva roky nevydrží a do zatáček zvuk mění a také s rychlostí a tady nebylo nic (a stejně jsme ložisko roztáčením na zdviži kontrolovali a nic 2 roky mírné hučení jak od meluzíny jen při 90-110

Takžetohlebych viděl na konzultaci s nějakým zkušeným mechanikem jelikož zvuky se v karoseri roznáší a kolikrát za mnou jezdí lide mě vzadu hčí ložisko a ono je přední a já to vím hned a podobně tohle je zavada která se špatně hledá v realu natož na klavesnici.

2016-03-27 11:08:17

Naprosto chápu že od počítače se to nedá, jen zkouším jestli mě třeba někdo nenavede... Ono to dunění to opravdu dělá jen v tom rozmezí otáček (viz nadpis) a je jedno jestli na volnoběh, na 3ku nebo třeba na 5ku, takže je jasné že to bude něco okolo motoru nebo výfuk... Dělá to když zrychluji i pokud brzdím motorem a míjím to rozmezí otáček. Poznám na emisích kdyby byl načatý KAT? A co by mohlo třeba v sání dunět?

2016-03-27 11:52:31

je-li to závislé na otáčkách motoru, nikoli na rychlosti vozidla, pak nepůjde o rotační součást (ložisko, poloosa), ale něco na vozidle chytá vlastní frekvenci při daném otáčkovém pásmu a začne rezonovat. Přikláněl bych se k výfuku, ale zkontroloval bych i tlumiče, všechny silentbloky (uložení motoru, převodovky, komponenty podvozku) . Jinak souhlas s hansbobem - navštívit zkušeného mechanika.

2016-03-27 11:59:22

Přesně to mám na mysli že je to způsobené otáčkami a nikoli rychlostí vozu. U výfuku na koncovým tlumiči jsem na podzim měnil gumy, jinak by to mělo být co se týká uchycení výfuku snad OK.

2016-03-27 12:10:49

tak se podívej, jestli se výfuk někde neopírá o podvozek. Musí viset jen na těch gumách.

2016-03-27 12:40:51

to právě visí jak má, to vím. Dunělo to před i po výměně těch gum, takže, že se to někde opírá můžeme vyloučit.

2016-03-27 14:12:06

jestli se někde opíral předtím a ted taky tak nemužeš vyloučit že vyměna gum to vyřešila protože on dokáže drnčet třeba vlnovec když je ve špatné poloze. začalo to dunět tobě nebo si to tak koupil?

takže ty stojíš na místě přidáš na požadované otáčky a duní to taky??

2016-03-27 14:55:00

Tak jsem to už koupil a zjistil jsem to při první jízdě na dálnici. Ano, dělá to i když zvýším otáčky na místě... Tak až budu přehazovat kola tak se pod to zas podívám

2016-03-27 22:56:19

ludva4: Taky mi to začalo dunět.Na zvedáku nic vidět nebylo,až jsem svěsil výfuk z gum tak to bylo vidět.Originál vydržel165 tisíc km

2016-03-27 23:10:14

bohumil55: Ty jo, slušná díra, ale to už muselo spíš "prdět" ne? Nebo ti to jen dunělo v určitém rozmezí otáček jako mě?


Odpovědět

1  2