Fórum - Téma


Astra H Z17DTH - chyba plnícího tlaku


Fórum Astra H Astra H Z17DTH - chyba plnícího tlaku

Informace o modelu: Opel Astra H



Kopejda  
Michal Kopecký
2013-08-26 20:14:53

Založil jsem nové vlákno, ať neděláme binec v původním.

"Jako příklad uvádím problém s mou Astrou (chyba P 0234) se kterou si ani v servisu, ani tady na fóru zatím nikdo neví rady. Mrki"

Tak jsem pohledal v análech a přístup k tomu táhlu bude fakt asi jen zespoda. Jestli nacpeš ruku mezi motorem a chladičem na vodu tak hluboko, tak to zkus shora - nějaké obrázky.

Popisek k turbu:

I.. Postavení lamel při vysokých otáčkách motoru

II.. Postavení lamel při nízkých otáčkách motoru

1.. Výfuková turbína

2.. Kompresor turbíny

3.. Membránová jednotka - nastavuje rozváděcí lopatky

4. Řídící mechanismus rozváděcích lopatek

5. Rozváděcí lopatky

2013-08-26 20:22:28

kopejda: Ta moje odchylka plnícího tlaku byla záporná. Ale už to tady od té doby, co jsem se ptal poprvé, několik lidí řešilo.

Díky za obrázek. Pokud bude o víkendu tepleji, podívám se na to. Dám vědět. Zatím dík. Mrki

2013-08-26 20:27:28

kopejda: Oprava: dík za obrázky. V první chvíli se mi ukázal jen jeden. Tohle už je lepší. (jen bych to potřeboval řešit na motoru, jak je na té fotce

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-08-26 20:42:45

sedlacek.m@centrum.cz: To víš, mám v práci pomalé připojení a než se sem všechno protlačilo, tak jsi stihl reagovat.

V SZ jsem Ti zaslal jeden príma odkaz, ať se po večerech nenudíš

2013-08-28 21:03:27

kopejda: To já se určitě nenudím. Hlavně po večerech. Díky. Každá informace je dobrá. (teda pokud k něčemu vede)

Díky Tobě se nebudu nudit ani o víkendu Ještě jednou dík.

P.S. jinak - pokud to občas sleduješ, tak s mou Vectrou s Fiaťáckym motorem po 18 000 km od koupě zatím bez problémů.

(to jen, že se občas vyjadřuješ v tématech, že do dieselů moc neděláš.)

Mrki

Kopejda  
Michal Kopecký
2013-08-28 21:20:32

sedlacek.m@centrum.cz: Hlavně že Vekina šlape, ty motory Z19DTH a podobné nejsou vůbec špatné. Stačí si jen pohledat a člověk pak žasne, v kolika značkách automobilů je použit. Je pravdou, že mám radši benzíny jsou jednodušší. Já mám na Astře H s Z16XEP též fiat najeto 45 tisíc a měnil jsem na autě pouze 3 ks žárovek, sklíčko pravého zrcátka, komplet brzdy, táhla předního stabilizátoru a kolínko nádobky na vodu pro ostřikovače. Toť vše. Jo a zapomněl jsem na gumičky předních stěračů

2013-08-28 22:04:05

kopejda: Jo,.... oni některé Fiaťácké motory jen doplácejí na to, že jsou z Itálie. Ale svého času, (to už bude minimálně 10,... spíš 15 let, uměli Italové z benzínovýho dvoulitru dostat přes 140 kW. ( teda v sérii) Ještě dneska je to docela slušnej výkon.

Spolehlivost...?..... Toť otázka.... Ale něco si o tom přečtu. Mrki

2013-09-01 05:22:15

no jakou diagnostikou byla tato chyba vyčtena?? Je to chyba která se opakuje?? auto padá do nouze nebo co dělá?? pokud mám definovat tuto závadu tak je to rozdíl dávky palivo versus vzduch nejčastější příčina vzduch takže ano jít po turbu ale pokud vím tak na tomto motoru je ještě podtlakové ovládání takže 100% těsnost podtlakového vedení měření zvrchu vakuometrem, ovládání turba zvrchu měřeno vakuometrem je vidět a slyšet zda fungují pokud vše ok test ventilu ovládání diagnostika akční členy pokud ok kontrola funkce ovládání řj motoru ventil turba pokud ok mechanická zavada (od netěsnosti vedení ,nefunkce,až po KO turbo) na co nemužeme přijít max za jeden den musí být jasno

2014-01-15 18:31:58

hansdob: řeším momentálně ten samý problém.mám zápornou odchylku tlaku.po veškerém přetěsnění včetně výměny váhy vzduchu jsem dospěl k tomu,že po nedávné výměně druhého zánovního chladiče turba problém téměř zmizel,ale přesto budu měnit nový a myslím neboli v to doufám,že to přestane padat do nouzáku ůplně

2014-01-15 19:35:20

rosa: No...Jelikož si manželka nestěžuje často a na "brontosaura" (autíčko s klíčem) si zvykla, tak mě to nikam netlačí.

Ale občas se ta chyba vyskytne. Myslím asi Kopejda mi poslal, že by to mohlo být v zatuhlém ovládání lopatek turba.

Ještě jsem to neřešil, nechtělo se mi do toho. A když si nestěžuje,...její smůla.

Mrki

2014-01-18 21:47:37

vše se dá vyskoušet mechanicky loupou ruční podtlakovou pumpou s budíkem.

2014-01-21 09:23:02

Stejnou chybu se zápornou odchylkou jsem teď řešil na 1,7DT, ale u Z17DTH by příčina měla být markantnější díky turbu s variabilní geometrií.

Záporná odchylka je obecně řečeno víc tlaku, cca o 0,2baru, než je požadavek jednotky.

Po proměření podtlaku, ovládacích ventilů, jsem skončil u turba, ani při 3500 otáčkách při odstavené regulaci nemělo dostatečný tlak.

Navíc majitel jezdil v klidu, úsporně. Turbo bez tlaku v podstatě nepotřebuje regulaci, když turbo občas pořádně nezabere, zanese se sazema, u turba s proměnnou geometrií k tomu stačí málo, aby se lopatky začly přidrhávat.

Když už turbo ten tlak někdy vydá, zatuhlá regulace ho neukočíruje.

Takže kontrola regulace, turba! jak na výkon, tak na možnost regulace, odpojit táhlo a zkusit lehkost ovládání ať už lopatek nebo obtokové klapky.

Jak psal Hansdob, je to práce na odpoledne i s kafíčkem, ale musí na to být podmínky, tzn měřák a vyráběč podtlaku, diagnostika na měření hodnot motoru.

2014-01-21 20:55:19

alzafir: Děkuju Vám všem za rady. Diagnostiku nemám, ale to by šlo asi domluvit s někým z klubu. Zkusím nejdříve překontrolovat to turbo mechanicky.Jen se mi teď (a dneska je venku hnusně) pod auto vážně nechce, nemluvě o tom, že to třeba dva měsíce jezdí bez problémů, (pak to tři dni otravuje pětkrát denně) takže mě to až tolik netlačí.

Teď mám jiný, vážnější problém. Opotřebený dvouhmotový setrvačník. Takže sháním co nejlevnějšího dodavatele.

Cenová nabídka od mého mechanika zní na 12 500,-Kč bez DPH jen za setrvačník. Asi by se mělo vyměnit i ložisko,lamela a přítlačák. Na to jsem se zatím neptal. Pokud byste někdo věděl........?

P.S. Pro Kopejdua Hansdoba: Pro ten setrvačník založím nové téma.

(jestli jsem tím zase něco zvoral, omlouvám se předem

2014-02-02 20:51:49

Ahoj, Dvouhmoťák mam vyměněný a asi došlo k posunu i u těch problémů s plnícím tlakem turba.

Turbo zkontrolováno, (táhlo naklápění chodí volně)

Hadičky podtlaku těsní.

Takže mi bylo řečeno, že to bude solenoid ovládání podtlaku.

Zkusím a budu informovat.

Mrki

2014-02-03 19:51:25

Nemám já pech? Podle dokumentace od Pierburgu s asi nejedná jen o obyčejný solenoid, (který třeba do oktávky stojí cca 1000,- Kč) ale o ventil s "tlakovým převodníkem" . Cca 3500,- Kč a výše.

Mrki

2014-04-01 18:05:17

Ahoj všichni.

Jak to vypadá, problém s chybou plnícího tlaku turba je asi vyřešen. Vyměnil jsem ten solenoid a od té doby je ticho po pěšině. Auto jezdí prý jako z praku a na palubce svítí jen to,co má. Doufám pevně, že ta holka dá nadlouho pokoj.

Děkuju všem, kdo se v tom angažovali za cenné rady.

Mrki

2015-05-11 22:42:52

Zdravím vás všetkých.

Riešim rovnaký problém, podľa diagnostiky sa jedná o chybu (zápornú odchýlku?) plniaceho tlaku turba. Prejavuje sa to nasledovne: po prekročení 2500-3000 ot/min. zasvieti spomínaná oranžová kontrolka auta s kľúčom a motor stráca na výkone, nedá sa mi pridať. Pri jazde do kopca niekedy aj pri nižších otáčkach. Dočasne pomôže zastaviť, zhasnúť motor a znovu naštartovať, avšak vždy je to len otázka pár minút.

Riešili to zatiaľ dvaja mechanici. Borci z Brna skúšali vymeniť menič tlaku turba (Pierburg) ale chyba zostala. Mechanik cez ulicu zaslepil EGR ventil, s Oplami skúsenosti vôbec nemá, ale problém je očividne inde.

Moja prosba, viete mi odporúčiť nejakého skúseného mechanika z Ostravy a okolia, resp. niekoho, kto by sa na to vedel pozrieť a pomôcť mi identifikovať závadu pred tým, ako sa odhodlám k návšteve autorizovaného Opel servisu?

Vopred vďaka.

2015-05-11 23:11:46

robo: O několik příspěvků výš je na obrázku pod nickem žirafa...

2015-06-11 09:09:03

Doplním výsledek...

Z17DTH po řádném ohřátí motoru při vysoké zátěži motoru padalo místy do nouzáku, jak se to stalo jednou, závada se opakovala stále častěji. Co bylo ještě zajímavější, při ustálené jízdě po rovině, kdy se neměnily jízdní vlastnosti, nečekaně vyskočil tlak v sání i o 10kPa, někdy víc, pak skokem zpět. Celkově se skutečný tlak pohyboval stejně nebo o 5-10 kPa výš, než požadovala jednotka za jízdy.

Vyčistil jsem MAP, no a co nevidím, evidentní známky uvnitř MAPu po čištění asi šroubovákem?

MAP jsem vyměnil, bez milosti, změna nastala, výkyvy, resp skoky tlaku zmizely. Ale stále byl v sání tlak vyšší, následovaly chyby P0234- negativní odchylka, i když ne tak často.

Dál jsem se zaměřil na vlastní turbo. Kontrola nastavení táhla podtlakové baňky. Chybělo předpětí, spíš se zdálo, že v klidové poloze už táhlo zabírá. Několik pokusů ( přístup úděsný, proto pokusů), jízdy s diagnostikou, tlak se pohybuje +-5kPa kolem tlaku požadovaného jednotkou.

Zatím je klid, majitel potvrdil, že to jezdí bez problémů.

2 poznámky závěrem...

1.u Z17DTH zaslepení EGRu způsobí pokles tlaku při rozjezdu, takže bez emulátoru ( pokud existuje) nezaslepovat. Sice to jede, ale v datech jde tlak i na 94kPa, což je jako u benzínových motorů, podtlak v sání.

2. regulace turba není proporcionální, ale jednotka má předdefinováno, že pro takový tlak budou lopatky nastavené na daný průtok spalin. Dál to neřeší, musí být seřízené turbo. Tzn když bude tlak vyšší, jednotka nedává pokyn, posuň ještě regulaci, pouze zadá konkrétní hodnotu. Proto vznikají odchylky, které mohou končit nouzovým režimem.


Odpovědět